Poging 2: Officiele waarschuwingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 11:10

Uitlokken? Tja misschien komt het zo over, omdat ik kritisch ben naar de manier waarop zaken gebeuren en zo te lezen ben ik niet de enige. Als dat op een minder leuke manier gebeurt dan gewenst, dat kan. Ik lees mijn reacties altijd over en sommige provocerende zaken plaats ik heel bewust. Nogmaals ik aanvaard de consequenties wel, maar ik hoef het er nog niet mee ees te zijn! Lijkt mij dat ik dat dan ook zeker uit mag spreken! Misschien was mijn vergelijk voor velen te sterk zoals nu blijkt, toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier iets anders in het spel is waardoor ik de 2e OW heb gekregen (aparte woordspeling trouwens, vind je niet?), anders had Bart of Apple deze al wel uitgedeeld denk ik.

En blijkbaar heb je dus niet alle waarschuwingen zelf in de hand Knipoog.

Maar weer even ontopic: beerput, goed punt Pipo.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:14

Micky terechte OW en goede motivatie daar bij. Vind het een goede zaak dat de OW met de daarbij behorende motivatie nu openbaar op het forum geplaatst word.

Hoop trouwens wel dat de discussie over het beleid nu niet in de vergetelheid raakt want dat zou jammer zijn. En Pipo gisteren kreeg je een dikke PLUIM van mij, vandaag raakt je opmerking kant noch wal.

En nu niet gaan beweren dat ik over Anoukie heenval, ik denk dat ze te snel in haar emotie heeft gereageerd, dit gaf ze zelf ook al aan, dus ik koester helemaal geen wrok tegen Anoukie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:15

Mickey schreef:
Inmiddels is er een tweede OW uitgedeeld.

Het is absoluut niet toelaatbaar dat er iemand beschuldigt wordt van dit soort praktijken.
In WOII zijn een hoop dingen gebeurd die erger zijn dan een UN of OW.
Je hebt een OW gekregen, geen levenslang en geen doodstraf.

Het is wellicht beter om te kijken naar je eigen opmerkingen ipv naar het in jouw ogen falende boktbeleid omdat er genoeg users zijn die geen waarschuwingen krijgen

Het heeft niks te maken met persoonlijke voorkeur maar puur met de opmerkingen die geplaatst worden. De eerste was vanwege de opmerking die tegen een andere bokker was gericht. Die was offtopic en persoonlijke vete, in de boktregels staat dat dat niet mag.
De tweede is gewoon omdat het not done is en de vergelijking kant noch wal raakt.
Bovendien is het nog zeer pijnlijk en beledigend ook voor een heleboel mensen.

Als ik het goed begrijp krijgt Anouk nu twee OW's, terwijl ze in eerste instantie alleen maar duidelijkheid vroeg over waarom zij de eerste kreeg en andere gelijksoortig reagerende mensen in dat topic niet.
Waarom roepen jullie dat het persoonlijk is, Nouk ken Pia niet eens.
De 2e komt omdat een aantal mensen een uitspraak van haar tot buiten de proporties opkloppen.
Terwijl zij dus met Bart in discussie is voelen andere moddy,s zich geroepen om ook te reageren.
Het is dus tijd voor duidelijkheid.
Dit ziet er helemaal niet neutraal uit

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:18

nee, het gaat om de WOII opmerking. De discussie over het beleid is geen onderdeel hiervan.
eerlijk gezegd vind ik die 2e ook dik verdiend, een OW vergelijking met een afschuwelijke oorlog met daarin de walgelijkste misdaden vind ik not done.
En nee, ik ben geen modvriendje

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:19

Tuurlijk mag je je ongenoegen uitspreken, zoals al eerder gezegd, daar krijg je echt geen waarschuwing voor
Maar wat je zelf al aangeeft, als je ervoor kiest om sommige provocerende zaken te plaatsen, dan kan dat consequenties hebben, helemaal in deze situatie. Omdat je je ongenoegen uit met een vergelijking van het beheer met WOII en dat gaat gewoon te ver.
Ben daarom blij dat je nu de consequenties ook aanvaardt, ook al ben je het er niet mee eens.
Ik denk niet dat er iets anders in het spel is geweest, nogmaals, het gaat niet om jou, het gaat om wat je plaatst, echt! Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:22

Mensen, dit neemt Mabel achtige proporties aan. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat volwasse mensen zich zo op laten jutten door zo iets simpels als een OW op een internetforum.......... Kan er niet bij.

Ik heb ook een OW, ook in mijn ogen onterecht......... en WHO gives a S.hit. Ik niet, terecht of onterecht mogen de beheerders wat mij betreft uitmaken. Je denkt toch zeker niet dat ik me druk ga maken over een OW. De groeten!! Ik maak me liever druk om dingen die wel belangrijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:24

greetje schreef:
En als de Bestuurders van Bokt daar ook vanuit zouden gaan, en ook bepaalde regels voor zichzelf opstelden, dan denk ik dat de gebruikeres ook tevredener waren en dan kwamen dit soort zaken ook niet aan de orde.Dit alles vraagt dus om aanpassing van de Boktregels

Dit ben ik volledig met Greetje eens.

Verder geldt: niet spreken met de Bestuurder tijdens de rit!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:26

sarabande schreef:
Als ik het goed begrijp krijgt Anouk nu twee OW's, terwijl ze in eerste instantie alleen maar duidelijkheid vroeg over waarom zij de eerste kreeg en andere gelijksoortig reagerende mensen in dat topic niet.
Waarom roepen jullie dat het persoonlijk is, Nouk ken Pia niet eens.

Anoukie kan best om duidelijkheid vragen, niks mis mee, maar de manier van formuleren wel, dat heeft Mickey ook duidelijk aangegeven.

En dat Anoukie Phia in het echt niet kent, tja, dan zou iedereen op het forum elkaar openlijk in de haren kunnen vliegen, zonder dat dat consequenties heeft, omdat ze elkaar in het echt nog nooit gezien hebben?? Ik kan bij wijze van spreken ook een persoonlijke vete hebben met iemand van mijn werk uit een ander filiaal bv terwijl we elkaar alleen telefonisch spreken, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:30

greetje schreef:
Micky terechte OW en goede motivatie daar bij. Vind het een goede zaak dat de OW met de daarbij behorende motivatie nu openbaar op het forum geplaatst word.

Hoop trouwens wel dat de discussie over het beleid nu niet in de vergetelheid raakt want dat zou jammer zijn. En Pipo gisteren kreeg je een dikke PLUIM van mij, vandaag raakt je opmerking kant noch wal.

En nu niet gaan beweren dat ik over Anoukie heenval, ik denk dat ze te snel in haar emotie heeft gereageerd, dit gaf ze zelf ook al aan, dus ik koester helemaal geen wrok tegen Anoukie.

Ik beweer helemaal niets. Lig zelf ook wel eens in de clinch ( schrijf je dat zo??) met anouk. Maar dit ow verhaal slaat werkelijk nergens op.

Ik vind juist dat er best eens geluisterd kan worden naar klachten/opmerkingen/opbouwende kritiek van de gebruikers. In mijn ogen is het een groot feestje van vriendjespolitiek.

En op het moment dat de beerput dan opengetrokken word door een persoon, dan krijgt die een waarschuwing?????

Bespreekbaar maken, daar los je meer mee op.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:30

Nouk reageerde niet op Pia maar op het feit dat Pia onzin schreef die nergens over ging alleen omdat het over Sjuim ging. Dat vond Anouk onterecht, trouwens daarin stond ze niet alleen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 11:31

Ja het is behoorlijk opgeklopt, maar whatever. Nogmaals, ik wil graag de discussie voortzetten en hoop nog op een pb van Bart mbt dit topic.

Ik blijf er alleen bij dat er wel lelijkere zaken zijn gezegd op Bokt zonder consequenties. Ook ik heb zat gemene antwoorden gekregen, steken onder water die mij in mijn ziel raakten. Maar rechtvaardigheid daarvoor als ik dan een keer een pb naar de betreffende mod stuur? Tot nu toe nog NOOIT gehad,soms niet eens een antwoord.

Dus laat mij even lekker ontevreden zijn over het beleid en terecht dan ook nog,...

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:40

Pipo schreef:
In mijn ogen is het een groot feestje van vriendjespolitiek.

Misschien houden degenen die ik als vriendjes beschouw zich ook rustiger en plaatsen ze geen vervelende opmerkingen? Dus die komen niet in aanmerking voor een UserNote, OW of ban, of ze nou mijn vriendje zijn of niet. En daarnaast ben ik niet haatdragend *LOL* ik gebruik mijn mogelijkheid om te moddie-en niet om mensen 'terug te pakken' of wat dan ook, helemaal niet.
Wel is het zo dat mensen die hun nek uitsteken en dat bovendien op een aanvallende manier doen, wel extra opvallen natuurlijk. Tja en hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Maar er zijn ook hele hoge bomen die veel wind vangen, maar nooit beschadigd raken in de storm. Zij doen het kennelijk beter dan de bomen die elke storm een paar takken kwijtraken.
Dus ik blijf van mening dat je het zelf in de hand hebt. Je kan wel je nek uitsteken, maar doe dat op een manier waar iedereen wat aan heeft, dan pas maak je het ook echt bespreekbaar namelijk...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 11:44

En Pipo en ik zijn inderdaad nooit vriendinnen geweest, dus ik moet eerlijk bekennen dat ik haar reactie daarom des te meer op prijs stel. Die beschouw ik als heel wat objectiever dan van een hoop anderen hier,...

Sarabande, ik vrees dat ook dat antwoord niet meer "normaal" gelezen zal worden gezien dit topic. De insteek daarvan was heel anders dan een hoop reacties hier doen vermoeden, jij slaat de spijker op zijn kop. Er staan ook nog steeds onbeantwoorde vragen van mij in het topic,maar ik heb niet de hoop dat die nog beantwoord zullen worden,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:46

Cody"]
[quote="Pipo schreef:

Misschien houden degenen die ik als vriendjes beschouw zich ook rustiger en plaatsen ze geen vervelende opmerkingen? Dus die komen niet in aanmerking voor een UserNote, OW of ban, of ze nou mijn vriendje zijn of niet. En daarnaast ben ik niet haatdragend *LOL* ik gebruik mijn mogelijkheid om te moddie-en niet om mensen 'terug te pakken' of wat dan ook, helemaal niet.
[/quote]
Goh, dat lijkt me wel heel erg schijnheilig, want ondertussen zal er wel het een en ander over en weer gaan, lijkt mij.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 11:47

Cody schreef:
Dus ik blijf van mening dat je het zelf in de hand hebt. Je kan wel je nek uitsteken, maar doe dat op een manier waar iedereen wat aan heeft, dan pas maak je het ook echt bespreekbaar namelijk...

Ik moest ook al denken aan een ander voorval, wat minder lang geleden maar gezien de felle reacties hier zal ik dat ook maar niet plaatsen,...

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de inhoud van mijn bericht wel degelijk zinvol is en een hoop bespreekbaar maakt voor veel mensen, maar nogmaals, daar wordt nu helemaal overheen gelezen en geschreven.

Dus,...

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:50

Elke mod heeft een wel voorkeur voor bepaalde bokkers die ook zeker wel minder snel een OW zouden krijgen als ze iets verkeerds zeggen.

Zowiezo krijgen bepaalde mensen veel sneller een OW dan anderen heb ik gemerkt.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:50

Lovely"]
[quote="Cody"][quote="Pipo schreef:

[/quote]
Goh, dat lijkt me wel heel erg schijnheilig, want ondertussen zal er wel het een en ander over en weer gaan, lijkt mij.
[/quote]
En hiermee bedoel je....??

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 11:59

flair schreef:
Elke mod heeft een wel voorkeur voor bepaalde bokkers die ook zeker wel minder snel een OW zouden krijgen als ze iets verkeerds zeggen.

Zowiezo krijgen bepaalde mensen veel sneller een OW dan anderen heb ik gemerkt.

Dat is o.a. 1 van de zaken die ik heb aangekaart Flair, maar waar nu eigenlijk niet veel mee gedaan is door de mods (behalve Cody op dit moment).

Ik weet nu ook dat ik bij ieder bericht dat ik plaats in de toekomst extra scherp in de gaten gehouden word.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:04

En terecht, je lijkt wel een klein kind wat gaat lopen stampvoeten als hij zijn zin niet krijgt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:34

Anoukie schreef:
Ik wil daarom ook vriendelijk verzoeken dat in dit topic niet te doen, maar wel om je eventuele mening over officiele waarschuwingen. slotjes op topics etc. op een nette manier te uiten Scheve mond . Anders bereikt dit topic nog niet zijn doel (even heel kort door de bocht gezegd Haha!).

Omdat het toch allemaal weer erg usergericht wordt in dit topic, zal ik mijn mening nog geven over officiele waarschuwingen omdat dit topic idd nog niet echt zijn doel bereikt.

Mijn mening is dat er openbaar gemaakt moet worden wie er een UN of OW of zelfs ban krijgt met de benoeming van de 'overtreding(en)' erbij. Vergelijkbaar met een proces-verbaal Knipoog
Zoals hier eerder bv. door Mickey is aangegeven waarom Anoukie de 2e OW heeft gekregen.
Of je het daar dan wel of niet mee eens bent is een ander verhaal, maar het schept iig duidelijkheid voor de overige gebruikers.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:34

Allemachtig, wat een ophef over een OW zeg. Hangt je leven van Bokt af ofzo?
Zoals Irene al zei, je bent hier te gast en je hebt je aan een aantal (IMO geen strenge) regels te houden, is toch niet zo moeilijk lijkt me?
Het ligt blijkbaar altijd aan het beheer, als er een OW of UN uitgedeeld wordt, erg triest.
Laatst bijgewerkt door Naz op 10-10-03 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 12:35

*edit* opmerking verwijderd Knipoog.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:40

Ff heel korte reactie van mij (daarbij een hoop reacties in dit topic negerend):

Yup, het is niet handig dat je bezwaar kan maken bij dezelfde persoon die vaak de waarschuwingen uitdeelt. Hier wordt aan gewerkt, oplossing is zelfs al klaar, moet alleen nog geimplementeerd worden

Regels e.d. voor OW's moeten idd nog gedocumenteerd worden. Hebben we niet gedaan tijdens het invoeren omdat we eerst wilde kijken of en hoe de waarschuwingen/usernotes werkte, we hebben dat systeem in de begintijd ook redelijk wat bijgesteld. Maar idd, 't wordt tijd dat er wat op 'papier' komt staan.

1 van de problemen op Bokt is dat de gedachte heerst dat alles maar gezegd moet kunnen worden. Zo werkte dat inderdaad toen we 100 of 200 users hadden en iedereen elkaar kon, dat is met 5000 users echter niet meer vol te houden. Je zult echt rekening met elkaar moeten houden en ook met users die je niet of maar amper kent. Ik zie soms echt topics waar m'n tenen helemaal van kromtrekken. Als ik dat als nieuwe user zou lezen en geen idee had wie wie was dan zou ik Bokt heel snel verlaten om nooit meer terug te komen. Wat een enorm gekat en getrap soms. IMO kan dat gewoon niet. Of je voert een normale discussie of je houdt je buiten het topic, je gaat geen mega lompe dingen roepen omdat dat toevallig jouw mening is.

De discussie van een paar weken geleden heeft wel degelijk een hele hoop losgemaakt en heeft me ook een hele hoop dingen doen realiseren. Grote probleem nu zijn tijd om een fatsoenlijke oplossing in elkaar te zetten en te implementeren. Die tijd is er op het moment maar amper maar er wordt wel degelijk aan een oplossing gewerkt, het duurt alleen wat langer dan ik gehoopt had. Verder zijn we ook bezig met een heuse organisatie adviseuse om te kijken wat nou precies de knelpunten zijn en vooral om te kijken hoe we die op kunnen lossen of op z'n minst kunnen verminderen. we kunnen nu wel snel een berg veranderingen doorvoeren maar als we dan 3 maanden bezig zijn met alles bijstellen omdat we te snel dingen omgegooid hebben dan schieten we er nog niet veel mee op en veroorzaken we vooral verwarring bij de gebruikers. Eerst een goed plan, dan (bij voorkeur) in 1x de implementatie.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:44

Anoukie"]
Overigens Ingrid M, nee ik weet werkelijk niet wat er met je aan de hand is en indien je niet of nooit meerkunt rijden, spijt me dat zeer voor je. Ik begrijp zelfs nog wel dat dat erg gevoelig ligt, maar je kunt het iemand die dat niet weet ook niet kwalijk nemen naar mijn mening. .
[/quote]

ik zei dan ook:

[quote="IngridM schreef:
[sommigen mensen weten misschien niet precies wat ik mankeer en hoe het zit............
[/quote]

dus daar maakte ik me ook niet druk om.............van al die duizenden bezoekers hier weet niet iedereen wat er met iedereen aan de hand is dus ik nam je ook niets kwalijk...........maar dat had ik dan toch al wel duidelijk gemaakt met bovenstaande ?
anyway: Knipoog

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:47

gijsenkim schreef:
. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat volwasse mensen zich zo op laten jutten door zo iets simpels als een OW op een internetforum.......... Kan er niet bij.

. Je denkt toch zeker niet dat ik me druk ga maken over een OW. De groeten!! Ik maak me liever druk om dingen die wel belangrijk zijn.

je "herhaalt" precies wat ik zei op pagina 2 bovenaan en dus kan ik het alleen maar met je eens zijn. Er is zo vreselijk veel ellende in de wereld en ik kan er dus persoonlijk ook niet bij dat iemand zich zo sappel kan maken over een OW................maar dat mocht al duidelijk zijn....