Wat mij opvalt..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:01

Dat komt ook omdat er vaak bepaalde groepen tegenover elkaar staan, die elkaar in verschillende topics steeds weer tegenkomen.
Zoals de groep bit/ijzer loos, paard nooit in een stal hebben staan, natuurlijk bekappen etc en de andere groep die wel met bit rijdt en hun paard laten beslaan en een stal hebben voor hun paard.

En dan heb je nog een groep die neigt naar de 1e groep maar er eigenlijk helemaal geen verstand van heeft.
Die roepen maar wat na zonder dat ze weten waar ze het over hebben.

DDW1190

Re: Wat mij opvalt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:06

Nouja vind vooral het laatste!
De bokkers die er verstand van hebben en een uitgesproken mening hebben, zie je niet meer op bokt.
zoals Kiwiko, er jammer want van zulke mensen kunnen bokkers wel een stukje meer leren dan de meeste bokkers hier die niet zo goed kunnen onderbouwen als haar!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:06

Ik kan wel begrijpen wat ts bedoelt. Ik begrijp best dat bokkers hun mening geven en dat vaak ook goed bedoelen. De manier waarop is soms gewoon vervelend. Er zijn bokkers die zo vreselijk betweterig overkomen. Soms wordt er vreselijk doorgedramd over een klein puntje en moet dit in elke reactie herhaald worden. Dit is voor mij ook de reden waarom ik goed nadenk voordat ik nog een topic open. Eerst bedenken of het onderwerp wel veilig is :')

Citaat:
Als je het niet zegt krijg je er ook geen commentaar op. Ik vind het altijd dom als mensen een topic maken waarin ze eigenlijk iets aankondigen, bijvoorbeeld
- Ik rook, jij ook?
- Ze zeggen op school dat ik een h*er ben omdat ik jongens pijp (2 weken terug ofzo was er serieus zo'n topic!!)
- Ik heb een slof gebruik!!
- Mijn paard staat de hele dag op stal, wat kan ik daaraan doen?
- Ik vind mijn stalhouder niet aardig
- Op stal wordt er over mij geroddeld

Als je zulke dingen niet op bokt zet, is er ook geen haan die er naar kraait. Als je het erop zet schreeuw je imo om negatieve reacties

Link? :wow: 8)7 :\

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:08

Nu ben ik toch ook wel benieuwd!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:09

Lieshorses schreef:
Eigenlijk bedoel ik dat als ik bij sommige topics kijk, de bokkers bijna de ts gaan afkraken, kunnen we dat verminderen?:)

Misschien lees je de berichten met een negatieve kijk...?
Vaak zijn het berichten met een eigen mening van die bokker en hoe hij/zij er over denkt...

Meestal wordt er niet op de man persoonlijk gespeeld hoor, anders waren er wel heel wat meer topics gesloten...

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:58

Ik betrap mezelf ook vaak dat ik geen foto's op bokt durf zetten omdat er gerookt word op mijn weide en ik weet als ik zulke foto's plaats, er weer heel erg op het roken wordt gezaagd terwijl ik zoiets bijvoorbeeld persoonlijke keuze noem en ik ook niet de mening vraag over het roken op een wei. Ook foto's van een modderige winter paddock moeten eraan geloven. Een paard hoort immers op een mooie groene weide en een modderpoel hoort daar helaas niet bij voor vele mensen.. :(:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:00

Ik geloof niet dat er veel groene weides te vinden zijn in het winterse nederland :D
Dus dat vind ik altijd zo'n onzin als mensen daar over zeuren, dus ik begrijp wel waarom je dan geen foto's plaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:38

Mensen die ik niet moet in het echte leven praat ik niet mee dus op bokt ook niet.. als iemand commentaar op me heeft en op een normale manier om uitleg vraagt dan geef ik die, als het op een negatieve manier moet dan antwoord ik geeneens...... Vooral jezelf niet te druk maken :)*

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:51

mika11 schreef:
Dat hoort er nu eenmaal bij op een forum.
Ik neem trouwens mensen zonder profiel (waar alleen man of vrouw staat ingevuld) nooit zo serieus.
Vooral als juist hun heftig/boos/bot reageren.
Zonder profiel heb ik vaak het idee dat het mensen zijn die alleen een account hebben aangemaakt om wat te stoken in de topics.

Zo dacht ik eerst ook.

Totdat mensen buiten Bokt of zelfs buiten de paardenwereld om dingen wisten die ik op Bokt schreef en daarop reageerden.
Dat gaat mij te ver, en daarom heb ik bijv. mijn profiel gewist.

En ik weet van enkele andere Bokkers dat zij ook om privacy redenen geen profiel hebben.

Alkriebelthetwelerweereentemakenhihi

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:54

Kijk als voorbeeld he :P

Ik ben een meisje van 12, heb mijn paardje in de achtertuin staan, hij staat alleen, ik rijd hem 1 keer per week, en hij krijgt 6 scheppen voer, en een baal hooi, hij staat met een 500 grams in de winter buiten, en ik scheer hem niet, en ik heb er een zadel opliggen, maar hij krijgt er wondjes van...

dat zijn allemaal dingen waar je gewoon op reageert, het probleem is alleen dat IEDEREEN eventjes wilt reageren ;) en dan krijg je dus een topic van 15 pagina's en komt der uiteindelijk een slot op te hangen..

conclusie: Nope doe je niks aan :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:01

Arabesk schreef:
TS heeft de deksel op haar neus gekregen in een ander topic en komt hier nu haar beklag doen over al die lastige bokkers :+

[VSW] Tips tegen verveling?

Tja niet leuk om te horen dat een paard niet alleen hoort te staan, maar elke paardeneigenaar hoort dit te weten en dan moet je niet gaan lopen mekkeren in een ander FZ topic dat andere bokkers maar van die vervelende meningen hebben. Verdorie dat is toch wat dat niet iedereen staat te jubelen bij een paard alleen in de wei.... Dan zijn er ineens bokkers die met het feit aan komen zetten dat een paard een KUDDEdier is en dus niet alleen hoort te staan. #)

+:)+ TS is 10 jaar, doe een beetje normaal tegen haar.
Ik ben niet van de slappe hap, maar tegen een kind van 10 kan je jouw toon wel een beetje aanpassen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:07

mika11 schreef:
Ik neem trouwens mensen zonder profiel (waar alleen man of vrouw staat ingevuld) nooit zo serieus.
Zonder profiel heb ik vaak het idee dat het mensen zijn die alleen een account hebben aangemaakt om wat te stoken in de topics.

Onzin, mijn profiel is ook anoniem.
Mijn achternaam is de enige in heel Nederland (en van de rest van de familie), ik vermeld dus nooit mijn achternaam op het internet.
Wat je vandaag typt, kan over 30 jaar nog gevonden worden.
Tevens had mijn vorige werkgever liever geen privacy-gevoelige info op het internet.
Ik verbaas mij soms wat mensen open en bloot op het net neerschrijven. Tegenwoordig worden er protocollen opgesteld door werkgevers, vooral m.b.t. social media.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:09

en precies zoals hier boven bedoel ik dus.

gelukkig ben ik niet de enigste die vind dat sommige hun taal best een beetje aan kunnen passen ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:26

Haha, ik weet dat ik af en toe ook kort en bondig kan reageren (ik heb haast, ik moet zo even weg :D ).
Alleen TS is 10 jaar oud en dan vind ik de manier hoe bijvoorbeeld Arabeskin dit topic reageert not-done.
En, sommige bokkers roepen al irritatie bij mij op, als ik de naam zie staan en dan zal ik waarschijnlijk ook niet altijd onbevooroordeeld reageren, vaak negeer ik dat soort topics.

PS: lijstje met namen van irritante bokkers IMO is per PB op te vragen. ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 19:03

Dat bedoel ik!
Ik vind dat we gewoon ons niet hoeven te "schamen" om foto's van wat minder goeds op bokt te zetten
:) yeye ik hoop dat het je nog ooit "lukt'":)

yeye schreef:
Ik betrap mezelf ook vaak dat ik geen foto's op bokt durf zetten omdat er gerookt word op mijn weide en ik weet als ik zulke foto's plaats, er weer heel erg op het roken wordt gezaagd terwijl ik zoiets bijvoorbeeld persoonlijke keuze noem en ik ook niet de mening vraag over het roken op een wei. Ook foto's van een modderige winter paddock moeten eraan geloven. Een paard hoort immers op een mooie groene weide en een modderpoel hoort daar helaas niet bij voor vele mensen.. :(:)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 19:09

Misschien,, mag ik geen tweede paard van mijn ouders,, misschien ben ik 10,, misschien weet ik niet zoveel als een mens van 30,, misschien wil je iets aardiger tegen mij doen ;( ;( ;( |(

Arabesk schreef:
TS heeft de deksel op haar neus gekregen in een ander topic en komt hier nu haar beklag doen over al die lastige bokkers :+

Tja niet leuk om te horen dat een paard niet alleen hoort te staan, maar elke paardeneigenaar hoort dit te weten en dan moet je niet gaan lopen mekkeren in een ander FZ topic dat andere bokkers maar van die vervelende meningen hebben. Verdorie dat is toch wat dat niet iedereen staat te jubelen bij een paard alleen in de wei.... Dan zijn er ineens bokkers die met het feit aan komen zetten dat een paard een KUDDEdier is en dus niet alleen hoort te staan. #)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:12

Lieshorses schreef:
Misschien,, mag ik geen tweede paard van mijn ouders,, misschien ben ik 10,, misschien weet ik niet zoveel als een mens van 30,, misschien wil je iets aardiger tegen mij doen ;( ;( ;( |(

Arabesk schreef:

negeer haar meiske.......blijf lekker jezelf en wie dat niet kan accepteren heeft simpelweg vette pech ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 19:13

Dat zal ik doen :) dankje dat je mij een beetje "helpt" :):)

quartel schreef:
Arabesk schreef:

negeer haar meiske.......blijf lekker jezelf en wie dat niet kan accepteren heeft simpelweg vette pech ;)[/quote]

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:21

Electra63 schreef:
mika11 schreef:

Onzin, mijn profiel is ook anoniem.
Mijn achternaam is de enige in heel Nederland (en van de rest van de familie), ik vermeld dus nooit mijn achternaam op het internet.
Wat je vandaag typt, kan over 30 jaar nog gevonden worden.
Tevens had mijn vorige werkgever liever geen privacy-gevoelige info op het internet.
Ik verbaas mij soms wat mensen open en bloot op het net neerschrijven. Tegenwoordig worden er protocollen opgesteld door werkgevers, vooral m.b.t. social media.

Nogmaals, had ik al eerder een een keer opgeschreven. Ik denk echt niet dat iedereen zonder profiel dat doet.
Alleen soms verbaas ik mij erg over sommige reacties en vaak is het dan iemand zonder profiel. Ik heb het dan over reacties die echt bedoeld zijn om een rel uit te lokken.
Achternaam en prive gegevens vermeld ik ook niet in mijn profiel.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:12

Lieshorses schreef:

Arabesk schreef:

Ts niks van aantrekken, soms is er geen andere oplossing of mogelijkheid. En aan de andere kant, als ik hier wel rondfiets of met de auto door NL cross zie ik vaak genoeg paarden alleen staan, maar natuurlijk zit niemand daarvan op bokt... :')

Er staan zo vaak paarden alleen, ja dit is niet ideaal, maar wie ben ik of iemand anders om daar keihard over te gaan oordelen?
Lekker je ding doen meid en hier niks van aantrekken :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:13

Ik zal wel blond zijn hoor, maar wat was nou je uiteindelijke doel van dit topic? :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:15

Ik denk even dr hart luchten :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:15

Dat Bokkers zachter worden in hun woorden?
Naar mijn mening niet nodig en niet haalbaar.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:18

Chaos schreef:
Dat Bokkers zachter worden in hun woorden?
Naar mijn mening niet nodig en niet haalbaar.

Nodig, misschien. Soms kunnen sommige mensen nogal scherp uit de hoek en bot overkomen. Maar goed, ieder zijn mening en ieder zijn manier van schrijven.
Haalbaar is het echt niet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:18

ze is niets meer dan een kind van 10 die op haar manier vraagt of grote mensen minder gemeen tegen haar kunnen zijn.

Lijkt me toch niet echt een hele vreemde vraag toch?

imo heeft zij meer fatsoen dan menig andere bokker.
Andere kids van die leeftijd vloeken er lustig op los.....deze vraagt netjes om respect +:)+