Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
setteke schreef:Yep. Zo is het Pentax. Alhoewel iemand van 50 best net begonnen kan zijn met paardjes
Citaat:It's all about 'levenservaring'.
LDRD schreef:Natuurlijk heb je levenservaring als je 16 bent. Maar de kans dat iemand die wat ouder is véél meer levenservaring heeft is aanzienlijk.
deruijter schreef:Ik weet dat ik natuurlijk nog lang niet genoeg levenservaring heb en dat ik nog veel moet leren,
Maar ik hou er gewoon niet van als mensen niet verder kijken dan je leeftijd,
en niet op de inhoud letten.
Langcara, ik ga wel uit, ik doe ook wel eens iets geks maar opzich
ga ik maar weinig uit etc. want ik probeer zoveel mogelijke tijd aan de paarden te besteden.
Maar ik snap ook zeker wat jullie bedoelen
Vjestagirl schreef:deruijter schreef:Ik weet dat ik natuurlijk nog lang niet genoeg levenservaring heb en dat ik nog veel moet leren,
Maar ik hou er gewoon niet van als mensen niet verder kijken dan je leeftijd,
en niet op de inhoud letten.
Langcara, ik ga wel uit, ik doe ook wel eens iets geks maar opzich
ga ik maar weinig uit etc. want ik probeer zoveel mogelijke tijd aan de paarden te besteden.
Maar ik snap ook zeker wat jullie bedoelen
Mensen gaan pas naar leeftijd kijken, als ze iets opvalt aan de inhoud.
Er zullen maar weinig mensen zijn die ieder profiel aanklikken om te kijken naar de leeftijd, rijervaring, woonplaats en beroep van de ouders voordat ze de reactie lezen.
Romana01 schreef:Vjestagirl schreef:Mensen gaan pas naar leeftijd kijken, als ze iets opvalt aan de inhoud.
Er zullen maar weinig mensen zijn die ieder profiel aanklikken om te kijken naar de leeftijd, rijervaring, woonplaats en beroep van de ouders voordat ze de reactie lezen.
Over het algemeen ben ik het er mee eens, maar ik denk dat sommige bokkers het wel degelijk als een argument gebruiken in een discussie
Romana01 schreef:LDRD schreef:Natuurlijk heb je levenservaring als je 16 bent. Maar de kans dat iemand die wat ouder is véél meer levenservaring heeft is aanzienlijk.
Dat vind ik verkeerd om aantenemen, Ik bijv. heb zelf op sommige vlakken wel degelijk (helaas) meer ervaring, dan sommige volwassenen en ik weet waar mijn kennis stopt. Met mij zullen er velen zijn. Dus ik vind het verkeerd, om aan de hand van de leeftijd te beoordelen of iemand daar genoeg levenservaring heeft (en dan heb ik het niet alleen over paarden, maar vooral daar buiten)
LDRD schreef:Romana01 schreef:
Dat vind ik verkeerd om aantenemen, Ik bijv. heb zelf op sommige vlakken wel degelijk (helaas) meer ervaring, dan sommige volwassenen en ik weet waar mijn kennis stopt. Met mij zullen er velen zijn. Dus ik vind het verkeerd, om aan de hand van de leeftijd te beoordelen of iemand daar genoeg levenservaring heeft (en dan heb ik het niet alleen over paarden, maar vooral daar buiten)
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Zoals je ziet heb ik het over de kans dat...
Vjestagirl schreef:Romana01 schreef:Over het algemeen ben ik het er mee eens, maar ik denk dat sommige bokkers het wel degelijk als een argument gebruiken in een discussie
Ik denk niet zozeeer als argument, maar meer als verklaring. Zo van 'joh, het is niet erg dat je nog zo zwart wit denkt, dat gaat wel over als je ouder bent' (bijvoorbeeld).
capopjekop schreef:Maar wat ik me dan afvraag, volwassenen mogen niet aannemen dat jongere bokkers minder ervaring hebben. Maar waarom mogen pubers dan wel zeggen dat ze meer ervaring hebben dan volwassenen. Waar baseren ze dat dan op? Hoe weten ze wat sommige volwassenen hebben meegemaakt? De kans dat die meer hebben meegemaakt is groter, aangezien ze al veel langer op de wereld mee lopen.
Mogen moet je even niet te streng zien, wist zo snel geen ander woord wat toepasselijker is.