We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:08

Commentaar heb ik totaal geen probleem mee. MITS het goed ONDERBOUWD is. Reacties die alleen aanwijzen wat fout is, maar geen uitleg geven over hoe je het dan wel moet doen. Daar irriteer ik mij vooral aan :P
Ik probeer dus ook echt positieve reacties achter te laten, of een goed advies ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:11

VivalaVida; Ik heb in mijn OP geprobeerd om duidelijk te maken wat ik bedoelde, maar schijnbaar komt het bij sommige mensen niet helemaal over. :)
Het gaat niet over de reacties en kritiek in topics waarin veel 'fout' gaat, maar over het gebrek aan reacties in topics waar de dingen juist goed gaan.
Mijn vraag was namelijk;"Waarom reageren *we wel in topics waar dingen niet goed gaan en niet in topics die complimentjes verdienen."

Ninajojo, zo denk ik er ook over.
Reacties als 'dierenbeul' of 'wat zielig!', daar heb je niks aan.
Zet er dan bij waarom je iemand een dierenbeul vindt..

Anoniem

Re: We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:14

Als er iets positiefs in het nieuws komt zijn daar ook minder reacties op dan iets wat negatief in het nieuws komt.... dat is mens eigen. Daarom dus! Maar dan nog vind ik het op bokt heel erg meevallen hoor, ik heb altijd leuke reacties, net zo veel als commentaar denk ik, of wel meer leuke reacties denk ik.
Misschien moet je western gaan rijden :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:15

:') Dat westernrijden heeft ook wat te verduren momenteel. Gelukkig zijn er erg veel goede westerbokkers . :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:17

oooh hou op zeg :D
daarom zeg ik ook IK krijg leuke reacties :P
Maar stel dat ik mijn paard een keer iets doorpak op shank, ga ik die foto er ook echt niet op zetten hoor. :=

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:18

Of een filmpje.

Naja ik vind dat het ook wel doorslaat hoor. Als je niet zoetglimlachend met een carrotstick bovenop je paard zit ben je al paardonvriendelijk. :') Andersom: als iemand dan echt gewoon slechte dingen doet mag je er niets van zeggen want dan krijg je allemaal lelijke pb's van hun vriendinnetjes en al hun schaduwdinnetjes. :roll:
Dan ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:20

Ik denk dat het van jouw visie af hangt en wat jij onthoud hoe je hierover denkt en wat je onthoud, ik zie zat topics waar er complimenten en steun gegeven worden, meer dan af zeik topics eigenlijk... Alleen worden die graag snel vergeten zodat men kan zeggen dat bokt enkel af zeikt. :)

En dit is op niemand persoonlijk maar ik heb geen zin om een zin van 4 blz te maken om te voorkomen dat iemand zich aangevallen voelt dus vandaar de "jouw" en "jij". :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:21

Ooooh ik heb al zoooooveel commentaar gehad in mijn boktcarriere (wat een woord haha) ik heb er nu echt sch**t aan. Probeer het goede eruit te halen (tips waar je wat mee kan, het van een andere kant bekijken) en daar ben ik dan dankbaar voor. De rest zoekt het maar uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:24

VivalaVida: 'Mens eigen' vind ik nogal een dooddoener..
Leg die laatste zin eens uit?

Pauline, Ayasha: Overdrijven is ook een vak en niet van toepassing op dit topic. ;)
Wie heeft het over een reactie van 4 pagina's? Dat maak jij ervan, dus eerst even lezen.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:24

volgens mij is onderbouwd commentaar ook een compliment. Iemand ziet dan potentie in iets wat jij kan verbeteren, en volgens mij is het een groot compliment als iemand de tijd neemt om onderbouwd commentaar te geven omdat deze denkt dat jij het waard bent.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:25

tja, ik zie dit ook regelmatig op bokt :j
Nu heb ik opzich redelijk veel leuke reacties elke keer met mij en beautje maar toch.

Het is jammer dat het zo is, maar ja zo zijn mensen nu eenmaal en ik geef toe dat ik eerder geneigd
ben te reageren als de combinatie paard-on vriendelijk bezig is. Omdat ik vind dat het haar wel
even duidelijk moet zijn dat het imo gewoon niet goed is wat diegene dan doet. Natuurlijk ga ik dat dan
weer niet zeggen en mengen in zo'n discussie (bokkers tegen TS) als er al veel reacties daarover zijn
geplaatst. Ik probeer altijd onderbouwend te reageren op de zogenaamde rell-topics.

Over topics van combinaties de goed bezig zijn bekijk / reageer ik ook vaak genoeg, maar de drang om te
reageren is minder, omdat je soms niet eens weet wat je moet verzinnen omdat je altijd iets nuttigs
moet zeggen omdat het anders door een mod word verwijderd.
Ik reageer vaak ook niet op topics met onduidelijke fotos trouwens :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:28

Complimenteren is heel moeilijk :) Positieve reacties zijn acties om over na te moeten denken.
Iemand kritiek geven, of commentaar, is makkelijker omdat we zelf verbeter punten sneller herkennen dan het "veilige rijden".

En wie zegt, dat de mensen met weinig reacties, geen prive berichten krijgen? Deze zie je niet, maar ik durf wel te zeggen, dat ze vast wel iets ontvangen toch?
Zoals iemand al zei: je plaatst snel een onliner met "Leuk paardje!!!!" en dat mag niet op bokt :) of tenminste, dat word verweiderd.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:30

Ik ben het helemaal met je eens! +:)+
De topics waar geen of weinig commentaar gegeven kan worden word erg weinig gereageerd,
en in de topics waar wat op te merken valt en je iemand af kan kraken, zijn de reacties niet bij te houden.

En als je dan wat reacties krijgt terwijl er weinig valt op te merken, dan hoor je 20x de zelfde opmerking.

Is echt een puntje waar wij met zn allen op bokt even aan moeten denken :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:31

@ Leinearthur, ben ik met je eens hoor :)
maar hoe of wat moet je schrijven als het al 10x is gezegt? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:34

tjoppie schreef:
volgens mij is onderbouwd commentaar ook een compliment. Iemand ziet dan potentie in iets wat jij kan verbeteren, en volgens mij is het een groot compliment als iemand de tijd neemt om onderbouwd commentaar te geven omdat deze denkt dat jij het waard bent.

_/-\o_ Helemaal mee eens. Juist als ik al die "Wat leuk" berichten zie denk ik weleens: "Ik zou daar als TS echt helemaal gestoord van worden." :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:35

KoudbloedKim schreef:

Pauline, Ayasha: Overdrijven is ook een vak en niet van toepassing op dit topic. ;)
Wie heeft het over een reactie van 4 pagina's? Dat maak jij ervan, dus eerst even lezen.

Dat vind jij maar ik heb wel gelijk ;)

VivaLaVida schreef:
Als er iets positiefs in het nieuws komt zijn daar ook minder reacties op dan iets wat negatief in het nieuws komt.... dat is mens eigen. Daarom dus! Maar dan nog vind ik het op bokt heel erg meevallen hoor, ik heb altijd leuke reacties, net zo veel als commentaar denk ik, of wel meer leuke reacties denk ik.
Misschien moet je western gaan rijden :D

was grapje......... ik bedoel ermee dat in het westerngedeelte aardig gecomplimenteerd word bij fotos..

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:36

EngeltjeS schreef:
@ Leinearthur, ben ik met je eens hoor :)
maar hoe of wat moet je schrijven als het al 10x is gezegt? :)

Ja daar heb je een punt, maar ik denk dat ik dan toch liever minder reacties heb dan dat ik bijvoorbeeld
10 x het zelfde commentaar hoor! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:37

Tjoppie: Onderbouwd commentaar zie ik ook als een compliment. :j
Onderbouwde kritiek is inderdaad iets anders dan 'afzeik' kritiek.

EngeltjeS, ik snap wel wat je bedoeld, maar ik denk alsnog dat mensen met een 'fout' topic meer pb's krijgen dan mensen met een fijn topic.

Iets wat al 10x is gezegd, heeft voor mij geen zin meer om het te herhalen.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet reageer als ik niet achter mijn reactie sta.
Ik zal niet snel zeggen "Wat een leuk paard!" o.i.d als ik dat niet meen.

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:39

Ik denk ook niet dat ik veel reacties zou krijgen :D
Vooral bokkers die wat bekender zijn, op welke manier ook, krijgen veel reacties. Misschien juist daarom :)

Voorlopig duurt het nog ff voor ik over de 1000 berichten zit en bekend ben :P

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:41

Als je 10x leest in een topic, dat alles al is gezegt, en niks wil herhalen, dan hoef je ook niks te plaatsen toch? Het heeft geen toegevoegde waarde meer, (oeff... fout omschreven), wat moet je dan plaatsen?

Dat is denk ik ook het verschil met deze topic's.
We delen hier op bokt samen een passie: De liefde voor paarden!
En daarom willen de (meeste) bokkers het beste voor het paard (in het algemeen ;) ) en kunnen daarom misschien wel erg fel reageren?
*bedenk ik me net ;) *

@ Bloempje, daar heb je ook een punt :j ik herken veel bokkers, door topic's die ze eerder hebben gehad of via intressante prive berichten. Dan plaats ik inderdaad wel sneller een berichtje dan als ik iemand niet (her)ken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:41

phormicola schreef:
tjoppie schreef:

_/-\o_ Helemaal mee eens. Juist als ik al die "Wat leuk" berichten zie denk ik weleens: "Ik zou daar als TS echt helemaal gestoord van worden." :')

haha zelfde verhaal, maarja, stiekem vind ik het wel heel erg leuk als ik over de 3 bladzijdes kom met possitief commentaar :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:43

KoudbloedKim schreef:

ik zou zeggen: Begin zelf eens met lezen. :) Probeer het nog eens en kijk dan of jouw reactie wel van toepassing is. Dat van die 4 pagina's is om mijn eigen reactie te verzachten dus _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-06-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:44

Bloempje_89: Bekend zijn heeft toch niks met het aantal berichten te maken?
Ik vind het zowiezo raar dat mensen die, (in jouw woorden) bekend zijn, meer reacties krijgen.
Je reageert toch op de foto's die je ziet en niet op iemands gebruikersnaam?

Het is wel zo dat ik topics van mensen die ik vaak tegen kom, zowiezo bekijk, omdat ik weet dat het weer een leuk topic zal zijn, maar zo'n topic is niet 'beter' dan een topic van iemand die ik nog nooit tegen ben gekomen. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:46

Wanneer ik goeie dingen zie reageer ik positief :D
Zie ik dingen zie waar iets beter kan, reageer ik opbouwend...
Zie ik dingen die niet door de beugel kunnen... dan geef ik kritiek... en ben ik zeker niet op mijn mondje gevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:48

Dat is niks nieuws.. _O-