Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:06

Even kijken wat er gebeurt als ik lelijke woorden gebruik :oo
Dat heb ik altijd al eens willen proberen.
Dit is het ultieme topic ervoor :P
Ik kan namelijk censuur aan en uit ook niet vinden :o?

Sorry mensen:
poedersuiker, banketstaaf, neuken, klote etc

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:06

Nee, ik zal er ook gewoon om slapen, alleen het is zo raar dat juist hier censuur op komt..

En idd, mijn oppasjochie van 11 zei pas ook tegen mij dat hij wilde neuken met zijn vriendinnetje :wow:

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:07

Hhilde schreef:
De jonge gebruikers ontzien.. Wat een onzin, kinderen weten tegenwoordig al heus wel wat néuken is op hun twaalfde levensjaar en zelfs al eerder.

Moeten wij dat met een forum en de gebruikers die erop zitten, waarvan sommigen bij elke gelegenheid dergelijke taal uitslaan, nog een beetje stimuleren? Dat lijkt mij niet echt gewenst. En ik ben blij dat als mijn dochter oud genoeg is om te gaan bokken, ook niet ongewenst met dergelijke taal wordt geconfronteerd, meer dan nodig is en meer dan al wordt opgepikt vanuit andere media.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:08

Dat gaan dan erg snel met je oppas kindje hilde^
Maar de kinderen van nu!..dan bedoel ik 10/12 jaar..
Weten al zoveel meer als dat sommige denken..
Ik leer soms zelfs vaage worden van kinderen uit de buurt ;o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:08

8nnemiek schreef:
Ik voel me ook ineens heel erg oud :')

*voelt de generatiekloof ook*
neuken is me te grof.

ben voor de jonge gebruikers, laat ze lekker een ander woord gebruiken.
vind neuken zo plat klinken als een meisje dat zegt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:09

Hhilde schreef:
En idd, mijn oppasjochie van 11 zei pas ook tegen mij dat hij wilde neuken met zijn vriendinnetje :wow:

Hoop dat je hem "verbeterd" hebt? Toch een stukje opvoeding vind ik.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:09

Hm, betreffende dit specifieke woord moet ik zeggen dat ik het eigenlijk best erg vind dat het als normaal wordt beschouwd. Natuurlijk wordt het in de volksmond gewoon gebruikt, maar dan meer als vrienden onder elkaar, goede bekenden misschien, maar mijns inziens hoort het niet in een degelijk gesprek of op openbare plaatsen zoals dit gebruikt te worden. Ik vind het gewoon niet netjes, zeg dan inderdaad 'vrijen' (al klinkt dat dan weer erg suf maarja) of als je het groffere deel bedoeld, zeg dan 'seksen'.
Dat is mijn mening, ik vind het erg zonde :) maar dat is deels ook omdat de maatschappij in zijn geheel verloederd, vooral qua taalgebruik. Ik zeg niet dat ik het nooit gebruik (al is dat erg weinig), maar ik zou mijn kinderen zeker aanleren dat het een niet-netjes woord is.
En inderdaad, censuur kan je aan en uitzetten ;)

Jolliegirl

Re: Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:11

Maar wáárom is het een niet-net woord.

Wie gaat me dat uitleggen?
Want dát wordt niet onderbouwd....

Dat kanker een slecht scheldwoord is, begrijp ik maar al te goed.
Dat je het woordje l.u.l als scheldwoord kan zien, snap ik ook...

Maar dit woord...

Wie oh wie legt het mij uit? :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:12

Het klinkt ook wel plat en lomp, maar om er dan direct een censuur op te gooien..

Leonoor schreef:
Moeten wij dat met een forum en de gebruikers die erop zitten, waarvan sommigen bij elke gelegenheid dergelijke taal uitslaan, nog een beetje stimuleren? Dat lijkt mij niet echt gewenst. En ik ben blij dat als mijn dochter oud genoeg is om te gaan bokken, ook niet ongewenst met dergelijke taal wordt geconfronteerd, meer dan nodig is en meer dan al wordt opgepikt vanuit andere media.

Dat maakt echt niet meer uit hoor. Ze lezen het overal, op kindersites staan plaatjes van blote tieten bij de reclames en ook op straat lopen halfnaakte mensen rond. Nou, dan kan hier af en toe dat woordje heus niet uitmaken. Zoooo vaak gaat het daar nou ook niet over én daarbij, als ze het woord hier lezen..... hebben ze zelf een topic opgezocht waar dat in staat. Want het staat niet in topics als 'wat ga ik doen met mijn verzorgpony'.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:12

Dat is een stukje normen en waarden ;) Daar valt geen exacte uitleg aan te geven, want het is nooit wettelijk bepaald dat het een te grof woord is.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:13

Daar is geen vaste regel voor, maar ik denk dat het gewoon het algemene gevoel er over is, het gevoel wat mensen er bij krijgen. Ik ervaar het als een grof woord.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:13

Leonoor schreef:
Dat is een stukje normen en waarden ;) Daar valt geen exacte uitleg aan te geven, want het is nooit wettelijk bepaald dat het een te grof woord is.

Normen en waarden is in mijn ogen toch weer wat anders.

Dus, wie heeft de exacte uitleg? :)

maar wáárom een grof woord annmary, verklaar je nader. Onderbouw eens wáárom je het een grof woord vind.
het woord? of de betekenis?

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:14

Hhilde schreef:
Het klinkt ook wel plat en lomp, maar om er dan direct een censuur op te gooien..

Leonoor schreef:

Dat maakt echt niet meer uit hoor. Ze lezen het overal, op kindersites staan plaatjes van blote tieten bij de reclames en ook op straat lopen halfnaakte mensen rond. Nou, dan kan hier af en toe dat woordje heus niet uitmaken. Zoooo vaak gaat het daar nou ook niet over én daarbij, als ze het woord hier lezen..... hebben ze zelf een topic opgezocht waar dat in staat. Want het staat niet in topics als 'wat ga ik doen met mijn verzorgpony'.

Zeer waarschijnlijk ja, dat het niks meer uit maakt. Maar, ik zeg nog altijd: een beter wereld begint bij.... juist, jezelf :)

Poosje81

Hhilde schreef:

Leonoor schreef:

Die censuur kan een ieder toch zelf bepalen? Kwestie van 1 vinkje in je profiel uit of aanzetten. Het is dus geen opgelegde censuur, het is een vrijwillige censuur.

En als ik het wel vind uitmaken met betrekking tot de opvoeding van mijn dochter, lijkt mij dat ook mijn verantwoordelijk en goed recht om die censuur wel in te schakelen. Ik vind het namelijk niet normaal als de prepubers al dergelijke taal uitslaan.

annmary

Dat kan ik niet uitleggen Jolliegirl, het is gewoon het gevoel wat ik erbij krijg, voel me er niet prettig bij, ook niet om het zelf te gebruiken. Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt. Mocht ik een uitleg bedenken laat ik het je weten ;)

Edit: Ik denk omdat het mij zo geleerd is, dat is wat ik heb meegekregen bij mijn opvoeding. Hetzelfde als onbekende mensen met 'u' aanspreken, en altijd 'Dankjewel' zeggen. Ligt voor mij in hetzelfde straatje.
Laatst bijgewerkt door annmary op 30-03-11 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:15

volgens mij is n.euken een normaal nederlands woord,niets grofs aan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:16

annmary schreef:
Dat kan ik niet uitleggen Jolliegirl, het is gewoon het gevoel wat ik erbij krijg, voel me er niet prettig bij, ook niet om het zelf te gebruiken. Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt. Mocht ik een uitleg bedenken laat ik het je weten ;)

Is het een schaamte?

Ik zeg het ook niet graag hardop... vind het.. mja een stukje wat prive is.
Maar opzich als er openlijk over gepraat wordt, seks,neuken, boeit het mij niet.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:16

:')
boktsensuur staat hier ook uit
maar ik vraag me nu dus echt af
hoe de kiddies die het er nog op hebben staan
dit topic lezen:
Fietsen is toch geen grof woord
kan je beter ketsen zeggen of vrijen

WHhahahaha
en die kinderen denken: Hmmm... Fietsen... wordt ketsen?

(sorry, beetje stomme melige bokt lol omdat ik weer stom zit door te denken hier) :')

Jolliegirl

Re: Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:16

hahahahaha Wendy :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:17

Een betere wereld begint bij jezelf.. Ja, als iedereen dat tegen elkaar roept maar er niks aan doet werkt dat ook niet.
En hartstikke top dat die censuur aan en uit kan, maar hoe worden woorden gekozen die gecensureerd gaan worden? Want ik kan namelijk borsten al grof vinden, terwijl een ander dat niet vind. Waar ligt die grens?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:19

Jolliegirl schreef:
Leonoor schreef:

Normen en waarden is in mijn ogen toch weer wat anders.

Dus, wie heeft de exacte uitleg? :)

maar wáárom een grof woord annmary, verklaar je nader. Onderbouw eens wáárom je het een grof woord vind.
het woord? of de betekenis?

Ik had gehoopt dat je dat bij je opvoeding meegekregen had.
Maar hier misschien een onderbouwing? :

Afbeelding

chevax

Er is geen exacte uitleg over of een definitie van goedkope woorden. Het is een gevoel en in dit topic lees je toch dat de meeste mensen het niet nodig vinden om een grof woord als n euken te gebruiken als je ook vrijen kunt zeggen. En daar kun je lang en breed over discussiëren: er zijn mensen die het wel en mensen die het niet grof vinden. Maar om nu te zeggen "dan maakt dat woordje hier ook niet meer uit", laten we dan heel de censuur maar afschaffen, want tja... wat maakt een woordje meer of minder nu uit...

Hhilde: "borsten" is een woord dat je in je spreektaal gewoon kunt gebruiken zonder dat dat aanstootgevend is. N euken daarentegen zie ik me bijvoorbeeld nog niet zo zeggen in een gesprek met iemand.

MamboBeach

8nnemiek schreef:
Ik voel me ook ineens heel erg oud :')

Ik ook!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:20

Dat klopt, zeer weinig mensen doen er daadwerkelijk wat aan. En ik zal de wereld er ook niet mee verbeteren om zulke woorden niet (of zo weinig mogelijk) te gebruiken, maar ik voel me er zelf veel prettiger bij.
Want als je het zelf al niet eens doet, dan mag je ook niks van anderen verwachten. Als je begrijpt wat ik bedoel ^^

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:21

chevax schreef:
Er is geen exacte uitleg over of een definitie van goedkope woorden. Het is een gevoel en in dit topic lees je toch dat de meeste mensen het niet nodig vinden om een grof woord als n euken te gebruiken als je ook vrijen kunt zeggen. En daar kun je lang en breed over discussiëren: er zijn mensen die het wel en mensen die het niet grof vinden. Maar om nu te zeggen "dan maakt dat woordje hier ook niet meer uit", laten we dan heel de censuur maar afschaffen, want tja... wat maakt een woordje meer of minder nu uit...

Hhilde: "borsten" is een woord dat je in je spreektaal gewoon kunt gebruiken zonder dat dat aanstootgevend is. N euken daarentegen zie ik me bijvoorbeeld nog niet zo zeggen in een gesprek met iemand.

Nee, "tieten" (bijvoorbeeld) is dan weer een "grovere" vorm van het woord borsten... er zijn trouwens zo belachelijk veel woorden voor bepaalde lichaamsdelen en handelingen. :+
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 30-03-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt