Bokt beschermt tere kinderzieltjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yuris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:03

Senna, ik ben het helemaal met je eens.
Ik zit ook niet op dit soort sensatie te wachten. Misschien wel omdat ik in real life, werkend op een Intensive Care, de werkelijke betekenis zie, en meemaak van wat anderen spannend/leuk/ vinden. Plaatjes of beelden zijn leeg en plat, zonder betekenis of kader. Je zit achter je pc, vaak in je eentje, misschien een kind van 11, en dan krijg je plots een nare foto of film te zien. Dat heeft niets meer te maken met real life. In real life is het minder erg om een platgereden eend tegen te komen. Je kunt het plaatsen, je zit er niet met je neus bovenop. Op zo'n typische shockerende foto als die je op het internet kunt vinden, vallen alle betekenisgevende factoren weg, en zie je alles tot in de details. Dat is niet reëel.

Onali

Re: Bokt beschermt tere kinderzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:08

Yuris heb je uberhaupt het topic gezien?
Want het zijn niet allemaal sensatiefoto's :n
Er zitten heel veel oorlogsfoto's/ filmpjes tussen die je weer even bewust maken wat er in de wereld speelt (heeft gespeeld)

Afgewisseld met hele mooie natuurplaatjes/ filmpjes om weer even bij te komen.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:09

stef schreef:
maar, en nu gooi ik misschien mijn eigen glazen in... waarom blijft mijn foto van Fabio Casartelli (die in link staat, en waar schokkend bij staat!) dan staan?

even geheel offtoppic maar ben al dagen op zoek naar dat topic heb je een linkje (vergeten een stipje te zetten)

daar staan juist hele mooie en ontroerende beelden in het is niet per definitie een schokkend toppic en de meeste foto's die zo kunnen worden ervaren staan al in een linkje

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:11

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:11

Qua verantwoording vind ik het wel een mooi idee dat bokt hier rekening mee probeert te houden; dat je overal schokkende foto's tegen kan komen is zo, maar dan in elk geval niet op bokt.
Zelf vind ik het prima als schokkende foto's in een link geplaatst zijn en dat er in elk geval een waarschuwing bij staat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:20

Ik vond de losrij foto's van Totilas die onlangs geplaatst waren ook behoorlijk schokkend.
Erger eigenlijk dan iemand die foto's plaatst van zijn gewonde paard en ons up to date wil houden over de voortgang van zaken.
Ook op HAW kom ik regelmatig schokkende foto's tegen.

Maar wellicht zijn we hier al aan gewend.

Ik ben het met Stef eens, bokt is soms erg watterig.
Maar goed als ze het dan anders willen zou ik meer zien in een icoontje dat je voor je topic titel kan zetten, dus nog voor je het topic kan openen.
Echter besef ik ook dat dit wel eens aantrekkelijk kan werken. Kinderen zijn nou eenmaal nieuwsgierig ;)

Yuris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:23

Ik ken het topic, Indian Lady. Er staan inderdaad prachtige beelden in. Ik doel ook niet alleen maar op dit topic, maar ook op andere losse foto's, net waar de TS het over heeft. En omdat het juist zo moeilijk is om de grenzen hiervan te bewaken, is een 18+ regeling prima, daar kan ieder naar hartelust foto's plaatsen en kijken, en blijven degene die er niet op zitten te wachten, ervan verschoond.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:25

Is dat niet het grote nadeel van de multimedia? Dat je op sites komt waar je eigenlijk helemaal niet wilt zijn, dat je foto's ziet die je helemaal niet wilt zien? Iedereen heeft een kruisje in beeld waar je op kan klikken en weg is het weer. Ik begrijp de doelstelling en ben het daar gedeeltelijk mee eens maar het is wel degelijk het werk van de ouders om hun kinderen hierin in de gaten te houden en duidelijk voor te lichten. Ik denk dat de jeugd te laag wordt in geschat en ze beter met deze dingen om kunnen gaan dan de generatie die zonder pc is groot gegroeid.

Als bokt zulke dingen wil bannen, prima maar dan voor iedereen en op ieder topic, met andere woorden........consequent zijn in de regels die je hanteert, ja is ja en nee is nee, daar zit geen misschien tussen.... ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:27

Ik ben het wel met bokt eens om geen schokkende foto's te plaatsen..
Je kan het als ouders niet altijd helemaal voor zijn. Behalve dan de site blokeren....euh...ja dan kom ik er ook niet meer op.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:26

Ik ben van mening dat bokt medeverantwoordelijk is, maar niet hoofdverandwoordelijk. Kinderen zien ook dingen op het nieuws e.d. Ik heb op 13 jarige leeftijd (als ik goed reken) ook de vliegtuigen in de twin towers zien vliegen, maar heb daar niets aan overgehouden, ook heb ik destijds het filmpje van saddam houssein gezien, walgelijk, maar er zijn ook kinderen(en volwassenen) die er wel iets aan overhouden, die weten dat meestal, daarom vind ik zoals het nu gedaan word, pas op schokkend met link, een prima oplossing en geen betutteling van kinderen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:32

Als je 17 ben dan heb je niet goed gerekend want dat was in 2001.
(of je moet het over een later moment in je leven hebben. :-) )

Maar verder met je eens.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:35

Ik vind het een goed initiatief van Bokt.
Bokt is ook gericht op kinderen/jongeren, dan vind ik het prima als het beheer haar verantwoording neemt.
Zouden meer media moeten doen.

Wie beelden wil zien, kan google gebruiken.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:44

Murthul schreef:
Ik ben van mening dat bokt medeverantwoordelijk is, maar niet hoofdverandwoordelijk. Kinderen zien ook dingen op het nieuws e.d. Ik heb op 13 jarige leeftijd (als ik goed reken) ook de vliegtuigen in de twin towers zien vliegen, maar heb daar niets aan overgehouden, ook heb ik destijds het filmpje van saddam houssein gezien, walgelijk, maar er zijn ook kinderen(en volwassenen) die er wel iets aan overhouden, die weten dat meestal, daarom vind ik zoals het nu gedaan word, pas op schokkend met link, een prima oplossing en geen betutteling van kinderen.

... Of je was 6 natuurlijk. :D haha Murthul!

Vind het niet erg als schokkende plaatjes in een link gedaan worden en als er bij gezet wordt dat het schokkend is, maar ik vind een verongelukte wielrenner waarbij ik bloed uit zijn hoofd zie lopen bijv. (maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening), niet indrukwekkend maar eerder schokkend. In het topic van Dreamy vind ik dergelijke plaatjes niet passen waar je het bloed uit het lichaam ziet lopen, of open wonden ziet.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:50

Het blijkt maar weer duidelijk te zijn dat ik niet goed was in wiskunde _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:10

Bokt gericht op kinderen/jongeren?
Oorspronkelijk niet :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:23

Myrthe, rekenen denk ik. Wiskunde ga je bezig met kwadraat etc :')
Rekenen hebben we op de basisschool gehad.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:31

Ik als ouder ben verantwoordelijk voor wat mijn kind wel of niet mag zien. Die taak hoeft Bokt niet over te nemen.
Maar daarentegen vind ik het zelf ook wel fijn -als volwassene- om toch enigszins gewaarschuwd te worden als het echt om een schokkende foto gaat.

Nu heb ik nog een dochter die nog heeel jong is.
Maar bijv. als mijn neefjes of nichtje langskomen, zit er op mijn laptop een programma genaamd "Magic Desktop". Vol met leuke spelletjes en op internet kunnen ze alleen op de sites die ik als ouder heb toegestaan. Voor de jongere ( <10) vind ik dit ideaal. Al zullen vast velen van hen zich nog niet op Bokt registreren.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:06

stef schreef:
Bokt gericht op kinderen/jongeren?
Oorspronkelijk niet :n

Er werd gezegd: Bokt is óók gericht op jongeren en dat is wel waar. Het doelgroep is niet alleen volwassenen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:09

Was gewoon voor iedereen toegankelijk.
Krijgen ze meer leden van dan dat je de leeftijd gaat beperken.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:14

jij snapt het. :D

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:17

Bokt had denk ik nooit zijn forum zo ver moeten uitbreiden.

Ik had laatst ook als reactie geplaatst op een topic over dat de wereld zou vergaan dat het ongeschikt is voor kinderen hier.

Het ligt wel aan mezelf, want ik ben het verspreiden van dood, verderf, mishandelingen en al het andere onrecht wat te pas en onpas gebeurt zat. Kijk dus amper televisie meer en open amper nieuwsberichten.

Dus het hoeft van mij niet nee.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:22

Bokt is van vroegah uit een paardeforum, waarin vooral volwassenen aanwezig waren, nu zijn er ook kleine kinderen aanwezig.
Misschien is het een optie om een leeftijdsgrens te plaatsen in bepaalde topics, dat je je er speciaal voor aan moet melden. Fok heeft ook zo'n topic, dus dat zou mogelijk moeten zijn.
Ik ben het wel eens met de OP. Het wordt hier zo wel een beetje vervelend posten als je op moet letten wat je gaat plaatsen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:31

Maar wat is dan de grens van de leeftijd tussen kinderen waar jullie over praten dan?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:33

Mensen kunnen zich melden voor dit gesloten stuk en aan de mods om te zien of ze ze door willen laten gaan. Ik vind 18 een goede leeftijd als ik eerlijk ben.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:35

Dus Ik, als eerlijke Bokker, zou bokt (delen van bokt ) volgens jouw theorie ier mogen betreden?
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 11-05-12 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt