Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Chiqa schreef:puma schreef:Dat zegt helemaal niks over kop in het zand steken of rijp zijn voor een psychiater.
Dat soort opmerkingen maken deze discussie idd niet respectvoller, mijn oog viel hier ook op en vond die opmerking echt te ver gaan, bovendien is dat volledig offtopic.
byjou1983 schreef:Helaas leven we in een wereld waar dit soort dingen gebeuren, dan zou je geen krant meer kunnen lezen, geen tv meer moeten kijken.
Maar gelukkig heb je altijd zelf de keuze om iets te lezen of niet....
En je kunt inderdaad bokt anders instellen, je hebt altijd zelf een keuze!
delerium schreef:Als er staat "veulen ernstig mishandeld" weet ik heel goed dat het niet voor mij is om te lezen, ik trek het me dan nog steeds aan, maar kan het loslaten. Bij een titel die ZO duidelijk is staan de gruwelijkheden meteen op mijn netvlies gebrand en raken daar ook gewoon niet meer af.
puma schreef:@GITM ik begrijp jouw standpunt ook en meningen zullen (gelukkig maar) altijd verschillen. De een 'verwerkt' (dieren) leed nou eenmaal anders dan een ander en dat wil niet zeggen dat die ander dan compleet gevoelloos is maar die stapt daar makkelijker weer overheen. Ik blijf dan heel lang rondlopen met vragen hoe mensen zo kunnen worden dat ze elkaar of dieren (of de nieuwe hype bejaarden!) zulke vreselijke dingen aandoen. En wat voor pijn en angst er mee gepaard moet zijn gegaan. Ik kan dat niet meteen weer van me afzetten.
Chiqa schreef:puma schreef:Dat zegt helemaal niks over kop in het zand steken.
Dat soort opmerkingen maken deze discussie idd niet respectvoller, mijn oog viel hier ook op en vond die opmerking echt te ver gaan, bovendien is dat volledig offtopic.
easygoing schreef:Chiqa schreef:
Dus we mogen ook niet meer realistisch zijn? Als je dit soort dingen niet wil lezen omdat je anders zelf een rotgevoel krijgt is in mijn ogen je kop in het zand steken,niets meer of minder.
mika11 schreef:Iedereen volgt het nieuws op zijn eigen manier.
Krant, TV, internet etc.
Laat ieder in zijn waarde op welke manier je met het nieuws omgaat.
Niemand komt er onderuit om verschrikkelijke dingen die mensen elkaar of dieren aandoen te lezen of te horen.
Maar dat wil niet zeggen dat je dan persé alle verhalen die je maar kunt vinden moet lezen.
Dat heeft niks met de kop in het zand steken te maken.
Daphne__ schreef:
delerium schreef:Ik denk niet dat er sprake van is dat anderen een minder inlevingsvermogen oid hebben. Ik denk alleen dat het inderdaad op een of andere manier anders is.
Het is (iig bij mij) niet zo dat ik echt niets kan hebben/horen ofzo, ik heb in mn leven een berg meegemaakt, een berg gezien. Ik heb mensen en dieren zien sterven, en echt niet allemaal omdat het "de natuur" was. Maar dit soort expliciete titels kan ik gewoonweg niet van me af zetten. Ik zal het mensen die er minder/geen moeite mee hebben niet kwalijk nemen of ze bot vinden oid; en therapie heb ik er al helemaal niet voor nodig. Maar loslaten?Ik kan nog nachtmerries hebben over topics van jaren geleden...
luxx schreef:*Heeft deja-vu*
Had dit gisteren ook, precies hetzelfde als jij topicstarter, en heb een jaar geleden een soortgelijk topic geopend over een foto die op de nieuwspagina stond, als je het doorleest zie je direct dat de reactie's ongeveer hetzelfde zijn als in deze en snap je ook meteen hoe Bokt/de nieuwsredactie/en een hoop medebokkers met persoonlijke gevoeligheden omgaan, sex e.d mag niet, kun je de jongere bokkers mee kwetsen, maar volwassen bokkers kwetsen is blijkbaar niet erg.
[FZ] Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???Daphne__ schreef:
http://www.bokt.nl staat om beschreven reden allang niet meer als favo, ik kwam hem steeds in de actieve onderwerpen tegen, wat doe je daar tadaa tegen Daphne?