Verboden onderwerpen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imitador

Re: Verboden onderwerpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:15

Er is een verschil tussen honden en zelfmoord.... Persoonlijk vind ik het een gevaarlijk onderwerp voor een openbaar forum. Er komen genoeg jonge meiden voorbij die nog niet de overwogen keuze kunnen maken, die de volwassenen die het over zelfmoord hebben, wel kunnen maken. Dat je het overal kan vinden buiten Bokt, is juist een argument om er hier niet (op die manier) over te praten. Ik geef het beheer 100% gelijk dat ze deze verantwoordelijkheid niet willen dragen.
Als je ergens niet over wil praten is dat niet per definitie een taboe. De samenleving waarin we leven en de mentaliteit die heerst, zet ons aan om over alles wat niet openlijk besproken wordt, een taboe te noemen. Het kan goed zijn om over sommige dingen niet openlijk te spreken, voor het welzijn van bijvoorbeeld jongeren/kinderen, of voor iemand die heel hard zijn best doen om suicidale gedachten opzij te zetten (wat wakker je aan? durf je die verantwoordelijkheid te dragen?). Dat betekent niet dat je er niet over mag praten, maar dat je er goed aan doet om in sommige gezelschappen dit niet te bespreken. Maar goed, dit is mijn mening ;)

En dat de grens een beetje scheef is geweest, misschien kun je tips geven? Dat Mods er nog een keer naar kijken? In plaats van meteen te verwijten.... mods zijn ook nog steeds mensen...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:27

Biggers schreef:
En waarom is er geen lijst dan?
Zo kan een nieuwe bokker toch ook niet weten welke onderwerpen niet zijn toegestaan.
Dan lijkt mij dan beter voor Bokt om zo'n lijst te publiceren.

Sorry maar dat kan iemand toch zelf ook wel bedenken wat nou echt over-de-grens is?
Dat hangt toch niet van het onderwerp af. Je kunt bij elk onderwerp te ver gaan op een forum.

chevax

Re: Verboden onderwerpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:37

Als je nu voor jezelf eens de grens aanhoudt dat je geen topics opent over onderwerpen waar je in andere situaties in gezelschap ook niet over zou beginnen, dan denk ik dat een lijst niet nodig is, maar dat je zelf wel kunt bedenken wat wel en wat niet kan. En natuurlijk kan er nu worden geroepen "ik praat in gezelschap overal over", maar ik denk dat maar weinigen van ons al eens voor een zaal van tienduizenden mensen hebben gestaan en een praatje gehouden? En dat is wel wat er op Bokt gebeurt: een topic is te lezen voor iedereen die dat wil. Vergis je niet in wat de impact kan zijn op een TS, maar ook op een lezer van een topic of wat het met familie of vrienden kan doen. Dat iemand jeuk aan zijn anus heeft, graag uit zijn neus eet of andere zaken, lijken me niet vergelijkbaar met zelfmoord. Ook vind ik het vreemd dat er tegenwoordig een algemene tendens lijkt te zijn dat álles maar bespreekbaar moet zijn.