De bezwaarcommissie zoekt nieuwe leden! Update: laatste post

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:38

odetteke schreef:
Er hoeft niemand verdedigd te worden. Je moet het niet zien als een groep advocaten die een betoog gaan houden tegen het modteam. Het is puur kijken en controleren of alles klopt en of de maatregel proportioneel is.

Intern zijn daar soms heftige discussies over, het is dus van belang dat je goed je mening kan verantwoorden zonder over de schreef te gaan, een slechte sfeer in het team te creeeren en je snel persoonlijk aangevallen te voelen.

Als er niets verdedigd hoeft te worden, waarom zijn er dan discussie's?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:46

Je kunt toch ergens heftig over discussieren, zonder dat het direct te maken heeft met het wel of niet verdedigen van iemand? Je moet weten hoever je kunt gaan in een discussie, zodat je geen mensen kwetst of respectloos ergens op reageert :) Daarnaast hoef je het als team toch niet gelijk met elkaar eens te zijn, daarvoor zijn ook discussies, meningen horen van anderen, en ook een mening van een ander kunnen aannemen, omdat je ook wel eens ongelijk kunt hebben :j

Nuage

Re: De bezwaarcommissie zoekt weer nieuwe leden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 13:55

Dit topic begint te verzanden in een discussie met een vervelende ondertoon over wat de bezwaarcommissie nu eigenlijk doet. Als je vragen daarover hebt benader ons dan of open een nieuw topic. Dit topic wil ik daar verder niet voor gebruiken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:20

Volgens mij gaat het nog steeds over de selectieprocedure.
Is toch logisch dat je daar duidelijkheid over wilt en als je solliciteerd vind ik dat je er recht op hebt om dergelijke dingen te weten.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:39

Ondanks dat er een 'nare' ondertoon aan deze discussie zit geeft de bezwaarcommissie in dit topic wel een heel duidelijk voorbeeld van hoe dingen opgelost worden.
Voor mij is de uitleg van de dames in het oranje heel duidelijk en ik denk dat degenen die er zo'n stampij om maken bij voorbaat al niet op hun plek zullen zijn in de BC.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:41

Daar ben ik het mee eens DuChambre :j

Ik ben erg benieuwd wanneer er meer bekend wordt over keuzes :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:48

anneliesdj schreef:
Volgens mij gaat het nog steeds over de selectieprocedure.
Is toch logisch dat je daar duidelijkheid over wilt en als je solliciteerd vind ik dat je er recht op hebt om dergelijke dingen te weten.

De discussie begon te verzanden over onze werkzaamheden en ik vind het jammer dat er dan veronderstellingen gedaan worden die niet kloppen. Dat kan potentiële nieuwe leden ook een verkeerd idee geven en misschien solliciteren ze dan toch maar niet, en dat vind ik erg zonde. Ik leg met alle liefde uit wat wij nou precies doen, maar dan antwoord ik graag op een normale vraag i.p.v. een insinuatie die niet klopt ;)

Als er mensen zijn die ontevreden zijn over een eerdere sollicitatie dan wil ik ook daar erg graag uitleg over geven, maar dan niet in dit topic. Mocht je verdere kritiek hebben over ons dan staan al onze PM boxen open :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:56

odetteke schreef:
Een ow voor het te snel weer opnieuw plaatsen van een dan ea topic zal je niet op afgerekend worden. Wanneer er echter 2 geschikte kandidaten overblijven en één heeft zich ze op de kast laten jagen dat ze te ver ging (en in vrijwel alle gevallen is daar een waarschuwing aan vooraf gegaan) dan is het niet meer dan logisch dat er, met als uitgangspunt goede communicatieve vaardigheden, wordt gekozen voor degene die zijn standpunten duidelijk kan maken zonder daarbij te ver te gaan?

Dan wordt je er dus wél op afgerekend.

duChambre schreef:
Ondanks dat er een 'nare' ondertoon aan deze discussie zit geeft de bezwaarcommissie in dit topic wel een heel duidelijk voorbeeld van hoe dingen opgelost worden.
Voor mij is de uitleg van de dames in het oranje heel duidelijk en ik denk dat degenen die er zo'n stampij om maken bij voorbaat al niet op hun plek zullen zijn in de BC.

Oh, maar ik heb in het geheel niet de intentie daarbij te willen horen. Ik las alleen iets, waarvan ik dacht: he, dat klopt niet! En dan geef ik mijn mening, mag toch?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:05

Diablo schreef:
[***] schreef:
Een ow voor het te snel weer opnieuw plaatsen van een dan ea topic zal je niet op afgerekend worden. Wanneer er echter 2 geschikte kandidaten overblijven en één heeft zich ze op de kast laten jagen dat ze te ver ging (en in vrijwel alle gevallen is daar een waarschuwing aan vooraf gegaan) dan is het niet meer dan logisch dat er, met als uitgangspunt goede communicatieve vaardigheden, wordt gekozen voor degene die zijn standpunten duidelijk kan maken zonder daarbij te ver te gaan?

Dan wordt je er dus wél op afgerekend.

Bij gelijke geschiktheid wordt het meegenomen en zou het eventueel doorslaggevend kunnen zijn (ligt uiteraard geheel aan de ow), dat is niet meer dan logisch. Maar bij binnenkomst wordt echt niet iedereen die een ow heeft gelijk op het stapeltje "afwijzen" neergelegd. Als je echt een goede mail hebt kijken ze best langs een ow heen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:06

Natuurlijk mag dat. Voor mij klinkt het wel logisch, maar misschien zie jij dat anders.

Maar ik noemde geen namen hoor. Voelde je je aangesproken dan? ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:14

duChambre schreef:
Natuurlijk mag dat. Voor mij klinkt het wel logisch, maar misschien zie jij dat anders.

Maar ik noemde geen namen hoor. Voelde je je aangesproken dan? ;)

Beetje wel, omdat ik één van de weinigen was, die hier op reageerde. Mmmm, blijkt wel weer dat ik volledig ongeschikt ben voor dit soort baantjes :D .

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 19:53

Diablo ik heb verzocht de discussie elders voort te zetten of ons persoonlijk vragen te stellen. Ik zou het op prijs stellen als je dat wilt doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:34

:D :D Zal ik mij dan maar aanmelden?? :D

Dan komt het helemaal goed. 8-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:27

duChambre schreef:

Dus wanneer je aangeeft een duidelijk antwoord te willen omdat wat hier gezegd wordt anders is dan wat ik destijds via pb heb gehoord, ben je meteen stampij aan het maken en niet geschikt?
Dat is nogal makkelijk praten wanneer je maar de helft van het verhaal kent.

Ja Nuage, ik ga al weg, je hoeft geen mod op me af te sturen :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 07:53

Nuage schreef:
Diablo ik heb verzocht de discussie elders voort te zetten of ons persoonlijk vragen te stellen. Ik zou het op prijs stellen als je dat wilt doen :j

Nee joh, ik weet genoeg. Voel me verder niet geroepen meer info te krijgen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:08

Anneliesdj, ik bedoel dat als je de regels niet begrijpt of niet mee eens bent je ze dus wss ook niet op de juiste manier kunt naleven.
Als er destijds echt wat anders is gezegd dan ga ik me daar niet mee bemoeien en zul je wel gelijk hebben, maar ik denk op het eerste gezicht dat je misschien iets verkeerd geinterpreteerd kan hebben. Het kan zijn dat je er toen op een andere manier tegenaan keek waardoor het beeld ietwat vertekend is.
Maar nogmaals, deze discussie is niet aan mij, dus daar ga ik me er niet tegenaan bemoeien.
Dit is niet de plaats en het moment daarvoor ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:08

duChambre schreef:
Dit is niet de plaats en het moment daarvoor ;)

En waarom eigenlijk niet? Ik kan wel met je eens zijn dat dit topic niet bedoelt is om individuele OW's te bespreken, maar in zijn algemeenheid denk ik dat sollicitanten die willen overwegen om op deze oproep te reageren, best wel mogen weten wat de kwalificatie-eisen zijn. Staan die overigens ergens beschreven?
Het is mij niet duidelijk of je nu wel of niet met een OW op zak in aanmerking kunt komen, en hoe zit het eigenlijk met degenen die een korte of langere ban hebben gehad?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 21:32

De kwalificatie-eisen staan in de vacature. Er is verder geen "standaard" qua hoeveelheid OW's, UN's of bans. Iedere persoon wordt apart bekeken.

Ik schreef eerder in dit topic al dat het hebben van een OW geen reden is om meteen afgewezen te worden. Dat is afhankelijk van wat er is gebeurd en hoelang dat geleden is, en uiteindelijk wordt er een selectie gemaakt van de sollicitanten en daarbij kan een OW dus in je nadeel werken. Mensen die daadwerkelijk een ban hebben gekregen hebben daarvoor behoorlijk wat OW's moeten ontvangen en ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand die zich zo vaak niet aan de Boktregels heeft gehouden geschikt is om aan het team deel te nemen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:46

Jannepauli, als je ook mijn eerdere posts hebt gelezen dan heb je gelezen dat ik het idd wel een voorbeeld vind voor hoe de BC te werk gast. Maar deze reactie had betrekking op het inhoudelijke van deze zaak. En of het nou goed is om te weten of niet, er is ook nog zoiets als privacy. Anneliedj reageert nu zelf, maar dan nog vind ik het niet netjes om openbaar op bokt een zaak te bespreken.
En als dat wel gewenst is dan vind ik dat dit topic daar niet de juiste plaats voor is ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:54

Nuage schreef:
De kwalificatie-eisen staan in de vacature. Er is verder geen "standaard" qua hoeveelheid OW's, UN's of bans. Iedere persoon wordt apart bekeken.

Ik schreef eerder in dit topic al dat het hebben van een OW geen reden is om meteen afgewezen te worden. Dat is afhankelijk van wat er is gebeurd en hoelang dat geleden is, en uiteindelijk wordt er een selectie gemaakt van de sollicitanten en daarbij kan een OW dus in je nadeel werken. Mensen die daadwerkelijk een ban hebben gekregen hebben daarvoor behoorlijk wat OW's moeten ontvangen en ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand die zich zo vaak niet aan de Boktregels heeft gehouden geschikt is om aan het team deel te nemen.

Foei Nuage, ga jij de boktregels nog eens lezen! :D Bij eerste waarschuwing: geen ban (dus alleen een OW), bij tweede waarschuwing een ban. Dat is dus niet zoals jij schrijft "behoorlijk wat OW's ontvangen hebben" ...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 03:50

Dat ligt aan je definitie van behoorlijk wat OW's ;)
OW's vervallen ook na 6 maanden he, dus je loopt echt niet zomaar tegen een ban aan.

Maar nogmaals, kunnen we alsjeblieft van dit topic geen discussie maken over de Boktregels, het banbeleid of over de procedure voor teamleden? Het gaat hier enkel om onze vacature, als je wilt solliciteren dan horen we het graag.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:50

Ik ga ook meedoen :D
Even nadenken over mijn uitgebreide motivatie :j

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:37

lifaya schreef:
Ik durf me niet aan te melden :') al lijkt het me wel onwijs leuk :j

Dat heb ik nou ook :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:42

Waarom zou je je niet durven aanmelden? :=
Ze kunnen je niet bijten vanaf een scherm :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:43

Gewoon doen!
Kan geen kwaad lijkt me :D