EA Sorry, mag ik u even storen, ik zou graag wat van u kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:10

veel irritanter als mensen , die niet weten wat "vraagprijs "is, zijn mensen, die niet weten wat "vaste prijs, en niet bieden "inhoud :(

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:22

randie schreef:
Wat ik toch altijd het toppunt vind is:
MOET WEG, anders gaat het de prullenbak in...

En dan richtprijzen die niet realistisch zijn voor iets dat weg MOET

hier sluit ik mij helemaal bij aan! maar voeg toch nog ff wat toe, ik adverteer ook wel eens op bokt omdat ik soms wat over heb wat ik niet meer kan gebruiken.
maar ik kan het aan de straatstenen niet kwijt, dus zet ik dan maar bij de advertentie dat ik het helaas maar in de prullenbak ga gooien als ik het niet verkoop.
laatst ook een outdoordeken, mocht echt voor weinig geld weg, kreeg ik een discussie met iemand over 1 euro! nou ja zeg, en ik heb 2 rijjasjes over, hangt maar in de kast, er is gewoon niemand die een prima rijjasje wil kopen voor een tientje......vandaag of morgen ga ik ze maar in de prullenbak gooien.......helaas pindakaas.....
dus bij mij wel richtprijzen die realistisch zijn maar niemand op bokt die wil kopen!

Keet

Re: EA Sorry, mag ik u even storen, ik zou graag wat van u kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:55

Er is een topic ergens waar ze dat soort dingen inzamelen voor goede paardendoelen. Dan geef je die spullen toch daar aan? Maak je er nog iemand blij mee

Donna_

Re: EA Sorry, mag ik u even storen, ik zou graag wat van u kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:08

Criollolover, dat was toch niet met mij? :oo
Je vraagprijs was zeker realistisch en ben er dan ook heel blij mee :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:09

Evelli schreef:
Er is een topic ergens waar ze dat soort dingen inzamelen voor goede paardendoelen. Dan geef je die spullen toch daar aan? Maak je er nog iemand blij mee

Moet je niet te laat zijn met aanbieden zoals ik :+

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:47

Evelli schreef:

betalen ze wel de verzendkosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:49

Caira schreef:
Ja sorry, beetje dramatische titel, maar mijn god het wordt ook wel gruwelijk dramatisch op EA hoor. Want kon je voorheen nog vrolijk iets kopen, tegenwoordig moet je zowat door de ballotage commissie om alleen je pb's maar beantwoord te krijgen. Willen de mensen hun artikelen niet kwijt?

Het begint al bij zowat iedere advertentie die je opent.

PAS OP

En direct daaronder:

HIER VOLGENS ENKELE REGELTJES Of je weer even plaats wilt nemen in de schoolbanken, en vooral LET OP

Lees deze regeltjes aandachtig door. Tsja brilletje op, en lezen dus maar
Vervolgens mag je enkel reageren als je geld hebt (DUH), je mag alleen bieden als het genoeg is voor TS, maar vaak staan er niet eens richtprijzen bij dus moet je hopen dat je helderziend genoeg bent om dit te kunnen bedenken. Vaak is hetgeen de TS ervoor wil hebben ietwat rooskleurig....

Bij de een moet je INCLUSIEF bieden, bij de volgende weer EXCLUSIEF
Als je de vraagprijs biedt is het gelijk verkocht en voor minder gaat het niet weg, bla bla bla... Maar waarom kun je dan bieden????
Verzendkosten voor verkoper... JOEHOE zo gaat het al sinds bokt een klein boktje was
En dit was zomaar een greep uit het geheel.

Als je pech hebt heb je eerst 20 regels door te worstelen voordat je bij hetgeen komt wat je wilt kopen. En nu is het dus ook al zo dat er mensen zijn die niet reageren wanneer het pbtje niet aan hun 'eisen' voldoen.

Mensen KOM OP zeg, je wilt toch verkopen? Of niet soms? Dan zal er toch een contact mogelijk moeten zijn tussen koper en verkoper. Ik heb nu het idee dat ik alles iedere keer moet uit gaan zoeken en door moet spitten voor ik uberhaupt maar een pbtje MAG sturen. En dan moet ik maar hopen dat het aan de eisen voldoet, anders kan ik wachten tot ik een ons weeg.

HiHihihhi........ moet je eens iets proberen te verkopen op bv Marktplaats.
Same story. Ben er ook mee gestopt, wacht wel op betere tijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:45

Gini schreef:
Tja, mijn mening, ik vind het te zot om daar "een regel" van te maken bovenaan een adverteer topic.
Als ik geïnteresseerd ben in een product, maar de vraagprijs is hoger dan de nieuwprijs, ja, dan maak ik daar een opmerking over. Omdat ik niet de hoofdprijs wil betalen voor een tweedehands product.
Supermarkten kijken zeer zeker naar de prijzen van de concurrentie en ze proberen allemaal de laagst mogelijke prijs eruit te halen, dus zeer zeker dat die met elkaar gaan vergelijken.
Voor de rest houdt de supermarkt-vergelijking geen steek, want ik ga ook niet naar de kassa om te zeggen 'ik bied 1 euro voor dit brood' of 'verzend u ook naar belgië?'. ;)

Supermarkt, kledingwinkel boeiend. Je snapt, denk ik, heel goed wat ik bedoel. In een winkel bemoei je je niet met de prijzen en gaat niemand zeggen daar en daar is het goedkoper. (behalve bij BCC en Jumbo :+) Je legt het terug en loopt weg. Maar internet is lekker anoniem en denkt men opeens het recht te hebben verworven om zich te bemoeien met wat een ander vraagt. Biedt of lager of kijk gewoon verder. Tenzij je graag je tijd aan zulke nutteloze acties besteed, maar de kans is vrij klein dat jij het opeens voor zoveel euro minder krijgt. En let wel ik heb het hierover mensen die pb's en e-mails gaan sturen zonder eigenlijk interesse te hebben in het product.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:27

Sammie schreef:
Supermarkt, kledingwinkel boeiend. Je snapt, denk ik, heel goed wat ik bedoel.

Tuurlijk snap ik wat jij bedoel, het was ook niet specifiek de supermarkt waar ik op doelde. Ik wilde meer zeggen dat beide omgevingen totaal anders zijn dat ze gewoon niet te vergelijken zijn. Net zoals ik in een winkel niet lager kan bieden op een product, kan ik ook niet zeggen dat ze moeten zakken in de prijs want daar en daar is het goedkoper. Op de tweedehandsmarkt kan dit wel.

Citaat:
Je legt het terug en loopt weg.

Dat is idd de eerste optie die ik ook kies wanneer ik een tweedehands product te hoog geprijsd zie staan. Maar het gebeurt (tot nu toe gelukkig nog maar 1 keer) dat ik een product echt wil, maar dat die veel te hoog geprijsd staat en ja, dan meld ik dat aan de adverteerder. Kan die nog doen wat die wil, hij moet de prijs niet verlagen, maar niet geschoten is altijd mis. Als er dan bovenaan het topic staat 'niet zeuren dat het elders goedkoper is, ga het daar dan maar halen', dan denk ik idd "wow wow, waarom mag zoiets niet gezegd worden."

Citaat:
maar de kans is vrij klein dat jij het opeens voor zoveel euro minder krijgt.

Zoals al vermeld heb ik het nog maar 1 keer moeten doen en het is wel gelukt. (nieuwprijs was rond 15 euro ergens, vraagprijs was 18 excl., heb het toen gemeld en voor 13 excl. kunnen krijgen met verzendkosten erbij was ik nog duurder uit, maarja ruitershop had net dat specifieke merk niet). Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je het brengt.

Citaat:
En let wel ik heb het hierover mensen die pb's en e-mails gaan sturen zonder eigenlijk interesse te hebben in het product.

Dát vind ik idd ook idioot.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:38

criollolover schreef:
Evelli schreef:

betalen ze wel de verzendkosten?

Nee, dat komen ze bij je ophalen of als het in de buurt is kan je het langs brengen. Ze zijn vrij flexibel.
Ze hebben geloof net een ronde afgerond. Maar voor de volgende ronde kan het weer mee denk ik.