Citaat:maar het is te gek voor woorden dat een topicstarter dus een ander wil censureren en daar in wordt beloond, de meer kritische meningen werden weggegumd als niet respectvol, hoezo censuur door doodgewoon aan te kaarten dat dit niet onder medisch hoort, en idd veterinair is een veel heldere omschrijving.
Dat is dus het probleem. Een topicstarter wil ervaringen uitwisselen, maar bepaalt zelf alvast welke ervaringen dat mogen zijn.
Dus mag ik kennelijk nog nét vertellen over dat paard dat dus niet geholpen bleek te zijn door dure! behandelingen door een zog. strijker, maar Kuggur mag al niet meer uitleggen waarom veel van dit soort behandelingen niet echt zijn.... Posts over hoe je de oplichters kunt herkennen waren al helemaal ongewenst...
Tja.
Aangezien iemand die een verhaal over koliek plaatst, ook doorgaans niet zelf mag bepalen wíe er reageren op bokt, en wat ze dan wel schrijven, lijkt het me ook niet nodig om 15-jarige meisjes die het kennelijk nog aan iedere vorm van kritisch denkvermogen ontbreekt de hand boven het hoofd te houden.
Ik had ooit een lesklantje, die belde af: pony bevangen. Toen ik vroeg of de VA er al bij was gehaald, was het antwoord nee. Want ze had een stalgenootje, die had nog een zakje Chinese kruiden...
Ik heb haar verteld als de sodemieter de VA te bellen. Pony kreeg vervolgens pijnstillers, vochtafdrijvers en ontstekingremmers en liep.... 2 weken later alweer voorzichtig in de les.
Wat zou er gebeurd zijn als hier wat alternatieve kruiden in waren gestoken? Of een healer via een foto wat straaltjes had gezonden? Niemand die het weet...
Mag ik niet reageren op bokt op iemand die advies van healers vraagt voor een hoefbevangen pony, want dat wil de TS niet?
Dus als je het dan op medisch zet, laat het topic dan ook open voor iederéén op bokt, niet alleen voor de 'believers'.
Dán heb je een zuiver beleid. Anders pruts je maar wat.

Dan nog even daarbij: hoewel het nut van heel wat alternatieve geneeswijzen mij totaal ontgaan, geloof ik wel degelijk dat er praktijken tussen zitten die best heilzaam kunnen zijn, hoewel je ook hier ontzettend moet oppassen voor overgeleverde 'tovenarij'.
Bovendien bestaat óók geneeskunde voor een deel nog steeds uit overgeleverde praktijken, die deels onderbouwd worden door 'bad science.' Politiek speelt daarnaast ook nog een belangrijke rol in de ontwikkeling en het 'aannemen' van nieuwe inzichten en behandelwijzen, het is totale onzin om aan te nemen dat dat allemaal heel rationeel gebeurt, want dat is niet altijd zo. Dat betekent ook dat je over reguliere geneeskunde heel kritisch mag zijn en niets zomaar hoeft aan te nemen.
(Mijn moeder is nog goed te pas omdat ze een behandeling met een medicijn stopzette nadat haar bloedwaarden totaal uit het lood schoten. De arts vond dat belachelijk en heeft haar later als patient in de ban gedaan. De genoemde problemen van mijn moeder (spierafbraak o.a, geen flauwekul) stonden echter gewoon in de bijsluiter, er is ook genoeg bekend over dit medicijn, de wetenschappelijke fouten rondom het testen van dit medicijn en de bijwerkingen. Conclusie: wakker blijven moet altijd.)