als verwaarlozing veel reactie losmaakt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:46

Citaat:
'Ze vertelde dat de AID gister al langs is geweest, dierenbescherming eerst niet wilde kijken maar door de verontrustende berichten toch ook is wezen kijken.'

Dit staat op het IJslanderforum.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:54

Ik blijf erbij, voor een lading paarden die dreigde te verdrinken werd destijds alles uit de kast getrokken. Daar wilde Bokt graag mee genoemd worden. Let wel, dit waren paarden, die hoe zielig het ook was, ook zelfstandig hadden kunnen gaan zwemmen.

Deze 40 dieren staan opgesloten in stukjes wei of in een stal waar de bergen stront uitgedroogt als rotsen op elkaar gestapeld liggen Ze zijn kompleet overgeleverd aan de mensen, de eigenaren die er geen ene reet aan doen. Van ernaar kijken krijgen ze geen volle buik, door het te verzwijgen krijgen ze geen normale verzorging, door je kop de andere kant op te draaien krijgen ze geen medische verzorging.

Nou word er zoveel geroepen hier op dat forum, dan is het nu de taak van het forum om het in goede banen te leiden, en ervoor te zorgen dat er daadwerkelijk iets gedaan gaat worden. Dit forum had toch ook nieuwswaarde? Dat was toch de reden dat er niet zomaar berichten werden weggegumd? Ik heb anders verdomd veel weer zien verdwijnen al dan niet in dit specifieke topic. Dus heeft Bokt geleerd? Nee. Maar ga gerust zo door met de struisvogelpolitiek. maar hou er rekening mee, dat er heel veel mensen op de kast zitten nu, en dat bij ieder interview, IEDERE berichtgeving Bokt door die stronthopen gesleept gaat worden.

Maar het is allemaal wel best zo... er gaat over 5 minuutjes een melding naar o.a. geenstijl.nl . Als Bokt niks doet, adn gaat het alle nieuwssites op die er zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:10

Oeh, kijk maar uit, dat is misschien wel smaad :D.

Ceriadwen

Re: als verwaarlozing veel reactie losmaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:15

Ik heb het gemeld op geenstijl en op fok.nl Als Bokt zijn vingers er niet aan wil branden.. dan zijn er misschien nog wel fora en nieuwssites die niet bang zijn en wel wat voor de dieren willen gaan betekenen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:45

Zou het helpen om heel internet vol te kladden? Zou het niet beter helpen mensen te mailen/bellen en schrijven die echt iets kunnen doen? Denk daarbij aan plaatselijke raadsleden, burgemeester, provinciale statenleden, staatssecretaris, Tweede Kamerleden AID LID etc. etc.

Bokt heeft er toch al aandacht aan geschonken? Men wil alleen geen foto's plaatsen of namen en aangezien men toch constant het topic bleef vervuilen daarmee, hebben de mods het op slot gedaan.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:50

Het is wel apart dat Bokt WEER een topic over de verwaarloosde IJslanders op slot doet, destijds werd het topic van Suleilitha op slot gedaan en toen haar partner een account had aangemaakt om deze dieren te redden werd het op slot gedaan omdat er werd gesuggereerd dat het een SA van Suleilitha was.
Ik begin toch sterk te vermoeden dat Bokt belang heeft bij die verwaarloosde IJslanders omdat iemand uit het Modteam misschien familie van die boer is?
Waarom gaat zo'n belangrijk onderwep dan op slot? Je kan mij niet vertellen dat het gedaan is omdat het niet volgens de boktregels gaat. Het gaat nu puur om dierenmishandeling en bokt doet er net zo hard aan mee door het te negeren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:51

DE AID gaat maandag vergezeld door een veearts kijken.
Ook is het de AID die gevraagd heeft NIET bij te voeren op het moment, omdat zij dan geen reeel beeld krijgen van de situatie. Wij zijn op dit moment in direct contact met de AID om deze zaak op te lossen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:58

Ik hoop echt dat het opgelost wordt, met dank dan aan een paar (ex-)bokkers.
Bokt had hier IMO veel meer aan mee kunnen helpen, jammer, een gemiste kans voor een paardenforum.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:06

Ik weet niet of het een taak van bokt is. Is vooral een taak van getuigen en plaatsgenoten lijkt me. Aangezien die al 2 à 3 jaar getuigen daarvan zijn vraag ik me toch af waarom NU pas de maat vol is. Is er in tussenliggende tijd wèl goed voor de dieren gezorgd?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:11

Slimmerik, ik wil je verzoeken hier niet te gaan prikken wat betreft correcte verzorging. Dit verzoek is n.a.v. de hysterie omtrent jouw mening naar zwerfkatten en zal de waarde van dit topic teniet doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:14

Het is geen taak van bokt, maar als paardenforum lijkt het mij wel normaal om aandacht te besteden aan paardenleed.
Ik vind het raar dat allerlei topics over dit onderwerp gesloten worden, je kan ook gummen als er namen of persoonlijke info genoemd wordt. Ik woon aan de andere kant van Nederland, dus persoonlijke info zegt mij (en het grootste gedeelte van Bokt) toch niets.
Maar dat er wat aan dat paardenleed gedaan moet worden, lijkt mij normaal en als groot paardenforum zou je daar je steentje aan bij kunnen dragen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:17

Of men kan zich gewoon houden aan wat er wordt gevraagd (dus geen namen/foto's) en dan was er ook niks aan de hand. Zoals de oplettende lezer zal hebben gezien, heb ik gisteravond laat al gezegd dat er binnen het team druk wordt overlegd. Ik vraag daarom nog even geduld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:18

Prima chevax. We wachten af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:20

@ Slimmerik... Die opmerking doet je naam eer aan? Is het je nou nog niet duidelijk dat er al 5 jaar gevochten wordt (of is het al zes?) om die paarden overeind te houden? Dat er geen instantie was die zijn nek uit durfde te steken???? Dat mensen van heinde en verre bezig zijn met het schrijven van brieven, rondbrengen van foto's... en echt 'lastig zijn' bij de belangrijkste instanties en dat niks helpt???? Lijkt het jou vooral een taak van getuigen en plaatsgenoten? OMG... reageer dan niet... als het jou bedoeling is om een wig te drijven en om te 'fokken'...

Respect voor al die mensen die nog een poging durfden te wagen. Ik was namelijk al murw in 2009 en was heel erg blij met de relatief korte winter in 2010... ik had geen adem meer... en ik schaam me er voor... nu, mede gemotiveerd door Sita en Aaf... en tig walgelijke foto's van hele hele droevige paarden... gaan we er weer vol tegenaan.

En iedereen die denkt dat hij/zij niet verantwoordelijk is... ja... dat ben je... als je je stem niet hebt laten horen... want niet je stem laten horen geeft aan dat je het eens bent met de 'situatie'....

Een feitje vanuit het stamboek... in 2004/2005... heeft meer dan 50% van de aangemelde geboren veulens de leeftijd van 1 jaar niet gehaald... sinds die tijd vechten al jaren mensen om dit te stoppen. Des te meer mensen dit weten, des te meer media aandacht... kunnen we dit stoppen en anders gaat het weer, zoals al die voorgaande jaren... weer de doofpot in. Wil BOKT alsjeblieft meewerken om deze nachtmerrie te stoppen... want anders... staan deze paarden over een jaar er weer zo bij....

Amen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:22

Dat was mijn vraag dus Wieke: wat er tot nu toe gebeurd is.... bedankt voor je antwoord.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:24

Slimmerik ben ik het niet echt mee eens dat het alleen voor getuigen en plaatsgenoten is,ik kan mij er ook niet vanaf zetten en ik ben geen plaatsgenoot of getuige ja van de foto s en die zeggen meer als genoeg.
En honderden mensen krijgen meer voor elkaar dan 1 iemand, anders was er natuurlijk al lang wat aan het leed van deze dieren gedaan.
Maar als iedereen maar de andere kant opkijkt........

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 15:24

chevax schreef:
Of men kan zich gewoon houden aan wat er wordt gevraagd (dus geen namen/foto's) en dan was er ook niks aan de hand. Zoals de oplettende lezer zal hebben gezien, heb ik gisteravond laat al gezegd dat er binnen het team druk wordt overlegd. Ik vraag daarom nog even geduld.

Volgens mij moet dat haalbaar zijn om geen namen te noemen, wat de foto's betreft heb ik wel een vraag, er is bijvoorbeeld een foto in de krant verschenen die er niet om liegt. Een persbericht met foto kan toch wel? Door een foto is dan ook gelijk duidelijk waar het om gaat en voorkomt onduidelijkheid.
Het is in ieder geval heel goed om te lezen dat de AID er maandag naar toe gaat samen met een dierenarts.
Hopelijk komt er dan ook hulpverlening op gang voor de eigenaren en voor de paarden. Het is voor de eigenaren ook erg dat dit ze zo boven het hoofd is gegroeid en er niet meer zonder hulp uit kunnen komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:26

Eerlijk gezegd, vind ik, afwachten niet de juiste houding.
Als een dier in nood is, moet je handelen. Nu hoeft Bokt dat niet zelf te doen, maar het zou fijn zijn als ik de berichten over de pony's zou kunnen blijven volgen.
Ik heb begrepen dat de AID maandag komt kijken en dat vind ik al belachelijk laat. Maar er wordt in ieder geval iets gedaan. Met dank aan bepaalde mensen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:27

EstherHegt, we zijn bezig om te kijken hoe we eea kunnen doen mbt een persbericht of iets dergelijks.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:28

Ik heb meerdere foto's gezien van de pony's.
Waarom zouden deze niet geplaatst mogen worden?

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:35

Ik heb aan de nieuwsredactie gevraagd of ze het desbetreffende krantenartikel op de voorpagina willen plaatsen.

als er zo iets in de USA gebeurd staat het ook op de voorpagina dus zou het erg raar vinden als het met paarden in nederland niet zou gebeuren.

Ondertussen staat het artikel ook op http://www.tolt.nl/ijs/v2/index.php onder het kopje nieuws.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:41

Sorry maar dit is wel weer typerend voor hoe het op bokt gaat de laatste tijd..
Ik ben hier al steeds minder actief, en kan me voorstellen dat er mensen zijn die besluiten niks meer te maken willen hebben met een forum die niet eens een nieuwsbericht hierover toestaat.. _-:(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:42

@Vordur,
Daarom wil ik ook dat de foto's hier op Bokt worden geplaatst. Dit is een paardenforum.
Ik heb geen Ijslander, dus ik kom nooit op een Ijslander-forum.
Ik vind het onzin om naar een ander forum te gaan, om de foto's te kunnen zien.
De foto's zijn IMO belangrijk, omdat je op de foto's kan zien, hoe de situatie daadwerkelijk is.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:48

Bokt maakt een merkwaardige swing.
Berichten en gebruikers worden niet weggehaald in het kader van 'algemeen belang'. Het is van het van groot maatschappelijk belang dat een ieder een oeroud topic tot in den eeuwigheid in zijn geheel kan terugvinden. Hoe Blacky er vijf jaar geleden uitzag, wat Beauty tien jaar geleden te eten kreeg.........de maatschappij kan blijkbaar niet zonder deze wetenschap.

Maar bij zaken als verwaarloosde ponies komen we ineens tot een minimale interpretatie van het begrip 'algemeen belang'. Ik wil de rechter nog zien die meent dat sprake is van smaad en laster wanneer foto's worden geplaatst van ernstig verwaarloosde ponies met aantoonbare verhongering en onbehandelde wonden. Dit valt dan onder Art261 lid 3 Sr:
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

Het is maar net waar je als forum de prioriteiten legt >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:51

Jasper... _/-\o_