adverteren op Bokt voor of tegen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 03:21

Bart heeft lEggende gelden? Haha!
.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 07:12

Nou bedelen is niet nodig. Ik wil ook best uit mezelf iets geven. Dat doet namelijk niet af aan de vele lol en bronnen van info die ik hier krijg.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:09

Probleem is dat er al legio mensen zijn die een winkel met dat soort artikelen hebben of mensen die de capaciteiten hebben om een winkel als dat op te ztten. Mijn lijkt het verstandiger om gebruik te maken van de sterke punten van Bokt (voornamelijk de grote, betrokken, community). Het geld zal in eerste instantie uit banners op het forum moeten komen (aangezien we nog niets meer hebben dan een forum). Andere plannen voor de toekomst bestaan uit banners voor andere Bokt onderdelen (niet-forum) die ook een stuk duurder kunnen zijn. Daarnaast ook b.v. betaalde advertenties (ipv EA, nee, niet alle advertenties worden dan betaald, gratis adverteren blijft mogelijk), bokt-merchandise (maar daar maak je meestal bijna geen winst op, is voornamelijk promotie) en we hebben nog wat andere dingen in de planning staan Haha!

Liggende gelden? Nope. Ime sponsored een erg groot deel (hardware, bandbreedte) en verder komt er geld uit andere activiteiten van mijn bedrijfje (opbrengsten van andere projecten). En natuurlijk de donatie/veilingactie! Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:18

Met lEggende gelden heb ik geen liggende gelden bedoeld, hoor Bart.
.

Grani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 09:39

Ben ik het wel mee eens.Waarschijnlijk levert de naam Bokt in de toekomst meer op dan de petjes,halsters etc. Adverteren brengt in het algemeen het meest in het laatje.Het opzetten van een shopje lijkt voor de meesten redelijk eenvoudig: verkopen ten name en gunste van Bokt, maar je bent ondernemer met eigen Kamer v.Koophandel inschrijving eenmanszaak. Dan kun je wachten op die eerste "blauwe" en dan zul je ook kosten moeten verrekenen anders wordt het huilen met de Bokt-pet op. De rest zullen we maar even laten rusten.
Nu is de vraag wat de bedoeling is als het gaat om het werven van bedrijven voor Bokt. Doorverwijzen naar de Hoofdbeheerder ? Eerste vraag van een ondernemer is: wa kosta ? Dan zul je moeten antwoorden dat men contact moet opnemen met....
Mij lijkt het dan verstandiger de rollen om te draaien want men gaat gegarandeerd over tot de orde van de dag en belt zelf waarschijnlijk niet.
Dus wat kost het adverteren op de zeg maar eenvoudige pagina's en wat (nadat dit bekend is) de exclusieve pagina's. Aanbod van kleine spulletjes en opbrengst wijst zich t.z.t dan vanzelf uit. Wie nog een "inswinger" heeft....

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:49

Een pagina met uitleg e.d. mbt het adverteren op Bokt is (al een hele tijd) in de maak, ben vooral nog wat aan het rommelen met de tarieven. Als mensen serieus geinteresseerd zijn in adverteren dan neem ik aan dat ze wel de moeite nemen om even op een linkje te klikken om mij even een mail te sturen om te vragen 'wa da kost'... Haha!

Grani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 21:38

Hoe kun je nu zonder er een irritante zaak van te maken die adverteerders onderbrengen ? Eens snuffelen op bijvoorbeeld Pferde.de waar men zojuist na intern beraad heeft besloten dat het forum van start kan gaan. Omgekeerde situatie van die op Bokt.

Intro-pagina is rondom gelijk voorzien van wat Banners, geeft een redelijk rustige aanblik

In de linker balk zijn diverse opties mogelijk die elk weer de mogelijkheid bieden voor de adverteerders. Die zijn weer aan te klikken om je als ondernemer te laten informeren over de mogelijkheden-prijzen en de contracten met voorwaarden. Een en ander is weer onderverdeeld voor particulieren en bedrijven. De zoekfunctie voor de paardenmarkt is op basis van geslacht-stokmaat-prijs en gebied etc.
Verder zijn er aparte vermeldingen van bijv.dekstations-fokkers-clinics-reizen-shops-markten en wat je bij onze buren altijd weer tegenkomt is oneindig veel verenigingen.

Als ik dan zo eens in het wilde weg die opties aanklik valt me op dat elke pagina net niet overmatig die banners toont.Maar wat voor de een acceptabel is kan voor de ander al te veel van het goede zijn. Het forum e.o heb ik nog niet bekeken want dat is hier in tegenstelling tot Bokt niet de hoofdmoot.
De ondernemers kunnen zelfs gebruik maken van een Marketing-optie om hun site op te laten maken ( waar ze de nodige euri voor moeten dokken uiteraard).

Prijzen: (niet particulieren)Paardenmarkt: € 30 8 weken vermelding
Shop: € 75 p/mnd 50 producten.
Branche-vermelding bv stallenbouw: € 195 p/jr alleen naam.
Reizen: € 395 p/jr met redactioneel stukje. + doorlinken naar site.
De prijslijst heb ik nog niet opgevraagd, dat kan de beheerder zelf wel lijkt me. Of een ander zakenbokkie.

Voordeel van de Duitsers is dat ze gelijk een link leggen met Oostenrijk en Zwitserland. Ze schermen met 700.000 oproepen per maand. 4.200000 hits en 100.000 bezoekers per maand. Ook nog iets leuks buiten die marketingzaken voor Bokt. gezien ?
Ja: soort jackpotje van 100 euro voor wie de vragen juist heeft beantwoord-uitgeloot is. Ook het paard van de week of maand, soort spotje van ruiter/amazone met haar of hem z'n lievelingspaard. Nu kun je die meestal wel op het profiel van de meesten vinden maar toch. Bij de Vrijruiter hebben ze een tijd in elke uitgave "De liefde van..." gepubliceerd, en daar zijn de meesten best wel van gecharmeerd lijkt me.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:16

Fasel schreef:
Nou bedelen is niet nodig. Ik wil ook best uit mezelf iets geven. Dat doet namelijk niet af aan de vele lol en bronnen van info die ik hier krijg.

Ben ik het helemaal mee eens, als iedereen een jaarlijkse bijdrage betaald zijn we al een heel eind verder. Waarom niet betalen voor iets zoals Bokt. Als je een abonnement op een paardentijdschrift neemt betaal je daar toch ook voor. Voor de meeste paardenmensen is het gewoon 1 zadeldekje minder kopen per jaar Haha!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:18

Zoals ik al eerder zei, ik zou er voor willen betalen. Maar meisjes van 12/13 jaar kunnen we dan niet meer verwachten. Je verliest er echt veel leden mee! De jeugd op bokt zal minimaal gehalveerd worden

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:24

Je kunt van een 12 of 13 jarige geen bijdrage van 50 euro per jaar verwachten maar iets in de trend van 10 euro moet voor de meesten wel op te brengen zijn. Als bijna iedereen hier aan meedoet moet het voor Bart en Ime wel uit kunnen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:31

De discussie over wel/niet betalen voor Bokt is al heeeel vaak en heel lang gevoerd Haha!

Op zich is het een goed idee maar er zal (IMO) ook een gratis Bokt moeten blijven. Je krijgt dan dus 'normale' Bokkers en betalende Bokkers en die betalende Bokkers zullen wat extra's willen zien (lijkt me niet meer dan logisch). Voor we dus zoiets kunnen doen zullen er wat extra diensten moeten zijn die alleen beschikbaar zijn voor betalende users.

Verder levert het hebben van die abonees een behoorlijke berg administratie op en mensen gaan dan ook (meer) eisen stellen. Als Bokt nu een keer een halve dag plat ligt door wat dan ook dan is dat ontzettend jammer en vervelend maar meer ook niet. Iedereen weet dat het een gratis site is...

Maar goed, we gaan eerst zorgen dat we wat andere diensten krijgen en daardoor een breder publiek waardoor we (als het goed is) meer advertentie inkomsten krijgen...

Net iig een prijslijst aangevraagd op pferde.de (en damn wat is mijn duits slecht Scheve mond).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:00

Dan toch maar een vrijwillige bijdrage zonder eisen te mogen stellen Cool

Grani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 00:30

Bart,

Als je iets op die Duitse site tegen komt waar je wat vragen bij hebt moet je het even laten weten. Dat is voor mij geen enkel probleem. Ook die contracten met voorwaarden etc, kan ik je zo vertaald toesturen. Moet je geen tijd aan verknoeien om daar wijs uit te worden.Het lijkt me zinvol om daar wat info uit te filteren die voor jou zinvol zou kunnen zijn en de rest maar te laten voor wat het is.Uit ervaring kan ik je wel zeggen dat ze meestal heel functioneel bezig zijn en in het algemeen doordacht te werk gaan. Feit is natuurlijk dat wat bij hun zonder meer marketing technisch gezien optimaal werkt, in Nederland niet net zo zal zijn. Maar je kunt er wel denk ik wat praktische onderdelen als voorbeeld nemen die je hier eventueeel in een wat aangepaste versie zou kunnen gebruiken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:14

En misschien een "abonnement" op bokt zonder banners en een gratis bokt met banners/popups?
Inkomsten via reclame en via bokkers die geen banners willen. + dat bokt ook voor niet betalende mensen (kinderen) bereikbaar blijft.

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om een "abonnement" op bokt te nemen, ik besteed meer tijd aan bokt dan aan alle paardenbladen die hier per week binnen komen en waar ik ook voor moet betalen Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:41

ik zou het ook niet erg vinden hoor, daar niet van, maar ik ga naar de eerste, en dan krijg ik wel extra zakgeld, maar dan moet ik alles zelf kopen enzo, en ik ben 12. dus dat zou me niet gaan lukken....

Grani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 16:52

MarijeR schreef:
En misschien een "abonnement" op bokt zonder banners en een gratis bokt met banners/popups?
Inkomsten via reclame en via bokkers die geen banners willen. + dat bokt ook voor niet betalende mensen (kinderen) bereikbaar blijft.

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om een "abonnement" op bokt te nemen, ik besteed meer tijd aan bokt dan aan alle paardenbladen die hier per week binnen komen en waar ik ook voor moet betalen Lachen

Het is waarschijnlijk mogelijk om de forum bezoekers nagenoeg te vrijwaren van Banners en pop ups. Het enigste waar je eventueel wat banners etc. tegenkomt zijn dan de introductiepagina's van de verschillende thema's.Bedrijven worden netjes afgescheiden en zo goed mogelijk vindbaar voor de belangstellenden. Kijk maar eens naar de Appaloosa site in de Verenigde Staten. Functioneel en nog mooi ook. Van alles te vinden en voor bedrijven is een aparte rubriek ingepland.
www.appaloosajournal.com/ad/a

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:08

Wow, gave wervingsbanner, Bart!

En dat met die warmte........ pfffffff

OK dan!
.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 01:03

Inderdaad!!! Nu maar hopen dat er adverteerders komen Haha!

Grani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 13:44

Tof, die Banner is nu in elk geval beschikbaar. En die kerngegevens over Bokt gaan er ook als koek in natuurlijk. Nu die adverteerders nog. Daar kun je op wachten, maar je kunt ze ook zelf benaderen. En dat kun je moeilijk zelf allemaal uitvoeren. Zo maar in het wilde weg de mensen hier laten werf-mailen lijkt me op een chaos uit te draaien. Bijv.5000 mails naar de horselover. Dat wordt daar dan horsefever lijkt me.
Ok, nou die banner: Voor de toekomst lijkt het me handig dat je meteen een aanvraagformulier met keuzemogelijkheden en bedrijfsvoorwaarden kunt versturen. Daarna krijg je een bevestigend mailtje retour. (deal rond) Maar dat zal wel nog " in de maak" zijn. Dit is pas het begin dus...!!
Voor de bedrijven zou een (betaalde) link ook uitkomst bieden. Hebben de Bokkers geen last van en kunnen ze naar believen bekijken.
De keuzemogelijkheid om doelgroepen te bepalen is een interessante optie, alleen vraag ik me af wat ik als bijvoorbeeld reisorganisator zou kiezen ? Dan moet je al de tijd en moeite nemen om die site te leren kennen. Dan kun je beter zelf als beheerder het advies geven (indien men er niet direct uit komt.) Bij de Westernafdeling-NH kun je er gevoeglijk van uit gaan dat daar veel ervaren trektochters en reislustigen aanwezig zullen zijn. Veel van die ondernemers ( trailfinders-urlaubspferd etc.) bieden gecombineerde tochten aan, bijvoorbeeld westernranche met buitenrit en clinics. Maar ook weer dressuur en springles in combinatie met..... En wat moet je dan ?. De tijd zal het leren.Ondernemers kijken ook gelijk naar wat er al op die site staat. Als daar al "medegenoten" zitten kun je er donder op zeggen dat ze vlug van de partij willen zijn. Dus we moeten maar eens aan de beheerder vragen wat die zich daar nu van voor stelt, hoe of op welke manier wij ook een steentje kunnen bijdragen als het gaat om die bedrijven hier binnen te loodsen. Zou je hier ook met ventilators mogen adverteren ? *LOL*