Waarom zeurt bokt altijd zo?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:02

Dat is niet alleen op Bokt, maar op elk forum.. maakt niet uit waar t forum over gaat.

Op de een of andere manier weten anderen (meestal totale onbekenden) altijd beter wat t beste voor je is dan jij zelf.

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:15

Offtopic:
Suus_ schreef:
Nee :# :9 /3

Maar ik heb wel mijn paard op 5,5 ingereden :D

Zie je, heb ik toch gelijk..
Pennymeisje! }:)

Ontopic:
@Oldskipper; Inderdaad en vaak kunnen ze het nog slecht onderbouwen ook! :)

xjesssicaa

Re: Waarom zeurt bokt altijd zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:29

of dan krijg je tips die daarboven al 10 x gezegd zijn.. of die tips die helemaal niet kloppen van bokkers die er niks van snappen geef dan gewoon geen tips ?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:32

haha enorm herkenbaar !

Ik kan begrijpen dat mensen tips geven,want daar is bokt voor bedoeld. Maar dat er boos wordt gereageerd als je de tips niet opvolgt.. daar kan ik me niet in vinden.

Bokt heeft ook personen die geen verschil kennen tussen '' minder verstandig om te doen '' en '' het paard wordt erdoor verpest'' volgens mij..

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:34

nop, ik ook niet, ik kan me ook niet vinden als je bijvoorbeeld met sporen rijd wat ik zelf soms ook doe (ligt eraan welk paard) dat pennymeisjes dan zeggen, dat is dierenmishandeling! nou sorry ik vind het minder zielig om een keer een iets duidelijkere schop te geven met sporen dan 10x keihard in zn buik lopen trappen...

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:08

Verschilt ook per persoon op bokt he. Iedereen is verschillend en heeft een andere mening. Ik vind dat discusseren best kan, maar ik vind ook dat mensen elkaar wat met rust moeten laten.Ik vind dat het ook wel weer per discussie verschilt. Maar mensen moeten elkaar niet altijd zoveel proberen over te halen. Laat diegene lekker in zijn eigen weg. En mensen hebben best wel verstand genoeg om te weten wat echt heel fout en goed is. Zo wou ik altijd iedereen overhalen om horsemanship te doen zoals ik doe, nog wel een beetje, maar nu denk ik ook wel weer van, ach ze moeten maar doen wat ze willen, ik zit op de goeie weg en dat telt voor mij. Alleen ik had eerst wel een verkeerd beeld van horsemanship, paarden vanuit menselijk perspectief zien, en dan was ik toch wel weer blij dat ik daar in men topic achter kwam, en dat ik ben geholpen en dat het nu goed is. In mijn ogen dan, ik ga hier niet mijn mening over horsemanship zeggen. Maar dat maar even als voorbeeldje, dus soms is dat gezeur wel handig/nodig, maar soms ook heel onnodig, dus ik zou zeggen, gewoon lekker negeren en doen wat het beste bij jou en je paard past.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:46

bromfiets schreef:
Precies de reden dat ik geen fototopics meer open... Ik weet dat ik het niet altijd even goed doe, maar waar je soms voor uitgemaakt wordt vind ik echt te ver gaan :=

Over de driejarige, laat iedereen dat lekker zelf weten en na één keer zeggen weet iemand het wel. Of hij of zij daar verder iets mee doet is aan hem of haar. Niet aan bokkers...

Helemaal mee eens! Ook in het geval dat een ruiter aan de grote kant is voor een pony, krijg je alleen daar commentaar over (en vervolgens gaat dat naar boze reacties en verwensingen). Het hele rijtechnische schiet er bij in, of je krijgt alleen te horen dat je een instructeur moet zoeken.

Eh ja... dan maar niet. Juist verschillende ogen met verschillende opmerkingen is het fijne aan bokt als je het mij vraagt. Maar zodra je bijvoorbeeld aangeeft dat je met een bepaald advies niks wilt doen... owee dan heb je het gedaan!

Terwijl ik van het 'gezeur' op bokt (ook andermans topics) wel veel geleerd heb. Zadels die niet goed liggen, bepaalde hulpteugels... affin, toch wel een positieve kant er van.

Wat betreft de 3-jarigen, mee eens dat het paard pas volgroeid is tegen een jaar of 6. Maar zouden kinderen daarom niet mogen sporten? Op berichten over 5- en 6 jarigen die al hoog in de sport lopen wordt niet negatief gereageerd, dit lijkt maatschappelijk geaccepteerd. Terwijl die paarden dat echt niet in een half jaar geleerd hebben!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:13

Ohh heb je het nou over mij? -O-

Ik vond het persoonlijk wel humor om iemand die haar 4jarige compleet in de krul trok en vervolgens vroeg of ze het z ging halen de volgende linkjes te sturen.

[KH] [cursus] hoe rijd ik mijn paard in de krul?

[PP] Cursus: Zo show ik mijn paard op HAW!

Maar verder, het is dat het tegen mijn principes is, maar anders had ik al lang eens een topic geopent of al dat gezeik hier op forumpraat eens afgelopen is. Als het niet bevalt is het rode kruisje rechts onderaan, klik daar eens op ipv hier te gaan lopen janken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:35

Dat sommige dingen 20x gezegd worden in een topic is inderdaad niet nodig, maar ik zie hier ook erg vaak dat mensen een topic openen om advies te krijgen en dan vervolgens de goede adviezen ook niet willen volgen met 100 smoesjes waarom het niet zo is... Dan denk ik, je opent zelf een topic, sta dan ook open voor de meningen en tips van anderen. Het werkt van 2 kanten.

Dat mensen op iemands hyve naar foto's gaan zoeken vind ik ook raar. Misschien waren dat wel bekenden van elkaar irl en wisten die dat het niet waar was dat ze er niet mee reed... is het enige wat ik me kan bedenken.

Verder zijn er ook gewoon best veel mensen die denken dat ze meer verstand van het paardenlichaam hebben als de wetenschappers en artsen... tja, daar mag dan best iets van gezegd worden op een nette manier. Mijn sv beweert ook nog steeds dat het onzin is dat je ziek kan worden van roken ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:36

Ik heb het iig niet over jou, Gypsy.

En waarom niet af en toe klagen op FZ? Hopen dat veel mensen het lezen en misschien ook nog even nadenken voordat ze weer ergens reageren zonder even op te letten of ze niet heel erg in herhaling vallen :)

Nouja, bokt blijft ook gewoon bokt en soms is er een korrel zout bij nodig.

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:04

Ze hadden het eigenlijk beter Geit kunnen noemen, al dat gemekker hier! :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:52

*Grinnikt om coiboi. Da's een euh, goede. Als je 'm helemaal snapt. :+

Nee sorry, ik snap echt niet waar mensen zich druk om maken. Get a life.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:44

ach t is toch verschrikkelijk. als je een topic opent waar je een heel klein iets in vraagt, word je afgebekt als een hond, en word je zelfs voor gek uitgemaakt. en ik was lui.. blablabla

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:48

xjesssicaa schreef:
of dan krijg je tips die daarboven al 10 x gezegd zijn..

Kijk dat vind ik nou wel irritant!
of dat de vraag van de TS gewoon omzeild wordt door iets anders wat de bokkers is opgevallen, dan wordt er na 3 pagina's een wanhopige poging gedaan om alsnog een fatsoenlijk antwoord te krijgen en dan ontstaat er ruzie :+

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:57

Bokt = een heleboel verschillende personen, met allemaal verschillende meningen, en met allemaal een eigen karakter, waarvan sommigen 'drammen' en anderen niet.

en daar valt best mee te leven hoor!

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:08

Ik vind dat mensen hun mening mogen geven, mits onderbouwd. En niet zomaar alles neerkalken wat in je naar boven komt, de persoon die het topic opent heeft wel degelijk iets aan kritiek maar dan moet het wel op een nette manier gezegd worden. Zo heb je ook een veel grotere kans dat de TS je advies aanneemt en het niet wegwuift omdat het aanvallend is neergezet. Op HAW een topic openen betekent advies krijgen, kritiek krijgen, anders moet je geen topic op HAW openen. Maar mensen moeten op de een of andere manier altijd hun eigen mening even plaatsen, ook al is dat onderwerp al 20 keer in andere reacties naar voren gekomen, dat is wel iets dat me irriteert. TS leest het ook wel als het er 3 keer staat :)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:10

idd, bokt kan verschrikkelijk zeuren.maar k geloof dat dat nou eenmaal zo is in de paardenwereld. iedereen denkt het beter te weten. dus het beste kun je gewoon denken: laat ze maar zeuren, ik weet wat ik moet doen.

en mee eens wat boven mij staat :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:46

Sommige mensen hebben blijkbaar niets beters te doen... Plaats je foto's en dan krijg je commentaar. Kijk je in het profiel en denk je.... Waar heb jij het lef vandaan om commentaar te geven. Iedereen mag zijn mening geven, maar afzeiken slaat natuurlijk nergens op. Ik ga dan meestal in de negeerstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:03

Valt mij op dat vaak een paar bokkers die elkaar kennen elkaar dan gaan lopen steunen in het "aanvallen" van 1 persoon. Dan wordt alles afgekraakt en in twijfel getrokken. En als die zich dan wil verdedigen dan zijn ze op hun tenen getrapt en beginnen ze te schreeuwen dat je persoonlijk wordt, terwijl zij dat allang zijn. Alles wat je daarna zegt is fout maar zij mogen wel alles zeggen wat ze willen.
Vaak zijn dat dan ook nog de bokkers die de hele tijd offtopic gaan.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:13

xjesssicaa schreef:
of dan krijg je tips die daarboven al 10 x gezegd zijn.. of die tips die helemaal niet kloppen van bokkers die er niks van snappen geef dan gewoon geen tips ?

Ach jaa iedereen die op bokt rijd die rijd óf Z of daaronder en dan hebben ze altijd een strenge binnenhand, loopt het paard niet ontspannen, zitten ze verkeerd. En er zijn ook heel veel bokkers die via een foto precies kunnen zien of een zadel/hoofdstel wel goed ligt, echt een kunst :Y)

OT; Denk dat dat er gewoon bij hoort, als je foto's post op HAW dan vind ik dat alle (opbouwende, dat wel!) tips wel kunnen, maar op RIJ ITP vind ik dat dat commentaar er eigenlijk niet hoort, aangezien dat geen ''tips verplicht'' deel is. Maarja dat daargelaten.
Bokt is en blijft een discussietopic en die discussies komen er ook vaak zat :j

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:00

Maar het blijft irritant soms. Bijvoorbeeld, iemand stelt een vraag over A en zegt daarbij perongeluk dat ze 4x per week een 2.5jarige longeert. Dan gaat daar vervolgens heel het topic over, wordt de ts helemaal afgezeken en aan het einde van 't topic heeft ze nog geen antwoord op A. Ergens zijn de meeste "zeurders" ook regelverbrekers..

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:48

Het is inderdaad erg vervelend. Ik heb een topic over mijn bijrijdpony, waarin de eigenaresse zelfs aantoont met foto's dat de pony niet 'moddervet' is. Ze kijken snel, oordelen snel, en hop ze hebben gelijk vinden ze.

Ik snap wel dat mensen een smoes gaan verzinnen. Ik ben dat gezeur ook zo ontzettend zat, dat je gewoon de neiging krijgt om een smoes te verzinnen om er vanaf te zijn. Want iedereen weet het natuurlijk beter en alles is perfect bij hun..

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:51

Mensen moeten gewoon wat te zeuren hebben. Net zoals jij nu zeurt over zeurende mensen :D (niet negatief bedoeld)
Nee maar meestal zeiken mensen anderen af of om zichzelf of beter te voelen, of ze voelen zich IRL onzeker, en durven ze hier wel hun zegje te doen.

En over de mensen die hier 'liegen' om gezeur te voorkomen, geef ze in principe geen ongelijk. Maar niet alleen op Bokt. Want je wordt soms echt 'bang' gemaakt door reactie's.
Het is gewoon nooit goed, daarom moet je vaker op jezelf of bekenden vertrouwen.

Ik plaats bv nooit meer iets op Bokt (zit voor de rest op geen andere site wat met paarden te maken heeft) wat met het rijden van mijn paard te maken heeft, of met mijn 2 jarige. Het is nooit goed wat je doet. Zelf ben je ergens super trots op, maar het wordt gewoon de grond ingedouwt. Nou daar gaat je trotse gevoel!

Kortom: Als mensen aan het zeuren zijn, dan lees je het en vergeet je het :) Je weet denk zelf wel beter toch wat jouw paard/dier of iets anders kan.
En je moet niet andere dingen opschrijven omdat je bang bent dat er gezeur komt. Laat de mensen heerlijk zeuren en in hun eigen tonnetje rondzwemmen.
En blijf trots op jezelf en je dier :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 01:26

Moderatoropmerking:
flinke berg offtopic verwijderd. Dit topic is niet om andere topics te bespreken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 01:28

ik vind dit topic anders ook behoorlijk zeuren dus zeg eens ts. Waarom open je dit topic?