Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:12

Als ik op google bij afbeeldingen kijk vind ik meestal foto's op andere sites staan die niet van een speciaal iemand zijn maar meer fan sites en dat soort dingen.
Ik zal nooit zomaar een site van een fotograaf opgaan en denken goh welke zal ik vandaag is gebruiken. :n
Zoiezo snap ik niet mensen mensen met foto's gaan pronken zo van deze zijn van mij als dit niet het geval is.

Ik snap dat je als fotograaf je kosten op een manier zult moeten zien te bekostigen maar dit is een strijd dat je nooit zult winnen.
In mijn ogen is het extra reclame voor diegene, alleen dan wel als er met naam en toenaam word gezegd van wie/door wie die foto gemaakt is. :)
Dat staat dan weer in het watermerk dat op de foto staat, ikzelf zou dat er nooit afhalen.
En ja ik vind dit ook ronduit onbeschoft als dit gedaan word en zal dit ook nooit goedkeuren :n

Om terug te komen op het feit dat jij vind dat ik maar moet gaan zoeken naar de eigenaar van de foto als ik er eentje gevonden heb op google is gewoon weg niet haalbaar.
Ik vind vaak foto's leuk van kastelen, zonsondergang, natuur en ja ook hier en daar een paard. :)
Die gebruik ik dan als achtergrond op mijn computerscherm of als aanduiding van nou dit vind ik nou prachtig of als avatar etc.
Nee dan ga ik niet eerst heel internet afspeuren of er ergens een eigenaar is die liever niet heeft dat ik die foto gebruik.
Mocht iemand mij een mailtje sturen dat diegene dit liever niet heeft omdat die gene zegt eigenaar te zijn zal ik er zeker overnadenken om de desbetreffende foto wegtehalen als dit nog mogelijk is ;)
Maar nee ik ga geen rekening betalen nee.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:23

Daantje

Re: avatar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:25

Stelletje idioten, hebben ze niets beters te doen :n
Vind het doodzonde om zo een arme jongen voor zoiets aftestraffen.
Echt heel zielig vind ik dit soort dingen, ga je om andere dingen zorgen lopen maken :x

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:29

In de charters van de fotofora is het ook meegenomen, dat er altijd copyright op een foto staat (zie bijvoorbeeld [ITP] Regels en Richtlijnen [ITP] In The Picture).
Ook op de boktwiki hebben we een pagina met info, zie http://www.bokt.nl/wiki/Auteursrecht.

Overigens is het wel eens voorgekomen dat fotografen een gepeperde rekening naar bokkers stuurde vanwege het plaatsen van foto's, die op een wedstrijd gemaakt waren. Dit was een fikse prijs per foto, aangezien foto's voor internetpublicatie duurder is dan de afgedrukte foto die je nog wel eens koopt.
Wij modereren er niet op, wij kunnen immers niet zien of iemand toestemming heeft of niet. Wij hebben het wel in diverse charters opgenomen en ook een wiki-pagina gemaakt om bokkers te waarschuwen dat dit niet zomaar mag.