Kraamstal in the picture splitsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Kraamstal in the picture splitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:04

ik ben ook helemaal voor een TAG zou prima helpen

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:06

Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom er honderden topics zijn van drachtige merries...
Er is een centraal topic voor, waarom dan een nieuw openen?
Ik kan nog begrijpen dat je een topic opent als je merrie elk moment kan bevallen, maar niet 2-3 maand vooraf al.
Dus liefst geen drachtige merries topics meer, maar als het moet voor mij ook een tag :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:07

Goed idee.
En dan ook na 1 januari de veulens van het afgelopen jaar (die dan officieel jaarlingen zijn) apart.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:53

Ik ben voor de tag :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 01:07

Daar zat ik laatst ook net aan te denken inderdaad. Ik vind het zelf ook leuk om de veulenfoto's te zien, maar die zijn er inderdaad best moeilijk tussenuit te halen.
(Heb trouwens zelf ook een topic over de dracht van mijn merries, maar die titel is naar mijn idee wel duidelijk :j )

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:44

Lijkt mij ook een erg goed idee!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:57

Ook voor. Kanttekening: Het probleem met tags is dat dat discipline van de gebruikers vergt om die bij het openen van een topic aan de titel toe te voegen en dat is waar ik dit zie misgaan. Dat gaat dan weer extra werk voor de modjes opleveren om ze naderhand toe te voegen. Als je 2 verschillende subfora maakt, zal het incidenteel best ook nog wel gebeuren dat een topic in het verkeerde subforum wordt geopend, maar dat zullen er vast een stuk minder zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:18

Eirikur schreef:
Ook voor. Kanttekening: Het probleem met tags is dat dat discipline van de gebruikers vergt om die bij het openen van een topic aan de titel toe te voegen en dat is waar ik dit zie misgaan. Dat gaat dan weer extra werk voor de modjes opleveren om ze naderhand toe te voegen. Als je 2 verschillende subfora maakt, zal het incidenteel best ook nog wel gebeuren dat een topic in het verkeerde subforum wordt geopend, maar dat zullen er vast een stuk minder zijn.

De modjes moeten gewoon al dat geleuter over zwangere merries naar het dikke buiken topic gooien, dat is een keer werk en vervolgens het duidelijk maken dat het daar hoort

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:08

Eirikur schreef:

Ik denk dat dit vanzelf wel oplost. Misschien zijn de gebruikers dit aan het begin nog niet gewend, maar bij UK heeft ondertussen ook niemand meer moeite met de [TAG]s. Ik denk wel dat het echt heel fijn is voor de vaste veulenkijkers (zoals ik) om die topics er in een keer uit te kunnen filteren met een [TAG]. Dus ik ben ook voor de TAG. Apart subforum lijk mij nog meer werk voor de mods namelijk. Twee fora om in de gaten te houden, nieuwe regels die voor beide fora even moeten landen en verplaatsen is net een handeling meer dan de TAG toevoegen. Dus ik ben voor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:56

Ik ben benieuwd of het wat wordt. :)
Ik vind het iig een goed idee.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:28

Dit is volgens mij eigenlijk het eerste jaar dat deze vraag voorbij komt. Aan het aantal merrietopics dat geplaatst wordt, zien we dat ook daar blijkbaar behoefte aan is.
Je ziet in de loop van het jaar het aanbod aan topics steeds veranderen, van drachtige merries, naar geboren veulens, naar 'afgespeend' tot 'bijna jaarling' topics en dan weer naar drachtige merries. Ze zitten elkaar meestal niet in de weg, behalve bij de overgang van het seizoen, we zitten nu in zo'n overgangsperiode, er zijn nog niet zo heel veel veulens geboren, over een paar weken gaat die balans weer omslaan en staan er vooral veulentopics.

Er kwam voorbij dat er een centraal topic zou zijn voor drachtige merrie foto's, dit is niet zo, er is wel het Dikke Buiken Topic, maar dat is een Huiskamertopic op KS en gaat tussendoor ook over heel andere dingen dan de merries. Niet iedereen wil daar in mee kletsen en sowieso is dit nu al bijna niet bij te houden met lezen in het veulenseizoen.
Als mod kan ik de openingspost van een topic niet naar een HK topic gaan verplaatsen, het is niet aan mij om iemand daar ongevraagd te laten 'binnenvallen' en die persoon wil daar zelf mss ook helemaal niet meepraten.
Als we de mensen met merriefoto's toch daar allemaal naartoe zouden moeten sturen, zou dat veel slotjes betekenen op fototopics, waardoor een grote groep mensen ook weer niet blij zou zijn.

Ik denk dat het nog het beste zou werken als alle titels duidelijk gekozen zouden worden om aan te geven of het om een merrie of een veulen gaat. Dan kan iedereen makkelijk voor zichzelf kiezen welke topics hij wel en niet wil openen.
Er zijn daarnaast wel ook al een aantal drachtige merrie-topics, die na de geboorte een update in de titel krijgen, om aan te geven dat het veulen geboren is, waarna de veulenfoto's in hetzelfde topic geplaatst worden. De TS van zo'n topic, vindt het dan mooi om alles bij elkaar te hebben staan, en om dat verschil, het groeien, te laten zien, hebben we ook afgesproken dat op KS-ITP foto updates geplaatst mogen worden in bestaande topics.

Tags/titels/hoe onderscheid maken, we bespreken het op dit moment achter de schermen.
Daarbij nemen we mee wat hier naar voren is gekomen, maar ook dat er nog een andere groep is, die hier niet reageert, en die wel blij zijn als ze over hun merrie een topic mogen plaatsen.

(persoonlijk denk ik dat het probleem binnen een kleine maand uit zichzelf opgelost is, als het aantal veulentopics weer explodeert, maar als dit een probleem is dat wel het hele jaar door ervaren wordt, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:44

Citaat:
*bericht verwijderd

Ik ben het er mee eens dat dit inderdaad meer een huiskamer topic is :D, snap ook niet waarom die nog steeds bij KS-ITP staat.

Zelf denk ik dat je een prima onderscheid kan maken tussen veulens en merrie's door middel van een tag. Daarmee doe je niemand tekort :)

Edit: Ooh, ik zie dat het bericht wat ik wou quoten niet meer bestaat :Y), heb zo het vermoeden dat dit niet op het openbare forum bedoeld was dan :P

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:44

Om er even een post bij te pakken die een groot aantal posts hier lijkt samen te vatten:

Citaat:
Persoonlijk zou ik er niets op tegen hebben een Pre-fora te hebben waarin ze kunnen gokken/voorspellen, webcamen en meeleven. Het blijkt, er is behoefte aan. Daarbij vind ik het wel fijn om duidelijkheid te zien in waar de topics te vinden zijn. Ik zou me als jonge veuleneigenaar best wat –O- voelen als mijn trotse topic van mijn natte veulentje zo zou verzuipen tussen alle pre-topics, zo noem ik ze maar even voor het gemak. Het is volgens mij idd door het groot groeiende Bokt met gebruikers die andere wensen hebben, het splitsen zou daarbij veel opgeruimder staan ;)

Eigenlijk zegt deze post het helemaal. Er is behoefte aan pre-topics en ze worden erg graag bezocht. Er is ook behoefte aan camtopics, waarin meegeleefd mag worden. En daar willen we gewoon graag plaats aan bieden.
Aan de andere kant is er ook een groep die alleen veulentopics wil plaatsen en bekijken en ook die geven we graag alle ruimte.

Op het moment van overleg was de verhouding op pag 1 nog altijd ongeveer gelijk, net iets meer merrie- dan veulentopics. Er zijn inderdaad aardig wat veulentopics naar pag 2 verschoven.

Er komen steeds meer bokkers, steeds meer mensen weten KS te vinden en ook hebben steeds meer mensen een cam, de verhouding kan dus ook nog verder opschuiven.

Na wikken, wegen en overleg met Eline willen we dan ook graag toch een test gaan doen met opsplitsen. Er kan dan een sub komen waar alle merrietopics naartoe verhuizen, op deze sub krijgt een topic een zelfde soort status als een HK topic. Iedereen mag er dus een topic maken voor zijn merrie, al zijn merriefoto's enz plaatsen, camlinks plaatsen, en iedereen mag zo veel meeleven als ze willen.
KS-ITP blijft dan voor de veulenfoto's.

De test loopt dan in principe door tijdens dit veulenseizoen, daarna kunnen we in de gaten houden of er, als het aantal drachtige merries voor dit jaar afneemt, een periode komt waarin opsplitsen niet meer direct nodig is (dan zou het bij succes een seizoensgebonden sub kunnen worden), of dat er zo veel topics geopend blijven worden over oudere veulens, en merries in aanloop naar het nieuwe jaar, dat de scheiding het hele jaar door nut heeft.

Ik denk dat we zo het beste tegemoet komen aan beide groepen en ook voor de kijker wordt het makkelijker om op onderwerp te kiezen en we hopen dat iedereen er blij mee zal zijn :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:58

Super :D!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 13:59

Klinkt goed, ben erg benieuwd hoe de test uitpakt.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:04

Wauw,daar ben ik ook blij mee. Ik kijk bij beide hoor,zowel bij drachtig als bij veulens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:09

O gelukkig maar heb al een stel veulens gemist omdat alles volstaat met HK achtige topics over veulens die nog geboren moeten worden en de wel geboren veulens dus al in het niets verdwenen zijn

Anoniem

Ik ben benieuwd! :)

rhanasasja

Helemaal voor, super goed idee! :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:36

Dat klinkt positief allemaal, fijn :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:52

Ik vind het jammer dat er zoveel "gok"topics zijn waarbij er geen enkele foto aan te pas komt maar er over het geslacht, de geboortedatum en kleur van eventuele veulen wordt gekletst. Er staan daardoor soms meer van dat soort topics in dan daadwerkelijke veulenfoto's - erg jammer!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:55

Dat willen we nu dus gaan opsplitsen fargo :j
(in de goktopics staan overigens als het goed is wel foto's, maar dan van de ouders, daarmee gaan ze dan onder de 'merrietopics' vallen)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:06

Aaah dat klinkt als een prima oplossing, want de gok topics zijn natuurlijk ook leuk, zeker als je de paarden kent, maar veulens kijken is ook erreg leuk natuurlijk!

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:09

ja ik ben helemaal voor

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:11

Ik hoop dat het een succes wordt, ik vind het een erg goed idee. :D
Wanneer gaan jullie er mee beginnen? Of lees ik daar over heen?