Verkiezingen voor mods?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Re: Verkiezingen voor mods?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:34

nee dat lijkt me ook niet handig, er moet gewoon een centraal topic over komen (wat bijv. altijd bovenaan komt te staan op bokt?) en idd bokkers kunnen zich in dat topic melden. paar vragen beantwoorden o.a. waarom, wat denk je toe te voegen, waar ben je goed in, hoe zou je in deze/deze situatie reageren (soort promo verkiezing a l a amerika?)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:45

goed idee! ik ben voor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:55

Leonoor schreef:
Zidore schreef:
kan er niet 1 mod uit de zwarten gekozen worden?? en die dan aanlaten schuiven bij het mod team en die evt. om de 4 maanden laten wisselen?

dan krijgt eenieder z'n kans om het juiste voor bokt te doen

of niet?

Wat zijn dan de criteria waar deze 'door de gebruikers gekozen moderator' aan moet voldoen? Een simpel voorbeeld:

Bokker X heeft in het verleden een probleem gehad met bokker Y. Uiteindelijk heeft bokker X hiervoor een sanctie gekregen (bijvoorbeeld een OW). Vervolgens wordt die bokker X gekozen door de gebruikers om als tijdelijke moderator te gaan functioneren. Hoe zou jij je voelen als bokker Y wanneer je weet dat X toch wel wat background informatie kan nalezen?

Daarbij is 1 moderator op het gehele team een druppel op een gloeiende plaat, 4 maanden is erg kort, voor je goed en wel wegwijs bent achter de schermen, zit je periode erop. In het begin doe je niets anders dan lezen, lezen, lezen en meekijken. Wel handig als je belastende informatie over andere gebruikers wil opslaan, dat wel.

Overigens hoef je voor het worden van moderator niet perse gevraagd te worden door het team, als je denkt dat je geschikt bent, het leuk lijkt en je de tijd ervoor hebt, wordt een pb met daarin ook je motivatie met open armen ontvangen :j

En daar gaat het nu juist om....want dan is het leven achter de schermen nl gezuiverd, dan wordt nl niet alles meer stiekem achter de schermen bedisseld, dan is het open en bloot, immers er kan nu door heel bokt gelezen worden en dan is het duidelijk dat er niet met 2 maten gewerkt wordt.

En dat met bokker X iets hebben waardoor je als mod Y iets kan ondernemen? Dát, juist dát is iets wat toch al jaren gebeurd? Ik ondervind dat ook hoor.....maar namen mogen niet genoemd worden, maar omdat ik iets gelezen heb, weet ik dat ik op een lijstje ben gezet door een zeer 'beminde' bokker en daarom snap ik alle sancties jegens mij nu des te beter...

Ik vind mij zelf heel geschikt voor mod, jawel! Maar ik pas niet binnen het plaatje dus ik zal nooit gevraagd worden...maar om eens te zien of het echt allemaal zo gaat als er steeds hier wordt gezegd, zou ik best voor een maandje of 3 mod willen zijn hoor...maar ik lees steeds van nieuwe modjes die ik helemaal niet ken, waarvan ik helemaal geen baanbrekende post weet. Bokkers met goede meningen, doordacht en die goed kunnen verwoorden, daarvan zijn er al zat weg van bokt, daar niet van, maar die worden nooit moddie....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:10

Je zou ook een constructie kunnen bedenken waarbij mensen zich verkiesbaar stellen( eigen initiatief dus, na b.v. een oproepje op FZ) En dan kunnen de namen openbaar worden en als jij een probleem hebt met een kandidaat dan mag je dat melden.

Een ballotagecommissie dus. Het voorbeeld van het lid dat haar wanbetaler in het groen tegenkwam wordt dan voor de daadwerkelijke benoeming er al uitgefilterd.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:21

Ik heb zelden zo'n onzin gehoord. Alsof modden/modderen/moddereren (kies maar uuit) voor iedereen is weggelegd. Ten eerste zul je er tijd in moeten steken. Je moet objectief naar dingen kunnen kijken. Oók als je het ergens niet mee eens bent, of juist wel.

Ik vind eigenlijk dat het modteam goed werk verricht. (ondanks de natuurlijk zéér onterechte ban die ik ooit opliep :+ ).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:26

PussInBoots schreef:
Ik heb zelden zo'n onzin gehoord. Alsof modden/modderen/moddereren (kies maar uuit) voor iedereen is weggelegd. Ten eerste zul je er tijd in moeten steken. Je moet objectief naar dingen kunnen kijken. Oók als je het ergens niet mee eens bent, of juist wel.

Ik vind eigenlijk dat het modteam goed werk verricht. (ondanks de natuurlijk zéér onterechte ban die ik ooit opliep :+ ).

Juist dat objectief geloof ik dus niet, zou wel moeten, maar die regel wordt door de moderators zelf ernstig overtreden en ze hoeven er geen verantwoording voor afleggen naar de leden!

Sterker nog, als je een topic maakt met de vraag waarom je een Ow hebt gekregen( en de tegenpartij niet b.v.) Gaat het meteen op slot met een hulk dat persoonlijke sancties alleen per PB mogen worden besproken, en pb's mag je niet openbaar maken en dus sta je alleen terwijl de moderators achter de schermen samen met de middelaars blijken te discusiëren over jouw sanctie!

Met zijn allen tegen 1 individu dus!

Dat kan voorkomen worden als je wat meer eisen stelt aan het team, eisen die door leden worden goedgekeurd.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:43

En dan doodgegooid worden met campagne-topics die degene die zich verkiesbaar stellen voeren. Daar moet je ook maar zin in hebben als ´gewone´ bokker. En nog meer moddergooien naar elkaar in het heetst van de strijd, dan kan er gelijk een campagne-commissie opgesteld worden die dat allemaal in de gaten kan houden. 8-)

Ik voorzie nog meer groepvorming/ vriendenkliekjes (en bijbehorende conflicten, kan de bezwaarcommissie gelijk ook wat uitgebreid worden ;) ).

En dan na de verkiezingen nog een controlecommissie die er op toe ziet dat de in campagne gedane beloftes ook nagevolgd worden. Aanspreekpunt voor alle bokkers die zich achteraf alsnog onbegrepen gaan voelen :+

En dan nog, bokt is inderdaad geen democratie of politieke aangelegenheid. Als je het zakelijker bekijkt, waarom zouden modjes door bokt gekozen? In het bedrijfsleven worden de managers/ bestuursfuncties ook niet half jaarlijks gerouleerd of d.m.v. verkiezingen gekozen. Daarin wordt ook strikt gekeken naar uitbreiding van mensen die binnen het bestaande team passen. Dat is ook niet voro niks :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:12

hestejente schreef:
Je kunt mod worden als je daarvoor wordt gevraagd. Door bijvoorbeeld de al zittende mods. Hoe noem jij dat dan?

Je kunt je ook gewoon aanmelden als moderator :-) Dan geef je aan dat het je wel wat lijkt en welke gebieden jouw interesse hebben. Dan wordt jouw aanmelding gewoon besproken en wordt er gekeken of er nog een extra moderator nodig is.

Bokt is nogal groot, dus er kunnen best heel geschikte moderators rondlopen die op dit moment gewoon niet zo opvallen bij het team. Mocht je dus moderator willen worden dan kun je je gerust zelf aanmelden.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:41

Vjestagirl schreef:
Lijkt me niet zo'n goed plan. Het mod team heeft veel verantwoordelijkheden. Ik denk dat je een deel als zwarte bokker niet zien. Ik vind het stemmen op mods vriendjes politiek. Je kunt het als zwarte bokker met een bepaalde mod niet eens zijn, maar mods doen geen dingen om de gebruikers te pesten, ookal zal het af en toe zo overkomen. Door te stemmen maak je er een grote populariteitswedstrijd van.

Lekker laten zoals het is.

En jij denkt dat er achter de schermen geen vriendjes politiek heerst?

Stap eens met tenminste 1 been even terug in het dit leven aub.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:49

Kunnen we dat dan ook doen voor mids?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:57

Volgens mij is dit plan best haalbaar voor het hele beheer. Bart en Eline daargelaten. :)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:10

Ik moet zeggen dat ik het ook een goed plan vind :)

En er is echt wel een mouw aan te passen hoe zoiets in het vat gegoten kan worden lijkt me. Of een zittingsperiode van 6 maanden nou zo handig is, weet ik dan weer niet. Maar je zou natuurlijk ook iedere maand een deel van de modjes (van 1 tabblad bijvoorbeeld) kunnen verkiezen, dan hebben de nieuwe modjes altijd "knopjeshulp" van de modjes die er nog zitten.

Bovendien heb ik zelf een tijd lang gemod op een ander forum en jongens zo moeilijk zijn die knopjes nu ook weer niet om te leren dat je daar 4 maanden voor nodig hebt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:15

Helemaal voor de bezwaarcommissie lijkt mij. Deze moeten geheel onpartijdig zijn, 100% kun je dat nooit zijn misschien, maar alle schijn tegen kun je wél wegwerken.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:45

inge81 schreef:
Bovendien heb ik zelf een tijd lang gemod op een ander forum en jongens zo moeilijk zijn die knopjes nu ook weer niet om te leren dat je daar 4 maanden voor nodig hebt.

Ze krijgen ook een curcus hoe ze moeten reageren, en hoe ze vragen netjes kunnen omzeilen ipv te antwoorden. Zo'n mentaliteit wil je niet uit jezelf bezitten, dus kan best dat daar 4 maanden voor uitgetrokken worden. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:37

Vienna2007 schreef:
inge81 schreef:

Ze krijgen ook een curcus hoe ze moeten reageren, en hoe ze vragen netjes kunnen omzeilen ipv te antwoorden. Zo'n mentaliteit wil je niet uit jezelf bezitten, dus kan best dat daar 4 maanden voor uitgetrokken worden. :D

Ga je ook nog positieve en opbouwende bijdragen leveren aan dit topic of blijf je schoppen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:39

Vjestagirl schreef:
Ga je ook nog positieve en opbouwende bijdragen leveren aan dit topic of blijf je schoppen?

waarom is het schoppen dan? omdat het een andere mening dan de jouwe betreft?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:42

ikdoemaarwat schreef:
Vjestagirl schreef:

waarom is het schoppen dan? omdat het een andere mening dan de jouwe betreft?

Oh nee hoor, ik vind het prima als mensen een andere mening hebben.

Maar alleen roepen dat het zo slecht gaat en dat het allemaal vriendjespolitiek is en dat moderators een slechte mentaliteit hebben heeft zo weinig... tsja... nut. Eronder zetten hoe je het wél zou willen zien (realistisch) lijkt me een stuk mee bijdragen dan alleen gal spuwen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:48

o maar dat is al zo vaak gedaan, wordt alleen niet naar geluisterd ;)

en het is niet alleen maar roepen hoor, het zijn ook feiten ;)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:49

Hoe je het wel wilt zien?

Dat er geen vriendjespolitiek zou zijn.

Ik hoop dat je vanavond lekker slaapt, nu ik wel een positieve bijdrage heb geleverd.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:50

Vjestagirl schreef:
Oh nee hoor, ik vind het prima als mensen een andere mening hebben.

Maar alleen roepen dat het zo slecht gaat en dat het allemaal vriendjespolitiek is en dat moderators een slechte mentaliteit hebben heeft zo weinig... tsja... nut. Eronder zetten hoe je het wél zou willen zien (realistisch) lijkt me een stuk mee bijdragen dan alleen gal spuwen.

Je moet een ander toch altijd behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:55

Ik heb helaas zelf al meerdere keren moeten ondervinden dat het moderator team niet eens de grondwet volgt. Het recht op vrijheid van meningsuitting wordt regelmatig gewoon de grond in gestampt. Zelfs als het niet eens de grens van fatsoen aantast.

Dat men bij onenigheden tussen bokkers ondoorzichtig, partijdig en bevooroordeeld is.
Dat beslissingen vaak totaal niet met elkaar in verhouding staan. De éne persoon krijgt voor iets kleins gelijk een ban, terwijl de andere al jaren mensen structureel aan 't pesten is en niet eens een OW krijgt.

En de bezwarencommissie?
Ik heb helaas moeten ervaren dat zij niet eens een bezwaar in behandeling wilden nemen... Waar zijn ze dán voor?

Natuurlijk, bokt is toegankelijk voor iedereen. En we zijn allemaal blij dat we er gebruik van kunnen/mogen maken.
Maar dat betekend niet dat beslissingen boven de grondwet kunnen/mogen staan.
Of dat er geen ruimte kan zijn voor verbetering.

Als je nu tot een bepaald groepje behoord, dan ben je gewoon structureel de banketstaaf.
Behoor je tot een ander groepje, dan kun je álles doen en laten wat je wil.

Tenminste, door de ondoorzichtigheid en geheimzinnigheid, ervaar ik dat wel zo.

En door alle sancties volledig geheim te houden, weten mensen die van een ander bokker "slachtoffer" zijn, ook niet of er nou wel of niet is ingegrepen. Of dat die persoon er ongestraft vanaf komt en gewoon weer lekker door gaat.

Kijk, de klusjes van 't verwijderen van one-liners, spam, etc. etc. dat gaat 't team goed af.
Maar zodra er een eerlijke beslissing gemaakt moet worden, zie ik dat heel vaak volledig fout gaan.
Vaak een gebrek aan objectiviteit, inschattingsvermogen en/of levenservaring.

Dus een verkiezing, of andere oplossing, is in mijn ogen echt geen slecht idee...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:01

Femke schreef:
Kijk, de klusjes van 't verwijderen van one-liners, spam, etc. etc. dat gaat 't team goed af.
Maar zodra er een eerlijke beslissing gemaakt moet worden, zie ik dat heel vaak volledig fout gaan.
Vaak een gebrek aan objectiviteit, inschattingsvermogen en/of levenservaring..

Juist, maar als er tegen zoiets bezwaar word gemaakt door een gebruiker, gaat zoiets -zoals ik begreep- zo snel mogelijk op de mesthoop.

Fouten die bokt maakt, mogen niet am-publiek de wereld in gaan. Terwijl ze zich in sommige gevallen echt héél en héél diep zouden moeten schamen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:10

Vjestagirl schreef:
Maar alleen roepen dat het zo slecht gaat en dat het allemaal vriendjespolitiek is.

Jij bent degene die dat het eerste wat riep over vriendjespolitiek. Toen je wat las dat jou niet zinde. Heb jij ook al twee maten joh.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:18

Ik vind het een goed plan maar het lijkt me een beetje onhaalbaar. Ik stel voor dat 1 keer in het jaar of half jaar, de users 1 of 2 mods mogen uitkiezen welke zei het minst goed vinden funtioneren. De mods in het algemeen of per rubriek die de meeste stemmen hebben wordt het modschap af genomen :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:20

hestejente schreef:
Vjestagirl schreef:
Maar alleen roepen dat het zo slecht gaat en dat het allemaal vriendjespolitiek is.

Jij bent degene die dat het eerste wat riep over vriendjespolitiek. Toen je wat las dat jou niet zinde. Heb jij ook al twee maten joh.

Nee, ik heb onderbouwd wáárom ik denk dat een mod verkiezing vriendjespolitiek zou worden. Dat is wat anders.