'Kinderslot' @ bokt?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:19

xlovelove schreef:
Inderdaad :j. Je krijgt op één topic soms ook honderd keer het zelfde commentaar en dan gaan ze rellen. Ik snap hier het nut ook niet van. Maar inderdaad we zouden op een nette manier met elkaar moeten kunnen praten.

en dat is voor veel heeeeel moeilijk dat blijkt al weer anders was dit topic niet nodig..

Cassidy

Re: 'Kinderslot' @ bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:19

Is dit topic echt nodig?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:21

Cassidy schreef:
Dus jij vindt dat je, als je verkeerde informatie krijgt in een topic, je dit topic maar weg moet klikken als je je daar aan ergert? Dan keldert het niveau van Bokt nog erger dan dit nu al het geval is. Mensen met echte kennis van zaken komen hier al niet meer. Wat wil je dan? Lekker keutelen op Penny niveau, foto's bekijken van weer het zoveelste halster en setje dat iemand voor zijn paard heeft aangeschaft?

Als ze het allemaal maar met elkaar eens moeten zijn, en er geen flinke discussies meer mogen ontstaan, wat is de waarden dan van een forum?

Als ik foto's van paardjes wil zien, dan abboneer ik me wel op webshots...daar heb ik Bokt niet voor nodig....

nee je groot recht om te bekijken en reageren maar val dan niet in herhaling en kom met een eigen menig en ga niet mee met anderen lijkt mij wel zo rieel weet je niks nuttigst te vertellen snuffel dan lekker verder...

kijk discussies prima maar soms word iemand topic zo verziekt en blijf je bezig je uitleg te verwoorden lijkt mij niet nodig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:26

Je zult me niet betrappen op het meelopen met de algemene mening in een topic, als deze niet bij mijn mening aansluit. Maar zijn jullie van mening dat bokkers maar 1 keer een pro-reactie en een keer een contrareactie binnen een discussie mogen geven? En als je mening aansluit bij die van een ander, dat je dan maar helemaal niets mag plaatsen?
Wat zal bokt dan stil worden....

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:39

jah van mij mag je maar wat is dan nog relevant als bepaalde dingen al gezegt is en vooral als iets gemeld word waar niet om word gevraagt...en dan nog de manier waarop het gezegt/getypt word daar gaat het om dit gaat helemaal niet om discussie's maar om de manier waarop je iets meld kijk als je in een pist bui bent en wil gaan zeiken om het maar even zo te noemen val daar gewoon een ander niet mee lastig dit is wat veel mensen wel gaan doen dan krijg je rellen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:50

Het is inherent aan een discussie dat deze een kant uitgaat. Van het een komt het ander, en nee, daar wordt niet altijd om gevraagd maar een andere insteek of visie, ongevraagd of niet, kan heel waardevol zijn in een discussie.
Ik weet niet in wat voor topics jullie allemaal kijken, maar ik kom toch heel weinig rellen op bokt tegen. Het moderatorteam doet wat dat betreft goed werk, sluit en verwijdert ze meteen. Dus ik zie ze niet hoor!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:40

ship schreef:
jah van mij mag je maar wat is dan nog relevant als bepaalde dingen al gezegt is en vooral als iets gemeld word waar niet om word gevraagt...en dan nog de manier waarop het gezegt/getypt word daar gaat het om dit gaat helemaal niet om discussie's maar om de manier waarop je iets meld kijk als je in een pist bui bent en wil gaan zeiken om het maar even zo te noemen val daar gewoon een ander niet mee lastig dit is wat veel mensen wel gaan doen dan krijg je rellen..

Ik denk dat de grens tussen rellen, pittige vragen, en discuseren maar heel fijn is, maar een reactiequota vind ik persoonlijk absurd.

Wanneer ik dingen zie die niet door de beugel kunnen zeg ik er wat van, ik let dan niet op de leeftijd, ik hoop dat door pittige vragen/discussiëren mensen hun verstand gaan gebruiken in het vervolg.
Wanneer een TS daar normaal op reageert (en normaal is een wijds begrip), zie je mij niet moeilijk doen, maar wanneer dan diezelfde TS hetzelde nog een keer plaatst, of een post van mij (die ik altijd netjes probeer te onderbouwen) volkomen negeert, ja dan komt het wel eens voor dat mijn opmerkingen eens wat feller worden. Maar wanneer TS<16 is moet ik at maar negeren? No way!

Op jeugdhonk kom ik niet, moeten ze daar maar posten :+

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:44

ja dat is mij ook wel opgevallen.
maar niet alleen bij jongeren, ook veel oudere bokkers krijgen commentaar.
en het rellen, wat hier best vaak gebeurt op bokt vindt ik echt zonde.
je kan elkaar ook helpen ipv belachelijk te maken of te kleineren.
natuurlijk mag je iemand eens goed de waarheid vertellen, maar hoe het dan netjes.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 02:06

Ik vind dat je gelijk hebt TS!
Heb soms ook met die kids te doen en inderdaad gewoon vriendelijke kritiek...

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 14:30

Discussiëren is erg belangrijk, netzoals dat mensen met veel verstand van zaken hebben andere proberen wat meer verstand bij te brengen. Natuurlijk mag ieder zijn eigen mening geven (liever wel goed onderbouwt) en het hoeft niet 1 pro en 1 contra te zijn, maar als er alleen maar hetzelfde gezegd wordt (> 10 x) dan heeft dat geen toegevoegde waarde meer.
Wat wél enorm belangrijk is, is de manier waarop het gezegd wordt en daar doel ik op.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:41

joliene schreef:
Veel mensen zullen daarna ook geen nieuwe topics meer open wat ook erg jammer is.

_/-\o_ _/-\o_

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:45

Sieltjuh schreef:
Waarom alleen bij <16? Ik vind dat er in elk topic, ongeacht de leeftijd, gewoon normaal gereageerd moet worden.

Idem :)

Want sommige reacties lopen hier echt de spuigaten uit..

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:21

Ik heb ook wel eens zitten denken of het zou werken de leeftijd verplicht op te geven. Maar ja, wat doe je eraan als een 13-jarige zich aanmeld als 18-jarige? En daarnaast lijkt het me als (ruim) volwassene niet meer nodig de exacte leeftijd te vermelden. Maar ach, dat geheim geef ik graag prijs om de jongeren wat te beschermen. :D

In elk geval ben ik het ermee eens dat commentaar wel wat vriendelijker en op fatsoenlijke toon gegeven mag worden. Bij kinderen, maar ook bij volwassenen. Sommige mensen kan zo'n opmerking behoorlijk raken, ik voel wel eens mee met een TS die er van langs krijgt. :oo

skyline schreef:
Misschien voor mensen die niet normaal kunnen reageren op topic's (bij bepaalde dan )
Daar een stipje bijzetten bij 2 stipjes kan je bijvoorbeeld een maand geen berichten plaatsen.
Misschien leren ze daar wat van :)

Je bedoelt dat andere bokkers die stipjes zetten? Vind ik ook wel een goed idee, maar misschien wel iets meer dan 2 stipjes?

joliene schreef:
Veel mensen zullen daarna ook geen nieuwe topics meer open wat ook erg jammer is.

Ja, mensen die ik ken zeggen allemaal dat ze nooit (meer) een rijfoto-topic op Bokt zouden openen.
Van mij mag die scheiding tussen HAW en ITP wel iets duidelijker. Op ITP gewoon geen kritiek waar de TS niet op zit te wachten. En als ze tips wil kan dat op HAW.

Krips schreef:
Ik denk dat het probleem er meer in zit dat mensen zich niet beseffen dat er iemand achter de computer zit die indd zich heel naar kan voelen over bepaalde reacties. Bovendien komen sommige opmerkingen heel anders over dan ze misschien bedoeld zijn. Maar doordat het getypt is komt de boodschap niet altijd zo over als het bedoelt wordt.

Ik vind het wel een goed punt. Ik weet alleen ook niet zo goed hoe je het het beste kan realiseren. En het zijn inderdaad niet alleen meer jonge meiden die heel hard terecht gewezen worden, maar ook gewoon volwassenen. Ik kan me voorstellen dat er mensen serieus in de war raken van de keiharde opmerkingen.
….

Hier sluit ik me bij aan.

Ik denk ook dat erg bot commentaar, ook al is het om een gevaarlijke situatie of dierenmishandeling te voorkomen, niet doordringt. De aangesprokene sluit zich af. De beste manier om tot iemand door te dringen is naar mijn mening: laat zelf zien dat je je paard(en) voor elkaar hebt en dan kun je een ander informeren hoe JIJ dat doet. (of zou doen in haar geval) That’s all, je kunt niet bepalen wat een ander doet.

Die opmerkingen in verkooptopics waar men het hier eerder over heeft die mogen helemaal niet volgens de boktregels, dus daar kun je een mod over waarschuwen.
Wat ik helemaal zat ben is de eeuwige opmerking “neem les”. Eén keer is dan nog tot daar aan toe, voor het geval het idee nog niet bij de TS was opgekomen. :o? Maar elke keer weer? Ik heb soms het idee dat mensen bokt afspeuren naar een topic waar ze "neem les" onder kunnen zetten. Mensen, zet het toch lekker in je onderschrift. :list:

En die Penny-topics, die vind ik stiekem eigenlijk wel schattig…! <3

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:27

Nee ik vind dat niet nodig omdat ik vind dat geen 1 "kind" onder de 14 alleen met een paard zou moeten omgaan, daar moet een volwassene bij.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:31

hahah ja die is leuk (neem les) zie je idd heel veel en dan ook nog veel cuoten zodat dit 20x in een topic staat kreeg ik ook altijd te horen terwijl ik 1 x per week prive heb en 1 x per weeg gezellie naar de vereniging ging ja en dan nog posten neem les ken het heel irritant.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:33

Miekemuis_ schreef:
Nee ik vind dat niet nodig omdat ik vind dat geen 1 "kind" onder de 14 alleen met een paard zou moeten omgaan, daar moet een volwassene bij.

ligt denk ik ook aan hoe ze zijn als 14 jarigen sommigen zijn nop die leeftijd al topsporters en weten wat ze doen en ja sommigen beginnen dan net ja dan zeg ik volwassenen er bij maar dan heb je nog volwassenen die van koek en ei nog niet gegeten heeft en er de ballen niet van weet dat is iets dat je denk ik niet kan beinvloeden

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:36

'Neem les' Is in de meeste gevalle een logische opmerkingen, omdat er vragen gesteld worden die simpelweg via een forum niet beantwoord kunnen worden.

Het stipjes idee lijkt me ook niet werken, mods zijn er om te bepalen wie er een waarschuwing danwel ban krijgt, dat is niet iets voor de gemiddelde bokker

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:42

Met leeftijd ben ik het niet mee eens maar met het vriendelijk reageren en die dingen ben ik het zeker eens.
Sommige mensen op bokt kunnen dat niet en snappen niet dat van die meisjes het helemaal geweldig vinden met hun verzorgpony.
Denk dat dat kinderslot dan niet werkt maar dat misschien meer er iets gedaan moet worden aan de manier hoe bokkers reageren.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 01:19

Maar de mods kunnen niet constant uitmaken welke opmerking misschien verkeerd valt. Ik ben bang dat die verantwoordelijkheid toch wel bij de gebruiker zelf ligt. Dat is, denk ik, juist het probleem. Als de mods op alles moeten gaan reageren kan er bijna niets gezegd worden. Hoe iets bedoelt wordt is niet altijd duidelijk. En ik vind ook niet dat de mods moeten gaan betuttelen.

Je mag wel zeggen dat een bit verkeerd gebruikt wordt, om een voorbeeld te nemen, maar denk er even overna hoe het gebracht wordt. Ik ben het vaak wel eens met de reacties, maar vaak denk ik ietsje minder kan ook wel. Er wordt soms gereageerd alsof er moedwillig iets verkeerd wordt gedaan, terwijl het 9 van de 10 keer onwetendheid is. Iets dat juist goed kan worden opgelost door een onderbouwde reactie. Ik heb toen ik jonger was, juist op die manier iets aan het forum gehad! Dat mensen op een goede manier erop wezen dat iets misschien beter kon. Daar is het forum voor, niet om elkaar uit te maken voor dierenmishandelaar :P. Wanneer je bij die jonge meiden ze gaat afbranden omdat ze iets verkeerd doen werkt het juist averechts.

Nogmaals, ik ben ook niet heilig, en misschien plaats ik ook wel eens iets waarvan de TS het verkeerd opvat en het alsnog verkeerd overkomt. Maar ik denk niet dat de mods elke reactie kunnen gaan temmen, en van alles kunnen bepalen hoe het bedoelt is. Daarom vind ik het juist goed om het er hier met elkaar over te hebben. Want zoals ik al zei, ik denk dat de verantwoordelijkheid bij de gebruiker zelf ligt. En laten we ervan uit gaan dat de reacties bedoelt zijn om de jonge TS te helpen.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:02

Miekemuis_ schreef:

Mag ik vragen waarom je dat vind.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:08

Ik dacht dat het over een ander soort kinderslot ging, dat topics die 16 of 18+ informatie bevat, dat die niet te zien zijn voor jeugdige Bokkers.

Over het geen dat gesteld wordt heb ik geen mening, misschien is het ietwat overdreven...

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 20:50

Zinia schreef:
misschien is het ietwat overdreven...

Kinderslot klinkt mss idd wat overdreven (heb het daarom ook tussenhaakjes gezet)
maar als je het hele topic hebt gelezen, dan zul je er waarschijnlijk achter zijn gekomen waarom etc.
Het gaat mij om de manier waarop commentaar tegen kinderen wordt gezegd door medebokkers.
Sommige topics lopen hierdoor echt uit de hand en zijn gewoon niet leuk meer!
Maar zoals andere bokkers al hebben opgemerkt, sommige volwassenen worden ook behoorlijk afgezeken..
voor meer 'info' moet je echt even het hele topic lezen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:17

Jeroennn schreef:
Zinia schreef:
misschien is het ietwat overdreven...

Kinderslot klinkt mss idd wat overdreven (heb het daarom ook tussenhaakjes gezet)
maar als je het hele topic hebt gelezen, dan zul je er waarschijnlijk achter zijn gekomen waarom etc.
Het gaat mij om de manier waarop commentaar tegen kinderen wordt gezegd door medebokkers.
Sommige topics lopen hierdoor echt uit de hand en zijn gewoon niet leuk meer!
Maar zoals andere bokkers al hebben opgemerkt, sommige volwassenen worden ook behoorlijk afgezeken..
voor meer 'info' moet je echt even het hele topic lezen ;)

Dat heb ik gedaan hoor, er staat toch ook dat ik in het begin dacht dat het om iets anders ging! Ik zag de titel en daar dacht ik aan, ik heb verder gelezen en ik begrijp je wel maar ik zie dat zelf nooit op bokt. Die topics die ik lees kunnen wel door de beugel :)
Vervelend voor de jeugdige bokkers maar dan pleit ik voor het feit dat IEDEREEN normaal moet doen op bokt, iig geen neerbuigende kritieken oid.
Volgens mij gunt het helft van de bokkers hier een ander het licht in de ogen niet en denkt iedereen het beter te weten.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:09

Ik denk dat Jeroen bedoelt dat het er haast op lijkt dat ze juist 'ruzie' willen. Het zal wel niet zo zijn, maar zo lijkt het (na mijn idee).. Je krijgt dan in bijv. een topic waar een meisje van 12 op een shetlander rijd, wel 20 keer het zelfde commentaar. Ik denk niet dat dat de bedoeling ook is van bokt.. Na een aantal keer heeft TS (neem ik aan) ook wel door dat het niet goed is. Dat hoeven niet nóg eens twintig bokkers haar vertellen.. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 22:17

Dankje xlovelove, je verwoordt precies wat ik bedoel :)
Er ontstaan dan echt 'rel'topics, waar het meisje alleen maar in naar beneden wordt gehaald.