Samen Bokt Beter Maken: drop hier je suggesties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:15

Dat was voor aangenomen Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:16

Maar waarom zou zo'n poll niet bindend mogen zijn? Stel datje de volgende poll hebt
a een actieve bokkr met veel ervaring een eerlijke mening, maar geen meeloper
b een actieve bokker, echter met 80% berichten op slowchat, kippenhok etc, nauwelijks op andere forums maar wel vaak aanwezig op Lan party's, en andere festiviteiten waar veel moddies en zo aanwezig zijn, en hij/zij goed in de groep past
Dan heb je vast ook nog wel een c, d en e, maar die kan ik zo gauw niet verzinnen Schijnheilig
Er komt een poll, en 68% stemt voor persoon A als mod, dan zou het toch van de hgekke zijn als alsnog persoon B aangsteld zou worden? Een stemming moet volgens mij wel bindend zijn. Natuurlijk zul je stemmers hebben die stemmen omdat ze iemand aardig vinden, mar zo gaat het in de echte wereld ook.
in ieder geval hebben we dan inspraak over het "bestuur"van bokt, en kunnen we niet mekkeren dat een moddie ons niet bevalt, het is dan nl onze eigen keuze

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:18

Idee van Billy is ook ok Lachen.

Om te voorkomen dat er dan iemand wordt gekozen die 'niet door de beugel kan' bij de rest van het moderatorteam en om te voorkomen dat er iemand wordt gekozen die dat zelf helemaal niet wil kun je het wellicht als volgt opzetten:

- Middels PB-s of in een open topic worden mensen voorgedragen.
- Moderatorteam bekijkt de voorgedragenen en maakt eerste selectie
- Moderatorteam benadert de betrokkenen en vraagt of ze zin hebben in een dergelijke functie.
- De geschikte kandidaten die dan ook nog eens tijd/zin hebben in dergelijke functie komen in een polll
- Uit die poll komt dan vervolgens iemand naar voren rollen (en dat is bij deze opzet per definitie iemand die de goedkeuring van het Moderatorteam heeft. Enig voorkeur stemgedrag doordat mensen stemmen op iemand die ze kennen lijkt mij niet zo'n punt. Dan is de nieuwe moderator in elk geval iemand met draagvlak Haha!)..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:20

SuperPepeijn schreef:
voor je dat doet denk ik dat het belangrijk is aan die mensen te vragen of ze uberhaupt wel moderator willen worden. ik denk nl. dat de moderators-to-be een bijzonder hoge druk zullen krijgen vanwege alle spanningen en het in de voetsporen treden van 2 hele sterke moderators.

dat had ik er in het lovely topic inderdaad bij gezet.
Maar dat lijkt m ook niet meer dan normaal.
ik denk trouwens dat de voorstellen niet alleen van de Mods moeten komen, maar dat er bijv een topic moet komen waarin iedereen een moderator kan noemen, anders heb je misschien nog steeds het idee dat je kunt kiezen uit "slecht en minder slecht"

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:21

Misschien ook een idee is om de periode dat iemand moddie is in principe aan banden te leggen. Dus bijvoorbeeld maximaal een of twee jaar o.i.d.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:21

Jaaa, Apple, dit bedoel ik
Jij kunt het beter verwoorden dan ik Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:26

je zou ook iets meer moderators kunnen aantrekken door de fora die bart nu beheert een eigen moderator te geven. dat is niet zozeer om bart iets af te nemen, maar om enerzijds de druk van zijn ketel te halen en anderzijds een grotere groep te maken vanwaar het beleid komt.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:30

Maar wie wil er eigenlijk wle moddie worden? Haha!

Ik zou wel willen hoor, geloof alleen niet dat ik veel kans maak. Schijnheilig *LOL*

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 17:06

Avanti schreef:
Maar wie wil er eigenlijk wle moddie worden? Haha!

Ik zou wel willen hoor, geloof alleen niet dat ik veel kans maak. Schijnheilig *LOL*

Dat moesten we dan maar eens uitvinden:

[FZ] Wie wil moddie worden?

Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:39

Ik suggereer het amerikaanse justice system.

Zijn er dingen waarover beslist moet worden zoals het aannemen van moddie's, het ontslaan van moddie"s, het uitdelen van bans, het uitdelen van waarschuwingen ect.ect. Dan worden er willekeurig 9 mensen aangewezen (dmv een random iets) die daarover een oordeel moeten geven......... Dan is het in iedergeval niet meer een eenpersoons actie.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:33

Idd zoals al meer gezegd in dit topic, laat elkaar gewoon in zijn waarde. Geen steken onder water geven, vecht die dingen desnoods in pb uit ofzo. Daar wordt ik zo kriebelig van namelijk. Boeiend dat iemand een andere mening heeft, misschien is die nog niet eens zo slecht. Eerts dus even goed lezen en overdenken voordat je meteen een grof weerwoord gaat roepen.
En verder vind IK het nog wél heel gezellig Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:06

en hier mijn suggesties en opmerkingen uit het Lovely topic:

Lielle schreef:
Tja, eindelijk tijd om ook eens te reageren. Als hard-core bokker heb ik dergelijke discussies al vaker langs zien komen, en ook altijd wel meegedaan. Ik zie hier toch een aantal elementen terug komen die ik ook bij mezelf herken.

- een vorm van betutteling. Ik zie af en toe slotjes op topics komen (recent op [RT] Waarom langs je paard heen kijken?? waar ik me werkelijk als een klein kind behandeld voel.
- geheimzinnigheid: als er dan niets spannends besproken wordt op MP, waarom dan een besloten forum? Ik geloof dat nl niet, net zo goed als dat vele bokkers per PB zich heel wat minder diplomatiek uitlaten dan in het openbaar (en daar hoor ik zelf ook toe!).
- aanwezigheid van moddies: ik vind het dus WEL belangrijk dat een moddie regelmatig op zijn/haar forum aanwezig is en zich daar ook laat 'horen'. M.i. moet je wel degelijk verstand van zaken hebben om een inhoudelijke discussie op waarde te kunnen schatten.
- functioneren van de huidige moddies: er is een groepje moddies dat m.i. hun werk niet of onvoldoende uitvoert. Je ziet ze (bijna) nooit, acties kan ik ook zelden of nooit bespeuren, en de fora rommelen zelf maar wat aan. Dit geldt absoluut niet voor allemaal, diegenen die zich aangesproken denken te voelen mogen me PB-en Haha!

en een paar suggesties mijnerzijds:
- anonieme moddies: dus bv mod_ITP, mod_RT en daarnaast voor de betreffende gebruikers gewoon zijn/haar eigen account.
- twee moddies per forum: gezien het aantal berichten op de meeste fora zouden twee moddies geen overbodige luxe zijn.

zo, ik heb gezegd!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:26

Ik vind een aantal suggesties van Lielle zeer de moeite waard om eens beter naar te kijken...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 01:41

Als Bart z'n woord een woord is, dan doet hij dat ook.
En naar alle andere suggesties.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:17

Even een aside..

Ik dacht dat Margreet er ook al mee kwam maar wil het graag nog een keer herhalen.. IMO is het kiezen van moddies dmv een poll nogal een riskante aangelegenheid. Wat nou als we 6 kandidaten hebben en er een mod een meerderheid heeft met 20% ? Worden we daar dan blij van? Betekent dat 80% een mod krijgen die niet hun voorkeur had. Ik ben op zich best happy met het huidige systeem van het zoeken van mods waarbij echt wel gekeken wordt naar wat de users willen. We hebben behoorlijk weinig aan een mod die, om wat voor een reden dan ook, een hoop weerstand op zou roepen. Dat is niet bepaald in ons voordeel Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:21

Ik denk dat je dat probleem voor een deel voorkomt als je moddies laat voordragen door de users.
verder is het net zoals in het echte leven bij de verkiezingen. Lang niet iedereen is er blij mee, maar je hebt wel inspraak, en je moet je neerleggen bij de mensen die gekozen zijn.
Denk je dat ik zo'n Balkenendefan ben?
Maar hij zit er nou eenmaal, dus moeten we het er mee doen.
Zo is dat ook met moddies.
Als het MT een mod uitkiest, heb je helemaal niet het gevoel je ergens bij betrokken bent, en zal de weerstand nog groter zijn denk ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:23

gijsenkim schreef:

Zijn er dingen waarover beslist moet worden zoals het aannemen van moddie's, het ontslaan van moddie"s, het uitdelen van bans, het uitdelen van waarschuwingen ect.ect. Dan worden er willekeurig 9 mensen aangewezen (dmv een random iets) die daarover een oordeel moeten geven......... Dan is het in iedergeval niet meer een eenpersoons actie.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:30

gijsenkim schreef:

Dit vind ik een geweldig plan. In ieder geval de moeite waard om over na te denken.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:04

Niet alles gelezen maar ik ben van mening dat er iemand bij moet komen die alle informatie doorspeelt. Een soort PR persoontje. Iemand die communicatief goed vaardig is. Dat er altijd 1 persoon is die politiek correct antwoord. Geef zo'n iemand 48 uur de tijd, dan kan woede of frustratie ook weggaan en dan kan iemand helder nadenken.
Of met een derde persoon erbij dingen uitpraten in een besloten chat.

Users moeten meer weten waar ze aan toe zijn!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:06

Kleintje schreef:
Users moeten meer weten waar ze aan toe zijn!

Kom op zeg, iedereen weet dondersgoed waar je aan toe bent. Je bent hier te gast op een forum en je gedraagt je volgens de regels van het algemeen fatsoen.
Als dat al te moeilijk is voor mensen Frusty

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:09

Irene... waar ben ik aan toe dan?
Waar kan ik de boktregels vinden?

Bokt is niets zonder de users. Dus een discussie moet uitgepraat kunnen worden. Niet dat je een pb stuurt bij problemen en dat je geen reactie terug krijgt! En dat is nu het geval... veel te vaak.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:10

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:14

Tnx Billy.
Wel raar, ik zie in die regels geen verbod op schaduwaccounts. Of ben ik nu blind?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:15

BartVB schreef:
Even een aside..

Ik dacht dat Margreet er ook al mee kwam maar wil het graag nog een keer herhalen.. IMO is het kiezen van moddies dmv een poll nogal een riskante aangelegenheid. Wat nou als we 6 kandidaten hebben en er een mod een meerderheid heeft met 20% ? Worden we daar dan blij van? Betekent dat 80% een mod krijgen die niet hun voorkeur had. Ik ben op zich best happy met het huidige systeem van het zoeken van mods waarbij echt wel gekeken wordt naar wat de users willen. We hebben behoorlijk weinig aan een mod die, om wat voor een reden dan ook, een hoop weerstand op zou roepen. Dat is niet bepaald in ons voordeel Haha!

Ik heb bij het huidige systeem een erg 'black box' gevoel. Er komt op een gegeven moment een moddie uit Haha! .
Met een poll kun je in elk geval zien hoe het tot stand is gekomen (en ja, ook met de gewone verkiezingen hoef je het niet eens te zijn met de uitslag (ben ook geen Balkenende-fan Haha!), maar je hebt wel het idee dat je door middel van je stem iets hebt kunnen bijdragen).

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:17

Maar wat als besloten zou worden dat nummer 2 of 3 van de lijst (of misschien zelfs nummer 10) mod zou worden, dan krijg je veel reacties van mensen die het er niet mee eens zijn en dat lijkt me niet goed voor het forum. (zie ook hier )