Anoniem schreef:Heb ik geleerd in groep vijf.![]()
Ik ga voor miersneuken.
Miersn*uken...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Chaos schreef:Fijn juist als mensen zo duidelijk schrijven en uitleggen.
Dat is écht niet duidelijk meer hoor.De hele tijd dat extreem formele taalgebruik en die moeilijke woorden. Ik zit op een forum omdat ik dat léuk vind, niet omdat ik m'n woordenschat wil verbreden oid. Dus dergelijke posten daar lees ik simpelweg overheen.
liedje89 schreef:Zo was er een tijdje terug ook iemand die de heletijd met hele grote woorden smeet maar zelf niet altijd de juiste definitie bij die woorden leek te hebben of daarbij vervolgens de zinsvolgorde zo maakte dat het geen kloppende zin meer was. Dat is echt veel verwarrender dan"k vin da nie hor en nu ga k na me paard"
Leorah schreef:Zuid-Holland e.o. is wel een érg groot gebied, dat zou zo'n beetje half Nederland beslaan. Het is meer iets uit Rotterdam en het wordt hier (eveneens Rijnmondgebied) in ieder geval nietwat dacht je van:
wie wilT mij helpen enz.... (ik geloof een veel voorkomende fout uit Zuid-Holland en omstreken?)
Waves, dat heb ik helemaal gemist.
ABN Nederlands? hihi.. (algemeen beschaafd nederlands nederlands?)
Kaula schreef:Ik kan je gedachte wel volgen TS. Het is ook niet zozeer heel formeel, maar heeft ook iets filosofisch o.i.d.
Het is niet zo dat ik geen formeel taalgebruik kan begrijpen, maar bij sommige bokkers heb ik aardig wat moeite om hun post te begrijpen.
Ik heb ook laatst een specifieke bokker gevraagd om zijn taalgebruik aan te passen, maar zelfs dat wilde niet baten.
vuurneon schreef:Maar ik ken ook mensen die niet anders kunnen schrijven, mijn begeleider stuurt mij zelfs nog een keurig formele email toeterwijl wij allang op de 'je-jij' basis zijn. Maar als het op schrijven aankomt, zit het er echt ingebakken.
Asyaa schreef:Dat je taal gaat gebruiken om de ander te overbluffen terwijl je zelf eigenlijk geen idee hebt hoe je de woorden correct gebruikt (en wat ze überhaupt betekenen) is imo overcompensatie te wijten aan een euvel aan de klabanus.