Waar is het ga naar: pull down menu gebleven?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Re: Waar is het ga naar: pull down menu gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:42

Balen dat ik pas van het bestaan van deze functie af weet als ie verwijderd is :') .

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:35

Ik mis hem wel, maar als het vervelend is voor de server dan wil ik er wel mee leren leven hoor. ;)

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:40

Ik mis em ook, maar het is idd niet anders :n

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:17

Mag hopen dat het terug komt want anders kom ik niet meer terug :+
Heb een ontzettend trage pc en wanneer ik nu op een andere wijze van fora ga wisselen gaat me dat óntieglijk lang duren. Voor zeer langzame pc's was het pull down menu ideaal! :j

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:25

verdorie, dat komt toch wel weer terug??? Ik vond het ook zo handig!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 00:38

BartVB schreef:
Favorietentabblad staat uitgelegd hier uitgelegd: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_v ... a_terug.3F (en ook op het eerste tabblad op de forum hoofdpagina). Je kan de lijst hier aanpassen:
ucp.php?i=favorites&mode=forums

Even geprobeerd maar erg vind het erg vervelend zo, het geeft veel drukte op je scherm en vinden wat je zoekt duurt nog steeds lang.
Dus nee, doe maar liever dat drop-down menu weer terug :) (of hoe het ook heet)

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:02

Ik wil best wel wennen aan een andere manier maar als ik het goed begrijp is er geen alternatief wat net zo snel werkt of mis ik iets? Ik vind het eerst naar de forumindex gaan en dan met die tabbladen werken erg irritant. Ik kijk nu regelmatig even op bokt en kijk altijd via eigen berichten en daarna gebruik ik het pulldown/dropdown-menu om even vlug de diverse fora na te kijken. Ik merk dat ik de afgelopen dagen dit veel minder doe omdat het te omslachtig is nu. Dan heb ik al vlug zoiets van "laat maar"

Maar goed als het niet anders is, dan is het niet anders. Echter qua gebruikersvriendelijkheid vind ik dit geen goede zet.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:11

Hier ook iemand die hem mist! Dacht eerst ook dat het een fout van mijn computer was, maar verder niet naar gekeken. Erg druk gehad, en alleen tijd gehad om even snel mijn eigen berichten bekeken...

Zou het erg prettig vinden als er evt een optie komt dat je er ZELF voor kunt kiezen dat pull down menu in of uit te schakelen.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:26

Ik mis hem! Zeker als met mijn mobiel internet. Maar goed, ik zal er niet van wakker liggen als het zo blijft.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:19

@Kaj; het alternatief is o.a. het favorieten tabblad. Ik neem in ieder geval aan dat je niet alle 100+ forums op Bokt 'even' doorkijkt? :) Op dat tabblad kan je een lijst maken met de forums die je regelmatig gebruikt. Ik kom eigenlijk nauwelijks verder dan het favorieten tabblad en 'Eigen berichten'.

@Anneliesdj; Wat vind je druk dan?

Wat gebruik betreft was het dropdown menu ook niet ideaal, de lijst is te lang voor in een dropdown, je moest gaan scrollen in die lijst en een specifiek forum terugvinden was ook nogal een opdracht. Ik snap zeker dat een aantal mensen er erg aan gewend/gehecht zijn maar er zijn redelijk wat alternatieve manieren om naar een ander forum te gaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:23

BartVB schreef:
Wat gebruik betreft was het dropdown menu ook niet ideaal, de lijst is te lang voor in een dropdown, je moest gaan scrollen in die lijst en een specifiek forum terugvinden was ook nogal een opdracht. Ik snap zeker dat een aantal mensen er erg aan gewend/gehecht zijn maar er zijn redelijk wat alternatieve manieren om naar een ander forum te gaan.

Dat vind ik niet, je hebt daar tenminste alles rij en je weet welke fora waar staan.
Dat Favorietentabblad is druk omdat de nieuwe topic's er in het klein naast komen, zo'n priegelig lettertype (ik heb niets met mijn ogen maar toch) en ik vraag me dan ook af of ik alle (nieuwe) berichten wel te zien krijg. En het is nog steeds lastig als je specifiek iets zoekt omdat het daarin geen vaste plek heeft maar alles door elkaar staat.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:34

Ik hoefde bijna niet te scrollen in de lijst. Kon in 1 oogopslag zien waar ik naar toewilde. En voor de onderste fora EA/nieuws scrolde ik gewoon 1 keer.

Je zegt dat er redelijk wat alternatieven zijn? Maar welke dan? Buiten het favorietentabblad heb ik er nog geen gehoord? En dat favorietentabblad heb ik al in gebruik maar vind het echt onhandig. Zo heb ik bijv forumzaken er niet onder staan, maar als ik iets nieuws zie (zoals dat het pulldown/dropdownmenu weg was) wil ik daar toch naar toe. Nu moest ik gaan zoeken onder welk tabblad forumzaken staat. Kortom eerst klikken op forumindex, dan zoeken naar het juiste tabblad en daaronder dan weer forumzaken zoeken. Normaal kwestie van 2 seconden (klik menu'tje open en klik op forumzaken) en nu was ik er een halve minuut mee bezig.

Het zal vast wennen maar ik vind het zeker geen vooruitgang.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:12

@anneliesdj; Je lijkt het te hebben over de lijst met topics in een kolom naar de Eigen berichten. Het favorietentabblad is het eerst tabblad dat hier staat:

Daar staan alle forums die jij opgegeven hebt als favoriet onder elkaar.

@Kaj; Kleine moeite om FZ toe te voegen aan je favorieten :) Als je Forumzaken niet regelmatig bezoekt dan is het ook in het pulldown menu nogal flink zoeken tussen 100+ forums.

Het verwijderen van een functie als dit is voor de mensen die de functie nog gebruiken geen vooruitgang, de site als geheel wordt er echter wel beter van. Maar probeer het aub een tijdje en stuur me over een paar weken een PB als je echt niet hebt kunnen wennen aan het ontbreken van die dropdown dan kunnen we kijken of er iets te regelen is, ook afhankelijk van het aantal mensen dat de functie echt blijft missen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:24

Bart natuurlijk kan ik het toevoegen. Dat is het punt niet. Maar in dit geval zou ik dan zoveel fora toevoegen dat de lijst in het favorietentabblad ook weer erg lang wordt.

Enne in die lijst was het zoeken echt geen probleem hoor. Bij het openklikken was bij mij bijna de volledige lijst zichtbaar, en 1 scrollbeweging voor de onderste fora en klaar. En aangezien de volgorde van de fora gewoon standaard hetzelfde is, is alles zo gevonden. Nu moet ik voor een forum dat ik niet zo vaak gebruik gaan zoeken tussen verschillende tabbladen (dus verschillende pagina's die geladen moeten worden, vooral mobiel erg irritant) en als ik de volledige lijst heb zie ik in 1 oogopslag waar ik moet zijn.
Wellicht moet ik dan maar zo'n beetje alle fora aan mijn favorietentabblad toevoegen dan :D Ik houd gewoon van 1 overzicht waaruit ik kan kiezen. En vandaag wil ik alle paardgerelateerde fora zien en morgen juist weer alleen het nieuws of juist de beestenboel etc.

Zal inderdaad best een kwestie van gewenning zijn (zal wel moeten tenslotte ;) ) maar ik blijf van mening dat het via het menu veel sneller werkt dan eerst via forumindex naar tabbladen te moeten.

Hoe dan ook: het is niet anders dus ik zal er ook niet over doorzeuren (en zeker niet over een aantal weken klaagpb'tjes sturen dat ik er echt niet aan kan wennen ;) ) Alles went (heb al heel wat veranderingen op bokt meegemaakt) maar dit is de eerste keer dat ik een functie echt mis.

En nogmaals: wellicht heb ik het gemist: maar jij hebt het over "redelijk wat alternatieven" maar de enige manier om nu van forum te wisselen is via de tabbladen toch? Als er nog een andere "makkelijke" manier is, hoor ik het graag. Wellicht dat die optie voor mij dan beter werkt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:44

Hmm, je hebt gelijk, er zijn niet super veel alternatieven. Belangrijkste zijn de forum index (met de tabbladen) en de Eigen berichten waar de forums die je regelmatig bezoekt ook regelmatig voorbij komen.

Heb net even snel iets in elkaar gezet dat misschien een oplossing is in een deel van de gevallen. Het is niet heel charmant (en behalve in deze post ook nog niet gedocumenteerd) maar als je Alt-F doet (in Chrome en IE) of Alt-Shift-F (in Firefox) (andere browsers zijn hier te vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Access_key ) dan wordt je gevraagd om een forumafkorting. Als je daar b.v. "FZ" invult dan kom je uit op Forumzaken. Nadeel hiervan is dat je de forumafkorting moet kennen, voordeel is dat het veel sneller is dan het dropdown menu of de index pagina.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:11

Leuke tool, Bart :D
Voor de mobiele Bokkers alleen helaas niet geschikt voor mobiel, lijkt me?
Kun je niet onder "Zoek naar" een extra zoekbalkje maken met "Ga naar forum"?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:26

Thanks Bart voor het meedenken. Op zich weet ik geloof ik de meeste afkortingen wel dus wat mij betreft een prima alternatief voor nu. Alleen..... er gebeurd bij mij niets als ik Alt-F doe? Wellicht heb ik een te oude IE ofzo? (IE7). Nou ja ik zal zo nog even proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:32

Kaj: even gekeken op het linkje van Bart (Wikipedia), ik gok dat jij Alt+F en dan Enter moet doen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:39

Mmm als ik dat doe dan verdwijnt mijn menubalk bovenin (F11 effect zeg maar) dus waarschijnlijk doe ik gewoon iets niet goed (of mijn toetsenbord heeft vreemde instellingen dat kan ook natuurlijk)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:01

BartVB schreef:
@anneliesdj; Je lijkt het te hebben over de lijst met topics in een kolom naar de Eigen berichten. Het favorietentabblad is het eerst tabblad dat hier staat:

Daar staan alle forums die jij opgegeven hebt als favoriet onder elkaar.

Ik heb de link gebruikt die je hiervoor zelf hebt gegeven en dat resulteert idd als kolom links in beeld bij 'eigen berichten', geen idee hoe het anders moet. Ik ben ook geen bokt-exper, ik gebruik het altijd zoals ik het kende en ik ben niet zo op de hoogte van alle nieuwe aanpassingen, des te meer irritatie wanneer er een tool verdwijnt.

De oplossing 'Alt-F' werkt bij mij ook niet, geeft dan rechtsboven een soort menu met 10+ optie's.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:03

kaj schreef:
Mmm als ik dat doe dan verdwijnt mijn menubalk bovenin (F11 effect zeg maar) dus waarschijnlijk doe ik gewoon iets niet goed (of mijn toetsenbord heeft vreemde instellingen dat kan ook natuurlijk)

Gebruik je misschien "Alt Gr" ipv "Alt"? Heb net even gekeken en bij mij werkt ie alleen als je de gewone Alt doet nl (de linker). :P

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:07

RIP klein onderwerp verwissel balkje die ooh zo fijn was ;(

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:54

Werkt idd niet handig samen met mobiele apparaten. Een 'ga naar forum' vakje maak ik liever niet, is een funtie die het grootste deel van de gebruikers niet zal gebruiken, zorgt voor meer 'clutter' op de pagina en het is niet heel intuïtief in het gebruik... Maar kan kijken of ik dat alleen op de mobiele site kan zetten oid.

Normaal is alt-f idd de snelt ets voor het openen van het File menu, zou kou men dat dat botst en dat ik dus een andere letter moet kiezen. Ik zal morgen eens gaan testen met IE, heb ik nu niet bij de hand.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 06:20

Thanks Bart!

@Marlinda: nee hoor ik gebruik de juiste alt :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:08

Hmm, internet explorer doet natuurlijk weer redelijk afwijkende dingen :\ Later vandaag even puzzelen om te kijken of dat makkelijk op te lossen is.

Het werkt overigens wel, je doet alt-f, duwt op enter en dan krijg je waarschijnlijk een 'information bar' over scripted windows. Als je die aanklikt dan kun je dat tijdelijk toestaan. Hierna krijg je een venstertje waar je de forumafkorting kunt typen. Maar heel charmant is het op die manier niet :+