Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
JuliaMaria schreef:griebels schreef:in mijn ogen wordt ze nog steeds opgelicht dus is het niet verjaard
Vind ik ook, of het nou over 15 of 150 euro gaat (tja om het ene maak je je misschien meer druk dan het ander...): het is en blijft oplichting.
En dat bokt hier niet in wil bemiddelen vind ik een grote tegenvaller.
MariekeB schreef:Je hebt betreffende persoon de kans gegeven om excuses te maken en het goed te maken, dat heeft diegene niet aangegrepen terwijl ze iets strafbaars heeft gedaan.
Rinske schreef:MariekeB schreef:Je hebt betreffende persoon de kans gegeven om excuses te maken en het goed te maken, dat heeft diegene niet aangegrepen terwijl ze iets strafbaars heeft gedaan.
En DAT is waar je de fout ingaat, er is namelijk helemaal geen bewijs dat er sprake is van oplichting! Het artikel is met enveloppost verstuurd, niet per pakketpost. Er valt dus helemaal niks te traceren. Misschien heeft de verkoper het wel gewoon op de post gedaan en is het niet aangekomen omdat iemand van de post het wel een leuke envelop vond? Weten wij veel. Je kunt niet iemand zomaar beschuldigen van iets strafbaars terwijl dat helemaal niet is bewezen/te bewijzen.
merenque schreef:Het gaat over 15 euro en iets dat 3 jaar terug is gebeurt..... Het is maar geld, en geen tonnen. Van fouten kan je leren dus hopelijk heb je er wat van geleerd. Leef nu, wat gebeurt is is gebeurt.
Focussed schreef:Ik heb de rest nog niet gelezen maar jij hebt het verhaal ook niet duidelijk gelezen:
Mijn betaling is verlopen via de post (ik had destijds nog geen internetbankieren).
De verkoopster moest het artikel via pakketpost versturen (daarvoor heb ik ook verzendkosten betaalt destijds). Zij zou dus wel een bewijs kunnen hebben van verzending, want bij pakketpost krijg je een bewijs van verzending mee.
Maar zij zei tegen mij dat ze die niet meer had. En het pakket is never nooit meer aangekomen.
faye1995 schreef:Wat kinderachtig om na je topic met uitleg een nieuw topic te starten met eigenlijk precies dezelfde vraag. De bewijslast ligt in dit geval bij jou als je naar de politie stapt; succes dus met je 15€ via de post.
Je hoeft niet hier op bolt allerlei manieren te verzinnen om je gelijk te halen, meerdere mods hebben al gereageerd dat dit na 3 jaar niet meer kan. Ga dan niet door lopen zeuren met dit topic maar pak het in de toekomst anders aan.
Everytime schreef:Hier hoef je dan toch geen 2 topics over te openen. Maar een mod PB'en.
En ja jij zit fout, je moest 3 jaar geleden al aan de bel trekken. En niet 3 jaar later 2 topics erover aanmaken. Mods hebben al gezegt dat ze niet meer kunnen bemiddelen, meer kunnen ze niet doen.
Billy schreef:Je stelt je nou wel erg zielig aan.
HAd je alleen ach wat sneu antwoorden verwacht?
Als je toen 15 was, ben je nu 18.
Volwassen dus, dus laat die 15 euro achter je en ga verder met je leven....
Rinske schreef:De rol-met-je-ogen smiley maakt je alinea niet echt duidelijk een grapje. Ik denk dat mensen niet echt willen katten, maar na 2 topics denken veel mensen (denk ik) wel zoiets van: helaas, je kunt er niks meer aan doen (is ook al meerdere keren aangegeven), en laat het los. Snap je
?
DeHP schreef:Als ik een pb zou krijgen waarin ik uitgemaakt zou worden als oplichter voor iets wat 3 jaar geleden gebeurd is zou ik ook niet reageren hoor. Voor hetzelfde geld heeft ze alles gewoon verstuurd en is het kwijt geraakt bij de post. Als ik iets verstuur en er niks weer van hoor ga ik er van uit dat het gewoon is aangekomen. Mocht iemand mij na 3 jaar een pb sturen met de vraag of ik me nog kan herrineren of ik 3 jaar terug iets op de post heb gedaan en dan pas zegt dat het niet is aangekomen, dan zou ik eerder geneigd zijn om te reageren.
Het is en blijft de toon die de muziek maakt. Als jij je pb net zo aanvallend geschreven hebt als je topics zou je er van mij in mogen blijven hangen. Als jij beleefd vraagt of er iets mis kan zijn gegaan zonder beschuldigingen zou je nog een kleine kans op een antwoord hebben.
Dus ga maar eens bij jezelf na wat je toon was die je in de pb hebt aangeslagen. Dan weet je waarschijnlijk ook waarom je geen antwoord hebt gehad.