Mensen die topic's ''verzinnen''

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:23

AxS136 schreef:
Ik zit nog niet zo lang op bokt. Maar ben al verschillende topic's tegen gekomen van mensen die hun verhaal ''verzonnen'' en die gewoon van geen kant deugden. Noem geen voorbeelden.

Maar dan heb ik toch echt de vraag waar gaan we met bokt naartoe?
Soms hebben die topic's wel een hoog amusement gehalte, en zijn ze goed voor de dagelijkse lach-training.

Ik heb ooit 1x in zo'n topic meegeleefd met de TS. (schoonvader plotseling overleden en nog meer ellende)
Daar kwam ook uit dat het hele verhaal was verzonnen.

Dus ik reageer sowieso nooit meer op schaduwaccounts.
Misschien is het wel waar, maar die gok neem ik niet meer.
Zulke topics klik ik meteen weg, net zoals andere topics waar ik niks mee heb.
Dat lijkt me het beste, dan hoef je je er ook niet aan te irriteren.

Maar soms trap je er toch in trouwens :+
Paar maanden geleden een meisje van wie haar pony was overleden en daar een topic over had gemaakt.
Was dus ook niet zo, en achteraf bleek dat ze al meerdere pony's had 'herdacht' op Bokt voordat iemand erachter kwam dat het niet klopte.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:30

Dav schreef:
Ik zit nog te wachten op het topic;

Help ik heb gepoept en de wc-papier is op! Wat moet ik nu doen?

Is die er nog niet eens geweest dan? :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:39

ach...dat is toch niet alleen op Bokt zo?
Naarmate ik ouder wordt krijg ik al meer in de gaten dat echt heel veel mensen die ik ken het allemaal mooier maken dan dat het is.
Ze hebben een 'belangrijke functie' op het werk....zijn onmisbaar..niet te controleren.
Ze hebben zelf verbouwd en de tuin aangelegt....echt niet,gewoon een paar polen en een tuinarchitect.
Kunnen paardrijden....het paard weet alleen niet wat ze bedoelen :7

Eigelijk ben ik klaar met dit soort mensen....maar ja,dan blijven er weinig over.
Je hebt er ook gradaties in...ik ken iemand die verzint van allerlei ziektes,huidkanker....je kunt het zo erg niet bedenken....haar kinderen zijn allemaal ongeneeselijk ziek,en ze was geselectecteerd om mee te doen aan de olympische spelen....toen ik vroeg welke discipline zei ze 'alles' :D
Van dat persoon heb ik echt afstand genomen....prima dat ze een probleem in haar hoofd heeft maar laat mij met rust.

Dus niet alleen op Bokt verzinnen mensen vanalles en fantaseren ze er flink op los.
Ik zou het ook allemaal mooier kunnen maken dat het is,zit toch op een berg in frankrijk geen mens die het controleerd....maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:39

Hoewel ik jullie volledig begrijp en m'n haar er zelf soms ook van rechtop gaat staan, heb ik het verhaal van de andere kant meegemaakt.
Ik had de grote fout begaan om iets over een collega op Bokt te gooien, iets wat écht waar was, maar iets wat ik uit frustratie aan 'de wereld' openbaar heb gemaakt - wat ik dus achteraf gezien beter niet had gedaan.

Om een lang verhaal kort te maken; die collega had zoiets geflipt in gedachte (ECHT), dat de Bokkers dachten dat ik die dingen verzon en waarop ik dus volledig werd afgekraakt en beschuldigd werd van te liegen etc.

Nu snap ik best dat ik die zaken niet op een openbaar forum had moeten smijten, het was uiteindelijk gewoon een jarenlange frustratie die eruit moest. Maar om dan zelf geklasseerd te worden als leugenaar etc, nee dat was niet fijn. :n Ik heb m'n lesje wel geleerd intussen!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 01:02

Ik denk dat ik aardig wat weet over ziek zijn ed omdat ik toch al wel een aantal jaar verpleegkundige ben. Ik zie echt de grootste flauwekul langskomen. Ik reageer er maar niet op, dan bloed het wel dood (figuurlijk, niet letterlijk :+ :+ ).

Soms, als het echt te ver gaat, dan pb ik er weleens een mod over met de onderbouwing en evt vakliteratuur waarom het niet kan, maar dat is meer als er geschooid wordt om spulletjes oid.
Ik ben zo zielig, want... en nu heb ik dit en dat nodig... om herinneringen te maken, of het is zo zielig voor mijn kind, paard of wat dan ook.

Een meisje van 10 die een eigen pony verzint daar lig ik niet wakker van, zolang ze het maar op het internet doen en niet in het echt.

Er zijn ook nog wel gradaties in, zo moet je voor de grap eens iets opzoeken over blaasontstekingen, maar dat kan niet zoveel kwaad. Maar als je de goedbedoelende medemens goed kwetsen/ oplichten...
Nee, dat kan echt niet..........

Doen alsof je ziek bent wordt vaak ook wel conversie genoemd, wij leren in onze opleiding hoe we die er uit kunnen vissen, maar het blijft een heikel punt en kost de gezondheidszorg vele vele euries.....

Frantic

Re: Mensen die topic's ''verzinnen''

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:35

Dat is zeker ook een reden waarom ik niet mee ga in sielughe verhalen. Vaak zit er ook een bepaalde opbouw in, zodra een paar mensen ach en oh en medeleven betonen, dan komt er weer een schepje bovenop....Idd heb ik hier ook behandelingen voorbij zien komen die gewoon tot de dood moeten leiden, maar nee, gelukkig leven die Bokkers nog en zijn nu gezond!

Vooral erg vervelend ook voor de verzinner, niet alleen zullen ze heus wel doorhebben dat het zo niet verder kan gaan maar probeer maar eens met de waarheid te komen.

De vele "penny-story's"van verdwenen arabische hengst tot en met de jongste kandidaat te zijn voor de OS, prachtig, kan ik erg van genieten!

Het enige wat je kan doen is temmen( als je bewijs hebt zoals Raket of als je de bokker in kwestie irl kent) of een kritische vraag stellen en heel veel Bokkers over je heen te krijgen voordat er anderen zijn die ook kromme tenen blijken te hebben. Ik reageer ook niet meer, hoogstens om iemand bij te vallen die door een hele troep "believers" wordt aangevallen!

Blijf gewoon kritisch lezen en als iets te( mooi of erg) is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook!