Schaduwaccounts :?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:31

Bezwaar maken is in het geval van Chaos helaas niet meer mogelijk. Dit is een kwestie van jaren geleden en het is mogelijk tot 1 maand na de betreffende sanctie een bezwaar in te dienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:32

Lijkt mij niet. Zeker niet als jullie het gewoon even aanmelden, er geen 'verdachte' dingen in jullie inlogtijden zitten en als jullie je allebei gewoon normaal gedragen.

Chaos

Re: Schaduwaccounts :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:33

Jaaaren geleden?
November ofzo. :+

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:33

@Chaos en @bezwaarcommissie Ik heb hetzelfde gehad. Met mijn zusje. Nu tot nu toe geen bans meer gehad. Maar ik reageerde een keer in een topic waar mijn zusje ook in had gereageerd. (ik wist toen nog niet eens dat zij ook bokte). Toen heb ik ook naar een modje berichten gestuurd. (was namelijk eerst voor een bepaalde periode geband) Ik werd uiteindelijk permanent geband...Tss. Toen was ik echt over de zeik. Maar ik was toen nog vrij nieuw op bokt. En wist toen dus ook niets van de bezwaarcommissie. En nu ben ik blij dat ik dit toch in dit topic kan melden en ook niet de enige ben.

Maar nu mijn brandende vraag. Hoe kijkt bokt dan of iemand een SA heeft?

Ik wil er nu ook geen bezwaar meer maken hoor, ben er overheen :) En weer blij dat ik bok

@Sonja en als je nou samen met je zusje vaak achter de PC zit. Zij op haar laptop en ik ernaast op de mijne...Bijv.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:34

Iedere persoon typt anders.

De een gebruikt vaak dezelfde woorden of spelfouten, de ander let niet op interpunctie.

Als ik typ

Citaat:
das nou een gaaf dingetje zeg :D :D :D

denken mensen eerder aan een andere gebruiker dan aan mij.

Er wordt op een redelijke manier naar gekeken maar als er gegronde redenen zijn om te vermoeden dat het om dezelfde gebruiker gaat, dan komt er een ban.
*meen ik ergens gelezen te hebben ooit*
Laatst bijgewerkt door Roosch op 21-02-11 16:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:36

Sonja; haha nee precies, maar ik haalde het voorbeeld van mijn zusje (heeft een account, maar gebruikt bokt nooit, heeft ook geen posts) er even bij ter illustratie. Want ik kan me heel goed voorstellen dat er meerdere familieleden lid kunnen zijn van bokt, en het is ook niet voor de hand liggend om gelijk na aanmelding even een een mod te pb-en dat de gebruikers familie zijn.

Ik ben gewoon erg benieuwd waar mods de grens trekken. Dus wanneer wordt een extra account als schaduwaccount gerekend?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:37

Anoniem schreef:
Want ik kan me heel goed voorstellen dat er meerdere familieleden lid kunnen zijn van bokt, en het is ook niet voor de hand liggend om gelijk na aanmelding even een een mod te pb-en dat de gebruikers familie zijn.

Dat zou natuurlijk wel heel vriendelijk zijn, hoeveel tijd kost een pbtje nou? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:37

apple01 schreef:
@Sonja en als je nou samen met je zusje vaak achter de PC zit. Zij op haar laptop en ik ernaast op de mijne...Bijv.

Dat lijkt mij nou eerlijk gezegd juist NIET verdacht... Dick en ik zitten ook vaak 's avonds allebei met een laptoppie op schoot op de bank. Ik denk dat het veel verdachter is als je eerst Sonja online ziet, die vervolgens uitlogt en dan komt Fjordjuhlovertjuhhh online vanaf hetzelfde IP-adres die wat minder nette posts komt doen...
Lijkt me dat je vrij snel door de mand valt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:38

Roosch schreef:
Anoniem schreef:
Want ik kan me heel goed voorstellen dat er meerdere familieleden lid kunnen zijn van bokt, en het is ook niet voor de hand liggend om gelijk na aanmelding even een een mod te pb-en dat de gebruikers familie zijn.

Dat zou natuurlijk wel heel vriendelijk zijn, hoeveel tijd kost een pbtje nou? :+

Dat bedoelt Sonja toch met deze zin of ben ik me nou heel blond aan het gedragen? }:0

Zeker niet als jullie het gewoon even aanmelden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-11 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:39

Roosch schreef:
Iedere persoon typt anders.

De een gebruikt vaak dezelfde woorden of spelfouten, de ander let niet op interpunctie.

Als ik typ

Citaat:
das nou een gaaf dingetje zeg :D :D :D

denken mensen eerder aan een andere gebruiker dan aan mij.

Er wordt op een redelijke manier naar gekeken maar als er gegronde redenen zijn om te vermoeden dat het om dezelfde gebruiker gaat, dan komt er een ban.
*meen ik ergens gelezen te hebben ooit*

Niet ieder persoon typt anders. Ik typ/schrijf (ja echt) exact hetzelfde als mijn moeder. Mijn zusje schrijft ook weer exact hetzelfde als mij en mijn moeder. En dan heb ik het over typen, spelfouten, etc. Maar ook zinsopbouw, bepaalde woorden die we allemaal met regelmaat gebruiken en we hebben alle3 bijna hetzelfde handschrift.

Je kunt vanachter je PC absoluut niet zien wie je voor je hebt, Mods kunnen dat ook niet.

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:39

Ik had de regels niet goed doorgelezen, en ik vond mijn bokt naam stom (wist nog niet dat je je naam kon veranderen :+) dus had ik een nieuw account aangemaakt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:40

Zelfs als we alle3 dezelfde brief zouden schrijven zou het moeilijk zijn te onderscheiden welk briefje van wie af komt.

apple01

@Sonja, ja....maar toch. Ik vond ook dat mijn zusje soms wat minder netjes typte. Geen ordinaire dingen. Maar gewoon wat nonchalant.

Anoniem

xTamay schreef:
Ik had de regels niet goed doorgelezen, en ik vond mijn bokt naam stom (wist nog niet dat je je naam kon veranderen :+) dus had ik een nieuw account aangemaakt.

En toen...? Gebeurde er niks? :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:41

Elmo: :j

Nouja om eventuele verwarring te voorkomen zou je als 'eerste' gebruiker natuurlijk best even een groentje kunnen pben met 'he, mijn zusje is ook lid sinds vandaag, dat jullie het maar weten..'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:43

Roosch schreef:
Elmo: :j

Nouja om eventuele verwarring te voorkomen zou je als 'eerste' gebruiker natuurlijk best even een groentje kunnen pben met 'he, mijn zusje is ook lid sinds vandaag, dat jullie het maar weten..'

Maar dan moet je dat net weten. Iemand die net lid is komt waarschijnlijk niet op het idee om even een mod te pb-en omdat zusje/moeder ook lid is geworden.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:43

Dit topic is ook wel Booming! super druk. Dus dat zegt toch ook genoeg? Veel mensen hebben wel eens iets stoms gedaan.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:45

apple01 schreef:
Maar nu mijn brandende vraag. Hoe kijkt bokt dan of iemand een SA heeft?

Dit vraag ik mij ook af.

Want volgens mij kan je nooit met 100% zekerheid zeker weten of een account een SA is. In dat geval zijn die hoeveelheid SA's wel te verklaren: Een mod(je) denkt met een SA te maken te hebben, huppakee! een ban er op.

Stel dat het beheer wel met 100% zekerheid kan zeggen zeker te weten wanneer een SA een SA is, stel dat er achter de schermen dagelijks computer-cyber-nerds aan de slag zijn of dat het beheer een andere goede manier heeft gevonden, tja dan kan dit toch gewoon naar de gebruikers toe gemeld worden?

Iedereen weet inmiddels dat ip-adressen vergelijken niet meer werkt. Daar er veel gebruikers zijn die in hetzelfde huis wonen met andere gebruikers, mensen vanaf hun werkplek of school op bokt zitten, etc.

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:49

Anoniem schreef:
xTamay schreef:

En toen...? Gebeurde er niks? :')

Dat "extra account" die ik had aangemaakt werd gewoon verbant denk ik :').. en dit is dan mijn 'eerste' en daar kan ik dus nog gewoon op ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:56

xTamay, ik neem aan dat je dat "stomme-naam" account niet meer gebruikte?

Waar ik het over heb, worden op allebei de accounts nog gewoon ingelogd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:59

cherie78, het mag uiteraard duidelijk zijn dat tenzij de een een goedgekeurd SA is, het niet de bedoeling is dat er met twee accounts gebokt wordt. Als je het vermoeden hebt dat iemand een SA heeft, kun je altijd een mod een PB sturen mocht je je daar geroepen toe voelen.

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:04

cherie78 schreef:
xTamay, ik neem aan dat je dat "stomme-naam" account niet meer gebruikte?

Waar ik het over heb, worden op allebei de accounts nog gewoon ingelogd.

Zoals ik al zei, dat andere account (die met de "leukere" naam) is gewoon gebant en dan kan ik niet meer op.
En dit account is dan dat "stomme naam" account (alleen heb ik de naam veranderd)
dus alleen dit account word nog gebruikt *D

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:09

Iris82 schreef:
cherie78, het mag uiteraard duidelijk zijn dat tenzij de een een goedgekeurd SA is, het niet de bedoeling is dat er met twee accounts gebokt wordt. Als je het vermoeden hebt dat iemand een SA heeft, kun je altijd een mod een PB sturen mocht je je daar geroepen toe voelen.

Ik voel me niet geroepen om iemand te gaan "verlinken", maar vroeg het me gewoon af :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:00

Bart ik heb een pruillipjesmiley nodig...

Geen modje die een tipje van de sluier op wil lichten?
Ik ben zo nieuwsgierig... :D

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:23

Het is eigenlijk niet spannender als hetgene hier in het topic al geschreven is :)
Nut van een SA? Geen :)
Meedere accounts op 1 pc? Mits even via pb een moderator op de hoogte brengen dat er meer posten op eigen accounts om misverstanden te voorkomen is natuurlijk altijd wel verstandig :)
Verder, zijn er inderdaad vergeten wachtwoorden, even een mailtje sturen naar Bokt kan altijd of even hier: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_be ... _wat_nu.3F kijken want op Bokt lezen zonder ingelogd te zijn is altijd mogelijk :)