Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SuperPepeijn schreef:voor je dat doet denk ik dat het belangrijk is aan die mensen te vragen of ze uberhaupt wel moderator willen worden. ik denk nl. dat de moderators-to-be een bijzonder hoge druk zullen krijgen vanwege alle spanningen en het in de voetsporen treden van 2 hele sterke moderators.
Avanti schreef:Maar wie wil er eigenlijk wle moddie worden?![]()
Ik zou wel willen hoor, geloof alleen niet dat ik veel kans maak.![]()
Lielle schreef:Tja, eindelijk tijd om ook eens te reageren. Als hard-core bokker heb ik dergelijke discussies al vaker langs zien komen, en ook altijd wel meegedaan. Ik zie hier toch een aantal elementen terug komen die ik ook bij mezelf herken.
- een vorm van betutteling. Ik zie af en toe slotjes op topics komen (recent op [RT] Waarom langs je paard heen kijken?? waar ik me werkelijk als een klein kind behandeld voel.
- geheimzinnigheid: als er dan niets spannends besproken wordt op MP, waarom dan een besloten forum? Ik geloof dat nl niet, net zo goed als dat vele bokkers per PB zich heel wat minder diplomatiek uitlaten dan in het openbaar (en daar hoor ik zelf ook toe!).
- aanwezigheid van moddies: ik vind het dus WEL belangrijk dat een moddie regelmatig op zijn/haar forum aanwezig is en zich daar ook laat 'horen'. M.i. moet je wel degelijk verstand van zaken hebben om een inhoudelijke discussie op waarde te kunnen schatten.
- functioneren van de huidige moddies: er is een groepje moddies dat m.i. hun werk niet of onvoldoende uitvoert. Je ziet ze (bijna) nooit, acties kan ik ook zelden of nooit bespeuren, en de fora rommelen zelf maar wat aan. Dit geldt absoluut niet voor allemaal, diegenen die zich aangesproken denken te voelen mogen me PB-en
en een paar suggesties mijnerzijds:
- anonieme moddies: dus bv mod_ITP, mod_RT en daarnaast voor de betreffende gebruikers gewoon zijn/haar eigen account.
- twee moddies per forum: gezien het aantal berichten op de meeste fora zouden twee moddies geen overbodige luxe zijn.
zo, ik heb gezegd!
gijsenkim schreef:Ik suggereer het amerikaanse justice system.
Zijn er dingen waarover beslist moet worden zoals het aannemen van moddie's, het ontslaan van moddie"s, het uitdelen van bans, het uitdelen van waarschuwingen ect.ect. Dan worden er willekeurig 9 mensen aangewezen (dmv een random iets) die daarover een oordeel moeten geven......... Dan is het in iedergeval niet meer een eenpersoons actie.
gijsenkim schreef:Ik suggereer het amerikaanse justice system.
Zijn er dingen waarover beslist moet worden zoals het aannemen van moddie's, het ontslaan van moddie"s, het uitdelen van bans, het uitdelen van waarschuwingen ect.ect. Dan worden er willekeurig 9 mensen aangewezen (dmv een random iets) die daarover een oordeel moeten geven......... Dan is het in iedergeval niet meer een eenpersoons actie.
BartVB schreef:Even een aside..
Ik dacht dat Margreet er ook al mee kwam maar wil het graag nog een keer herhalen.. IMO is het kiezen van moddies dmv een poll nogal een riskante aangelegenheid. Wat nou als we 6 kandidaten hebben en er een mod een meerderheid heeft met 20% ? Worden we daar dan blij van? Betekent dat 80% een mod krijgen die niet hun voorkeur had. Ik ben op zich best happy met het huidige systeem van het zoeken van mods waarbij echt wel gekeken wordt naar wat de users willen. We hebben behoorlijk weinig aan een mod die, om wat voor een reden dan ook, een hoop weerstand op zou roepen. Dat is niet bepaald in ons voordeel