Waarom? En wat denken de Modjes wel niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:52

@stef, mee eens maar ik merk op bokt toch wel een sterkere toename hoor :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:06

stef schreef:
Lol met je knol in het verkeer wordt overigens wel steeds lastiger :j

dat is waar, maar tegenwoordig worden kinderen op een manege gedumpt om te leren rijden. Vroeger mocht je jezelf opwerken om ergens op een paard te mogen zitten. Dan was je super blij als je bij iemand een paard mocht poetsen. Tegenwoordig moeten ze kunnen rijden.
De lol-met-je-knol is wel een beetje veranderd. En als je dan ziet dat er toch nog een groep is die ouderwets lol-met-hun-knol hebben, dan worden die afgebekt omdat het zo "gevaarlijk" is.
De paarden wereld zelf is ook heel erg veranderd, maar dat wil niet zeggen dat we als mensen elkaar niet met respect kunnen blijven behandelen.

Nayomie

Re: Waarom? En wat denken de Modjes wel niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:15

Sommige mensen willen een bepaalde macht hebben, en verzieken zij het voor anderen.

@LecyTinker, ik hoor hier vaak genoeg dat het gevaarlijk is. Ik denk dat ik bij die ouderwetse lol-met-hun-knol ben. Ik moet het niet persee weten, maar ik wil het graag. Ik kijk iedere week bij andere lessen en kijk hoe paarden zich eigenlijk voorbewegen etc. Het is gewoon mijn intresse en ben zeker niet op paardrijden gedumpt. Sterker nog, ik heb 2 jaar als een gek door de tuin heen paardje gespeeld _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:21

maar die kids die op de manege gedumpt worden, zitten vervolgens de halve dag met blackberie en iphone in de kantine, en als je dan vraagt of er iemand met een beginner mee wil lopen, zijn ze daar te bedonderd voor :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:23

Dat kan best kloppen. Die intresseren het eigenlijk niet. Maar snap dan ook niet dat die ouders dan die kinderen daar dumpen. Als ze het niet willen laat ze. Pak die mobiel een keer af en laat de wereld zien! Ze missen denk ik ruim 70% van de werkelijkheid hoor!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:00

stef schreef:
ik kreeg niet de eigenaar van mijn vp achter me aan, en ook mijn moeder niet. vroeger deden we gewoon niet zo moeilijk. En tja, dan ging je een keer op je bek en kon je je pony gaan vangen _O-

Mijn opmerking was ook eerder metaforisch bedoeld. Ik heb ook nooit een moeder achter mij aan gehad, was altijd alleen op de manege.

Misschien ben ik dan een zeurder, maar ik vind dat veiligheid en verantwoordelijkheid niet uit het oog verloren mag worden op en rond het paard. Een balk die aan weerszijden steunt op twee houten stoelen, daar zie ik absoluut het kwaad niet in. Maar soms zie ik constructies voorbijkomen op bokt, dat ik denk: als het zo moet, dan liever niet.
En ja, ik ben ook jong en onbezonnen geweest, ik heb ook dingen gedaan die bokt best niet te weten komt, maar wel altijd binnen een veiligheidsmarge. Midden in een veld crossen met een paar hitsige pony's en er hard vanaf vallen waardoor je de hele weg naar huis kan sjokken, dat is nog lachen, dat is nog lol. Midden in een veld crossen met een paar hitsige pony's, vast blijven hangen in de stijgbeugel doordat ik persé met Uggs wilde rijden en voortgesleept worden, is dat nog lachen, is dat nog lol? Lol met je knol moet er zeker zijn, zeer zeker, maar mag niet als argument gebruikt worden om iedere situatie te rechtvaardigen. Blijven nadenken!! Ook al ben je jong.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:10

stef schreef:
maar die kids die op de manege gedumpt worden, zitten vervolgens de halve dag met blackberie en iphone in de kantine, en als je dan vraagt of er iemand met een beginner mee wil lopen, zijn ze daar te bedonderd voor :j

ja, dat zie ik ook wel eens terwijl ik altijd met mijn neus over de bakrand stond te kijken en ik steeds niet mocht helpen. -O- :')

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:12

Een betere bokt begint bij je zelf is het toch?:)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:14

Gini, ben ik het mee eens. Het moet natuurlijk niet TE bont worden. Ik reed vroeger zonder zadel met halstertouwtjes en een halster door de weide en op straat. Donderde regelmatig van mn pony af, omdat ik niet oplette of omdat ze haar kans zag. Gelukkig ben ik in een buurt opgegroeit waar dit allemaal kon.
Ik weet nu wel, dat ik mijn lichaam dus behoorlijk heb beschadigd door al mn capriolen. Maar ik had wel ff lol-met-mn-knol en mn knol had ook enorm veel lol. Ik weet dit omdat ze altijd gelijk kwam als ze me zag en ik het idee had dat zij meer lol had met streken uithalen tijdens een rit, dan ik soms.
Het was echter ook zo, dat, je kreeg toen een pony en succes ermee. Zo makkelijk verkocht je ze ook weer niet, want er was geen internet. was het een echte trut die beet en sloeg, dan had je pech en kon je haar alleen poetsen. Je deed ook veel meer moeite om een band te krijgen met je pony en je besteedde er ook veel meer tijd aan.
Toen was het poetsen van je pony een privilege, tegenwoordig is het een verplichte martelgang voor kinderen, voordat ze eindelijk mogen rijden.
Ik heb nog foto's van vroeger waar we op onze pony stonden in de weide, rare geintjes aan het uithalen waren met de paarden, omdat één van de twee straf had en zijn pony niet buiten het hek mee mocht nemen ( vriendin waar ik mee opgegroeit ben).
Alles was een stuk makkelijker dan tegenwoordig en ik snap dus ook niet dat mensen die die nostalgie nastreven, er zo op worden afgestraft!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:25

Nou... Bij die pennytopics zijn het vaak ook weer kinderen die de ts zo omlaag halen.. Stiekem moet ik daar soms wel om lachen hoe zon penny topic de andere penny's aantrekt, als vliegen op verse stront.. Want iedereen moet wel weten dat ze jong zijn maar absoluut geen penny hoor! *D

Maar het is wel sneu voor het arme kind die het topic startte, vooral als er dan nog een gefrustreerde volwassene doorheen komt schreeuwen, niet door hebbende dat die zich gigantisch voor banketstaaf zet.. :')

Terwijl de meesten ook heus niet zelf rare dingen met hun pony uit hebben gevreten toen ze jong waren.. Ik weet nog wel hoe ik met mijn gammele zadel in rengalop door het bos scheurde, en ondertussen her en der een flinke struik of heg meepakken :') .
Enige verschil met sommige huidige penny's lijkt wel te zijn dat de verzorging van de poownie vroegah altijd voor ging, elk paardenboek werd ook minstens 40 keer gelezen.. :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:28

Lepeltje, ben ik het helemaal mee eens. Mn pownie ging ook voor alles en nog steeds. ( hm, heb ik nu de reden ontdekt dat ik single ben? lol) Ik zat op school ook al te denken aan mn pownie, niet aan rijden, maar aan mn pownie zelf.
Maar vroeger had je ook maar 4 vriendjes en je paardje. Tegenwoordig heb je een heel internet vol aan vriendjes!

(Hoevaak ik achter een boom ben blijven plakken terwijl mevrouw rustig door rende om verderop een stukje gras te knabbelen, terwijl ik al vloekend weer eens mn pony moest gaan vangen)
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 10-05-12 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:29

LecyTinker schreef:
Toen was het poetsen van je pony een privilege, tegenwoordig is het een verplichte martelgang voor kinderen, voordat ze eindelijk mogen rijden.
Ik heb nog foto's van vroeger waar we op onze pony stonden in de weide, rare geintjes aan het uithalen waren met de paarden, omdat één van de twee straf had en zijn pony niet buiten het hek mee mocht nemen ( vriendin waar ik mee opgegroeit ben).
Alles was een stuk makkelijker dan tegenwoordig en ik snap dus ook niet dat mensen die die nostalgie nastreven, er zo op worden afgestraft!

En hier ben ik het dan weer mee eens.

De tijd dat je trots was omdat je toestemming had gekregen om mee stallen te helpen uitmesten is voorbij.
En die verandering in mentaliteit gaat zeer snel, want nu spreek ik amper over een ruime 10 jaar terug.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:48

stef schreef:
Het lijkt dat men niet meer nadenkt over hun posts, hoe die bij een ander aan kunnen komen... Want dat is niet hun probleem, het is tenslotte "hun mening"...

Amen. Dit zie ik zo ontzettend vaak. Maar oh wee als mensen zo op hún topic zouden reageren :+
Er mag van mij door bokkers inderdaad gekeken worden naar hoe zij iets over laten komen en hoe zij het zelf zouden vinden als het op die manier tegen hun wordt gezegd.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:21

Ik wou precies eenzelfde topic openen
Ik had een topic geopend (oke achteraf gezien beetje onnodig maar zit er even ver in weg..)
Word er direct zo leuk op gereageerd (heb t ook even met een modje over gehad)
Het valt me ook op bij jongere bokkertjes
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat dit een forum site is waar je alleen maar serieuze topics mag openen en ook alleen maar als het volwassen is
Dit forum is toch voor jonge en oude bokkers?
Waarom moet er direct zo fel gereageerd worden iets subtieler mag ook
Net zoals als er een mening gevraagd word iedereen mag zijn mening geven staat het je niet aan reageer inderdaad niet of normaal en niet zo fel.....
Ik ben merk ik zelf wel minder gaan posten (laatste paar dagen wel iets meer) gewoon omdat er altijd zo fel word gereageerd
Of er word leuk gereageerd of heel fel (heel soms tussen in...)
Tussen zwart en wit zit ook nog grijs
Maar veel kennen dat hier helaas niet...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:27

Hoeveel topics zijn hier al wel niet over geweest? Gaat 't niet over de spelling, dan wel over de sfeer :+

Zorg dat je jezelf netjes gedraagt, meer kan je niet doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:39

Opvallend hoe mensen iets verschillend kunnen ervaren, want wat corientjuh beschrijft herken ik absoluut niet :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:40

Wat corientjuh schrijft herken Ik helemaal. Heb bij mij precies hetzelfde gehad.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:40

stef schreef:
Opvallend hoe mensen iets verschillend kunnen ervaren, want wat corientjuh beschrijft herken ik absoluut niet :)

Wel grappig dat we het verschillend zien
Maar vind jij ook dat het soms zo fel gereageerd word?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:42

Jawel, dat wel, maar niet dat volwassenen de overhand zouden hebben (of ik begrijp jou post verkeerd, dat kan ook ;) )

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:44

Nee bedoel juist van dat ik het idee krijg dat je alleen maar 'volwassen' topics mag openen
Met een kinderachtige ondertoon oid is blijkbaar niet nodig volgens sommigen
niet dat volwassen de overhand hebben maar juist dat het serieuze volwassen topics mogen zijn
Is het ook maar 1 tikkeltje kinderachtig (volgens sommigen dan) dan bam vervelende reacties etc

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:47

Ik herken het. Laatst had een meisje een topic gestart in LZP geloof ik waarin zij helemaal werd afgebrand. Ik vond VEEL opmerkingen erg kwetsend in de trend van ga even in de spiegel kijken op een negatieve manier. Ik heb gemtemt en de reactie die hier uit voort kwam is dat dit wel moest kunnen. Ik stond met mijn mond vol tanden. Vaker herken ik het dat de modjes dingen laten liggen waar ik vind dat het anders kan en dat bokkers aangesproken moeten worden op hun intonatie en manier van...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:56

Kan ook wel zo wel een paar aanwijzen die ik geregeld voorbij zie komen met fel reageren...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 01:03

Ironisch, allemaal mensen die vinden dat ' de maatschappij ' zo veranderd, terwijl ze in dezelfde post even alle vooroordelen over de jeugd van tegenwoordig er uit gooien... Even lekker iedereen over een kam scheren :)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 01:46

Het valt mij eerder op dat er soms wordt ingegrepen terwijl er juist een interessante discussie op gang komt.
Natuurlijk moet je elkaar met respect benaderen, en als er op de man wordt gespeeld dan moet je ingrijpen,
maar sommige topics en/of gebruikers worden kapot-getemd en dat vind ik wel eens jammer.