Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sientje schreef:Als ik naar mezelf kijk:
Waarom reageer ik mogelijk niet? Omdat mijn post zou kunnen worden opgevat als 'op fouten wijzen' en daardoor als kwetsend/beledigend zou kunnen worden ervaren.
Waarom ik dan toch wel reageer (in een van de bewuste topics): Omdat het ontberen van de broodnodige kennis de oorzaak is van het overlijden van de veulens. Dus reageer ik, in de hoop dat dit in de toekomst bij zowel TS als ook bij de meelezers van het topic voorkomen kan worden.
Ook wij hebben een paar jaar geleden ons eerste veulentje gefokt. Toen de merrie nog bij de hengst stond, had ik alles wat leesbaar was over dracht en bevallingen al gelezen. Heb tig A4'tjes uitgeprint en op stal gehangen, waarop stond hoe te handelen bij bijvoorbeeld red bag delivery of een verkeerde ligging van het veulen. Uiteraard was de hele bevallings-apotheek gereed, de dierenarts oproepbaar en werd er zorgvuldig door ons gewaakt. Voor mij is dit zo vanzelfsprekend, dat ik me erover kan verbazen hoe weinig kennis er bij sommige paardenbaasjes aanwezig is. En ja, daarom laat ik dus wel van me horen. Niet om een TS af te kraken, of om betweterig te doen. Wel omdat ik hoop dat vergelijkbare gevallen hierdoor kunnen worden voorkomen.
alison_belle schreef:En dus hak je het hoofd van een kind er gewoon publiekelijk af......
Dat zegt meer over de reagerende persoon dan over het kind
vanitymay schreef:Zo makkelijk om te oordelen! Weet jij toch veel over het hoe en wat, was je erbij, weet jij wat in een ander zijn/ haar hoofd gebeurd?
Waarom denken de mensen hier dat ze alles kunnen en mogen zeggen wat ze denken, zonder erover na te denken? Loop eens in andermans schoenen en bedenk dan nog eens wat je tegen iemand zegt!
joenohoe schreef:alison_belle schreef:En dus hak je het hoofd van een kind er gewoon publiekelijk af......
Dat zegt meer over de reagerende persoon dan over het kind
Jij kent Mindfields niet en als je haar wel kende zou je weten dat ze zoiets nooit zou doen, maar dat ze een eerlijk lief mens is met een heel groot hart voor zowel mens als paard. Dus wat zegt deze reactie over jou ?
alison_belle schreef:joenohoe schreef:Jij kent Mindfields niet en als je haar wel kende zou je weten dat ze zoiets nooit zou doen, maar dat ze een eerlijk lief mens is met een heel groot hart voor zowel mens als paard. Dus wat zegt deze reactie over jou ?
de mensen met een goed hart die ik ken zeiken geen andere mensen af
Colway schreef:Volgens mij is dat bewuste topic netjes gereageerd, tuurlijk is het niet een gewenste reactie voor de TS, maar moet alles dan met de mantel der liefde bedekt worden?
Denk dat je kritiek los moet zien van medelijden. Tuurlijk is het sneu, trriest, maar het is ook een harde leer
ben blij dat er zulke topics zijn, dat maar veel (aanstaande) veulen eigenaren zulke verhalen mogen lezen, er is gewoon vaak weinig kennis
Of dat in het betreffende topic ook zo is, geen idee, maar vindt het onzin dat je niet kritisch mag reageren. Afzeiken is een ander iets, dat verdient iemand sowieso niet
Mindfields schreef:Ik ben ook van mening dat als er alles aan gedaan is, het zo moest zijn, echter.....hier is naar mijn mening dus lang niet alles aan gedaan, en daarnaast, waarom het veulentje dan niet laten inslapen met behulp van een dierenarts, ipv hem een hongerdood te laten sterven. Dat vindt ik lijden van een dier en daar kan ik niet zo goed tegen.
Citaat:Die dierenarts wilde niet eens meteen komen. Ik denk dat de hele situatie gewoon fout ingeschat is.
chanel1985 schreef:Dit kan voorkomen worden door alles volledig in de openingspost te zetten, dan kunnen er geen vergissingen gebeuren zoals bv met die melkgifte
Kiwipitje schreef:Tja als iemand z'n kat doodgereden is op een doorgaande weg, dan mag je ook niet zeggen dat ze zelf maar beter op het beestje hadden moeten passen. Neee dan is alles ach en wee en uiteraard de schuld van die asociale automobilist.