schaduwaccount in de schoenen geschoven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:50

Prrrr, je plaatje blijft hangen dat is geen antwoord op mijn vraag.

Daihyo

Re: schaduwaccount in de schoenen geschoven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:56

Ik denk ook niet dat je er antwoord op gaat krijgen.
Het is niet jouw account, niet jouw SA en niet jouw ban.
Nogmaals, wil je vriendin dat er iets gebeurt zal ze dit zelf moeten doen en niet via jou :)

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 23:10

En waarom krijg ik geen antwoord op deze vraag, gewoon als bokker bij wie dit dus ook kan gebeuren?
Want mijn PB boks stroomt vol met berichten bij wie dit ook is gebeurd.
Dit staat los van het account van mijn vriendin, die helemaal geen zin meer heeft in bokt en zo sportief is om dr oude account ook op te geven ;)

Ik wil gewoon weten hoe ik dit kan voorkomen, en hoe jullie SA;s aantonen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:13

Amanda schreef:
Waarom zouden we als bezwaarcommissie niet serieus zijn? :)

We zijn juist in het leven geroepen om in geval van OW's of bans de procedure nog eens goed te bekijken. En mocht blijken dat er iets niet klopt dan wordt dit ook teruggedraaid. Blijkt dat alle bewijs wel klopt, dan blijft het inderdaad gewoon staan.
Je moet alleen wel bezwaar maken en als je dat niet doet, dan zal er dus ook niets gebeuren :)

Blijkbaar is het niet zo simpel.

Ik kan ook schrijven dat ik een altijd voorbeeldige Forum-gebruiker geweest ben maar dat is ook niet waar. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:21

Ik vind het allemaal maar knap lastig geregeld iig.

Ik wilde het toen ook via een Bokker doen omdat vele malen sneller werkt met PB's als dat het werkt met mijn e-mailadres (bedrijfs adres, mijn moeder schrikt zich kapot: bezwaarcommissie mail. :') ). Je kunt lastig vinden waar je naar toe moet met je probleem. Maar via een andere Bokker mocht ik het ook niet doen, want ik mocht niet online op haar naam (het is toch verdorie háár account, als ik er dan op mag van háár wie is Bokt dan om te zeggen dat ik dat niet doen mag?!).

Ik heb idd ook een mail ontvangen dat mij meer een standaard respons leek als een écht antwoord op mijn mail.

Blijkbaar is het dus toch moeilijker allemaal als gedacht.
Ook het bannen an sich nav. SA's. Ik weet nergens van en mag ineens niet online. Had dus ook niet de kans om nog van alles te doen, ik mocht gewoon niet meer online. Flink balen kan ik je vertellen.

Vooral als een lid van de bezwaarscommissie vervolgens gaat verkondigen dat je dan wel daadwerkelijk wat naar ze toe moet sturen. Wat wil je daarme insinueren? Dat ik lieg over het feit dat de bezwaarscommissie toendertijd "gefaald" heeft in hun functie? Nou word het helemaal mooi.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:21

Wellicht één lid van de bezwaarscommissie eens bannen en kijken hoe het allemaal geregeld is? Gewoon als test? :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:23

En Iris, fijn dat je de moeite neemt mij te PBen en probleem aan te horen. Prettig!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:38

TS, als jij echt antwoord wil op je vraag moet je je misschien niet zo 'aanvallend' opstellen. Althans, zo kom je op mijover. Je lijkt nu niet iemand die behoefte heeft aan informatie maar meer als iemand die z'n frustraties af wil reageren. En dan heeft het volgens mij ook geen zin als de mods jouw vraag serieus gaan beantwoorden, want dan kan het alleen maar goed zijn als jij je gelijk krijgt. even kort door de bocht

Moet er nog even aan toevoegen dat ik jou niet wil aanvallen, maar ik denk gewoon dat je zo geen antwoorden gaat krijgen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:58

Bewijzen dit, dat........ Godverdorie het lijkt wel een rechtzaak :D
Apart verhaal inderdaad, waarom verbaasd het me niets? :+

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:57

De bewijslast wordt ook verkeerd neergelegd. Als bokt iemand bant vanwege een SA dan moet bokt bewijzen dat dit zo is. Nu wordt je als gebruiker verantwoordelijk gesteld voor het bewijs dat dit niet zo is. Beetje omgekeerde wereld....

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:12

Het is nog altijd hetzelfde op Bokt. Je krijgt een ban als ze maar denken dat ze een SA hebt, maar aantonen dat het ook werkelijk zo is doen ze niet. Denk maar eens aan Kiwiko, Runningkawa en de andere. Toppie hoor Bokt dat het nog steeds een feit is dat er geen degelijk onderzoek word gedaan, laat staan dat er duidelijkheid komt naar de gebande bokkers.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:23

Chaos schreef:
En Iris, fijn dat je de moeite neemt mij te PBen en probleem aan te horen. Prettig!

Graag gedaan. :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:31

Kijk TS zoals ik het zie heeft je vriendin geen been om op te staan aangezien ze echt een SA had. Alleen is er een foutje gebeurd waardoor de verkeerde naam van de SA opgegeven is.
Niets om je druk over te maken, de mods zijn in hun recht :j
Modjes en leden van de bezwaren commissie: +:)+ *\o/*

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 22:55

Shellyke schreef:
Het is nog altijd hetzelfde op Bokt. Je krijgt een ban als ze maar denken dat ze een SA hebt, maar aantonen dat het ook werkelijk zo is doen ze niet. Denk maar eens aan Kiwiko, Runningkawa en de andere. Toppie hoor Bokt dat het nog steeds een feit is dat er geen degelijk onderzoek word gedaan, laat staan dat er duidelijkheid komt naar de gebande bokkers.

Eindelijk antwoord op mijn vraag, bewijs is er niet, en wat er wel aan bewijs is mag niet gegeven worden.
Jammer dat ik dit niet gewoon uit de mond van een modje hoor, maar verbazen doet mij dat niets. (Ben niet op mijn achterhoofd gevallen namelijk ken de wet en regelgeving op mijn duimpje op dat gebied)

Lauren_; kan niets anders zeggen dan AMEN :Y)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 01:01

Volgens mij is Bokt nog een democratie, nog een rechtstaat, maar een internetforum met een aantal regels, die je als gebruiker zal moeten respecteren om er gebruik van te kunnen blijven maken. Op Bokt worden dus ook geen rechtzaken in het openbaar gevoerd, waarbij de mods moeten aantonen waar ze die SA op baseren. Maar als je bezwaar aantekent, dan zullen de mods wel aan de BZC moeten verantwoorden waarom ze iemand als een SA hebben aangemerkt. En als ze alleen maar een IP-adres hebben, dan is dat nooit voldoende bewijs. De mods hebben dan ook veel meer mogelijkheden om SA's te achterhalen en er is een hele simpele reden waarom er voor de schermen niet verteld wordt welke mogelijkheden dat zijn. Op het moment dat dit hier voor de schermen verteld wordt, dan maak je het mensen wel heel gemakkelijk om die controles te omzeilen en zo bijna ontraceerbare SA's aan te maken.

En dat staat dan nog helemaal los van het feit dat TS in deze discussie helemaal geen partij is en dat de mods zich dus niet tegenover haar hoeven te verantwoorden in deze specifieke zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:25

Ik kan niet anders dan me aansluiten bij Karl.

Er wordt flink afgegeven op bokt en toegegeven; er is altijd ruimte voor verbetering. Maar er zijn genoeg andere fora waar mensen om minder worden geband dan op bokt en die geen mogelijkheid van beroep hebben, wat je hier als gebruiker wel hebt, namelijk de bezwaarcommissie.

Ik vind het jammer dat een aantal gebruikers aangeven in de bezwaarcommissie weinig vertrouwen te hebben.

Bokt is een enorm forum, met een enorm team. Om het enigzins werkbaar te houden zijn er regels en procedures. Grotendeels is het maatwerk, sommige dingen komen echter vaak terug (kijk bijvoorbeeld naar slotjes op RT-HAW die vaak om dezelfde worden geplaatst. Dan is het in mijn ogen niet vreemd dat er een standaard tekst geplaatst wordt.

Waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt. Het feit dat bokt dat probeert te ondervangen door middel van de bezwaarcommissie vind ik positief. Maar ook de bezwaarcommissie zijn mensen. Een bezwaar op een waarschuwing of ban wordt bekeken, maar het is natuurlijk geen rechtszaal en het team is geen politie.

Ze kunnen alleen kijken naar dat wat er op bokt gebeurt. Het zal een enkele keer voorkomen dat een ban onterecht gegeven wordt, en dan ook nog eens door de bezwaarcommissie verkeerd beoordeeld wordt. Dat is spijtig voor die mensen die dat overkomt, maar blijft een kwestie van 'de goeden moeten onder de kwaden lijden'. Als er namelijk niks aan SA's (en andere overtredingen van de regels) gedaan zou worden wordt een forum van dit formaat één grote chaos en is dan niet meer te hanteren voor het team.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:18

renatevb schreef:
Kijk TS zoals ik het zie heeft je vriendin geen been om op te staan aangezien ze echt een SA had. Alleen is er een foutje gebeurd waardoor de verkeerde naam van de SA opgegeven is.
Niets om je druk over te maken, de mods zijn in hun recht :j
Modjes en leden van de bezwaren commissie: +:)+ *\o/*

Dus formfout!!!!!!!
Einde ban lijkt me dan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:10

formfout?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:18

Fout van het forum?????

:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:06

Forumfout :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:05

Of vormfout :?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:26

Ik deel die ervaring niet over de bezwaren commissie, had tijd terug een OW gekregen en heb bezwaar gemaakt, en deze is toch netjes terug gedraaid

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 18:39

Zo heeft even geduurd hoor maar ze heeft inmiddels antwoord gekregen van de bezwaren commissie.
Ze konden haar IP niet refereren naar het account van het vermoedelijke lid waar ze een vermeend SA van zou zijn. Schrijfwijze kwam totaal niet overeen, het aantal paarden, honden en katten konden ze ook geen overeenkomst in vinden. Maar toch hebben ze haar een definitieve ban gegeven, en let op hier komt hij....
De rode draad van de schrijvers overeenkwamen, dus IP's waren totaal verschillend, leefwijzes kwamen niet overeen maar wel een rode draad.
Joh ik wist niet dat het lid zijn van een forum zo ongewikkeld kon zijn.

Ban wordt dus niet teruggedraaid, haar andere SA is nog niet geband omdat zij die nog niet hebben kunnen traceren.
Wat een bak. Dus als jou rode draad overeenkomt met die van een andere bokker kan je zomaar zonder pardon een bak krijgen.
Tekst en uitleg kunnen ze verder niet geven.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:57

Werkelijk waar wat een frustratie jegens Bokt en haar Mod's. Mijn god :\ het lijkt wel of hier mensen het allergrootste onrecht aan wordt gedaan :o . Ik denk persoonlijk niet dat modden nog zo'n makkelijk taak is en mede dankzij de mods kunnen wij lekker ongestoord Bokken iedere dag onder werktijd of op school }> . Altijd makkelijk om af te geven op andere mensen als men zelf geen flauw benul heeft van hoe het werkt en wat voor tijd er in gaat zitten.

Ik vind dat de Mod's en bezwarencommissie hier iedere keer netjes antwoord geeft hoor.

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:14

Sees schreef:
Werkelijk waar wat een frustratie jegens Bokt en haar Mod's. Mijn god :\ het lijkt wel of hier mensen het allergrootste onrecht aan wordt gedaan :o . Ik denk persoonlijk niet dat modden nog zo'n makkelijk taak is en mede dankzij de mods kunnen wij lekker ongestoord Bokken iedere dag onder werktijd of op school }> . Altijd makkelijk om af te geven op andere mensen als men zelf geen flauw benul heeft van hoe het werkt en wat voor tijd er in gaat zitten.

Ik vind dat de Mod's en bezwarencommissie hier iedere keer netjes antwoord geeft hoor.

Dus voor jou geen enkel probleem als je morgen een zelfde soort van in de schoenen geschoven krijgt? Of gil je dan toch stiekem van de hoogste toren.