afbranden van jonge gebruikers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Re: afbranden van jonge gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:53

vind toch dat heel bokt laatste tijd nergens meer positief over kan zijn! en denkt dat iedereen anky is en perfect met paarden om gaat!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:54

het valt me niet alleen bij hem op dat het gebeurt
maar bij meer topic,s
we zijn hier op bokt volgens mij voor de gezelligheid en om iets te leren
en niet om elkaar af te zeiken
ik denk soms ook wel 3 x na of ik het wil vragen op bokt
en dat vind ik eigenlijk wel heel jammer
want door mijn eerste paard (helaas verkeerde keuze maar nooit spijt van gehad hoor )
heb ik zeker ook nog veel te leren

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:58

denk ook dat de sfeer en de houding van veel van deze negatievelingen bokt kapot gaat maken! je ziet steeds meer mensen verdwijnen

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:58

Als je kleine nichtje van 11 aan je vraagt hoe je moet springen gaat iedereen daar lief en leuk op antwoorden.
Maar als een vreemd meisje het via internet vraagt wordt ze afgezeken..

Toch goed dat het meisje zich uberhoubt een beetje probeert voor te bereiden i.p.v. gewoon aan lopen kl*ten.
Meisje denkt wel 3x na voor ze de volgende keer nog iets op bokt wil vragen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:07

o0eefje0o schreef:
vind toch dat heel bokt laatste tijd nergens meer positief over kan zijn! en denkt dat iedereen anky is en perfect met paarden om gaat!

Nou nou, dat is wel een beetje overdreven om voor "heel bokt" te spreken.
Er zijn zat mensen die nog wel op een nette manier commentaar of tips kunnen geven hoor :)
Het lijkt me niet nodig om iedereen over 1 kam te scheren.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:29

Ik sluit me bij velen hierboven aan.
Bokt is opvallend snel negatief in het reageren.
Helaas zie je vaak ook kuddegedrag.

Als 1 iemand een beetje met een interesant klinkende formulering negatief is, zie je daaronder algauw alleen maar posts die daar in mee gaan.
Gooi je daar een heel positief antwoord overheen, dan zie je daaronder ineens allemaal positieve aansluiters.

En verdomd als het niet waar is:
Wordt er een ervaring gevraagd over een winkel, smit, stal of wat dan ook:
Zonder uitzondering hebben de negatieve reacties opvallend duidelijk de overhand.
De nuances zijn vaak ver te zoeken helaas.

Op de 1 of andere manier beseffen een heel aantal bokkers niet waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn en dat is jammer.
In de niet virtuele paardenwereld heeft bokt een bijzonder slechte naam.
zeg ook maar niet dat je een account op Bokt hebt, want je wordt per direct niet meer serieus genomen.
Dat is triest, want zo hoeft het helemaal niet te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:39

Trennie schreef:
Op de 1 of andere manier beseffen een heel aantal bokkers niet waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn en dat is jammer.
In de niet virtuele paardenwereld heeft bokt een bijzonder slechte naam.
zeg ook maar niet dat je een account op Bokt hebt, want je wordt per direct niet meer serieus genomen.
Dat is triest, want zo hoeft het helemaal niet te zijn.

Daar heb ik nou helemaal geen last van :?
Ik noem het ook gerust op hoor, schaam me nergens voor :+

en verder ach, zoveel mensen en zoveel verschillende meningen.
Zolang je het respectvol brengt is er niets aan de hand.
Dat heeft verder niets met bokt te maken maar met karakter van mensen.
Je komt het in het dagelijks leven ook tegen :)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:48

@ Cayenne: dat is fijn dat je dat niet merkt.
Ik geef er persoonlijk niets om wat een ander denkt.
Daarnaast neem ik bokt ook niet zo heel serieus in veel opzichten en dat zeg ik ook als er over gesproken wordt.
Dus dat is denk ik ook de reden dat ik er zelf ook geen last van heb.
Maar helaas: in de echte wereld wordt vaak negatief gereageert op alleen al de naam Bokt en ik kan dat best goed begrijpen.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:50

In alle eerlijkheid, heb ik het over Bokt in de 'oudere' paardenwereld, wordt er idd meestal gereageerd met dat dat vol zit met pennyfiguren. Nu is het ook zo, dat die wijze van reageren, net zo is, als de wijze van reageren waarover men klaagt op Bokt; men heeft wat negatiefs gehoord, dus is het algehele beeld negatief. Schijnbaar is het mens eigen dat negatief meer blijft hangen.

Het is ook idd zo, dat als er een negatieve toon ergens heerst, je die om kunt zetten, mits jezelf de juiste toon treft.

Ik vind dat ergens ook nog wel leuk te doen. de nuance aanbrengen, mensen laten nadenken. Gevolg is meestal dat de negatievelingen weg blijven, of het topic stil valt. :?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:55

Tja, er is een hele mooie spreuk voor, die eigenlijk iedere bokker in de wc zou moeten hebben hangen:

"Wat gij niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet"

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:00

Ik vind sowieso dat geen enkele gebruiker afgebrand mag worden, en dat het goed is dat de jongere gebruikers inderdaad even verdedigd worden hier, maar heb wel wat mitsen en maren hieraan:

- Ook oudere gebruikers worden vrij snel finaal afgebrand en dat vind ik ook geen prettige sfeer scheppen. Dus behandel alle leeftijden met respect, jong of oud, en wees aardig voor elkaar ook als er fouten gemaakt worden.
- Er wordt te veel gehamerd op dierenleed en weet ik veel wat terwijl het misschien niet eens zo is. Ik refereer hier bv. aan elk topic over jonge konijntjes. Altijd komt er wel iemand tussendoor "WAAROM DOE JE DIT ER ZIJN AL TE VEEL KONIJNEN!" terwijl bv TS alleen maar de lieve konijntjes op foto wil laten zien. (Zie het mod topic: de sfeer op BB.)
- Mensen zijn te snel op de teentjes getrapt en gaan dan als verdediging op de man spelen. Ouch. Dat doet zeker wel pijn. Ook hier wil ik Neonlight's quote ondersteunen: Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Inderdaad. Respect, nogmaals!
- En last but not least: er zijn brutale volwassen bokkers, zeer zeker. Die zijn in bovengenoemde punten al aangekaart. Maar er zijn ook ontzettend brutale nesten van jongere bokkers! Moet je daar dan per se heel lief tegen doen? Ik heb wel eens een bokker van iets van 13 jaar keer op keer een grote muil zien geven in haar eigen topic. Moeten we dat dan maar gedogen? Als ze thuis onopgevoed willen doen, prima, maar doe dat niet in mijn gezicht.
Respect verdien je, dat krijg je niet door een bepaalde leeftijd wel of niet te zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 22:48

Oh, BB is helemaal verschrikkelijk qua sfeer idd

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:51

Ik heb al de neiging de meeste foto's over te slaan en ik ben echt dol op foto's van dieren kijken!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:15

Het kan ook nog zijn, dat een aantal van degenen die erg negatief en met 'een grote mond' reacties geven, dat dit (jonge) mensen zijn die in het echte leven niet hun mening durven geven of ergens voor uit durven komen.
Dit kan op bokt wel omdat het achter de computer is en de meeste mensen je toch niet kennen.
Helemaal als je je profiel nietszeggend houdt.
Dan is het een manier om 'inwendige frustraties' te uiten.

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:59

Ik ben het hier ook mee eens, en dan inderdaad niet alleen op jonge gebruikers maar op alle gebruikers!
Het is verschrikkelijk hoe neerslatig, sarcastisch en kinderachtig er op sommige vragen wordt gereageerd. Sommige gebruikers openen een topic over welke hengst bij hun paard past (naar mijn idee zijn 75% van deze topics puur voor de lol, wat geen enkel probleem is verder) en dan worden mensen afgeblaft dat ze niet moeten vermenigvuldigen etc. etc.
Maar het voorbeeldtopic wat je aangeeft in je openingspost is wel héél erg zeg. De mensen die zo reageren zouden ze gewoon even 2 dagen moeten banen, als ze bokt verpesten en hun berichten geen enkele toegevoegde waarde hebben moeteen ze het zo maar voelen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:05

caat_eve schreef:
. Sommige gebruikers openen een topic over welke hengst bij hun paard past (naar mijn idee zijn 75% van deze topics puur voor de lol, wat geen enkel probleem is verder) en dan worden mensen afgeblaft dat ze niet moeten vermenigvuldigen etc. etc.

Ach, moet je eens op BB komen... daar heb je zo ongeveer alleen maar recht van spreke als je een erkende fokker van een erkend ras bent...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:43

Ja dat is echt vreselijk... _O-
Nou ja precies wat bovenaan al gezegd werd, er hangt een weinig positieve sfeer op bokt.
Kan me nog steeds goed voorstellen dat anderen je niet meer serieus nemen als je op bokt zit.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:24

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:26

Vroeger hadden wij geen bokt en deden we dit gewoon en niemand die af kon zeiken. :Y)
Tegenwoordig lijkt men er een sport van te maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 23:47

nicole3939 schreef:
Vind niet dat je alle topic's met jonge bokkers zo gaan hoor.
Dit is ook een springtopic van een meisje van 11 die krijgt echt wel normaal commentaar:
[SPR-ITP] Vandaag gevallen met springen..

Niet echt vergelijkbaar topic toch? Hier wordt keurig volgens het bokt-boekje gesprongen, in een bak, normaal hindernis materiaal, cap en zelfs een BP :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:10

Ja dan VALT er geen commentaar te verzinnen. :=

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:19

Dat is niet waar Stef, meisje valt er 2 keer af, springen gaat niet echt fijn, en nog heel veel te verbeteren.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:33

Ik had het topic idd ook gezien dat in de openingspost word genoemd. Mijn reactie was eigenlijk gewoon in de lach schieten, aangezien de vraag op RUI stond en de ts nergens het woord paard/pony in de vraag meeneemt. Ik bedoel, dat is toch grappig? Ik heb dan ook gewoon een droge reactie gegeven. Daar is imo niks mis mee, heeft niks met afbranden te maken.
Het echte afkraken/zeiken en 30 dezelfde overdreven reacties vind ik ook niet kunnen, maar een grapje op z'n tijd gaat niemand dood van.
Als de kids hier iets zeggen of vragen wat niet bijster doordacht was maken we ook een grapje, dan lachen ze zelf net zo hard mee, maar formuleren de dingen daarna wel anders of duidelijker.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:01

@stef: het ging in dat topic ook bijna fout hoor. Echter door een aantal zeer plezierige, genuanceerde reacties werd de sfeer op het nippertje omgebogen. Misschien iets om zelf ook te gaan doen? Als de sfeer vervelend dreigt te worden een nuancerende, bemoedigende, gewoon reeele reactie plaatsen?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:19

Ik ben zelf nu 14 en heb ook al zo'n afbrandtopic gehad helaas.
Dat is dan dus ook de reden dat mijn ouders Bokt niet bepaald leuk vinden ofzo. Ook mag ik geen nieuwe topics meer maken.
Het is dus wel zo, dat een afbrandtopic, om het maar zo te noemen, vaak wel invloed heeft.
Ik denk ook dat het wel zo is, dat de eerste paar reacties bepalend zijn voor een topic, het gaat of 'wat geweldig wat prachtig', of 'wat vreselijk, je pony is mager/ niet goed gereden/ slechte basis, je moet echt lessen, zielig enz'. Dat vind ik vooral heel erg jammer.
Lol met je knol lijkt mij het belangrijkste, en dat niet alles volgens het boekje gaat, daar hheb ik dan ook een topic over gelezen, en dáár staat dan dus weer van een heel groot aantal bokkers (ook mensen die afkraken uit mn hoofd) dat zij het ook niet altijd volgens het boekje doen..