Bokt zó moeilijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:19

TS (topic starter, heb je gelijk weer wat geleerd ;) ) geweldige beginpost :D

de kunst is inderdaad om een leuke huiskamer te vinden
het gaat vaak zo dat er een leuk topic geopend wordt en dat blijft maar duren en beland dan in de HK
of er wordt een rit georganiseerd, je rijdt mee en het topic eindigd in de HK

hierbij wil ik je best uitnodigen in onze HK, geen jeugd aanwezig :))
[HK] Regenboog-Rainbow VI: Met najaarskleuren richting winter

mika11

Re: Bokt zó moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:23

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:24

Hoi,

mag ik reageren, ondanks dat ik 15 ben? :o
Ik snap je frustraties ergens wel, maar om nou iedereen te willen bannen onder de 25? Komt bij mij niet erg vriendelijk over. Ik voel me daar wel over aangesproken. Niet iedereen onder de 25 is nutteloos, penny of komt alleen zijn eigen zegje doen.

Over reltopics ben ik het wel eens, vooral het eeuwen lange gezeur over je bent te groot voor je pony. Lang niet iedereen laat elkaar hier in zijn waarde, maar dat is bokt, daar moet je je proberen bij neer te leggen.

In de huiskamer zijn inderdaad genoeg topics waar mensen normaal met elkaar omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:31

Is: 'Als Bokt dan toch ''zó moeilijk'' is, is het misschien beter om een ander forum te zoeken wat wel aan je (vrij hoge) eisen voldoet' dan ook een nutteloze oneliner? Sorry, maar iets genuanceerder mag echt wel hoor..

Misschien is een huiskamertopic opstarten met mensen die er net zo over denken een idee? Dan creëer je zelf je eigen ''hoekje''..

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:33

@R.X.
Afzeiken? En wat wringt er dan? Er zijn er maar een paar die zich aangesproken voelen. De meerderheid niet. Dat zegt mij iets over die personen geloof ik.

Ik zei dat ik bokt moeilijk vond. Dat ik me ergerde aan heksenstemmetjes enzo. Aan beledigende one-liners en ja, helaas komen die vaak van kleine meisjes (kan er ook niks aan doen). Sorry als ik je beledigd heb.

Als dat afzeiken is.. Oké.. best.

Ik had ook gewoon weg kunnen gaan. Dan had ik niet op een normale (volwassen of niet?) manier om hulp gevraagd.
Ik ben nu toch al veel wijzer dan een paar uur geleden. Als iemand me nou nog eens een paar links kan geven van leuke HK Topics...

@dide
Ik heb al eerder gemeld dat ik overdreef en aandikte. Heb je niet gelezen misschien? Nou ja, het was wel zo bedoeld. Ik zei hier boven al dat ik het druk vind. Laat ik het daar maar op houden. Ja, tuurlijk mag iedereen op bokt, maar ik had juist daarom verwacht dat het wat meer opgesplitst zou kunnen worden in groepen (jong, ouder, stokoud zeg maar).
Normaalgesproken respecteer ik ook ieders mening, maar dat doet nou net dat "grut" wat ik bedoel helemaal niet. En daar erger ik me aan.
Ja, wie weet. Misschien begin ik nog wel eens een forum. (Ik heb er al een paar ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:35

Je kan het forum niet gaan opdelen in leeftijdscategorieën.... Dan zijn de 15-jarigen die erg volwassen zijn voor hun leeftijd (en die kom je hier geloof het of niet behoorlijk vaak tegen op Bokt), flink in het nadeel..

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:40

spatter schreef:
TS (topic starter, heb je gelijk weer wat geleerd ;) ) geweldige beginpost :D

de kunst is inderdaad om een leuke huiskamer te vinden
het gaat vaak zo dat er een leuk topic geopend wordt en dat blijft maar duren en beland dan in de HK
of er wordt een rit georganiseerd, je rijdt mee en het topic eindigd in de HK

hierbij wil ik je best uitnodigen in onze HK, geen jeugd aanwezig :))
[HK] Regenboog-Rainbow VI: Met najaarskleuren richting winter

Maar even zo, da's handiger volgens mij.
Leuk! Dank je. Ik kom morgen op mijn gemak eens even bij jou binnen kijken daar.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:40

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:42

Voor een groot gedeelte herken ik wel wat je bedoelt. Moest eerst ook wel heel erg zoeken voordat ik wat kon vinden, afijn tegenwoordig lukt me dat al wat beter. Uhh en ja ik ben hier toch ook al een redelijk belegen persoontje met mijn 37 jaar haha . Ik meng me niet in heftige discussies, want daar hou ik absoluut niet van.
Soms is het ook wel heel jammer hoe een topic loopt. Ik meende vorig jaar, was er een topic over Kanjer, dit was een zielig, verwaarloosd paardje waar zich een bokker over had ontfermd, dagen lees je mee, ineens allemaal problemen, topic gesloten of verwijderd....er wordt weer een topig geopend en je zit met gekruiste vingers te hopen dat er niet weer sores komen omdat je zo graag wil blijven volgen hoe dit gaat, naja zo gaat het dus soms....
Ik denk er ook altijd wel even over na wat ik plaats. Jaren geleden heb ik eens een paard laten opereren, laten we zegen dat dit wat een omstreden operatie was, maar voor mij na lang beraad was dit de enige mogelijkheid. Nou ik heb echt heel bokt over me heen gehad, ipv dat men echt geinteresseerd en begaan was werd ik compleet veroordeeld. Dit soort dingen heb ik geen zin meer in.
Verder vind ik bokt leuk, Je kunt nog zoiets geks bedenken of je kunt via de zoekfunctie wel een topic vinden waar je informatie en ervaringen uit kunt halen.
Dus je zal er denk ik je weg wel in vinden, haal de leuke en positieve dingen eruit en probeer je niet te veel aan de rest te storen. Zo doe ik het in ieder geval! ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:43

@TS: buiten het feit dat tot op zekere hoogte je voorbeelden wel begrijp denk ik dat een deel van het probleem ook gewoon bij jouw ligt.
Je bent nog niet zo lang op bokt en je zit al zo van de toren te blazen..met alle respect, maar geef een goede reden waarom bokt zich aan jouw zal aanpassen..en jij niet aan de rest..als het je niet zint: misschien is het wel een idee om een boktvoorouderen.nl op te richten. :) Waarom maak je je zo druk, ik erger me ook weleens dood, maar denk dan: het id internet, enjoy.

Met mijn humor zit het vandaag wel weer goed, want moest vreselijk lachen om je: ik mis de humor...je komt op mij niet echt over alsof je kan lachen om geintjes... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:46

@Emirr: Bokt is zeker groot en in het begin onoverzichtelijk. Indeling op leeftijdsgroepen is er wel gedeeltelijk, er is een Young-riders deel voor iedereen onder de 16, maar de young riders mogen wel overal reageren.
Verder zijn er bijvoorbeeld onder het tabblad informatief verschillende subfora over diverse disciplines, en onder Kantine zijn er fora voor verschillende rassen. Als ik jou profiel zo zie dan zou ik eens kijken in dit subforum [BKR] Barokke en Klassieke rassen

En heksenstemmetjes, tja, weet je zeker dat je die niet verzint? Geschreven tekst kan heel anders overkomen dat gesproken tekst, dat merk je zelf ook al, jou OP (openingspost, eerste post van een topic) komt ook niet vriendelijk over, terwijl je nu zegt dat je het expres hebt aangedikt en sarcastisch bedoelde. Ik haal dat er niet uit, en meer mensen blijkbaar niet. Het is soms heel moeilijk er werkelijk uit te halen wat iemand bedoeld.
Over die lange manen bijvoorbeeld, ik vind dat echt oprecht niet mooii. Nou zou ik dat bij een fotoshoot niet zomaar zeggen als iemand dolblij is met zijn foto's, maar wel in een topic met de vraag "Wat vind je mooier, langeof korte manen'. Dat is niet iemand het licht in de ogen niet gunnen of niet weten waar je het over hebt, dat is een kwestie van smaak. Net zoals jij waarschijnlijk de fjordencoupe van mijn pony niet mooi vind :)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:48

Sommige mensen reageren niet op topics waar mee ze het niet eens zijn. De uitspraak van 'de meerderheid niet', lijkt mij daarom ook verkeerd geconcludeerd.

Normaal gesproken sla ik dit soort topics ook over maar omdat ik mij irriteer aan mensen die elkaar van bokt af vechten heb ik mijzelf voor genomen om juist wel een reactie te plaatsen als ik het ergens niet mee eens ben. Maar dan wel netjes en goed geformuleerd.

Maar over de begin post deze is aangedikt dus moet met een korreltje zout genomen worden. Prima, maar pas het zelf ook toe in andere topics de een reageert heftiger dan de ander en ook vaak word er iets in een opwelling geplaatst. Neem niet alles serieus geef je eigen mening of probeer de bemiddelde hand te zijn daar heeft iedereen meer aan dan er hier over door te gaan.

Het is nu eenmaal niet zo opgedeeld op bokt, de HK zijn daar wel voor. Mensen met 1 interesse die zich dan samen bundelen.. Helaas word je daar ook vaak niet vriendelijk ontvangen (ik kan er een aantal zo opnoemen helaas). Maar ook dat ga je niet tegen. Ik bekijk het maar zo het is niet persoonlijk bedoeld en word het wel persoonlijk bedoeld ga naar een mod.

Overigens is er al een stuk op bokt voor jongeren YRT Young Rider Talk als ik me niet vergis.

En waarom probeer je het niet andersom probeer 35+ ers mee te nemen naar jou (afgesloten) forum. Wie weet werkt het. Want als ik eerlijk ben vind ik het de kracht van bokt dat er zo veel verschillende mensen zijn van zo veel verschillende leeftijden. Onverwacht kan je het heel gezellig hebben met elkaar. Het komt namelijk ook voor dat je met iemand in gesprek raakt en dan pas na een aantal weken of maanden er achter komt dat iemand 15 is. Mij is het zelf over komen maar ook anders ben ik op meetings geweest waar ook 35+ waren en daar heb ik het super naar mijn zin gehad!

Mijn tip; keep open minded en ga jong grut zelf uit de weg. Dat is een simpelere oplossing dan heel bokt verbouwen.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:48

xMayo schreef:
Hoi,

Ik snap je frustraties ergens wel, maar om nou iedereen te willen bannen onder de 25? Komt bij mij niet erg vriendelijk over. Ik voel me daar wel over aangesproken. Niet iedereen onder de 25 is nutteloos, penny of komt alleen zijn eigen zegje doen.

Over reltopics ben ik het wel eens, vooral het eeuwen lange gezeur over je bent te groot voor je pony. Lang niet iedereen laat elkaar hier in zijn waarde, maar dat is bokt, daar moet je je proberen bij neer te leggen.

In de huiskamer zijn inderdaad genoeg topics waar mensen normaal met elkaar omgaan.

Ja, jij reageert gewoon normaal, niks aan de hand.
Sorry. Ik heb overdreven. Om mijn ding duidelijk te maken. Ik ga helemaal niet iedereen van 15 blokkeren natuurlijk als ik die mogelijkheid zou hebben. Alleen die meisjes (15 of jonger/ouder maakt niet uit) die ik vervelend vind.

Even in het algemeen. Dat mag dan discriminatie zijn... Thuis stuur ik mijn dochter van 15 ook naar boven als ze overal een weerwoord op heeft en onzin uitkraamt. Dan wil ik haar ook niet meer horen.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:50

Als eerste natuurlijk welkom op bokt :D
Moet gewoon even kwijt dat ik genoten heb van je topic!
Voor de mensen die zich aangevallen voelen, lees gewoon even verder dan merk je dat dit nergens voor nodig is ;)

Het is op bokt lastig dingen vinden maar dat komt ook omdat het zo groot is natuurlijk.
Naarmate je hier langer bent worden er steeds meer dingen duidelijk en het fijne is als dit niet het geval is je altijd 1 van de groentjes kunt pben die je altijd heel vriendelijk helpen :D

Heel veel succes en hopelijk vind je waar je naar opzoek bent!

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:58

Juul schreef:
Is: 'Als Bokt dan toch ''zó moeilijk'' is, is het misschien beter om een ander forum te zoeken wat wel aan je (vrij hoge) eisen voldoet' dan ook een nutteloze oneliner? Sorry, maar iets genuanceerder mag echt wel hoor..

Misschien is een huiskamertopic opstarten met mensen die er net zo over denken een idee? Dan creëer je zelf je eigen ''hoekje''..

Ben al druk bezig ;)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:58

Ik kan alleen zeggen;

Welkom op bokt!! *\o/*

Edit;

Je gaat op den duur echt houden van bokt :j
Ook al is het afentoe wat ingewikkeld.
Laatst bijgewerkt door Daphx93 op 08-12-11 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:58

emirr schreef:
xMayo schreef:
Hoi,

Ja, jij reageert gewoon normaal, niks aan de hand.
Sorry. Ik heb overdreven. Om mijn ding duidelijk te maken. Ik ga helemaal niet iedereen van 15 blokkeren natuurlijk als ik die mogelijkheid zou hebben. Alleen die meisjes (15 of jonger/ouder maakt niet uit) die ik vervelend vind.

Even in het algemeen. Dat mag dan discriminatie zijn... Thuis stuur ik mijn dochter van 15 ook naar boven als ze overal een weerwoord op heeft en onzin uitkraamt. Dan wil ik haar ook niet meer horen.

Tjee dat zou toch makkelijk zijn :D Als je iedereen uit je omgeving kan verbannen die je vervelend vindt.. dat zou een rooskleurige wereld opleveren..
Nee zonder gekheid, als je het nou eens wat realistischer zou bekijken en alles wat je niet zint met een korreltje zout zou nemen, en even zou bedenken dat achter elke reactie een persoon schuilgaat die zijn eigen wereldbeeld/emoties/ervaringen etc. heeft.. Het is imo nogal makkelijk om alles wat jou niet zint als nutteloos af te doen. Wat iemand anders ook al zei, dat is de kracht van Bokt. Alle verschillende mensen/ leeftijden/ meningen noem maar op..

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:00

Juul schreef:
Je kan het forum niet gaan opdelen in leeftijdscategorieën.... Dan zijn de 15-jarigen die erg volwassen zijn voor hun leeftijd (en die kom je hier geloof het of niet behoorlijk vaak tegen op Bokt), flink in het nadeel..

Ik begin het te snappen. Ik moet er maar gewoon aan gaan wennen en ze negeren. Zoiets? Hoort nou eenmaal bij bokt. Komt wel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:03

emirr schreef:
Ik begin het te snappen. Ik moet er maar gewoon aan gaan wennen en ze negeren. Zoiets? Hoort nou eenmaal bij bokt. Komt wel.

Is de beste optie.
Ik heb ook wel eens van die momenten dat ik me extreem erger. Soms moet ik dan zelfs even op mijn handen zitten.
Maar het heeft geen zin om heel erg uit te vallen. Dat leidt vaak nergens toe. Ook met zinnige argumenten komen wil ook niet altijd werken. Dus wees dan de 'oudste en de wijste' en klik even ergens anders naar toe.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:04

emirr schreef:
@R.X.
Afzeiken? En wat wringt er dan? Er zijn er maar een paar die zich aangesproken voelen. De meerderheid niet. Dat zegt mij iets over die personen geloof ik.

Ik zei dat ik bokt moeilijk vond. Dat ik me ergerde aan heksenstemmetjes enzo. Aan beledigende one-liners en ja, helaas komen die vaak van kleine meisjes (kan er ook niks aan doen). Sorry als ik je beledigd heb.

Als dat afzeiken is.. Oké.. best.

Ik had ook gewoon weg kunnen gaan. Dan had ik niet op een normale (volwassen of niet?) manier om hulp gevraagd.
Ik ben nu toch al veel wijzer dan een paar uur geleden. Als iemand me nou nog eens een paar links kan geven van leuke HK Topics...

@dide
Ik heb al eerder gemeld dat ik overdreef en aandikte. Heb je niet gelezen misschien? Nou ja, het was wel zo bedoeld. Ik zei hier boven al dat ik het druk vind. Laat ik het daar maar op houden. Ja, tuurlijk mag iedereen op bokt, maar ik had juist daarom verwacht dat het wat meer opgesplitst zou kunnen worden in groepen (jong, ouder, stokoud zeg maar).
Normaalgesproken respecteer ik ook ieders mening, maar dat doet nou net dat "grut" wat ik bedoel helemaal niet. En daar erger ik me aan.
Ja, wie weet. Misschien begin ik nog wel eens een forum. (Ik heb er al een paar ;) )

Beste ts ik vermoed dat je me helemaal verkeerd begrijpt.
Haal eerst even adem.
Ik voel me totaal NIET aangesproken, maar je liet je totaal niet netjes uit over bokt, terwijl je ook gewoon op een fatsoenlijke manier om info en hulp had kunnen vragen.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:06

Blijheid schreef:
@Emirr: Bokt is zeker groot en in het begin onoverzichtelijk. Indeling op leeftijdsgroepen is er wel gedeeltelijk, er is een Young-riders deel voor iedereen onder de 16, maar de young riders mogen wel overal reageren.
Verder zijn er bijvoorbeeld onder het tabblad informatief verschillende subfora over diverse disciplines, en onder Kantine zijn er fora voor verschillende rassen. Als ik jou profiel zo zie dan zou ik eens kijken in dit subforum [BKR] Barokke en Klassieke rassen

En heksenstemmetjes, tja, weet je zeker dat je die niet verzint? Geschreven tekst kan heel anders overkomen dat gesproken tekst, dat merk je zelf ook al, jou OP (openingspost, eerste post van een topic) komt ook niet vriendelijk over, terwijl je nu zegt dat je het expres hebt aangedikt en sarcastisch bedoelde. Ik haal dat er niet uit, en meer mensen blijkbaar niet. Het is soms heel moeilijk er werkelijk uit te halen wat iemand bedoeld.
Over die lange manen bijvoorbeeld, ik vind dat echt oprecht niet mooii. Nou zou ik dat bij een fotoshoot niet zomaar zeggen als iemand dolblij is met zijn foto's, maar wel in een topic met de vraag "Wat vind je mooier, langeof korte manen'. Dat is niet iemand het licht in de ogen niet gunnen of niet weten waar je het over hebt, dat is een kwestie van smaak. Net zoals jij waarschijnlijk de fjordencoupe van mijn pony niet mooi vind :)

Ja, de fjordencoupe vind ik wel mooi. Toen ik 17 was heb ik een jaar in Amerika western gereden op een quarter. Als ik jouw pony zie, moet ik aan hem denken. Dus ja..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:11

Iris82 schreef:
emirr schreef:

Is de beste optie.
Ik heb ook wel eens van die momenten dat ik me extreem erger. Soms moet ik dan zelfs even op mijn handen zitten.
Maar het heeft geen zin om heel erg uit te vallen. Dat leidt vaak nergens toe. Ook met zinnige argumenten komen wil ook niet altijd werken. Dus wees dan de 'oudste en de wijste' en klik even ergens anders naar toe.

Iedereen die bokt heeft dat denk ik wel :j
Alle extremen van de paardensport komen hier bij elkaar. Jongeren met 1 manegeles tot ouderen die al meer dan 30 jaar in het zadel zitten, naturals die alles wat bit heet verafschuwen en dressuurruiters voor wie stang&trens het hoogste doel is, mensen die handelen in paarden en mensen die het idee van een paard verkopen verwerpelijk vinden. Bovendien is bijna iedereen nogal overtuigd van zijn gelijk, dus het botst soms. Je leert vanzelf wel kiezen welke mening je zinnig vind en welke niet, welke mensen vaker iets nuttigs zeggen en met welke mensen je het bijna altijd oneens bent.

Edit: haha, bedankt voor het compliment over [***]!
Enne, die foto die je plaatst is nu precies iets wat heftige reacties gaat oproepen, ik zie het nu al op 10 kilometer afstand aankomen :+ Met 2 mensen (zielig!)zonder cap (dom!) op één paard met een heftig bit(zielig) waar énorm (overdrijven, ook leuk) aan getrokken wordt (nog zieliger).
Zulke dingen horen erbij, en er zit vaak nog een kern van waarheid in ook.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:14

Blijheid schreef:
Enne, die foto die je plaatst is nu precies iets wat heftige reacties gaat oproepen, ik zie het nu al op 10 kilometer afstand aankomen :+ Met 2 mensen (zielig!)zonder cap (dom!) op één paard met een heftig bit(zielig) waar énorm (overdrijven, ook leuk) aan getrokken wordt (nog zieliger).
Zulke dingen horen erbij, en er zit vaak nog een kern van waarheid in ook.

O! Je vergeet iets heel belangrijks, er zit ook nog een tie-down aan gebonden! sielughhhh........ Nooit meer doen TS (tenzij je wilt lachen natuurlijk...).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:14

Je vergeet het elastiek waarmee hij naar beneden word getrokken _O-

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:15

Pfew.. ik lees me gek. Probeer jullie bij te houden, maar jullie gaan zo snel!

Dank je wel voor alle tips. Ik weet dat het hier ook gewoon "net de echte wereld" is. Ik kan niet dingen weg toveren die er nu eenmaal zijn. Dat snap ik ook wel. In de laatste regel vroeg ik ook samenvattend of er ergens een rustiger stukje Bokt is. Waar ik dan naar toe kan bedoelde ik.

Ik begin daar redelijk antwoord op te krijgen. Ik ga ook nog wel fan worden, vast wel. Jullie zijn niet zomaar van me af :roll: