Waar is de tijd gebleven.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:25

Het zal er dan aan liggen waar je komt op bokt, maar dat voorbeeld van wat eerder gegeven is van die hoeven herken ik heel erg. Sommige topics open je en na de beginpost weet je al wat voor reacties er gaan volgen, je kan ze bijna woord voor woord voorspellen .. Heel interessant .. vooral als je zelf een andere mening heb, die mag je dan niet zeggen (of mag wel, maar dan is het gevolg niet zo leuk). Ik klik dan vaak weer weg, maar fijn is het toch niet ...

En dat topic van die hermafrodiet, daar wordt al in gezegd dat het super is dat er nog eens een topic is waar mensen vriendelijk zijn en de TS helpen en waar je nog van kan leren .. Zo ver is het al gekomen ...

stef schreef:
Je kán niet meer gewoon leuk foto's laten zien zonder een sneer te krijgen, maar goed, de foto fora vind ik sowieso lastig, want je moet óf gewéldige foto's door een prof fotograaf met een keurig gereden paard van minimaal z nivo hebben, óf een 2,5 jarige die met een slof in de krul getrokken wordt, wil je reacties krijgen.

Pff, dat ja ... Gewoon leuke huis-tuin-keuken pony & foto's hebben geen zin. Vroegah kreeg ik redelijk wat reacties, maar dat is de laatste tijd ook niet meer, terwijl ik nog steeds dezelfde pony heb (heb nu zelfs een 2e geval van dezelfde soort ) en nog steeds op dezelfde manier topics maak. Dus iets is er wel verandert, dat merk ik daaraan. Ik denk dan voor mezelf dat ik het wel goed zal doen, anders zou ik vast wel meer reacties gekregen hebben, maar leuk is het toch niet, want er steekt toch tijd in ...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 15:45

waar is de tijd gebleven dat bokt niet niet net als FB of twitter word
met +1 vind ik leuk en zomaar wat zeggen.

LadyMadonna

Re: Waar is de tijd gebleven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:50

Waar is de tijd gebleven dat je nog interessante discussies kon lezen zonder dat werkelijk álles bestempeld werd als: Zielig, kan niet, mag niet.
Waar is de tijd gebleven dat je op bokt nog iets kon leren?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 15:53

stef schreef:
Waar is de tijd gebleven dat je nog interessante discussies kon lezen zonder dat werkelijk álles bestempeld werd als: Zielig, kan niet, mag niet.
Waar is de tijd gebleven dat je op bokt nog iets kon leren?

_/-\o_

En de tijd dat mensen nog eens reageerde op een foto die gewoon met de simpele htk camera is genomen.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:55

Zit nog niet zo lang op Bokt dus ik weet niet hoe het eerst was, maar mn mond valt soms open van reacties.
Mensen die gewoon de grond in worden geboord als ze om serieus advies of tips vragen, onbegrijpelijk.
Ik geef je groot gelijk dat het allemaal veel respectvoller en aardiger zou moeten. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:59

nee het valt me de laatste tijd echt weer op dat ik een beetje doelloos rond zit te klikken. Als een meisje van 10 vraagt hoe ze het beste haar shetje uit de wei kan halen want het beestje laat zich niet vangen, krijgt ze de 4 F's (of zijn het er 5 :?) om haar oren (als je niet weet wat hiermee bedoelt wordt, das dus precies mijn punt ;) )
Kruisingen zijn uit den boze, en op BB moet je helemaal 10x nadenken en elk woord in een weegschaal leggen.

Ik vraag me echt af: Ziet het team dit nou niet? Of zien ze het wel maar kunnen ze er écht niks mee?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:56

Soms zie ik het ook wel, maar vaak ook niet...
Ik mod op RT, een forum waar echt weleens een en ander aan de hand is met ruzies etc, maar waar tegelijkertijd ook ontzettend behulpzame reacties geplaatst worden.

Ik heb zelf de ervaring (met eigen recente topics, die redelijk discutabel zouden kunnen zijn) dat ze echt fijn liepen.
Eerst met het BB-topic over Trouble: ik was wel bang dat er veel reacties zouden komen over dat ze beter ingeslapen kon. Maar ik heb juist ontzettend veel steun gehad aan alle lieve reacties. Valse reacties zijn er gewoon niet geweest.
En onlangs met een SPR-ITP van Carlito: een moddervette kruising en mijn figuur is ook verre van joepie. Geen cap, geen stijl, geen niets. Wel lol. Niet heel veel reacties (hoeft ook helemaal neit) maar zeker geen k*treacties. Het scheelt wellicht ook dat ik nergens iets heb gepretendeerd van "wat zijn we goed op weg he" (want dat is ook helemaal niet zo, beter een realistisch iets hoor )
En nog een discussie die ook nog eens fijn verliep over een "SGW/dierenmishandeling; wanneer grijp je in als hinderniscontroleur". Ook daar gewoon géén buttreacties.

Kun je zeggen "ja, duh, jij bent groen dus dat is anders". Maar ik weet niet of ik het daar mee eens ben. Tuurlijk, een "onzekere" reller zal zich minder snel laten zien, anderzijds zijn er altijd mensen die je juist willen pakken als je een kleurtje hebt.

Neemt niet weg dat ik zeker wel iets herken, maar dan komt eigenlijk volautomatisch de vraag "wat vinden jullie dat we eraan kunnen doen".

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:07

Van mij mag er gewoon een lik op stuk beleid eerlijk gezegd.
Men zegt nu maar wat men denkt en neemt totaal geen verantwoording voor hun berichten. "want het is mijn mening".
Een mening hebben betekend niet dat je die mening ook overal ongenuanceerd neer moet kwakken.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:21

Ok, de hoefscheur.

TS: mijn paard heeft een scheur in zijn hoef
Stef: probeer de raindinges eens
groentesoepreller: je bent een rund als je met ijzers stunt
delerium: foei groentesoepreller, doe eens normaal, ieder heeft een eigen keuze over ijzers
groentesoepreller: ik mag hier eerlijk waar NOOIT wat zeggen. Iedere eikel weet dat ijzers niet natuurlijk zijn en je maakt me monddood en je meet ook met 2 maten want waarom mag stef wel reclame voor de raindinges, heeft ze voor betaald zeker! Het team meet met 2 maten en JIJ bent de aller-allerergste
delerium: eindelijk erkenning Hola, hola, het is ieders keus om zijn paard al-dan-niet op ijzers te zetten, wat mij betreft houd jij jouw paard zelfs hoefloos maar laat de TS eens zelf weten wat ze wil
groentesoepreller: je meet gewoon met 2 maten en daarmee basta.

Overigens is het wel degelijk al zo dat er opgetreden wordt tegen mensen met stokpaardjes, die dus notoir overal gaan emmeren over te groot, te dit, te dat, te alles, maar nooit goed.

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

5 - Ook het hinderen van andere bezoekers van de site is niet toegestaan.
Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt. En dat is gewoon niet de bedoeling: het forum moet een plaats zijn waar mensen met verschillende meningen over zeer uiteenlopende zaken met plezier met elkaar discussiëren en ervaringen en informatie delen.

Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.

Voorbeelden van dit soort gedrag zijn:

Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Discussiepartners uitlokken en uitdagen;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn

De moderators kunnen gebruikers hierop aanspreken en bij herhaalde overtredingen kan een ban van Bokt volgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:16

Maar in het voorbeeld wat je geeft, wat is dan de aanpak naar "groentesoepreller" ?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:41

Wat mij vooral opvalt, is dat het steunen van elkaar, het meeleven en de vrolijke en gezellige topics toch voor op de niet paardgerelateerde fora's zijn. Dat terwijl bokt toch van oorsprong een paardenforum is. Enkel de "bekende" bokkers worden met respect behandeld of er moet echt iemand (persoon of paard) ernstig ziek zijn en/of op sterven liggen. Jonge bokkers al dan niet met een hoop ervaring of talent worden automatisch uitgemaakt voor penny en worden daardoor ook niet serieus genomen. Ook gebruikers met weinig berichten word niet naar gekeken, niet serieus genomen en bij ieder topic die ze maken afgebrand (goh hoe zou het komen dat ik zo weinig berichten heb?)
Om even een voorbeeld te noemen: Een meisje van 12 met een verzorgpony, pony heeft geen respect en zij vraagt hulp. Vervolgens komt er iemand met join-up aanzetten en het hele topic gaat enkel nog over de ju, het afbranden van degene die het voorgesteld heeft en ts krijgt geen of weinig advies meer.

Een ander voorbeeld: Ts opent een topic omdat ze trots is op haar paard/pony. Zal als voorbeeld een topic pakken die ik gisteren tegenkwam over een welsh merrie, een valkje die naar de keuring gaat. Ts schrijft erbij dat ze weet dat de pony wat te dik is, waarom komen er dan toch een paar pagina's met commentaar over de rijke conditie van de pony? Over hoe slecht het is en dat ze de pony op dieet moet zetten? Ts geeft notabene aan ermee bezig te zijn.

Ik zit inmiddels al zo'n 8 jaar op bokt en eerlijk gezegd ben ik het er mee eens dat de mentaliteit hard achteruit gaat. En dat komt niet zozeer doordat de gemiddelde leeftijd van de gebruikers naar beneden gaat maar meer om het feit dat iedereen het zogezegd altijd beter weet als een ander.

Ook wordt er constant met modder gegooit naar de modjes, oké in sommige gevallen kan ik mij daarin vinden (zoals veelvuldig gummen en het strooien met slotjes bv), maar die mensen zitten er ook maar vrijwillig hun vrije tijd in te steken.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:34

stef schreef:
Maar in het voorbeeld wat je geeft, wat is dan de aanpak naar "groentesoepreller" ?

*kreun*
*zucht*
*moppermopper*
*rondje lopen*
en dan toch kijken waar de grens ligt "wanneer is iets een aanvulling" en "wanneer is iets zieken om te zieken". In het laatste geval wordt groentensoepreller erop aangesproken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:11

http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f ... ead#unread

Ff een voorbeeld gevonden.
Jonge ts stekt een vraag, de manier waarop een aantal reageren verdient geen schoonheidsprijs, en daarnaast weer het eeuwige: er had van alles kúnnen gebeuren.
Waarom niet gewoon op een normale manier de vraag van ts beantwoorden?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:15

Tsja, zelf vind ik het behoorlijk meevallen.
Wat al is aangegeven, het ligt er aan waar op bokt je komt.
Zelf ben ik niet zo'n poster buiten de HK maar toen ik op [MW] een topic opende over mijn ziekenhuisopname ivm. zwangerschap ben ik door zoveel bokkers gesteund, zelfs tijdens mijn bevalling bleef iedereen maar lieve en bemoedigende berichten plaatsen :D . En er hangt hier een hele grote slinger met allemaal felicitatie kaartjes van Bokkers.
Dus nee, ik heb niks te klagen :) .

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 21:48

calice ja dat topic van jou was echt top.

Maar nu ook heb gisteravond topic geopend op itp en zeggen en schrijven 7 reacties waaronder 3 van mezelf.
Nee mijn paard is niet bekend.
Nee de foto's zijn niet door een prof geschoten
Nee ik rijd niet met slof of zonder cap
Het zijn gewoon foto's hoe een paard hoort te zijn lekker in het weiland en gewoon lol met je knol

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:49

Tja daks, get used to it, helaas

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:08

Ik kan me ook vreselijk ergeren aan bepaalde gebruikers die denken dat ze GP rijden, alles beter weten en kunnen en bovendien iedereen graag de grond in boren. Weet je wat ik daarvan denk?
Grote mond op het internet, maar weinig soeps irl :D
Maar het zijn inderdaad vaak dezelfde namen, ook hoe ze reageren op kinderen enz, vreselijk vind ik dat :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:31

Daks schreef:
calice ja dat topic van jou was echt top.

Maar nu ook heb gisteravond topic geopend op itp en zeggen en schrijven 7 reacties waaronder 3 van mezelf.
Nee mijn paard is niet bekend.
Nee de foto's zijn niet door een prof geschoten
Nee ik rijd niet met slof of zonder cap
Het zijn gewoon foto's hoe een paard hoort te zijn lekker in het weiland en gewoon lol met je knol

stef schreef:
Tja daks, get used to it, helaas

Inderdaad ... maar toch blijft het stom :(
Heb het nu ook weer, mijn opvangpaardje, levensgevaarlijk als je iets met z'n voeten wil doen (en dat door véél verschillende mensen waargenomen :+ ) en nu heb ik een begin met hem dat hij uit zichzelf (op commando) 1 voetje wil optillen en omhoog houden. Klein beetje nog maar, want het is echt een issue voor hem. Dus ik megatrots, geprobeerd op film te zetten, gelukt *\o/* dus ik fijn topic openen. Heb ik na 2 dagen 3 reacties waarvan 2 letterlijk zijn "leuk!". Ja, echt fijn -O- :+ Maar ik blijf wel trots hoor :Y)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:48

Maar wat verwachten jullie dan :Y) ? Dat men dol enthousiast wordt van praktijken die ze dagelijks zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:03

Naar mijn mening is dit niet iets van bokt, maar iets wat in de paardenwereld gewoon altijd gebeurd.
Ik heb nog nooit op een stal gestaan waar niet minstens 1 persoon was met het hoogste woord/grote mond die het nodig vond om zijn/haar neus overal in te steken en te bemoeien, met stokpaardjes je om de oren te slaan, die vragen stelt enkel om zijn/haar mening op te dringen, blijft doorzeuren/opmerkingen maken over bijv. dingen zoals een te dik paard (ook al ben je daar zelf al ontzettend mee bezig) en altijd wel bij iedereen wel iets kan vinden wat aan mishandeling zou moeten grenzen of wat gewoon zó ontzettend dom zou zijn. Dat is niet bokt, dat is de paardenwereld. Helaas.

Wellicht toen bokt klein(er) was, en iedereen elkaar nog soort van kende, dat minder was.
Maar met zoveel users, zullen de types zoals boven omschreven zich in een luilekkerland wanen denk ik.
Zo ontzettend veel mensen die het fout doen en die jij eens heerlijk de waarheid kan zeggen. :+

Mijn internet oplossing voor deze mensen is dezelfde als de irl oplossing. Doodnegeren en een ommetje maken. Zoeken ze je op, lekker weglopen. Voor jou een stuk relaxter en voor hen is de lol er al snel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:30

Doubtless schreef:
Maar wat verwachten jullie dan :Y) ? Dat men dol enthousiast wordt van praktijken die ze dagelijks zien?

Tja, het is niet omdat elk paard z'n voeten elke dag optilt dat er geen uitzonderingen zijn. Ik heb toevallig die uitzondering, dus ik kan daar enthousiast van worden en ik dacht dat mensen dat ook wel zouden begrijpen en het leuk zouden vinden, maar blijkbaar hebben ze voor zo'n dingen geen tijd op bokt :+ Ik weet ook wel dat 15 foto's van hetzelfde paard grazend in de weide net vanuit een iets andere hoek niet interessant is, maar dat is toch anders dan de topics die ik maak vind ik. In mijn topics gebeuren geen grote dingen, maar wel speciale. Ik doe dingen met mijn paarden die niet iedereen standaard doet (of gaat ieders paard elke dag los achteruit over een wip? :+ ) maar toch is het blijkbaar niet meer genoeg, terwijl dit "vroeger" wel zo was, hetzelfde paard en zelfs minder spectaculaire dingen (had toen nog geen wip). Dus iets is er verandert op bokt, en dat is jammer.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:40

Ik heb je topic net bekeken & wat ik zie zijn dichtbij foto's van een paard dat z'n hoofd schud, vanuit verschillende hoeken bekeken. Filmpjes kijk ik automatisch niet, denk dat er meer mensen zijn die dat doen. Mocht er nou iets spectaculairs te zien zijn (zonder zadel, ondersteboven een hindernis nemen), dan maak ik daar wel een uitzondering voor. Maar een paard wat z'n voet optilt is voor mij persoonlijk niet speciaal, voor jou wel. Wees jij er dan blij mee... Snap niet waarom je verwacht dat het voor anderen ook heel speciaal is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:46

Tja, als jij standaard weigert filmpjes te kijken gaat het hele idee van dat topic wel verloren natuurlijk, die andere foto's gaat het ook niet om, die waren gewoon voor de leuk erbij :+

En waarom ik dat verwacht .. Ik verwacht niks, maar ik dacht toch wel dat op een paardenforum meegeleefd werd met elkaar, met de belevenissen met de paarden, de leuke maar ook moeilijke dingen. En dat mensen dus samen met jou blij zijn als je iets hebt kunnen bereiken wat in eerste instantie zowat onmogelijk leek. Maar blijkbaar vergis ik me daar dus in, en is een paardenforum daar niet voor ...