Grotere avatars?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:10

Die link die je geeft vind ik wel druk als de bewegende avatars, zoals een op dat forum heeft, ook zo groot zijn kun je er niet meer om heen kijken en worden die in mijn ogen heel vervelend! Zo klein als de bewegende/verspringende avatars nu zijn zie je ze wel maar leiden ze niet af van het lezen dat krijg ik met die grotere wel. Eigenlijk vind ik het dus wel prima zo, zie de meerwaarde niet in van een grotere eigenlijk maar dat is mijn mening.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:11

ik vind het prima zo :)
het belangrijkste is toch het bericht, en niet de avatar?
Ik kan al jullie avatars heel goed zien, en als je perse je hele paard erop wilt én jij erbij, dan zet je dat toch in je profiel?
ik snap het hele probleem niet hoor.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:12

Ik vind de avatars eigenlijk wel goed zo en vind 100 x 100 wel te groot worden, wil ook nog graag met mijn iPhone op bokt kunnen.
Diaz schreef:
of 100x100 en dan alleen stilstaande avatars :P

Dat zou dan wel weer kunnen denk ik, anders wordt het gewoon echt te veel van het goede.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:13

@Winx: Maar als je die ava blijkbaar niet wil zien dan schakel je ze toch uit?

@Damned: Het probleem is dat de foto's nauwelijks meer zichtbaar zijn. En dat probleem kan simpel opgelost worden door de maximale ava-grootte iets groter te maken. Ik zie daar het probleem niet van.

Edit: om maar even mezelf te quoten over het bokken op je mobiel, en wel gebruik maken van de 'gewone' bokt:

Klis schreef:
Dat bokt mobiel een vertekend beeld geeft op jouw telefoon zou inderdaad kunnen, dan snap ik wel dat je dan de gewone bokt gebruikt. Maar ik vind dat alsnog geen argument om de avatars niet groter te maken, want voor mobiele telefoons is er m.bokt uitgevonden. Als jij dan alsnog de gewone bokt mag dat natuurlijk, zeker als dat handiger is met jouw telefoon. Maar dan moet dat dus niet veranderen op de gewone bokt 'tegenhouden' om het maar even zo te zeggen.

Splendesco

Re: Grotere avatars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:17

Ik ga echt niet op bokt mobiel dat werkt voor geen meter..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:18

De 2e avatar van de pagina die je laat zien beweegt wel degelijk vrij druk. En ik zit toch niet op bokt om bewegende plaatjes te kijken? Ik ben hier om teksten te lezen.

Vind die 100x100 plaatjes ook echt heel erg groot.Vind dat geen meerwaarde hebben. Op de fora waar ik nog meer kom hebben ze nergens zulke grote plaatjes. Ook de social media hebben niet zulke grote plaatjes. Die van hyves zijn 48x48 en die van facebook 50x50.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:19

Splendesco schreef:

Nou, dan doe je dat niet, maar ik vind niet dat mobiele bokkers die weigeren m.bokt te gebruiken zo beperkingen op moeten leggen aan veranderingen op de gewone bokt :+

PriscaZ schreef:
De 2e avatar van de pagina die je laat zien beweegt wel degelijk vrij druk. En ik zit toch niet op bokt om bewegende plaatjes te kijken? Ik ben hier om teksten te lezen.

Vind die 100x100 plaatjes ook echt heel erg groot.Vind dat geen meerwaarde hebben. Op de fora waar ik nog meer kom hebben ze nergens zulke grote plaatjes. Ook de social media hebben niet zulke grote plaatjes. Die van hyves zijn 48x48 en die van facebook 50x50.

Dat vind ik al helemaal geen argument. Je zit niet op bokt om bewegende plaatjes te kijken.. Dan schakel je de ava's toch uit als je ze niet wil zien?
Laatst bijgewerkt door Klis op 11-01-12 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:20

Splendesco schreef:

En als bokt mobiel dan gewoon de kleine ava's houdt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:21

Ik ben geen mobiele bokker, kan het niet eens en zit ook niet te wachten op een joekel van een avatar. Het gaat zoals hierboven gezegd om de tekst, niet om een plaatje. En die grote dingen leiden, los van de data erg af van de tekst. Dan bestaat dadelijk een bokt reactie voor een kwart uit plaatje en driekwart tekst. Nee dank je.

En een avatar laten zien uitschakelen omdat een paar mensen graag hun grote plaatje laten zien. Tsja zet die in je profiel en val er geen mensen mee lastig die niet in het grote plaatje geintereseerd zijn of open een foto topic.
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-01-12 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:22

Klis schreef:
PineApple schreef:
ik kan alle ava's in dit topic toch prima zien hoor...
van mij hoeven ze ook niet groter, vind het niet nuttig. kost ook meer opslag voor de servers van bokt.

Maar je moet toch toegeven dat mijn ava nauwelijks te zien is?
En zoveel extra opslagruimte kost het nou ook weer niet volgens mij.

ik zie een persoon op een pony zitten, en dat is volgens mij ook wat je ava is...
en daarbij, het is wel meer opslagruimte...en zeker omdat je ook nog voorstelt om het limiet van 53 kb te verhogen. Dat betekend als je het verhoogt naar zeg 63, dat je dan 10 kb pér bokker er bij hebt. Dat komt neer een hele hoop uiteindelijk

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:22

Klis schreef:
Nou, dan doe je dat niet, maar ik vind niet dat mobiele bokkers die weigeren m.bokt te gebruiken zo beperkingen op moeten leggen aan veranderingen op de gewone bokt :+

Ik mag toch wel mijn mening geven ookal ben jij het er niet mee eens, zeg nergens dat Bart het maar niet moet doen omdat bijvoorbeeld alleen ik het niet zou willen. :=

KirstenVosje schreef:
En als bokt mobiel dan gewoon de kleine ava's houdt?

Dat zou kunnen maar ik vind die site zelf niet fijn werken, kan dan sommige dingen niet openen die ik met de normale bokt wel gewoon kan openen.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:23

"Een joekel van een avatar", "een kwart plaatje en driekwart tekst" nou, nou, overdrijven is ook een vak zeg.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:23

Klis schreef:
@Winx: Maar als je die ava blijkbaar niet wil zien dan schakel je ze toch uit?

@Damned: Het probleem is dat de foto's nauwelijks meer zichtbaar zijn. En dat probleem kan simpel opgelost worden door de maximale ava-grootte iets groter te maken. Ik zie daar het probleem niet van.
[/quote]

ìk zie toch nog elke foto hoor!
ik vind wat ik al gezegd heb, dat de nadruk op de tekst ligt, en niet op de foto.
van mij hoeft er zelfs niet eens een foto te zijn.
maar als ze dan nog groter worden, vooral met bewegende, dan wordt het wel druk, en ga je eerst naar de foto's kijken, en dan denken; oja, er is ook nog tekst bij :D

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:23

Splendesco schreef:
Klis schreef:

Ik mag toch wel mijn mening geven ookal ben jij het er niet mee eens, zeg nergens dat Bart het maar niet moet doen omdat bijvoorbeeld alleen ik het niet zou willen. :=

Ja, natuurlijk mag je je mening geven, en ik reageerde daarop met mijn mening. Was niet aanvallend bedoeld, sorry als dat wel zo overkwam.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:24

Ik denk trouwens dat het probleem met jouw avatar meer is dat de foto in een hal gemaakt is, dan met de grote... Als je deze foto buiten had laten maken hadden we allemaal kunnen zien hoe je erop zit.

{edit: typefout weggehaald}
Laatst bijgewerkt door KozieZ op 11-01-12 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:25

Klis schreef:
"Een joekel van een avatar", "een kwart plaatje en driekwart tekst" nou, nou, overdrijven is ook een vak zeg.

Ga maar eens eerlijk meten bij een 100 x100 avatar. Dan begint de reactie pas op 1/4 van het scherm hier. Ik heb geen breedbeeld scherm namelijk.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:26

Splendesco schreef:

m.bokt.nl _/-\o_

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:27

karuna schreef:
Klis schreef:

Ga maar eens eerlijk meten bij een 100 x100 avatar. Dan begint de reactie pas op 1/4 van het scherm hier. Ik heb geen breedbeeld scherm namelijk.

Dan zal daar wel het meningsverschil vandaan komen dat ava's te veel gaan overheersen, want bij mijn scherm is het bij lange na nog geen kwart van het scherm

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:27

Klis schreef:
Ja, natuurlijk mag je je mening geven, en ik reageerde daarop met mijn mening. Was niet aanvallend bedoeld, sorry als dat wel zo overkwam.

Geeft niet, door die :+ smiley kreeg het na mijn idee een beetje een nare nasmaak hihi. ;) :)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:28

Splendesco schreef:
Klis schreef:

Geeft niet, door die :+ smiley kreeg het voor mijn idee een beetje een rare nasmaak hihi. ;) :)

Ah oke, mijn fout. Ik kan soms nogal sarcastisch zijn, en soms komt dat niet helemaal goed over :=

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:28

Haha geen probleem hoor, misverstand is opgelost. :D

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:38

Ik zou het ook wel mooier vinden 100x100 ava's! Kun je tenminste een keer een leuker plaatje uitkiezen, en zie je ook wat het is! ;)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:43

nou ik zie zo wel dat je het hoofd van een paard hebt als avatar ;)

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:45

Damned schreef:
nou ik zie zo wel dat je het hoofd van een paard hebt als avatar ;)

Ja omdat deze foto toevallig goed was, en omdat deze foto is ingezoomd. Maar dat is niet bij alle foto's zo ;)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:46

Mee eens :j sws een grotere KB! Ik wou laatst een nieuwe ava, maar mn KB was te groot en idd wat klis zegt, dan wordt het een vage vlek :+