Dat heb ik altijd al eens willen proberen.
Dit is het ultieme topic ervoor

Ik kan namelijk censuur aan en uit ook niet vinden

Sorry mensen:
poedersuiker, banketstaaf, neuken, klote etc
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hhilde schreef:De jonge gebruikers ontzien.. Wat een onzin, kinderen weten tegenwoordig al heus wel wat néuken is op hun twaalfde levensjaar en zelfs al eerder.
Leonoor schreef:Moeten wij dat met een forum en de gebruikers die erop zitten, waarvan sommigen bij elke gelegenheid dergelijke taal uitslaan, nog een beetje stimuleren? Dat lijkt mij niet echt gewenst. En ik ben blij dat als mijn dochter oud genoeg is om te gaan bokken, ook niet ongewenst met dergelijke taal wordt geconfronteerd, meer dan nodig is en meer dan al wordt opgepikt vanuit andere media.
Leonoor schreef:Dat is een stukje normen en waardenDaar valt geen exacte uitleg aan te geven, want het is nooit wettelijk bepaald dat het een te grof woord is.
Hhilde schreef:Het klinkt ook wel plat en lomp, maar om er dan direct een censuur op te gooien..Leonoor schreef:Moeten wij dat met een forum en de gebruikers die erop zitten, waarvan sommigen bij elke gelegenheid dergelijke taal uitslaan, nog een beetje stimuleren? Dat lijkt mij niet echt gewenst. En ik ben blij dat als mijn dochter oud genoeg is om te gaan bokken, ook niet ongewenst met dergelijke taal wordt geconfronteerd, meer dan nodig is en meer dan al wordt opgepikt vanuit andere media.
Dat maakt echt niet meer uit hoor. Ze lezen het overal, op kindersites staan plaatjes van blote tieten bij de reclames en ook op straat lopen halfnaakte mensen rond. Nou, dan kan hier af en toe dat woordje heus niet uitmaken. Zoooo vaak gaat het daar nou ook niet over én daarbij, als ze het woord hier lezen..... hebben ze zelf een topic opgezocht waar dat in staat. Want het staat niet in topics als 'wat ga ik doen met mijn verzorgpony'.
Hhilde schreef:Het klinkt ook wel plat en lomp, maar om er dan direct een censuur op te gooien..Leonoor schreef:Moeten wij dat met een forum en de gebruikers die erop zitten, waarvan sommigen bij elke gelegenheid dergelijke taal uitslaan, nog een beetje stimuleren? Dat lijkt mij niet echt gewenst. En ik ben blij dat als mijn dochter oud genoeg is om te gaan bokken, ook niet ongewenst met dergelijke taal wordt geconfronteerd, meer dan nodig is en meer dan al wordt opgepikt vanuit andere media.
Dat maakt echt niet meer uit hoor. Ze lezen het overal, op kindersites staan plaatjes van blote tieten bij de reclames en ook op straat lopen halfnaakte mensen rond. Nou, dan kan hier af en toe dat woordje heus niet uitmaken. Zoooo vaak gaat het daar nou ook niet over én daarbij, als ze het woord hier lezen..... hebben ze zelf een topic opgezocht waar dat in staat. Want het staat niet in topics als 'wat ga ik doen met mijn verzorgpony'.
annmary schreef:Dat kan ik niet uitleggen Jolliegirl, het is gewoon het gevoel wat ik erbij krijg, voel me er niet prettig bij, ook niet om het zelf te gebruiken. Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt. Mocht ik een uitleg bedenken laat ik het je weten
Jolliegirl schreef:Leonoor schreef:Dat is een stukje normen en waardenDaar valt geen exacte uitleg aan te geven, want het is nooit wettelijk bepaald dat het een te grof woord is.
Normen en waarden is in mijn ogen toch weer wat anders.
Dus, wie heeft de exacte uitleg?
maar wáárom een grof woord annmary, verklaar je nader. Onderbouw eens wáárom je het een grof woord vind.
het woord? of de betekenis?
chevax schreef:Er is geen exacte uitleg over of een definitie van goedkope woorden. Het is een gevoel en in dit topic lees je toch dat de meeste mensen het niet nodig vinden om een grof woord als n euken te gebruiken als je ook vrijen kunt zeggen. En daar kun je lang en breed over discussiëren: er zijn mensen die het wel en mensen die het niet grof vinden. Maar om nu te zeggen "dan maakt dat woordje hier ook niet meer uit", laten we dan heel de censuur maar afschaffen, want tja... wat maakt een woordje meer of minder nu uit...
Hhilde: "borsten" is een woord dat je in je spreektaal gewoon kunt gebruiken zonder dat dat aanstootgevend is. N euken daarentegen zie ik me bijvoorbeeld nog niet zo zeggen in een gesprek met iemand.