[Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:19

Ik kwam de enquete toevallig op Facebook tegen.Op Bokt zou ik hem gemist hebben omdat ik er steeds minder ben.
Het is erg waarschijnlijk dat veel anderen die de sfeer zat zijn,hem ook missen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:38

Bij de vorige enquete stond er een rode oproep boven aan het scherm. Of misschien is een massa-pb door het beheer een optie?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:57

Ik heb de enquete ingevuld, hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Ben het wel met slimmerik eens dat het handig is als de enquete wat bekender wordt op Bokt zodat niet een select groepje mensen dit invult maar er een algemener beeld ontstaat.

(ben er trouwens (hoe ironisch) op gekomen om te kijken door de vreemde posten van pucknew vanmorgen wat mij triggerde om op FZ te kijken)

(edit: typfoutje)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:55

Of eerst zij die zich het "selecte" groepje noemt en later de tevreden gebruikers van bokt?
Er zijn tenminste 10.000 actieve gebruikers die geen trauma's hebben ontwikkelt onder het huidige management.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:03

Goh, eindelijk een gele balk bovenin met een link.... +:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:26

Als ex-mod als zwarte gebruiker toch wel tegen een hoop dingen aanloopt heb ik ook de enquete ingevuld.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:32

ik als redelijk lange gebruiker van bokt merk ook het een en ander, ook ik heb de enquete ingevuld.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:34

De enquete is bewust eerst alleen op FZ gezet om te kunnen kijken naar eventuele verschillen tussen veelgebruikers van Bokt (die eerder op FZ kijken) en de 'algemene gebruiker'. De enquete heeft ook al wat eerder op hyves/facebook gestaan om te kijken hoe groot de response via die weg zou zijn. Vanaf vandaag inderdaad een melding bovenaan de pagina.

Pucknew schreef:
Jullie weten toch allang wie man en paard zij

Zoals gezegd is het specifieke 'wie' of 'waar' niet heel interessant bij het aanpassen van het beleid of de regels. Voor de beleidswijzigingen maakt het wel fors uit of 10% of 90% van de gebruikers zich aan een bepaald probleem ergert. In het geval van 90% zal dat punt een stuk meer aandacht krijgen en zullen er hardere maatregelen komen.

Iedereen bedankt voor het invullen van de enquete in ieder geval!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:38

Nouja, tot op zekere hoogte bart... Er zijn behoorlijk wat irritaties naar bepaalde personen toe, waarin beleidswijzigingen wellicht uitkomst kunnen bieden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:04

Als je gaat voor 90% van de gebruikers, voordat je wat verandert, heb je wel een probleem. Ten eerste vind ik de enquete nog steeds niet echt goed te vinden, het is dat ik hier over een gele balk lees, en krijg je een voorselectie waardoor de uitkomsten niet meer betrouwbaar zijn. Ten tweede is de meerderheid van de accounts niet actief op Bokt. Dus als je die cijfers meeneemt in je conclusie, is de conclusie volledig onbetrouwbaar.
Maken jullie een soort weging tussen mate van gebruik en klachten. Ik kan me voorstellen dat iemand die vaker post tegen meer dingen aanloopt, dan iemand die alleen wat zoekwerk verricht?
Is er wel bij jullie iemand die enig verstand heeft van het doen van onderzoek door middel van enquetes?
Laatst bijgewerkt door Nikka op 22-02-11 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:06

Ik zag die gele balk ineens verschijnen! Heb dus ook meteen ingevuld.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:49

Er zijn mensen die verstand hebben van het doen van onderzoek, maar het doel is niet het kunnen publiceren van een artikel in een wetenschappelijk tijdschrift :) We gaan idd niet voor 90% oid, het gaat vooral over de verhoudingen. Accounts die niet actief zijn op Bokt tellen we niet mee, er wordt alleen gekeken naar mensen die de enquete ingevuld hebben (en ja, daarbij heb je niet perse een 100% representatieve steekproef). We gaan in ieder geval kijken of er grote verschillen zitten tussen mensen die lang actief zijn en/of veel posten en andere gebruikers.

Ik had het idee dat de gele balk toch redelijk opvalt trouwens?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:53

De balk is heel duidelijk, denk dat jullie zo veel meer mensen kunnen bereiken dan alleen via dit topic. +:)+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:30

Mij in ieder geval niet, zit in een vrij lichte omgeving en dan springt het er niet uit. Verder als je naar een reeds eerder gelezen onderwerp gaat, kom je halverwege de pagina uit en krijg je (op mijn laptop in ieder geval) geen balk te zien

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:34

Super gecommuniceerd naar de gebruiker. Heb een hekel aan enquetes, maar omdat het zo subtiel gevraagd werd, heb ik 'm ingevuld!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:36

Puchje schreef:
Super gecommuniceerd naar de gebruiker. Heb een hekel aan enquetes, maar omdat het zo subtiel gevraagd werd, heb ik 'm ingevuld!

Super gecommuniceerd? Enquete staat er al een week :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:48

Hm :+
Dan is de gele balk nu een uitkomst dus :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:50

@Stef; zoals gezegd hebben we de enquete heel bewust initieel op relatief kleine schaal gecommuniceerd.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:56

Ik heb hem ook ingevuld, vond het wel een goede enquete :j

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:09

ingevud. :) Goede enquete

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:12

_Sim_ schreef:
Ik vind het jammer dat er in het eerste deel van de gesloten vragen geen ruimte is voor een opmerking/toelichting. Dat had ik graag gedaan bij sommige vragen.

dat vond ik ook, maar kan me ook voorstellen idd dat dat veel te veel werk kost.

Verder een duidelijke enquete :)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:50

Nikka schreef:
Als je gaat voor 90% van de gebruikers, voordat je wat verandert, heb je wel een probleem. Ten eerste vind ik de enquete nog steeds niet echt goed te vinden, het is dat ik hier over een gele balk lees, en krijg je een voorselectie waardoor de uitkomsten niet meer betrouwbaar zijn. Ten tweede is de meerderheid van de accounts niet actief op Bokt. Dus als je die cijfers meeneemt in je conclusie, is de conclusie volledig onbetrouwbaar.
Maken jullie een soort weging tussen mate van gebruik en klachten. Ik kan me voorstellen dat iemand die vaker post tegen meer dingen aanloopt, dan iemand die alleen wat zoekwerk verricht?
Is er wel bij jullie iemand die enig verstand heeft van het doen van onderzoek door middel van enquetes?

In me interweb schrijven maak ik veelvuldig gebruik van asterix-hoofdletter d, wat hier op bokt leidt tot *D
Nu kan ik heel hard gaan schreeuwen dat het me interweb mojo verkrampt en dat dit aangepast moet.
Maar met dit "probleem" ben ik van de 40 posters hier in het topic slechts 2.5 %.
Het zou "extreem" zijn dit louter voor 2.5 % aan te passen en daarmee 97.5 % verplichten een nieuw smilie alfabet te laten leren..

Verder zijn bugs nu uit de enquete gefilterd door een relatief kleine groep en klaar voor het grote publiek.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:59

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb het niet over triviale zaken als bijvoorbeeld een smiley. Daar gaat de enquete ook niet over, tenminste dat mag ik hopen. Ik kan me echter wel voorstellen dat degenen die meer posten meer zicht hebben op het functioneren van Mods, zaken waar ze tegenaan lopen qua regels en bijvoorbeeld hinder van trollen.
Dat de incidentele passanten hier geen last van hebben, wil niet zeggen dat het er probleemop dit punt is en dat het dan ook niet aangepast moet worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:27

BartVB schreef:
@Stef; zoals gezegd hebben we de enquete heel bewust initieel op relatief kleine schaal gecommuniceerd.

Klopt, ik reageerde dan ook op puchje die vond dat het super gecommuniceerd was ;) Wat simpelweg niet zo is, ongeacht dat daar een reden achter zit ;)

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:54

Even een tipje: Volgens mij kan de enquete meerdere keren ingevuld worden per gebruiker, is dit niet uit te schakelen? Het kan de resultaten beinvloeden als hier gebruik van wordt gemaakt.