[Dienstmededeling] Afsluiting van 'Bokt-leaks'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:21

Ik heb het hele gebeuren ook gevolgd. Zowel hier als op het andere forum.
Aangezien ik Bart en Kim alle twee ken uit mijn tijd als teamlid, ben ik heel blij dat er een telefoongesprek heeft plaats gevonden. Dit moest namelijk uit te praten zijn, zeker als je beide personen daar toe in staat acht ;) . En in sommige gevallen kun je dat beter telefonisch doen dan schrftelijk, zeker als je elkaar ook persoonlijk kent.

Ik snap wat Kim wilde bereiken, de manier waarop ze het aangepakt heeft, is niet zo heel netjes geweest en zou niet mijn voorkeur hebben. Maar heeft wel effect gehad, en dat was haar bedoeling volgens mij.

Ik snap ook dat dit voor het boktteam en boktbeheer alles behalve prettig was, maar ik ben heel blij om te zien dat er dit uit is voortgekomen.

Kritiek is vervelend of kan vervelend zijn, maar het is de kunst om uit kritiek punten te halen waarmee je je voordeel kunt doen en in dit geval Bokt kunt verbeteren. Ik wens het boktteam succes bij het werken aan de leerpunten uit dit hele gebeuren en Kim, ik vind dat je bericht hier in de post van Bart heel fijn om te lezen en als ik heel eerlijk ben, had ik eigenlijk ook niets anders van je verwacht ;)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:49

easygoing schreef:
Jesser schreef:
Het is fantastisch dat het met Kim uitgepraat is! Hopelijk kun je er met RK en Sul en Detour ook eruit komen.. Zij waren ook van een aantal dingen beschuldigd waarover ze zeer verontwaardigd zijn..Dan kunnen zij dat hoofdstuk ook afsluiten en verder gaan met hun dingen..

Nou idd zeg. Super dat het ene opgelost is maar hiermee is de kous voor een aantal andere nog niet af.[/quote/

Ik denk dat het niet verkeerd is om ook met hen een praatje te maken en proberen tot een vergelijk te komen. Het zou jammer zijn als met 1 persoon de kou uit de lucht word gehaald en de andere kunnen verrekken. Het zou bokt inderdaad sieren, tevens laten ze zien van goede wil te zijn, daar zitten toch nog steeds heel wat mensen op te wachten.

Vjestagirl

Re: [Dienstmededeling] Afsluiting van 'Bokt-leaks'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:08

Ik denk dat bokt al heeft laten zien van goede wil te zijn door het met Kim uit te praten. Om nou iedereen te gaan bellen die in de tijd dat bokt bestaat een ban heeft gekregen waar ze het niet mee eens waren lijkt me lichtelijk overdreven.

Misschien kunnen we Kim zien als een soort vertegenwoordiger. Ik denk dat zij zichzelf ook een beetje op die manier heeft neergezet, en dat ze deze 'rol' ook heel goed heeft vervuld. Zie de gemaakte excusses naar haar als excusses naar iedereen waar iets 'mis' is gegaan in het ban proces.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:15

Zo de sneeuw is gedooid en de vakanties een groot deel voorbij en enkele mensen hebben volgens mij beseft dat ze ergens aan begonnen waren dat verder ging dan ze aankonden :D Time to move on dus :)

Ik vind het flauw van kim om van de leaks nu te zeggen : ik had ze niet moeten zetten en dat omwille van een 'ongelezen' mail.
Dat klinkt heel hard als je staart intrekken eerlijk gezegd, en ik ga haar geen wijf met ballen noemen zoals zovelen doen, ik vind dat er rake dingen gezegd zijn, maar van deze actie sta ik nu ook helemaal niet raar te kijken. Even goed kunnen blaffen en dan toch maar weer het hok in, zo zie ik het.
Even openbaar verkondigen wat je wilt en eist, en dan moeiteloos daarvan afstappen.

Als bokt zoiets doet staat geit weer op zijn kop.

Als je de filosofie van geit volgt, kun je over die uitspraak alleen al een heel nieuw zaagforum oprichten denk ik :D

En het resultaat? Mja :) Veel geneuzel, veeeeeel leesvoer voor de mensen die een rel wel sappig lezen vinden (is toch grotendeels waarom ik er zoveel van gelezen heb) maar veel kwetsende zaken neem ik aan voor enkele mensen die uitgescholden zijn n veel koppijn voor bart die in de eerste plaats nog steeds een grote ontmoetingsplaats online aanbiedt en ook vast helemaal geen zin heeft in alle vetes, SA's, etc.

Deze hele discussie had mss vanaf dag 1 via de telefoon gevoerd kunnen worden, of na enkele weken als de gemoederen rustiger waren, maar om het allemaal nu zo te moeten doen, weet nog steeds niet wat ik daarvan moet vinden, maar het was niet mijn manier geweest.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:34

Goed om te lezen :) Zoals het inmiddels verliep was totaal niet meer constructief te noemen en leek totaal uit de hand gelopen. Daar moest wat aan gedaan en aangezien het met name een meningsverschil was tussen twee partije,n is het verstandig geweest om onderling contact opgenomen te hebben. En sterker nog, van beide kanten voor reden vatbaar om het uit te spreken en een middenweg voor de toekomst te vinden! Dat is zo vanzelfsprekend niet en daarop lopen zaken meestal vast ;)

Voor degenen die nu niets anders kunnen melden dan 'er is niks verandert'.. Niet zo negatief! Veranderen is een proces, dat kost tijd! :) Sorry dat ik het zeg, maar sommige reacties staan voor zoveel frustratie (en zo weinig constructieve tips) dat ik me afvraag wat het nut ervan is. Sarcasme houdt de omgeving wakker en scherp. Maar moet geen wraak zijn of hoop op een boktteam dat aan de schandpaal genageld wordt o.i.d. :\

Kort gezegd, ik vermoed dat Kim bij wijze van 50 eisen op tafel heeft gegooid. Wetende bij de onderhandeling een groot aantal weg te kunnen strepen. Maar de eisen waar het haar écht om ging zijn vermoedelijk blijven staan en dat was voor haar ook voldoende. 8-)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:59

Als Kim dit niet had gedaan dan was er waarschijnlijk niets veranderd.
Dat je niet mag hacken weet iedereen maar in haar geval om aan te tonen dat er echt iets mis was kan ik mij helemaal indenken. Je wordt ergens onterecht van beschuldigt en zij kon alleen op deze manier aantonen ( voor een groot deel) dat er veel niet klopte. Dat de gemoederen dan verhit raken ja, is erg menselijk volgens mij. Dat wil niet zeggen dat je dan maar moet gaan schelden enz. dat gaat ook mij te ver.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:11

Super opgelost dit. :j

Ik blijf het jammer vinden dat Kiwiko niet meer op bokt post/kan posten, ik vond haar een fijne discussiepartner. Gelukkig heeft ze nu waardig afscheid kunnen nemen :-)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:36

Fijn dat het weer opgelost is. Zal vast wat rust geven voor beide partijen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:05

Toch jammer dat het zo lang moest duren voordat er een oplossing kwam. Had veel eerder kunnen gebeuren.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:43

Ik denk dat dit (tijdelijke) slotje niet uit de lucht komt vallen.... :)

[edit]
Waar dit topic juist bedoeld was om op een prettige manier met het verleden om te kunnen gaan en weer te gaan werken aan de toekomst, is het niet de bedoeling om hier steken onderwater of persoonlijke aanvallen richting elkaar te plaatsen. Graag zien we dat iedereen op een respectvolle manier met elkaar om kan gaan. Dit tijdelijke slotje gaat er vanaf, het topic gaat weer open en er zijn diverse berichten verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 07-01-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topic weer open