misschien wel té gereageerd, maar iig wel duidelijk
JoyCiej007
Geplaatst: 12-02-12 21:03
Ben het er ook mee eens dat dat soort 'heksenjachten' met name gericht op jonge bokkers echt niet door de beugel kan.
Al ben ik ook actief geweest in een topic waar TS het volgens mij ook over heeft. Ik heb op een gegeven moment ook gepost dat ik het veels te ver vond gaan om haar hyves, facebook en alles op te zoeken.
Ik ben echter wel degene geweest die op zoek is gegaan naar een telefoonnummer. Vervolgens heb ik dat uiteraard NIET openbaar gepubliceerd, ik heb dat tel. nr enkel naar de betreffende bokker gestuurd via pb. Deze bokker had foto's in haar profiel van zichzelf, hun pony en haar dochterje, van baby leeftijd tot tiener leeftijd.
Het meisje in kwestie heeft vervolgens een stuk of 10-15 foto's van deze bokker gebruikt, waarop dus het dochterje van deze bokker duidelijk was te zien, en heeft deze verwerkt in een gigantisch groot fantasieverhaal waarbij echt tot in detail werd beschreven 'kijk dit ben ik (1 jaar) met mama op onze pony'. 'kijk hier kreeg ik voor het eerst rijles'. Een fantasieverhaal van wel 3 á 4 A4'tjes vol, tot in detail beschrijven hoe ze haar eerste rijles van haar moeder op hun pony kreeg, etc. etc. Dát ging wel héel erg ver!
Vervolgens zijn er weer andere foto's van een andere bokker gebruikt, en deze bokker zou 'haar zus' zijn, volgens het meisje in kwestie. Er werd op zéér grote schaal gebruik gemaakt van foto's van anderen; er waren zowiezo een stuk of 10 bokkers bij betrokken, en vaak betroffen het dus ook foto's waarop personen heel duidelijk en herkenbaar waren afgebeeld.
Dat vind ik dan weer een kwalijke zaak. De bokker waarvan de foto's van haar dochterje waren gebruikt, heeft dus uiteindelijk met de ouders van het meisje gebeld, en gelukkig was die moeder erg begripvol en heeft zij zich er sterk voor gemaakt dat de gehele site van haar dochter uit de lucht werd gehaald.
Overigens vond ik de vele scheldreactie's in het gastenboek op de site van dat meisje, van voornamelijk jonge bokkers (10-16 jaar) ook echt te ver gaan. Bovendien werkt dat vaak alleen maar averechts. Dat waren allen meiden waarvan helemaal geen foto's gebruikt waren, maar die het dus blijkbaar wel erg leuk vonden om het meisje aan te spreken op 'hoe vreselijk stom/dom weet-ik-veel-wat was,' om zomaar foto's van anderen te gebruiken en dan te liegen dat het haar paarden zijn.
Maar dat er in dat topic uiteindelijk contact met de ouders van het meisje is geweest, vind ik juist alleen maar goed. Omdat dit iets was wat wel héeeeeel erg ver ging! Het meisje in kwestie had ik eigenlijk vooral veel medelijden mee; imo is daar iets goed mis mee als ze echt op zo'n grote schaal en zó extreem in haar eigen fantasieen 'verdrinkt'. Alles, echt werkelijk álles op haar beide site's was 1 grote leugen. Als dan ook nog eens kinder- en babyfoto's van anderen worden gebruikt, dan gaat het wel echt heel ver.
Dan heb je het imo niet meer over 'kinderlijke fantasie'. Dan is er iets goed mis met het kind in kwestie, en indien de ouders daarvan op de hoogte zijn kunnen ze niet alleen ingrijpen in de situatie, maar kunnen ze ook hun kind gaan helpen.