Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:48

Zeker als je vrij jong bent en je je aanmeldt hier (en dat zijn er een hoop ;) ) zul je waarschijnlijk posts plaatsen waar je later spijt van hebt... internet is er nog niet zo heel lang, misschien dat ook jongeren kinderen nu wel beter de gevolgen kunnen inschatten maar dat vraag ik me af als ik sommige dingen lees... en toen ik me ooit hier aanmeldde had ik er ook geen weet van dat alles eeuwig opgeslagen zou blijven in het databeest. Laat staan dat dingen echt zo makkelijk op te zoeken zijn.
Ik ben zeker voor het verwijderen van accounts en posts. Echt oude dingen leest toch bijna niemand meer terug en zoals Lovely ook al zei, de meeste vragen worden eeuwig herhaald... :j
Daarbij vind ik gewoon dat je, als je weg wilt van Bokt, de mogelijkheid moet hebben om je account te verwijderen. Niet meer dan logisch imo.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:11

Ik vind het een goed idee om berichten en/of een account te verwijderen op verzoek en een goed initiatief om ook andere opties aan te kaarten zoals in de begin post. Mensen kunnen veranderen en dat is maar goed ook. Je kan een totaal andere mening hebben over bepaalde zaken dan 5 jaar geleden. Als iemand het zo belangrijk vind om zijn of haar gegevens niet meer op een forum te zien, dat moet dat kunnen.

LuvdaTossa

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:27

Bart, je bent de verantwoordelijkheid aangegaan om een forum op te starten. Kom dan ook je jarenlange gasten tegemoet aan hun wensen. Personen die geholpen hebben om bokt te maken van wat het nu is en soms zelfs achter de schermen een bijdrage hebben geleverd. Het enige wat we zien is een soort van natrappen en stug blijven volhouden om je eigen gewin.

En dat er informatie wegvalt is echt bull oliebol. Informatie van tien jaar geleden is al tig keer weer opgeschreven en daarnaast hebben we ook nog de Wiki. Op allerlei sites (hyves/facebook/etc) zijn de opties gegeven om jezelf te verwijderen. Dat doen ze ook niet voor niets... Als je het graag de juridische kant op wilt laten gaan, kun je dat vanzelf krijgen. De onvrede is zo groot, dat je daar echt niet lang meer op hoeft te wachten.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:42

Hij zal waarschijnlijk denken dat niemand zoiets doorzet. Het is fijn om zo te denken, maar niet realitisch, zeker niet gezien het feit dat hij verplicht is aan de vraag te voldoen.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:50

ik stem voor wat betreft alles verwijderen of op zn minst je naam kunnen wijzigen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:02

Vienna2007 schreef:
Hij zal waarschijnlijk denken dat niemand zoiets doorzet. Het is fijn om zo te denken, maar niet realitisch, zeker niet gezien het feit dat hij verplicht is aan de vraag te voldoen.

Laat het dan een waarschuwing zijn.

Bart, onderschat een aantal gebruikers niet. Kom met een oplossing op korte termijn en zet het niet op je ellenlange 2do list.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:18

Bon_Bon schreef:
ik stem voor wat betreft alles verwijderen of op zn minst je naam kunnen wijzigen.

Je kunt al wel je naam wijzigen maar dat mag ook maar 1x volgens mij. Plus dat je door diverse post altijd herkenbaar kan zijn. Ja die kan je op verzoek ook weg laten halen.... maar als je al jaren op bokt zit. Ga ze maar is na zoeken :(:)

Ik zou het igg wel fijn vinden om het account te kunnen verwijderen. Heb ik ook gedaan met mijn hyves account en dat bevalt zeer goed. Dat de mogelijkheid er is door zelf met een klik je account te kunnen verwijderen óf te kunnen veranderen in gast (o.i.d.) is gewoon een fijn idee. Daarnaast is het gewoon wettelijk zo bepaald dus ja :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:31

LuvdaTossa schreef:
Vienna2007 schreef:

Laat het dan een waarschuwing zijn.

Bart, onderschat een aantal gebruikers niet. Kom met een oplossing op korte termijn en zet het niet op je ellenlange 2do list.

Lijstje maken?
Citaat:

Optie 1: Account + Alle berichten verwijderen
Optie 2: Accountnaam veranderen in 'gast'
Optie 3: Knop voor zelf berichten verwijderen/wijzigen
Optie 4: Alle posts van alle gebruikers na 2 jaar verwijderen

1. Mosh 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:40

Voor mij is Optie 1 nog steeds de beste optie, ik wil best als proefkonijn fungeren zodat Bart als PHP ontwikkelaar kan zien wat er gebeurt. Tuurlijk is dat allang bekend, maar we doen gewoon even alsof dit iets nieuws is :).

Citaat:

1. Mosh: 1
2. Lovely: 1

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:42

Niet erg aardig om meteen mensen zo aan te vallen he.

Soms moet je even nadenken over wat je post op internet. ;) en om nou meteen juridsch te gaan is ook een beetje overdreven vinden jullie zelf niet? Kinderachtig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:44

Lisa schreef:

Soms moet je even nadenken over wat je post op internet. ;) en om nou meteen juridsch te gaan is ook een beetje overdreven vinden jullie zelf niet? Kinderachtig.

Tsja, jij zit ook nog niet zo heeel lang op Bokt, maar sommige mensen zitten hier al bijna 10 (!) jaar en ik kan me heel goed voorstellen dat je bepaalde posts of misschien wel je account weg wilt hebben. Hetzelfde geldt voor mensen die zich op hun twaalfde (ik noem maar wat) hebben aangemeld, en nu een paar jaar verder zijn en toch spijt hebben van bepaalde dingen die ze geplaatst hebben... de meeste (jonge) pubers kunnen dat soort dingen nog niet overzien, en daarbij bestaat internet nog niet zo heel lang, ik denk niet dat een aantal jaar terug mensen erbij nadachten dat hun posts misschien wel tot in de eeuwigheid bewaard zouden blijven.
Lijkt me ook iets heel normaals (dat je je account kunt verwijderen), op de meeste andere sites kan dat gewoon.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-12-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:45

Fiffill schreef:
Lisa schreef:

Tsja, jij zit ook nog niet zo heeel lang op Bokt, maar sommige mensen zitten hier al bijna 10 (!) jaar en ik kan me heel goed voorstellen dat je bepaalde posts of misschien wel je account verwijdert wilt hebben. Lijkt me ook iets heel normaals, op de meeste andere sites kan dat gewoon.

Ik heb ook spijt van postst hoor.
Maar je moet soms gewoon is je verantwoordelijkheid dragen, op hyves worden dagelijks mensen gekleineerd kunnen dit snel verwijderen zodat ze alsnog niet meer strafbaar zijn.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:47

Lisa schreef:

METEEN juridisch te gaan? Even geen oordelen vellen over dingen waar je niets van afweet. Je kunt niet in mijn PB inbox kijken ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:47

Hyves is niet vergelijkbaar met Bokt en heeft hier ook niks mee te maken. Het gaat hier over accounts en oude posts (van mij mag de hele mikmak van een aantal jaar terug wel weg, geen hond die die oude topics écht leest). Overigens kun je op Hyves ook gewoon je account verwijderen, maar Hyves is een profielensite en geen forum - neemt niet weg dat ik fora ken waar je zonder problemen je account kunt deleten.

Wat de reden ook is dat iemand zijn/haar account of posts wil verwijderen (reden doet er imo niet eens zoveel toe), het moet eigenlijk gewoon mogelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:53

Lisa schreef:

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:01

1. Mosh: 1
2. Lovely: 1
3. Luvdatossa: 1 of 4

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:09

Lisa schreef:
Ik heb ook spijt van postst hoor.
Maar je moet soms gewoon is je verantwoordelijkheid dragen

En door een stom vrijetijdsforum als Bokt, een bepaalde baan niet krijgen of een paard niet verkocht krijgen, om maar even wat te noemen? Omdat iemand maar verantwoordelijkheid moet nemen wat ze tijden geleden, of in een opwelling, of als emotionele reactie heeft geschreven?

Als het wettelijk vastgesteld is dat deze verwijdermogelijkheid er moet zijn, begrijp ik niet dat het er niet is? Krijg je toch problemen mee dan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:13

Ik ben het er mee eens dat er berichten/een account verwijderd moet kunnen worden. Hier is imo 1 uitzondering op en dat zijn de mensen die de boel willens en wetens belazeren. Bedoel daar o.a. mensen op EA mee die wel geld innen,maar niks opsturen. Dankzij bericht op bokt zijn er hier een aantal mensen behoed voor een kat in de zak.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:15

gr_roos schreef:
Ik ben het er mee eens dat er berichten/een account verwijderd moet kunnen worden. Hier is imo 1 uitzondering op en dat zijn de mensen die de boel willens en wetens belazeren. Bedoel daar o.a. mensen op EA mee die wel geld innen,maar niks opsturen. Dankzij bericht op bokt zijn er hier een aantal mensen behoed voor een kat in de zak.

Daar kun je toch een 'zwarte' lijst van maken? Dat risico blijf je lopen, waar ook op internet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:16

En bokt is niet verantwoordelijk voor zulke mensen, dus daar hoeft op die manier geen rekening mee worden gehouden door het forum.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:18

Ik zie het probleem niet om iemands gebruikersnaam te veranderen in 'gast', als je geen gaten wilt in topics. Wat het leeghalen van je profiel betreft, wat als een gebruiker een ban heeft gekregen? Dan kunnen ze toch niet meer op hun account om het profiel leeg te halen? Ik kan me voorstellen dat dat heel frustrerend is. Hoe wordt dat dan opgelost?

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:20

GamblersCup schreef:
En bokt is niet verantwoordelijk voor zulke mensen, dus daar hoeft op die manier geen rekening mee worden gehouden door het forum.

Waarom niet? Het is nog altijd wettelijk vastgesteld dat info verwijdert moet kunnen worden van een forum. Heeft niets te maken met rekening houden of niet, maar gewoon wat de wet voorschrijft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:24

Oké, belang van bokt staat boven het belang van de gebruiker...

Dus Bart, WAT is het belang dat jullie hebben bij het bewaren van berichten??????????? Vraag ik me al zó lang af... Heb namelijk alleen nog koeiepoep antwoorden gelezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:33

Adverteerders in de waan laten dat dit een heel groot en actief forum is. kortom: vergroten van je inkomsten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:36

Emerald schreef:
GamblersCup schreef:

Waarom niet? Het is nog altijd wettelijk vastgesteld dat info verwijdert moet kunnen worden van een forum. Heeft niets te maken met rekening houden of niet, maar gewoon wat de wet voorschrijft.

Mijn bericht was een reactie op iemand die schreef dat er wel een probleem is als er verwijderd kan worden: dat dan oneerlijke verkopers meer kans hebben de boel op te lichten. En voor die oneerlijke verkopers is bokt niet verantwoordelijk, dus hoeft daar geen rekening mee te worden gehouden. Kortom, verwijderen moet gewoon kunnen.