Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dribbel schreef:Met slowfeeder bedoel ik de kunststof bak met daarin een hooibaal met daarop een rooster.
Citaat:EN NOG EEN NADEEL :
•Modder
Omdat de paden veel door de paarden belopen worden kan er in het natte seizoen een modderprobleem ontstaan; sommige lager gelegen paddockparadijzen zijn daardoor in de winter helaas niet te gebruiken.
lottex schreef:Wat leuk dat er hierover nu een artikel staat in de wiki
goed geschreven
EN NOG EEN NADEEL :
•Modder
Omdat de paden veel door de paarden belopen worden kan er in het natte seizoen een modderprobleem ontstaan; sommige lager gelegen paddockparadijzen zijn daardoor in de winter helaas niet te gebruiken.
Aurora3 schreef:Dat modderverhaal daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Een verzorgpaardje van mij staat met 5 andere paarden in een vergelijkbaar systeem als wat Arabesk laat zien, ook met een pad en met zomerweilanden en een soort zandpaddock.
Helaas is het pad in de winter nauwelijks te gebruiken omdat de paarden bijna constant tot over hun kogels in de modder wegzakken. Op zich is dat nog niet zo heel erg omdat ze in de paddock wel droog kunnen staan en dus uit de modder weg kunnen. Maar als we ze in dat modderige stuk laten staan in de winter halen ze hun benen open lang de boomstronken die onder de modder verstopt zitten. Ook heeft er al eens een paard zijn been verdraaid omdat hij gewoon vastgezogen stond in de blubber.
Ik denk dus dat modder wel degelijk een nadeel kan zijn als je pech hebt met je ondergrond.
Over dat filmpje ga ik Arno even benaderen.