'Moeilijke' kwestie EA Gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: 'Moeilijke' kwestie EA Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:42

Is besproken op de sub marktzaken

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:19

stef schreef:
Nee want adverts voor derden zijn nog steeds niet toegestaan.

Overigens weer jammer dat reactie vanuit het team (op het bericht can nuage na) uit blijft, maarja, whats new....

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waarom dan niet. Wat is de reden daartoe?

Er wordt niet echt goed gecontroleerd, er staan adverts voor derden, die mooi verkapt zijn, die er op blijven staan.
Er zijn adverts voor derden die heel duidelijk zijn...die blijven er ook op staan....
maar er zijn ook adverts die binnen enkele minuten weer verdwenen zijn (praat uit eigen ervaring).
Beetje apart....

Zo gaat het ook met bepaalde (gewone) topics. En dan heb ik het over het noemen van stalnamen, instucteurs/trainers, manegenamen ed. De 1 wordt direct verwijderd, terwijl de ander het zelfde laken een pak is, gewoon mag blijven staan. :?

Zou daar wel eens wat uitleg over willen hebben.....soms krijg ik het idee dat het er nogal partijdig aan toe gaat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:26

Als ik het goed begrijp mag ik wel een advertentie plaatsen:
Dat ik een pony/paard zoek, die geschikt moet zijn voor mijn dochter/man.
Maar geen advertentie dat IK een pony zoek die geschikt moet zijn voor mijn opa.

Hoewel ik beide gevallen eigenaar wordt en zelf de koop en de betaling regel.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:45

Mijn advertentie is van de week ook verwijderd omdat ik een pony zocht voor iemand die niks met computers heeft. Volgens boktbeheer kon degene voor wie ik een advertentie plaatste zelf wel een account aanmaken om de advertentie te plaatsen. Misschieen een verkapte vorm om nog een grotere paardenforum te worden met accounts waarmee men eenmalig een advertentie plaatst en later nooit meer niks mee doet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:50

man/dochter (mits thuis wonend) valt niet onder derden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:40

stef schreef:

Maar als ik een pony koop (voor mijzelf) die bij mijn opa komt te staan (net als een ander paard van mij) en mijn opa vindt het leuk om dat beestje af en toe voor de kar te kunnen zetten (dat zet ik dan ook in mijn advertentie: moet geschikt zijn voor een 85+er), dan wordt het blijkbaar wel weer voor 3de gezien.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:45

Brainless schreef:
stef schreef:

Maar als ik een pony koop (voor mijzelf) die bij mijn opa komt te staan (net als een ander paard van mij) en mijn opa vindt het leuk om dat beestje af en toe voor de kar te kunnen zetten (dat zet ik dan ook in mijn advertentie: moet geschikt zijn voor een 85+er), dan wordt het blijkbaar wel weer voor 3de gezien.

Dat zou wel heel erg krom zijn, want je opa is dan aan te zien voor "bijrijder" toch?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:47

dus account aanmaken, 25 berichten posten en nieuwe advertentie zetten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:01

AaronYve schreef:
dus account aanmaken, 25 berichten posten en nieuwe advertentie zetten.

En dan krijg je een ban vanwege een SA...

Joehoe.... beheer/team?? Het blijft angstvallig stil...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:03

Hoeft niet. Ze werken toch daar samen, gebruiken dezelfde pc misschien dus gewoon nieuwe account aanmaken. Wie zegt dat het dezelfde persoon is. Het is eerder de regels omzeilen.

2 zusjes kunnen ook bijv. zelfde pc gebruiken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:18

klopt, maar zoals het hierboven omschreven wordt is het een SA

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:19

dat snap ik ook wel ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:28

daar reageerde ik op.... niet op 2 mensen die 1 pc delen en weet ik veel....

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:50

stef schreef:
Is besproken op de sub marktzaken

Niet te vinden dus. Er zal toch een overzicht met regels en voorwaarden zijn die makkelijk geraadpleegd kan worden?

Ik ga maar 'ns ff een modje raadplegen (net politie: als je ze nodig hebt, zijn ze er niet :D).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:53

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:02

Rinske schreef:
Heb je niet goed gekeken, want het is het 4e topic van boven bij Marktzaken:
[MZ] regels bokt markt?

Ja wel goed gekeken, maar om nou een heel topic door te moeten spitten op zoek naar regels is weinig praktisch en uitnodigend.

Van de mod al een reactie gehad (112 werkt ook op bokt). Een overzicht met zo min mogelijk echte regels volgt nog. Tot die tijd moeten we het hiermee doen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:49

De nieuwe regels voor de markt heb ik vanmiddag in het topic op MZ geplaatst. De regel waar het hier omgaat, adverteren voor derden, is in de nieuwe situatie versoepeld. Adverteren voor derden blijft niet toegestaan, maar er is nu ruimte voor flink wat 'tussenvormen'. Zoals bijvoorbeeld degene waar dit topic over gaat. Voor Kanelly betekent dat in ieder geval, omdat zij verantwoordelijk is voor de aankoop van het paard, ze op de Markt een advertentie kan plaatsen.

De regel wordt als volgt: "Advertenties voor derden zijn niet toegestaan. Dat betekent dat je alleen een object of dienst mag aanbieden op het moment dat jij verantwoordelijk bent voor de transactie van het object of de dienst."

Wat niet toegestaan blijft, is om een object of dienst aan te bieden waarvoor je niet verantwoordelijk bent. De reden hierachter is eigenlijk heel simpel: duidelijkheid voor kopers. Op de nieuwe markt gaan we op de korte termijn werken met transacties waarin je een overeenkomst sluit met iemand zodat alle afspraken 'op papier' staan. Op die manier kan feedback gegeven worden en is het duidelijk met wie je zaken doet. Als je een advertentie plaatst 'voor de buurvrouw/een stalgenoot/je stalhouder', is dat voordeel weg. Wat we ook gedaan hebben is de '25 post regel' voor de Markt weghalen, dus iedereen kan nu zelf binnen een paar minuten een account aanmaken en zelf de advertentie plaatsen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:32

Eline, als ik een advertentie zet, met daarin het tel nr van de eigenaar en dat men telefonisch contact op kan nemen, wat is daar dan niet duidelijk aan?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:00

De advertentie staat op jouw naam, niet op die van de eigenaar. Wat dus praktisch gezien betekent dat je geen overeenkomst kunt sluiten, er geen feedback achtergelaten kan worden en er niet bemiddeld kan worden. Eén van de dingen die we vaak hoorden als pluspunt van EA was dat het zoveel persoonlijker was dan een algemene site als Markplaats, uit een profiel kan je bijvoorbeeld vaak al veel halen. En één van de meest gevraagde features voor het nieuwe ea, was een feedbacksysteem.

We begrijpen dat de keuze voor 'geen ads voor derden' in sommige gevallen 'gedoe' oplevert, maar wij vinden de voordelelen van advertenties die door eigenaren zelf geopend worden, zwaarder wegen dan de nadelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:33

Dan maak ik toch een apart advertentie account aan? Het enige wat ik doe us de advertentie plaatsen, alle contact loopt verder via de eigenaar... Ik blijf het probleem niet zien, sorry.
Of: in mijn ogen wordt er een probleem gemaakt dat er niet is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:15

De eigenaar kan zelf een account aanmaken om zijn paarden te verkopen - om dat te vergemakkelijken is de 25-post regel weg, en is dat echt in een paar minuten gedaan. Een SA aanmaken is nog steeds niet toegestaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:20

Zucht, en dat kan de eigenaar dus niet, dat heb ik al
300 keer uitgelegd. Of, ja, hij zou het wel aan kunnen maken, maar heeft geen tijd om het te beheren. Blijf het waardeloos vinden dat get. Beheer hier gewoon niks mee wil. Er kan namelijk zat, technisch gezien. Nergens is het een probleem, behalve op bokt. Ik had echt hoop dat dit met de vernieuwing ook aangepakt zou worden, maar helaas, ik krijg weereens nee. Ach, het went...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:52

Er een probleem van maken klinkt wel heel zwaar. Maar het klopt deels: we bouwen er een extra voorwaarde in die andere sites niet hebben. Maar dat doen we omdat we geloven dat we op deze manier de Bokt Markt meerwaarde kunnen geven en juist beter kunnen laten aansluiten bij het persoonlijke dat veel mensen aan EA waardeerden.

We hebben de regels op dit vlak versoepeld (zie eerste post van vandaag van mij) om de meest voorkomende problemen waar mensen tegenaan liepen op te lossen. Hoe dat precies in de praktijk gaat uitwerken, is iets wat we de komende maanden gaan zien, wellicht dat er nog aanpassingen zullen volgen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:29

stef schreef:
Zucht, en dat kan de eigenaar dus niet, dat heb ik al
300 keer uitgelegd. Of, ja, hij zou het wel aan kunnen maken, maar heeft geen tijd om het te beheren. Blijf het waardeloos vinden dat get. Beheer hier gewoon niks mee wil. Er kan namelijk zat, technisch gezien. Nergens is het een probleem, behalve op bokt. Ik had echt hoop dat dit met de vernieuwing ook aangepakt zou worden, maar helaas, ik krijg weereens nee. Ach, het went...

Dan verkoopt ie hem toch via een ander kanaal. Heel vervelend voor de eigenaar van het paard dat ie niet kan/wil internetten, maar dat is toch niet Bokt's probleem? Als je voor paarden een uitzondering zou moeten maken, moet dat dus ook voor alle andere spullen, en dat lijkt mij dus echt niet nodig...

De regels zijn dus al versoepelt, daarmee is het probleem van ts opgelost :) .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:58

Het heeft altijd gemogen rinske, dat is get hele punt. En als er nu een goed argument achter zou staan had het nog anders geweest