Na Canada en Nederland, nu bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:55

Het gaat niet om het gevoel betutteld te worden over het dragen van een cap, de betutteling begint pas wanneer je foto's van iemand zonder cap te paard zou willen gaan verbieden. Dát is net een stap te ver.

En dat is niet zo raar. Die foto is al gemaakt, het risico is al gelopen (en er is niets gebeurd) dus wat voegt verbieden dan nog toe? Mensen die al met cap rijden gaan niet opeens zonder cap rijden bij het zien van dergelijke foto's, en mensen die nog niet dood gezien willen worden met cap, gaan echt niet met cap rijden omdat er opeens alleen nog maar foto's met cap langskomen. Die worden alleen maar gesterkt in hun afkeer ("getver, wat een lelijke eierdoppen zijn het toch, die foto's worden er helemaal door verpest")

Mensen die het vertikken met cap te rijden gaan over het algemeen pas om als ze een keer een flinke klap hebben gemaakt (of dat van dichtbij meegemaakt hebben) óf gewoon omdat ze ouder en wijzer worden, zelf kinderen krijgen, whatever. Maar niet door geschreven tekst of foto's. Al die "roken is dodelijk''-teksten werken ook niet tenslotte.

Gini

Re: Na Canada en Nederland, nu bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:02

Ook al ben ik een voorstander van de cap en draag ik hem op ieder paard, de regel om caploze foto's te verbieden vind ik serieus vergaand. Er zijn talrijke andere topics waar ik ook bij huiver of dingen die ik absoluut niet zou doen, moet dat dan meteen door een boktregel verboden worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:02

Wat een bijzondere stellingname of foto's te gaan verbieden zonder cap.....jeetjemina...
Maneges hebben het al jaren verplicht en dat is logisch, maar als je zelf zonder gaat, dan moet je dat zelf weten...dat geldt overigens ook voor rijden op een snorfiets....en zelfs als je op een brommer zit, de pech heb je dat je een verbaal krijgt, maar als je daar niet mee zit...dan nog ga je lekker door met je blote hoofd op de brommert.

Overigens dat capje houdt een zwaar hoofdletsel bij een hele nare val niet tegen..het is maar een dun plastic mutsje

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:04

@Ibbel: Nu je het zegt ja, het liefst zit ik zonder cap op m'n knol en steek dan een lekkere peuk op waarbij ik me inderdaad niks aan trek van dat stomme roken doet zus en zo met je.
Waarom? Omdat ik vind dat het leven veels te kort is om je altijd maar zo druk te maken over al die dingen. Mensen slaan er een beetje in door.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:06

Als er wordt gesproken over een vuurwerkverbod omdat sommige mensen hun vingers of ogen verknallen is het betutteling en nu opeens niet.
Ik zou het raar vinden als er op bokt geen foto's zonder cap zouden mogen, kinderen zien in het dagelijks leven ook mensen zonder rijden. En dan, mogen er straks ook geen foto's meer van fietsers zonder helm?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:10

Eigen risico.
Voor kinderen ook, daar hebben ze al een moeder voor.

Die ouders kunnen het ook gewoon omdraaien; kinders mogen niet meer op de foto topics kijken zolang er mensen zijn die zonder cap foto's plaatsen.
Beter voor hun, beter voor ons :D.

Ik zou het wel een giller vinden als je topic hiervoor zou worden gesloten, nou dan zie je mij niet meer op de site ;)

edit, zwaar vee ltypefouten :')
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 03-01-12 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:10

Ik ben ook tegen,

Maar mensen, wat dan met de penny's? Die zien hier een meisje met wapperende haren op zo'n mooie pony met wapperende manen zitten, galopperend over een veld. Die denken: "laten we dat ook maar eens proberen". Next thing liggen ze van de pony zonder cap met een bult op hun hoofd (of erger). :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:15

Tosca2 schreef:
Ik ben ook tegen,

Maar mensen, wat dan met de penny's? Die zien hier een meisje met wapperende haren op zo'n mooie pony met wapperende manen zitten, galopperend over een veld. Die denken: "laten we dat ook maar eens proberen". Next thing liggen ze van de pony zonder cap met een bult op hun hoofd (of erger). :+

Dat is tot nu toe ook niet gebeurd toch? :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:17

Mij maakt het niets uit, ik stap zelden op een paard/pony zonder cap :+

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:19

Als dat een verplichting zou worden mogen er ook geen foto's meer geplaatst worden van mensen op westernwedstrijden (ok de lagere klasses dragen wel een cap). Zou het erg triest vinden allemaal.
Op zich ben ik voor het dragen van een cap. Zelf draag ik hem meestal wel (alleen op mijn 2 ouwetjes eigenlijk niet) helemaal op jonge paarden. Maar op wedstrijden draag ik meestal een hoed.

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:24

Geen helmplicht voor open brommobiel, trike of quad met veiligheidsgordels
In een open brommobiel, trike of quad met goedgekeurde veiligheidsgordels is het dragen van een helm niet verplicht. Bron: Rijksoverheid.nl :list:

Dus monteer een gordel op je zadel en alle problemen zijn weg dus gas :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:38

Jammer alleen dat een paard geen officieel voertuig is haha :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:57

Tosca2 schreef:
Ik ben ook tegen,

Kinderen zijn geen domme wezens die alles verstandloos kopiëren wat ze zien.
Je kan een kind niet van alles afschermen. Opvoeding en bewustmaking door de ouders is de eerste stap naar een gezond en nadenkend kind.
Anders zouden shows als Cavalia, Lorenzo, Appassionata etc. wel mogen opdoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:59

Goed plan!
Ik heb nog een paar kleine aanvullingen als we dan toch bezig zijn met de regels te veranderen:
- Verbod op foto's en berichten als je zonder body-protector rijdt.
- Verbod op plaatsen van foto's als je een hulpteugel gebruikt.
- Verbod op plaatsen van foto's waar je met zweep rijdt.
- Verbod op plaatsen van foto's waar je met sporen rijdt
- Verbod om foto's en berichten te plaatsen als je het over inrijden van paarden beneden de 6 hebt.
- Verbod op plaatsen van foto's en advertenties van stallen zonder veiligheidscertificaat.
- Verbod op plaatsen van foto's en advertenties van lessen gegeven door instructeurs zonder diploma.

Ik ben er van overtuigd dat als we bovenstaande regels allemaal in acht nemen, dat wij dan allemaal veel gelukkiger zullen worden en nóg meer plezier in onze sport krijgen! Ik ben het er helemaal mee eens dat wij onze mening moeten opdringen aan alle andere mensen, want wij hebben nu eenmaal gelijk!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:49

hollywood86 schreef:
Goed plan!
Ik heb nog een paar kleine aanvullingen als we dan toch bezig zijn met de regels te veranderen:
- Verbod op foto's en berichten als je zonder body-protector rijdt.
- Verbod op plaatsen van foto's als je een hulpteugel gebruikt.
- Verbod op plaatsen van foto's waar je met zweep rijdt.
- Verbod op plaatsen van foto's waar je met sporen rijdt
- Verbod om foto's en berichten te plaatsen als je het over inrijden van paarden beneden de 6 hebt.
- Verbod op plaatsen van foto's en advertenties van stallen zonder veiligheidscertificaat.
- Verbod op plaatsen van foto's en advertenties van lessen gegeven door instructeurs zonder diploma.

Ik ben er van overtuigd dat als we bovenstaande regels allemaal in acht nemen, dat wij dan allemaal veel gelukkiger zullen worden en nóg meer plezier in onze sport krijgen! Ik ben het er helemaal mee eens dat wij onze mening moeten opdringen aan alle andere mensen, want wij hebben nu eenmaal gelijk!

Held :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:58

Hahahahahahahaha!
:D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:05

Ik zou dit wel een goed idee vinden eigenlijk :)
Het gaat er niet om dat bokt de ruiter in kwestie wil 'opvoeden', maar het gaat erom dat veel foto's op bokt een voorbeeld zijn voor een jongere generatie.
Bovendien wordt je niet verplicht een cap te dragen, als je er geen draagt dan kun je gewoon geen foto's plaatsen.. En als je dat wel wilt dan zet je in paint maar een mooi figuurtje over je hoofd heen. Er is altijd wel een oplossing te vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:08

O maar als het om het voorbeeld voor de jongere generatie gaat dan mogen steigerfoto's van vrijheidsdressuur ook niet meer, Mogen er gen foto's van te dikke ruiters meer geplaatst woden, moeten er echt geen 18+ onderwerpen meer beproken worden, o en in het kader van respect enzo wil ik dan ook wel met u aangesproken worden, dat ast wel bij mijn leeftijd :))

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:01

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat iedereen zo faliekant tegen is, ik snap het niet zo goed. Iedereen blijft nog steeds vrij in het wel/niet dragen van de cap. Ik denk juist dat we het wél dragen van cap juist moeten bevorderen, of je het nu betutteling vind of niet :) Een cap is voor mij hetzelfde als een autogordel, uitgevonden omdat ze kennelijk veel effect hebben in het tegengaan van ernstig letsel (in de meeste gevallen dan).

Dit moet toch alleen maar bevorderd worden of ben ik nou gewoon gekke henkie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:04

Nee hoor, gen gekke Henkie, en het promoten van capgebruik is ook prima.
Maar weigeren foto's te plaatsen van ruiters zonder cap gaat gewoon te ver :) Dat is niet de taak van een forum.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:06

En dat vraag ik me nou gewoon af, waarom eigenlijk niet? :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:07

tegen , je moet zelf weten of je met of zonder cap rijd
en als je er af dondert voel jij dat toch alleen zelf

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:09

Ik vind het een keuze die je zelf maakt.
Een goed voorbeeld geven is prima, maar zonder cap-foto's verbieden lijkt me net iets te ver gaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:10

Ik vind het eigenlijk ook wel een goed idee. :j Inderdaad om de redenen die hier genoemd worden..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:12

AnnemiekvM schreef:
Ik vind het een keuze die je zelf maakt.
Een goed voorbeeld geven is prima, maar zonder cap-foto's verbieden lijkt me net iets te ver gaan.

Amen.
Stimuleren is niks mis mee. Maar verbieden is een beetje overdreven.
Het is en blijft een eigen keus, en het is niet verplicht :)