Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:20

Ik ben het toch eens met Billy,

maar als de mods zeggen dat ze niks voor je kunnen doen met IMO een duidelijke uitleg. Wat wil je dan nog doen dan hier mopperen? It's a dead end...

al, als je dr naam hebt kan je dr op hyves of facebook zoeken, maar als ze je op bokt al negeert geef ik je weinig kans,.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 07:26

JuliaMaria schreef:
griebels schreef:
in mijn ogen wordt ze nog steeds opgelicht dus is het niet verjaard :n

Vind ik ook, of het nou over 15 of 150 euro gaat (tja om het ene maak je je misschien meer druk dan het ander...): het is en blijft oplichting.
En dat bokt hier niet in wil bemiddelen vind ik een grote tegenvaller. :n

Even hier op inhakend: heb je ook gelezen waarom we dit niet kunnen doen?

In het vorige topic (link staat in de openingspost van de topicstarter) is al een uitleg gegeven waarom we hierin niet kunnen en willen bemiddelen. Brievenbuspost is een goedkope manier van verzenden, maar er zitten risico's aan omdat niemand kan bewijzen dat iets verstuurd is. Tegenovergesteld is ook het geval: er is ook niemand die kan bewijzen dat iets niet ontvangen is. Ik vind het dan ook te ver gaan om de verkoper van destijds van oplichting te beschuldigen. Wij hebben immers niet naast de brievenbus gestaan toen het artikel (al dan niet) gepost werd.
Voor pakketpost ligt dat allemaal wat anders, daarbij heb je altijd nog een verzendcode waarmee e.e.a. nagetrokken kan worden.

Wanneer iemand 3 jaar na dato een klacht indient over een transactie dan is het inderdaad zo dat we daarin niet meer bemiddelen. In het andere topic is uitgelegd waarom. Ik denk dat het in dit soort zaken ook goed is om het even van de andere kant te bekijken. Stel dat je zelf 3 jaar geleden iets aan iemand verkocht hebt en per brievenbuspost verstuurd hebt, zou je het dan redelijk vinden als wij als mods van EA daar nu op terug zouden komen en van je zouden verlangen dat je bewijst dat je destijds het artikel in de brievenbus gedaan hebt? Ik heb zo'n vermoeden dat je dit zelf ook niet redelijk zou vinden.

Anoniem

Re: Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:33

Ik zou alsnog aangifte doen. En dat meen ik heel serieus.
Je bent opgelicht, en je voelt je daar nog steeds onprettig over.
Je hebt betreffende persoon de kans gegeven om excuses te maken en het goed te maken, dat heeft diegene niet aangegrepen terwijl ze iets strafbaars heeft gedaan.

Het bedrag doet niet terzake. Als ik 1000 mensen voor dat bedrag oplicht heb ik een aardig bedragje bijelkaar.

Bokt is een afspiegeling van de gewone maatschappij, er zitten dus ook mishandelaars, oplichters, dieven, net zoals hele lieve en oprachte mensen.

Degene die dit gedaan heeft kan een grote oplichtster zijn, of iemand die een keer een domme fout heeft gemaakt, dat weet je niet.
Maar jij hebt haar de ruimte gegeven het uitteleggen.
Die kans heeft ze niet genomen en dus kan jij je eigen conclusies trekken.

Jij naar een psych, onzin. Als je onrecht aan wordt gedaan kan dat aan je gaan vreten, het gevoel hebben dat je iets mee moet doen. En die optie heb je gewoon.
Het is die ander die fout zit, laat je niet aanpraten dat jij fout bent.

Half nederland heeft grote mond dat mensen die strafbare feiten plegen teveel beschermt worden, en slachtoffers soms beschuldigt worden... Nou dit lijkt me zo'n voorbeeld in het klein.

Waarschijnlijk gebeurd er niets met je aangifte, maar als jij nummer zoveel bent die aangifte doet, of als betreffend persoon nog een keer iets strafbaars doet, dan wordt het wel meegewogen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:40

MariekeB schreef:
Je hebt betreffende persoon de kans gegeven om excuses te maken en het goed te maken, dat heeft diegene niet aangegrepen terwijl ze iets strafbaars heeft gedaan.

En DAT is waar je de fout ingaat, er is namelijk helemaal geen bewijs dat er sprake is van oplichting! Het artikel is met enveloppost verstuurd, niet per pakketpost. Er valt dus helemaal niks te traceren. Misschien heeft de verkoper het wel gewoon op de post gedaan en is het niet aangekomen omdat iemand van de post het wel een leuke envelop vond? Weten wij veel. Je kunt niet iemand zomaar beschuldigen van iets strafbaars terwijl dat helemaal niet is bewezen/te bewijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:57

Daar heb je uiteraard gelijk in dat heb ik niet handig opgeschreven, het kan mis zijn gegaan.
dat kan,.
Maar ik bekijk het hier uit het gezichtspunt van de TS, en als dat verhaal klopt lijkt het op zijn minst nalatigheid.

Ik ken de andere partij niet, en dat doet er ook niet toe ( dat is meestal zo nml bij posts over een gebeurtenis zoals die er zoveel zijn hier) , dus we kunnen alleen speculeren over wat de andere partij vindt. en die speculaties lopen mij te vaak uit de hand ( in het algemeen) dus ik ga in principe gewoon uit van de TS haar verhaal.

Theoretisch zou het hele zelfs verhaal verzonnen kunnen zijn
Maar ze zegt dat ze is opgelicht en daar ga ik dan ook vanuit.
En volgens de TS heeft de tegenpartij alle kans gekregen tot uitleg.

Ik heb ook nergens gezien dat er via TNT een onderzoekje is geweest of dat het gemeld is etc etc ( dat kan allemaal als er post kwijtraakt, of het terug wordt gevonden is iets anders, maar soms gaat de verpakking onderweg kapot en krijg je bij beschrijving van het product het gewoon alsnog netjes thuis).
Daar heeft de verkoper niets mee gedaan toch, en er is toch ook niet geprobeerd om een oplossing te vinden etc etc...

Maar je hebt gelijk dat mijn zin niet handig opgeschreven is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 12:38

Rinske schreef:
MariekeB schreef:

En DAT is waar je de fout ingaat, er is namelijk helemaal geen bewijs dat er sprake is van oplichting! Het artikel is met enveloppost verstuurd, niet per pakketpost. Er valt dus helemaal niks te traceren. Misschien heeft de verkoper het wel gewoon op de post gedaan en is het niet aangekomen omdat iemand van de post het wel een leuke envelop vond? Weten wij veel. Je kunt niet iemand zomaar beschuldigen van iets strafbaars terwijl dat helemaal niet is bewezen/te bewijzen.

Ik heb de rest nog niet gelezen maar jij hebt het verhaal ook niet duidelijk gelezen:

Mijn betaling is verlopen via de post (ik had destijds nog geen internetbankieren).
De verkoopster moest het artikel via pakketpost versturen (daarvoor heb ik ook verzendkosten betaalt destijds). Zij zou dus wel een bewijs kunnen hebben van verzending, want bij pakketpost krijg je een bewijs van verzending mee.
Maar zij zei tegen mij dat ze die niet meer had. En het pakket is never nooit meer aangekomen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:35

Focussed, je hebt zowel in dit topic als in het andere topic nergens geschreven dat het om pakketpost zou gaan, dat staat er echt niet. Wel dat je de betaling per post verstuurd hebt, maar niet dat het dekje als pakketpost verstuurd is.

Het maakt voor deze zaak eigenlijk ook niets meer uit. 3 jaar na dato zijn de gegevens niet meer terug te vinden in de database van TNT, dus wij hebben daar ook geen zicht meer op. Mocht er ooit nog eens iets fout gaan dan hoop ik dat je ons weet te vinden :)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:44

@Oscar het zou fijner en eerlijker zijn als de verkoopster gewoon meedenkt als het wel echt kwijt is en als t niet echt kwijt is even excuses maakt.

tuurlijk is 3 jaar na dato lang maar dan nog is niet focussed de 'schuldige' en is het gewoon laag om iig niet even te antwoorden aan haar hoe t volgens de ander zit dan heeft focussed maby ook niet wat ze wil maar wel meer duidelijkheid!! Het is toch niet moeilijk even te beantwoorden? zeker niet als het echt kwijt is geraakt. (bijwijze van) Door niet te reageren maakt diegene het toch alleen maar 'verdachter"?

nou ja hoop voor TS dat er ooit een oplossing komt

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:16

merenque schreef:
Het gaat over 15 euro en iets dat 3 jaar terug is gebeurt..... Het is maar geld, en geen tonnen. Van fouten kan je leren dus hopelijk heb je er wat van geleerd. Leef nu, wat gebeurt is is gebeurt.

Helemaal mee eens. Steek je energie in iets anders. Die l*llige 15 euro. Niet leuk, maar leer ervan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:39

Focussed schreef:
Ik heb de rest nog niet gelezen maar jij hebt het verhaal ook niet duidelijk gelezen:

Mijn betaling is verlopen via de post (ik had destijds nog geen internetbankieren).
De verkoopster moest het artikel via pakketpost versturen (daarvoor heb ik ook verzendkosten betaalt destijds). Zij zou dus wel een bewijs kunnen hebben van verzending, want bij pakketpost krijg je een bewijs van verzending mee.
Maar zij zei tegen mij dat ze die niet meer had. En het pakket is never nooit meer aangekomen.

Uh, dat het met de pakketpost verzonden zou worden heb je niet eerder vernoemd, dus dat kan ik ook niet weten ;) . Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook geen verzendbewijzen 3 jaar bewaar hoor, sommige kopers laten ook niet weten wanneer/of ze iets ontvangen, als je niks hoort dan ga je er toch vanuit dat iets ontvangen is, niet?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:54

Crypto, daar heb je ook gelijk in, ik zou er zelf toch altijd voor kiezen om even te antwoorden. Ook al zou ik weten dat ik iets verstuurd heb, dan nog zou ik even een berichtje in de trant van "vervelend dat het zo gelopen is" terugsturen. 't Is geen verplichting om een PB te beantwoorden, maar ik ben het wel met je eens dat het beter is om zulke zaken even uit te praten. Je ziet nu aan dit topic al wel hoeveel oud zeer er zit en dat zou niet nodig moeten zijn, zeker niet zo lang na dato.

Voor de meelezers: mochten er problemen zijn met een EA-transactie, dan staat in de charter van EA een stukje geschreven over de mogelijkheden om te bemiddelen. In dit geval kunnen we helaas niets meer betekenen, maar er zijn gelukkig in veel gevallen wel mogelijkheden om tot een oplossing te komen :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:28

Wat kinderachtig om na je topic met uitleg een nieuw topic te starten met eigenlijk precies dezelfde vraag. De bewijslast ligt in dit geval bij jou als je naar de politie stapt; succes dus met je 15€ via de post.
Je hoeft niet hier op bolt allerlei manieren te verzinnen om je gelijk te halen, meerdere mods hebben al gereageerd dat dit na 3 jaar niet meer kan. Ga dan niet door lopen zeuren met dit topic maar pak het in de toekomst anders aan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 19:45

faye1995 schreef:
Wat kinderachtig om na je topic met uitleg een nieuw topic te starten met eigenlijk precies dezelfde vraag. De bewijslast ligt in dit geval bij jou als je naar de politie stapt; succes dus met je 15€ via de post.
Je hoeft niet hier op bolt allerlei manieren te verzinnen om je gelijk te halen, meerdere mods hebben al gereageerd dat dit na 3 jaar niet meer kan. Ga dan niet door lopen zeuren met dit topic maar pak het in de toekomst anders aan.

Jij kan zeker niet lezen :D ?
Dit is namelijk niet precies dezelfde vraag.
In het eerste topic ging het erom of ik dmv moderators nog wat kon doen aan de oplichtingszaak
In dit topic gaat het erom of je hulp van een mod kan verwachten wanneer iemand je PB's negeert

Dus ik zeur? Dus ik zit fout? Dus ik moet niet manieren verzinnen om mijn gelijk te halen?
Zal ik jou eens oplichten en dan geen gehoor meer geven, kijken of jij dat zo leuk vindt :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:50

Hier hoef je dan toch geen 2 topics over te openen. Maar een mod PB'en.
En ja jij zit fout, je moest 3 jaar geleden al aan de bel trekken. En niet 3 jaar later 2 topics erover aanmaken. Mods hebben al gezegt dat ze niet meer kunnen bemiddelen, meer kunnen ze niet doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 19:53

Everytime schreef:
Hier hoef je dan toch geen 2 topics over te openen. Maar een mod PB'en.
En ja jij zit fout, je moest 3 jaar geleden al aan de bel trekken. En niet 3 jaar later 2 topics erover aanmaken. Mods hebben al gezegt dat ze niet meer kunnen bemiddelen, meer kunnen ze niet doen.

Ik heb de topics geopend om te kijken of bokkers het wisten en met het doel dat ik dan in het topic een mening van een mod zou krijgen. Waarom een topic en geen PB? Omdat ik dan eerder een reactie had.

Maar goed ik zit blijkbaar fout want ik ben opgelicht en mag dan niet meer naar mijn geld vragen. Duidelijk.....
:roll: Hoop dat jullie vandaag allemaal je gram weer hebben gehaald en weer blij kunnen zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:11

Je stelt je nou wel erg zielig aan.
HAd je alleen ach wat sneu antwoorden verwacht?
Als je toen 15 was, ben je nu 18.
Volwassen dus, dus laat die 15 euro achter je en ga verder met je leven....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:12

Billy schreef:
Je stelt je nou wel erg zielig aan.
HAd je alleen ach wat sneu antwoorden verwacht?
Als je toen 15 was, ben je nu 18.
Volwassen dus, dus laat die 15 euro achter je en ga verder met je leven....

Stel ik me aan? Ben jij psycholoog? Misschien moet ik eens met je praten, is het eerste consult wel gratis (moet geld besparen ivm met die 15 euro natuurlijk die ik nog mis). :D

Nee ik hoef niet dat soort antwoorden. Ik ben eigenlijk alleen opzoek naar antwoorden waar ik iets aan heb. Tot nu toe alleen nog gekregen van de modjes ;) Waarvoor dank trouwens :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:17

Lees je laatste alinea eens.....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:20

Nou je mag best gewoon reageren hoor Focussed, dat mensen niet de antwoorden geven waar je op zit te wachten maakt het nog niet dat wij perse onze gram willen halen. Voor dit soort zaken kun je beter een mod pben als je direct antwoord wil, krijg je ook geen ongewenste berichten van mensen met een andere mening :) .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:21

Billy schreef:
Lees je laatste alinea eens.....

Is toch een grapje :D

Ik kan heel goed tegen andere meningen, maar mensen hoeven niet te gaan katten, dat is gewoon je gram halen. En niemand hoeft zich aangesproken te voelen hoor :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:23

De rol-met-je-ogen smiley maakt je alinea niet echt duidelijk een grapje :D . Ik denk dat mensen niet echt willen katten, maar na 2 topics denken veel mensen (denk ik) wel zoiets van: helaas, je kunt er niks meer aan doen (is ook al meerdere keren aangegeven), en laat het los. Snap je :) ?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:25

Rinske schreef:
De rol-met-je-ogen smiley maakt je alinea niet echt duidelijk een grapje :D . Ik denk dat mensen niet echt willen katten, maar na 2 topics denken veel mensen (denk ik) wel zoiets van: helaas, je kunt er niks meer aan doen (is ook al meerdere keren aangegeven), en laat het los. Snap je :) ?

Dat was ook geen grapje, maar over die alinea had Billy het toch ook niet (of vergis ik me nou) ?

Ik snap dat.
Maar zeggen: "Helaas, je kunt er niets meer aan doen, je kunt het beter loslaten denk ik" klinkt toch heuuul anders dan : "Meid je bent een zielige aansteller, het is 15 euro, zeur daar niet over". Of zie ik dat fout ?
De reacties mogen imo wel iets genuanceerder, anders jaag je elkaar enkel tegen elkaar in het harnas.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:31

Als ik een pb zou krijgen waarin ik uitgemaakt zou worden als oplichter voor iets wat 3 jaar geleden gebeurd is zou ik ook niet reageren hoor. Voor hetzelfde geld heeft ze alles gewoon verstuurd en is het kwijt geraakt bij de post. Als ik iets verstuur en er niks weer van hoor ga ik er van uit dat het gewoon is aangekomen. Mocht iemand mij na 3 jaar een pb sturen met de vraag of ik me nog kan herrineren of ik 3 jaar terug iets op de post heb gedaan en dan pas zegt dat het niet is aangekomen, dan zou ik eerder geneigd zijn om te reageren.
Het is en blijft de toon die de muziek maakt. Als jij je pb net zo aanvallend geschreven hebt als je topics zou je er van mij in mogen blijven hangen. Als jij beleefd vraagt of er iets mis kan zijn gegaan zonder beschuldigingen zou je nog een kleine kans op een antwoord hebben.
Dus ga maar eens bij jezelf na wat je toon was die je in de pb hebt aangeslagen. Dan weet je waarschijnlijk ook waarom je geen antwoord hebt gehad.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:33

DeHP schreef:
Als ik een pb zou krijgen waarin ik uitgemaakt zou worden als oplichter voor iets wat 3 jaar geleden gebeurd is zou ik ook niet reageren hoor. Voor hetzelfde geld heeft ze alles gewoon verstuurd en is het kwijt geraakt bij de post. Als ik iets verstuur en er niks weer van hoor ga ik er van uit dat het gewoon is aangekomen. Mocht iemand mij na 3 jaar een pb sturen met de vraag of ik me nog kan herrineren of ik 3 jaar terug iets op de post heb gedaan en dan pas zegt dat het niet is aangekomen, dan zou ik eerder geneigd zijn om te reageren.
Het is en blijft de toon die de muziek maakt. Als jij je pb net zo aanvallend geschreven hebt als je topics zou je er van mij in mogen blijven hangen. Als jij beleefd vraagt of er iets mis kan zijn gegaan zonder beschuldigingen zou je nog een kleine kans op een antwoord hebben.
Dus ga maar eens bij jezelf na wat je toon was die je in de pb hebt aangeslagen. Dan weet je waarschijnlijk ook waarom je geen antwoord hebt gehad.

Ik heb haar niet uitgemaakt voor oplichter. Ik heb gePBt dat ik het betreurde dat de koop zo is gelopen en hoe haar gedachtes daarover zijn.
Jammer dat er meteen aangenomen wordt dat ik haar uit maak voor van alles. Het is dat ik de inhoud van PB's niet openbaar mag maken maar anders had ik het graag voor je gedaan.

Al vraag ik me af of dit niet de omgekeerde wereld is. Ik heb betaald en nooit mijn waar gekregen. Zij heeft vervolgens nooit meer iets van zich laten horen. Dus nu is het aan mij om maar aan te tonen dat ik vriendelijk ben geweest? Anders is het mijn eigen schuld dat ik nul op rekest krijg? Zou nog een mooie boel worden ook.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 18-01-11 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:34

Als iedereen dit nou zo kinderachtig vind en eigenlijk niet de moeite waard vinden, waarom blijft dan iedereen reageren?
Begrijp ik echt niks van! We zitten gewoon al 3 pagina's over iets te lezen dat op de 1ste pagina al duidelijk was, er is niks aan te doen, deal with it!
Er is niemand dood, en degene die niet reageert vind het schijnbaar niet de moeite waard, laat toch gaan, zegt meer over haar dan over een ander. Diepe diepe zucht....