ik begrijp even een paar dingen niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:48

Er is hier helemaal geen sprake van een groepe positievelingen en negatievelingen.
Ik zie een grote groep mensen die op een forum komt om bij te leren en om op een nette manier met andere mensen om te gaan. Ik heb er althans geen zin om mee te doen met onnozele spelletjes en onderhuidse steken. Voel ook niet de behoefte om mijzelf tot één of ander fanclubje te rekenenen.
Die grote groep mensen in geïnteresseerd in het fenomeen paard en niet in een stamboek an sich.
Een aantal andere mensen schept er blijkbaar plezier in om in een discussie scherpe opmerkingen en dergelijke te plaatsen. Ik ga me er niet mee bezig houden om de jouwe op te diepen CGJ12 maar als je bepaalde topics eens eerlijk terugleest dan zal je voor jezelf moeten toegeven dat je dingen gezegd hebt die niet door de beugel kunnen.
Om dan nu Bart te beschuldigen dat hij partijdig optreedt, vind ik ook maar heel flauw.
Het wordt hoog tijd dat een aantal mensen eens de hand in eigen boezem steken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:54

Ik weet zeker dat er geen mensen naar een clinic komen om er rel te schoppen, als ze willen schoppen nemen ze wel een abonnement op de plaatselijke voetbalvereniging.

Als Anna een clinic organiseert ben ik best geïntresseerd, alleen dan wel graag toelichting aan de hand van praktijkvoorbeelden. Maar ik kom alleen als iedereen welkom is, los van het feit of de mensen waarop gedoelt wordt wel of niet komen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:07

Ik houdt me ook beschikbaar voor een clinic van Anna, kan ik meteen een appeltaart van haar proeven aangezien ze vrij veel tijd in de keuken doorbrengt volgens mij Knipoog. Moet ze toch ook wel een bakwonder zijn met schitterende lijnen op de taart Haha!. Sorry grapje tussendoor.

Als je dit topic alleen al leest, gaan je nekharen toch ook overeind staan? Bij mij in ieder geval wel, als je dan kritisch bent t.o.v. de "anti-Anna-club" (ik noem het zo maar even, dan is het voor iedereen duidelijk wat ik bedoel), wees dan ook kritisch naar jezelf en geef toe dat je een "pro-Anna-club" lid bent en dat je ook meedoet aan het steekspel.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:12

Sjuimpje schreef:
Ik weet zeker dat er geen mensen naar een clinic komen om er rel te schoppen, als ze willen schoppen nemen ze wel een abonnement op de plaatselijke voetbalvereniging.

Als Anna een clinic organiseert ben ik best geïntresseerd, alleen dan wel graag toelichting aan de hand van praktijkvoorbeelden. Maar ik kom alleen als iedereen welkom is, los van het feit of de mensen waarop gedoelt wordt wel of niet komen.

Net zoals je bezoek aan Antoine de Both? Kom dan maar niet Sjuim! Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:24

Anoukie schreef:
.........., als je dan kritisch bent t.o.v. de "anti-Anna-club" (......), wees dan ook kritisch naar jezelf en geef toe dat je een "pro-Anna-club" lid bent en dat je ook meedoet aan het steekspel.

Ik dacht duidelijk aangegeven te hebben me het meest thuis te voelen bij de KWPN-club [ik ben een rechthoekstype Haha! ]
Gezien de Bovenbalken / stermerries topics heb ik dacht ik genoeg kritiek gegeven op het KWPN (eigen club dus) en ben dan ook zeker niet zelf ingenomen.

Bij reacties van mensen die zich bij groep 2 het meest thuis voelen [de vierkantstypen met lendenmechanisme Haha! ] zie ik dergelijke zelfkritiek veel minder.

maar wellicht zie ik het verkeerd.......?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 11:34

punt is, dat ik nou net, met mij ook anderen, proberen uit alle stromingen dat te pakken, wat in onze ogen het beste is.

Ik lever echt geen kritiek op beide partijen, vind ik niet nodig.

Fokken blijft ook een kwestie van smaak, alleen is het imo wel prettig als mijn fokprodukt ook nog een fijn beweegd en prettig te rijden is.

Imo zou het ook niet nodig zijn dat Bart als scheidsrechter op zou moeten treden, wij zijn toch p.dorie volwassen mensen.

Dat is wat ik mis in de anti groep Anna, om maar iets in een hokje te plaatsen, volwassen ?????.

Dus laten we een constructieve discussie zien te houden, graag met deegrol humor en geen steken onder water.

met betrekking tot de clinic, blijf het een goed plan vinden en wat mij betreft is iedereen welkom, doch is het niet de bedoeling er op een negatieve manier naar toe te gaan, zodat het constructief zou kunnen worden Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:36

VLEUTIE schreef:
Net zoals je bezoek aan Antoine de Both? Kom dan maar niet Sjuim! Schijnheilig

Anna’s theorie kan niet zomaar zwart/wit getoetst worden.

Iemand valt echter door de mand als hij ‘Et Voila’ roept terwijl het paard almaar slechter loopt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:39

Het lastige van de beide theoriën is dat ze elkaar bijna uitsluiten.

Immers "de rechtshoekstypen" versus "de vierkantstypen", daar kun je niet echt een compromis tussen maken.
Een vierkant <--> rechthoek: samenvoegen blijft het een rechthoek, zij het iets minder gerekt.......
Daar komt geen wiskundige onder uit.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:02

CGJ12 schreef:
Het lastige van de beide theoriën is dat ze elkaar bijna uitsluiten.

Immers "de rechtshoekstypen" versus "de vierkantstypen", daar kun je niet echt een compromis tussen maken.
Een vierkant <--> rechthoek: samenvoegen blijft het een rechthoek, zij het iets minder gerekt.......
Daar komt geen wiskundige onder uit.

Het einde van een discussie of het resultaat van een discussie hoeft toch niet te betekenen dat je de andere van je gelijk overtuigd hebt. Dus dat beide theorieën elkaar uitsluiten is toch geen probleem.
Er is toch niemand die verwacht dat jij je eigen inzichten en ideeën gaat verwerpen.
Als ik zo'n discussie volg dan probeer ik na te denken over wat iemand schrijft en kijk ik naar de argumenten waarmee deze persoon zijn stelling onderbouwd. Met argumenten bedoel ik dan wel degelijk gefundeerde en geformuleerde bijdragen, dus geen dingen in de aard van "het is toch altijd zo geweest, of..."
Deze argumenten toets ik dan aan mijn eigen ideeën en probeer er over na te denken. Indien nodig kan ik toelichting vragen of als ik niet akkoord ga dan zoek ik even gefundeerde tegenargumenten.
Neem nu het voorbeeld van blanke en zwarte atleten in de loopnummers. Blanke atleten mogen zich te pletter trainen, ze zullen nooit zo goed presteren als de zwarten. Zwarte atleten hebben blijkbaar via hun genen andere spieren en dergelijke gekregen zodat ze uitblinken in de loopnummers.
Vanuit deze gedachte is het niet zo vreemd om ook bij paarden naar genetica en aanleg te gaan kijken en dat te toetsen aan wat wij van een sportpaard verlangen.
Met dergelijke instelling lees ik dan de teksten van Anna en denk er weer wat verder over na. Mocht ik heel veel tijd en zin hebben dan zou ik zelf op het net verder informatie bij elkaar gaan zoeken en nog meer gaan nadenken.
Eén van de dingen die ik mijn leerlingen (17 a 18-jarigen) op school leer is gezond kritisch te zijn. Geloof nooit zo maar wat men zegt of schrijft of op tv toont. Ga zelf op onderzoek uit, zoek informatie bij elkaar, vorm je eigen mening. In de lessen over argumentatie en discussie leren ze dan hoe ze die mening op een correcte manier kunnen ventileren. Zo hoop ik dat ik er kritische en wijze volwassenen kan van maken die durven uitkomen voor hun eigen mening, die hun mening kunnen onderbouwen en die altijd respect hebben voor de mening en de persoon van anderen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:03

Ook ik ben heus wel in staat om met de nodige deegrol humor de zaken te bekijken. Maar als je wat verder gaat kijken dan dat, is het niet zo raar dat de naam Troef enkele malen in verband is gebracht met Anna42. En zonder daar verder een punt van te maken, door alles wat er is gebeurd met Troef, snap ik heel goed dat een hele hoop mensen dan op de achterbenen gaan staan!

Daraom zou het zo fijn zijn als Anna42 niet meer anoniem door het leven gaat met een schort voor de jurk en een deegrol in haar hand, maar ook daadwerkelijk een dergelijke foto van haarzelf zou plaatsen. Dat zou toch het plaatje compleet maken en daar kan dan werkelijk iedereen de humor van inzien, zeker weten.

Dan kan er ook weer vrijer gediscussieert worden, toch?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:06

Kijk het feit dat meerdere mensen (waaronder anna zelf, en waaronder troef zelf) heel volhardend beweren dat anna troef niet is, maar...... En dat dus een duidelijke leugen is, maakt het natuurlijk wel heel makkelijk om dan toch de vinger naar troef te wijzen!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:10

Maar, Anoukie, waarom is het nu zo belangrijk dat Anna een foto van zichzelf zou plaatsen. Ik weet ook niet wie Anna is en het interesseert me ook niet.
Er zijn trouwens heel wat deelnemers aan de discussies die ook niet met open vizier strijden. Ik heb eens een aantal profielen aangeklikt en kwam tot de vaststelling dat dat van mij nog het meest volledige was. Mijn leeftijd staat er in, mijn beroep staat er in, welke paarden ik heb enzovoort.
Bij jou staan die dingen er ook allemaal in maar bvb bij CGJ12 staat er enkel dat hij een man is en in Drenthe woont, bij Sarabande staat er ook enkel wat in over de paarden die ze fokt. Ik heb daar dus geen enkel probleem mee. Iedereen vertelt wat hij/zij kwijt wil.
Internet is nu eenmaal een anoniem iets. Ik kan evengoed mijn profiel vullen met allerlei nepinfo, geen hond die dat kan uitvissen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:14

Samsam schreef:
Kijk het feit dat meerdere mensen (waaronder anna zelf, en waaronder troef zelf) heel volhardend beweren dat anna troef niet is, maar...... En dat dus een duidelijke leugen is, maakt het natuurlijk wel heel makkelijk om dan toch de vinger naar troef te wijzen!

Wat heeft dat toe te voegen aan een discussie? Schaduwaccounts vallen vlug op Schijnheilig .
Volgens mij weten we ook niet wie CGJ is, hoewel die ook al wat aan ophitsen deed. Internet is anoniem, als je niet wil discussiëren met anoniempjes kan je beter een pennevriend zoeken ofzo.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:19

Blijf dan anomiem, en schakel niet half bokt in om je een valse identiteit aan te meten!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:20

Zannekin schreef:
Gaan we het op die clinic dan wel niet enkel over KWPN hebben maar over het sportpaard internationaal, kunnen wij als Belgjes ook nog meespreken.

Ik spreek nooit over het KWPN paard. Ik spreek over het sportpaard. Binnen dat kader heb ik mijn visie onderstreept met o.a. ook KWPN paarden die een bepaald skelet (bouw) hebben en paarden met een ander skelet (bouw). Die feiten probeer ik zowel foktechnisch als op prestatieniveau met elkaar te vergelijken en dan blijkt dat daar elimentaire verschillen tussen zitten. Vervolgens stel ik dan de vraag: Is er een verband tussen het skelet en de prestaties van het ene sportpaard en het andere? Welke rol spelen dan bepaalde bloedlijnen?
In dat verband heb ik daarnaast de Nederlandse (en dat is niet alleen het KWPN ook de bv het NRPS is compleet afgeweken van de oorspronkelijke visie en huppelt blind achter het KWPN aan, met alle gevolgen van dien) maar ook de bv de Belgische denkbeelden en de gigantische deskundigheid en praktische ervaringen van de oude Landstallmeisters geprojecteerd en afgezet tegen de huidige prestaties. Is er een plausibele onderbouwing voor de Nederlandse denkbeelden en dan kom ik tot de conclusie dat die ontbreekt. Ik heb bijvoorbeeld heel duidelijk aangegeven waarom een te lang voorbeen funest is voor een sportpaard dat dressuren of springen moet. Ik heb geen enkele, maar dan ook geen enkele, zinnig tegenargument gehoord. Behoudens die van........ ik heb het op stal even aan de Jazzen gevraagd en die hadden er geen enkel probleem mee.. Nee, allicht niet. Zolang ze maar stilstaan, gaat het nog wel. Maar du moment dat ze moeten presteren, onstaan de problemen. Elke serieuze fokker zou vervolgens de vraag moeten stellen, zijn wij wel op de goed weg met die lange voorbenen en lange ruggen? Zijn wij wel op de goede weg met sportpaarden waarbij het zwaartepunt achter de massa ligt? Dat blijkt goed voor renpaarden te werken maar niet voor sportpaarden. Kunnen wij van zulke paarden ueberhaupt wel verlangen dat ze in de dressuurring verzameld, met een verheven lichtheid en met zichtbaar enthousiame de gevraagde oefeningen laten zien? Dat goed presterende paarden ook een goed functionerend lendenmechanisme moeten hebben. Dat deze cruciale voorwaarden ook voor springpaarden geldt. Het zwaartepunt moet VOOR de massa liggen omdat ook bij het springen, naast de galoptechniek, instelling, voorzichtigheid etc., de verzameling cruciaal is. Een paard dat met lange benen galoppeert, springt ook met lange benen! Als je theoretisch al weet (de mens is de enige diersoort die zijn denkbeelden kan beredeneren) dat dit praktisch - voor paarden met een verkeerd zwaartepunt- fysiek bijna onmogelijk is en tot mentale(o.a pijn) problemen leidt , waarom fok je dan toch zulke paarden?
Wij gaan het dus over sportpaarden hebben. Daar vallen o.a zowel de Belgische als de Nederlandse onder. Neem je wel van die lekkere Belgische pralines mee? Dan is IEDEREEN zoet en gaan we het fijn over HET sportpaard hebben. Een paard is geen sportartikel, waar je zomaar stukjes korter of langer, hoger of lager aanbreit. Maar een levend WEZEN, waarvoor wij als fokkers de verantwoordelijkheid dragen dat dit intelligente en wonderschone wezen zowel fysiek als mentaal in staat moet zijn, om als vriend van de mens, al die hoge menselijke eisen (die oorspronkelijk genetisch aanwezig zijn) moeiteloos en met plezier keer op keer kan doen. Hoe bundelen wij nou al die genetisch voorwaarden (fenotypisch en genotypisch, fysiek en mentaal) in dit prachtige dier, dat ons allen zo mateloos boeit en van wiens schoonheid (in rust, in beweging en werkend) wij zo eindeloos kunnen genieten.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 12:25

Zo is het, kijk maar in mijn profiel ook daar is niet veel te vinden, waarom, ach overtollige ballast denk ik.

Voor wie echt geinteresseerd is, die weet toch wel waar hij mij kan vinden.

Wie of wat Anna, Troef enz. allemaal zijn, doet niet ter zake, dat is dus het punt.
Het gaat toch om de info die mensen geven, zie er heel veel die alleen maar nutteloze info geven. Vooral de P.....meisjes.

Op bokt zitten heel veel paardemensen (dus geen mensen met een paard, die bedoel ik niet) die kunnen bijdrage aan constructieve discussies zonder elkaars mening door de str.. te willen duwen.

Haha!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 12:27

Samsam schreef:
Blijf dan anomiem, en schakel niet half bokt in om je een valse identiteit aan te meten!

waar haal je dit nu weer vandaan, constructief nee dus, laat ik zeggen, Anna heeft mij niet ingeschakeld, doch ook niet met de deegrol bedreigd om dit te doen Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:29

Jammer Anna dat je zo offtopic gaat en op een offtopic opmerking ingaat terwijl we het hier over hele andere zaken hebben. Het kan niet anders dan dat je dit allemaal amusant vindt, maar je gaat er zelf niet op in?

Nee Teigetje, ik heb niets te verbergen, kom uit voor wie en wat ik ben. Maar IK kan me juist heel goed voorstellen, dat als iemand zo onder vuur ligt (wat ik van de topicstarter begrijp tenminste), diegene ervoor kiest om niet meer anoniem te zijn en daarmee iedereen verbaasd (of juist niet). Dan praat je meteen een stuk makkelijker, Bart heeft minder werk te doen en iedereen is happy. Dat is toch veel makkelijker dan tig topics aan 1 persoon te besteden?

Verder, ook ik heb mogen genieten van een aanhanger van Anna's fanclub aangezien ik haar (=Anna) "aansprak" over een grove taalfout en daarop meteen een pb kreeg van iemand die het voor haar opnam en mij (voor haar gevoel) op mijn plaats zette. En waarom? Als je het mij vraagt,... Maar ik zeg niets, kijk wel uit voor een rode kaart Knipoog.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:40

Ik begrijp wat je wil zeggen, Anoukie. Ik zou het zelf misschien ook wel doen, me bekend maken, als het zo'n hetze veroorzaakt.
Aan de andere kant lijkt Anna me iemand met een heel fijn gevoel voor humor en volgens mij zit zij zich gewoon achter de computer te pletter te amuseren en ik kan haar geen ongelijk geven.
Want, zeg nu zelf, als je nu als objectieve buitenstaander al die topics eens zou doornemen, je zou er haast meer kunnen van snoepen dan van om het even welke soap. Eén of andere slimme tv-producer kan er misschien nog een idee voor een spannende serie uit puren.
En het is dat wat een aantal mensen waaronder ik mezelf zeker wil rekenen, hier proberen te zeggen. Zo van mensen alstublieft, kijk nu eens waar die discussies telkens maar op uitdraaien, kan het nu aub niet anders. En dan heeft het ook geen belang of je nu Klaas of Piet of Jaap of Anna heet.
Zoals Anna zelf al schrijft, het gaat hier om een passie die we allemaal delen, het paard. Laat ons deze passie toch niet laten verdringen door allerlei kleinmenselijke toestanden.
En by the way, vanaf 1 september eis ik als leerkracht Nederlands het recht op om mensen op hun taalfouten te wijzen Knipoog Haha! *LOL* (tot dan ben ik uiteraard nog met vakantie) Vingers aflikken

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:42

Anna, klein verzoekje van mijn kant, zou je misschien je teksten kunnen onderverdelen in alinea's?
Je voorziet ze keurig van leestekens etc., maar een witregel op z'n tijd vergroot de leesbaarheid, het zijn altijd van die lange lappen. Tussen het kauwen door even de gelegenheid om te slikken is wel zo fijn Haha!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:45

Anoukie schreef:
Ook ik ben heus wel in staat om met de nodige deegrol humor de zaken te bekijken. Maar als je wat verder gaat kijken dan dat, is het niet zo raar dat de naam Troef enkele malen in verband is gebracht met Anna42. En zonder daar verder een punt van te maken, door alles wat er is gebeurd met Troef, snap ik heel goed dat een hele hoop mensen dan op de achterbenen gaan staan!

Daraom zou het zo fijn zijn als Anna42 niet meer anoniem door het leven gaat met een schort voor de jurk en een deegrol in haar hand, maar ook daadwerkelijk een dergelijke foto van haarzelf zou plaatsen. Dat zou toch het plaatje compleet maken en daar kan dan werkelijk iedereen de humor van inzien, zeker weten.

Dan kan er ook weer vrijer gediscussieert worden, toch?

Van de foto schrik je gegarandeerd en daar ik wil ik niemand aan blootstellen. Ik heb veel meer het idee dat een aantal mensen helemaal geen moeite heeft met de anonimiteit maar zo verrekt nieuwsgierig zijn naar dat mens met die uiterst tastbare deegrol. Die af en toe een paar heilige huisjes omver schopt en waarbij sommige pausen denken: welke bijbel leest die anonieme kardinaal verdulleme en wie steekt daarachter?
Pim Fortuyn is toch dood en daar heeft de gevestigde politiek geen last meer van. Bestaat het dan toch? Reincardinatie en krijgen we hem nou in de paardenwereld terug? Is Anna de genetische speld in die onmoemelijk ondoorzichtige genetische hooiberg?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:48

Zannekin schreef:
Volgens mij weten we ook niet wie CGJ is........

Hou nou even op zeg......

Iedereen die mijn postings volgt weet wie ik ben of kan het in no time achterhalen.
Ik heb zelfs aangegeven welk paard op welke keuring mijn eigendom was. Ik heb het catalogusnummer er nog bijgezet!

En dan praat ik nog niet over de mensen die me serieus een PB hebben gestuurd. Die weten tot het laatste details welke paarden ik heb en hoe ik over die dieren denk. Zowel positief als negatief.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 12:52

Anna ik wil niet mieren.... maar jou speld is spelt volgens mij.

Nogmaals waarom is iedereen zo nieuwsgierig, dat begrijp ik niet Verward
waarom moet Anna perse Troef zijn Verward

daar heb ik nog geen zinnig antwoord op gezien.

voor mij maakt het echt niet uit, het gaat om de info en teksten, laat ik erbij opmerken, ook de Anna deegrol humor doet het goed bij mij OK dan!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:53

Anna42 schreef:
Van de foto schrik je gegarandeerd en daar ik wil ik niemand aan blootstellen. Ik heb veel meer het idee dat een aantal mensen helemaal geen moeite heeft met de anonimiteit maar zo verrekt nieuwsgierig zijn naar dat mens met die uiterst tastbare deegrol. Die af en toe een paar heilige huisjes omver schopt en waarbij sommige pausen denken: welke bijbel leest die anonieme kardinaal verdulleme en wie steekt daarachter?
Pim Fortuyn is toch dood en daar heeft de gevestigde politiek geen last meer van. Bestaat het dan toch? Reincardinatie en krijgen we hem nou in de paardenwereld terug? Is Anna de genetische speld in die onmoemelijk ondoorzichtige genetische hooiberg?

Ten eerste: ik schrik niet zo snel hoor Knipoog.
Ten tweede: als je jezelf al een kardinaal gaat noemen hemel je jezelf wel behoorlijk op voor een boerenvrouw. Klopt bij mij niet helemaal. En om jezelf een "genetische speld in die onmoemelijk ondoorzichtige genetische hooiberg" getuigt vind ik van iets te veel arrogantie,... Anoniem of niet!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:59

........geef mij maar even een catalogusnummer uit het verleden Anna42 van 1 van jouw paarden. Wel even vermelden welke keuring het betrof.

Ik heb echt geen behoefte aan een foto / wie je WEL of NIET bent. Maar Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar je eigen fokprodukt(en).
Da's alles. Is dat nou zo moeilijk?
Wellicht kom ik dan een keer bij je kijken als ik in de buurt ben (als dat mag).