Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:50

Daarom zeg ik ook : Helaas, maar je kunt niet iedereen tevreden stellen.

Het is gewoon niet anders, en daar leg ik mij bij neer, maar meld wel dat ik het jammer vind.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:50

Ik vind regel nr. 2 heel krom.

Dit is toch een forum? Juist bedoelt om verschillende meningen/uitspraken of biedingen in een topic te zetten?
Als ik met iedereen zou willen Pb'en kan ik net zo goed emailen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:51

Er gaat dan idd een hoop veranderen. Alleen het niet meer reageren op een topic lijkt me niet handig. ik weet van een ander forum dat dat ook zo is verandert en blijkt dat er veel minder wordt verkocht daardoor. Daarnaast is het soms handig als je op zoek bent naar iets ik soms kijk naar de reacties in een topic of er iets bij zit waar ik interesse in heb, zoals bv bij ruilen mogelijkheid. En voor een TS lijkt het me irritant als je steeds opnieuw antwoorden moet geven en je pb box dan snel overloopt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:52

Ben het met je eens Jolliegirl. Mijn inbox is ook te klein hiervoor. Daar komt bij, dat ik het prettig vind om vragen voor iedereen zichtbaar in het topic te stellen. Ook zie je zo makkelijk of er veel geïnteresseerden zijn bijv.

Misschien probeer ik het nog een keer, maar denk niet dat het voor mij werkt. Marktplaats vind ik om dezelfde redenen ook niet fijn. Heel spijtig, nogmaals. EA was voor mij daarbij een van de belangrijkste onderdelen van bokt.

Word hier gewoon even verdrietig van...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:53

De ruimte van de inboxen zou besproken worden met bart, dat zou wel groter kunnen.
Maar dan nog, ik vind het zó onoverzichtelijk.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:55

maar is het dan straks de bedoeling dat je voor elk product een nieuwe advertentie moet maken? Zoals op marktplaats? Anders heeft het biedt systeem nog vrij nutteloos

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:55

Dankje Oscar voor de uitleg :j

Ik denk dat als iedereen dit gewoon ziet als een tijdelijke tussenoplossing, dat we gewoon niet hoeven te klagen :) Het is tijdelijk, even vervelend, maar als het goed is (en daar vertrouw ik dan maar op), komt er straks wel een beter systeem.

En tjah, de één verkoopt liever iets in forumstijl, de ander in Marktplaatsstijl. Je kan toch niet iedereen daarin tevreden houden denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:57

Safiera ook voor mij geld dat, juist kijken hoeveel reactie er is en idd de interactie tussen verkoper en koper is wel handig. Als een TS erg traag, wazig of niet reageert op een vraag haak ik vaak al af omdat ik zeker wil weten dat een koop goed gaat. En ook is het handig om te weten waar veel vraag naar is en of het nog loont vragen te stellen of dat een prijs al te hoog oploopt. Daarnaast gebruik ik ook de reacties van eventuele kopers of ik daar ooit wat van zou willen kopen. Sommige bokkers zie je overal maar op bieden, daar zal ik minder snel wat van kopen vreemd genoeg.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:58

Er wordt nu vooral gesproken over het biedsysteem, maar gelukkig is er ook nog een alternatief voorhanden, nl. gewoon een vraagprijs in een topic melden. In de praktijk zie je dat nu ook al voor het overgrote deel. Ik denk dat we ons niet alleen moeten focussen op het biedsysteem. Het reguliere systeem (u vraagt, ik bied) komt veel vaker voor :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:01

Ik word ook niet vrolijk van dit bericht. Niet dat ik veel op EA kom, maar ik heb er op gemod en dit lijkt me eerlijk gezegd geen vooruitgang. Een vraagprijs is meer een richtprijs, dus ik zie dat eerlijk gezegd niet echt als een alternatief. Ik denk dat er zo veel onduidelijkheid en verwarring gecreëerd wordt. Pb's schieten er veel sneller bij, een topic zie je veel sneller terug bij je eigen berichten. Als je als ts erg veel producten tweedehands aanbiedt, lijkt me dat je het overzicht van de biedingen via pb ook snel kwijtraakt.

Ik hoop dat het in de praktijk beter gaat werken. Maar zoals ik het nu zie, is dit geen verbetering voor EA.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:01

Ik bied zelden maar vindt het wel erg leuk om te lezen, jammer dat jullie gaan veranderen het marktplaatssysteem vindt ik niet fijn.

Ik wil me best aanmelden om op EA te helpen met modereren, voor andere topics vindt ik mezelf gewoon te slecht in de nerderlandse taal. Maar topics op EA overzichtelijk houden is wat anders (denk ik)
Misschien zijn er meer mensen die alleen mod op EA willen zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:03

Sieltjuh, nu heb je de keuze tussen de 2 stijlen, straks niet meer.

Ik vind het schrappen van de openbare communicatie ook niet goed. Als ik een topic zie waarin de TS bv niet of slecht reageert, dan haak ik al af. Ook kunnen andere bokkers reageren met nuttige tips zoals 'dit is niet die kleur maar die' of 'je hebt mijn aankoop nog niet verstuurd'

Als verkoper is reageren in een topic snel gedaan, maar in een pb box een waarlijke ramp. Bij mail kan je tenminste replyen op een bericht waardoor de vorige correspondentie naar onderen zakt, door te scrollen kan je dan de hele communicatie zien, maar hier in je pb box gebeurt dat in de helft van de gevallen niet.

Ik ben ook een zakelijke verkoper en 600 berichten zijn niks qua ruimte. Kan elke 2 maanden grote schoonmaak houden en soms moet ik communicatie weggooien die achteraf toch nog nodig bleek. Verder kan je in je pb box geen onderscheid maken in privé zaken en verkoopzaken.

Ik had eerder gedacht dat EA zich meer ging toespitsen op een betere input vb als je een advertentie wil openen, moet je een vragenlijst invullen zodat standaard vragen al vanzelf beantwoord zijn. Nu schrijft iedereen maar wat hij wil en krijg je dus de ellenlange stoet van 'foto?' 'welke maat' 'is hij zwart of grijs' etc.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:04

Jolliegirl schreef:
Helaas ga ik EA niet meer gebruiken als dit in werking gaat.
Ik wil biedingen niet in mijn inbox hebben. En vind het risico van wanbetalers/niet opsturen van spullen te groot, aangezien hier dan niet meer op gemodereerd kan worden ivm privecommunicatie.

Helaas.
Je kunt niet iedereen tevreden stellen. :)

Mee eens..

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:05

Ik vind het geen vooruitgang. Jammer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 21:07

Wist je dat je je PB-box ook kunt verdelen in submappen en bijv. berichten als ongelezen kunt zetten?

Ik pik er deze opmerking even uit:
Citaat:
Ik had eerder gedacht dat EA zich meer ging toespitsen op een betere input vb als je een advertentie wil openen, moet je een vragenlijst invullen zodat standaard vragen al vanzelf beantwoord zijn. Nu schrijft iedereen maar wat hij wil en krijg je dus de ellenlange stoet van 'foto?' 'welke maat' 'is hij zwart of grijs' etc.

Dat gaat zeker ook gebeuren, maar het nieuwe systeem is nog niet klaar. We gaan nu werken met een noodoplossing en kunnen dan hopelijk snel over naar het nieuwe systeem waarin dit allemaal wel mogelijk is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:09

Mo, zou je willen toelichten waarom er nu zoiets wordt ingevoerd wat alleen (?) zal dienen als noodoplossing? Is het dan niet verstandig om EA voorlopig nog zo te laten voor wat het is, en dan het geheel in één keer goed aan te pakken?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:10

Oscar schreef:
Wist je dat je je PB-box ook kunt verdelen in submappen en bijv. berichten als ongelezen kunt zetten?

Ik pik er deze opmerking even uit:
Citaat:

Dat gaat zeker ook gebeuren, maar het nieuwe systeem is nog niet klaar. We gaan nu werken met een noodoplossing en kunnen dan hopelijk snel over naar het nieuwe systeem waarin dit allemaal wel mogelijk is.

Ja dat weet ik. Je kan echter maar 3 extra mappen maken....erg jammer.
Zou graag meerdere mappen willen maken.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:12

waarom komt er dan eerst een nood oplossing?
Deze oplossing gaat in mijn ogen echt niet werken :n

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:13

foxy80 schreef:
Sieltjuh, nu heb je de keuze tussen de 2 stijlen, straks niet meer.

Nee hoor, het is nu alleen forumstijl :)

Of bedoel je in de vorm van openbaar en/of pb? Want dan geef ik je wel gelijk. Daar heb je nu nog keuze in.

Maargoed, het is een tussenoplossing :) Persoonlijk ben ik wel meer van Marktplaats-stijl, omdat deze veel overzichtelijker is.

Irene2, de reden voor deze tussenoplossing heeft Oscar al eerder uitgelegd (pagina 2?).

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:15

Ik vind het een erg rare noodoplossing. Het lijkt mij juist voor veel meer problemen te zorgen. Je kan niet meer zien wat de biedingen zijn van andere bokkers en kan je dus niet meer tegen elkaar op bieden. Umm.. ik ben wel erg benieuwd naar de uiteindelijke eenmaal andermaal.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:16

Opzich wel makkelijk dat het EA wat over zichterlijker word,
want ik zag door de bomen het bos niet meer :')
Maar dat reageren in het topic en opbieden, vind ik JUIST zo uniek van bokt!!
dat kun je niet op marktplaats ofzo...
hoop dat dit toch wel blijft :j

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:17

Dankjewel Sieltjuh :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 21:17

RoosIris, ik ga even een balletje opgooien bij Bart en vragen of er extra mogelijkheden zijn :)

Julia, alles bij het oude houden is inderdaad een optie, maar er is veel onvrede over de huidige situatie. Gebruikers geven constant aan dat ze niet tevreden zijn over het huidige EA en voor ons is het haast ondoenlijk om alles bij te benen. Afijn, je kent de klappen van de zweep, en je weet hoeveel tijd de dagelijkse dingetjes in beslag nemen.....
We hebben ervaren handen nodig voor de vele bemiddelingszaken en om het nieuwe EA verder te ontwikkelen. Dat is 1 van de redenen (de overige redenen zijn hierboven al genoemd) om EA wat minder in modhanden te leggen en meer in gebruikershanden.

Joliene, de TS kan de biedingen zelf melden in het topic. Je kunt er er dan voor kiezen om een hoger bod te doen, of het topic te laten voor wat het is. De informatievoorziening zal ongeveer hetzelfde blijven, alleen de melder van de informatie wordt anders.

Ben ik nog iemand vergeten? Jullie gaan wel hard hoor, ik kan jullie bijna niet bijhouden :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:18

Grace schreef:
Maar dat reageren in het topic en opbieden, vind ik JUIST zo uniek van bokt!!
dat kun je niet op marktplaats ofzo...
hoop dat dit toch wel blijft :j

Ja, dat vind ik ook!
Ik koop en verkoop mijn paardenspullen om deze reden alleen maar via Bokt, nooit via andere sites, tenzij het een paard is.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:20

Ja dat snap ik, maar ik kan me voorstellen als TS bijvoorbeeld 10 gewilde dekjes te koop aanbied haar/zijn PB box overstroomt met berichtjes. Vooral als TS een halve dag niet op bokt komt en dus niet de biedingen kan vermelden in het topic.