Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Leonoor schreef:Zidore schreef:kan er niet 1 mod uit de zwarten gekozen worden?? en die dan aanlaten schuiven bij het mod team en die evt. om de 4 maanden laten wisselen?
dan krijgt eenieder z'n kans om het juiste voor bokt te doen
of niet?
Wat zijn dan de criteria waar deze 'door de gebruikers gekozen moderator' aan moet voldoen? Een simpel voorbeeld:
Bokker X heeft in het verleden een probleem gehad met bokker Y. Uiteindelijk heeft bokker X hiervoor een sanctie gekregen (bijvoorbeeld een OW). Vervolgens wordt die bokker X gekozen door de gebruikers om als tijdelijke moderator te gaan functioneren. Hoe zou jij je voelen als bokker Y wanneer je weet dat X toch wel wat background informatie kan nalezen?
Daarbij is 1 moderator op het gehele team een druppel op een gloeiende plaat, 4 maanden is erg kort, voor je goed en wel wegwijs bent achter de schermen, zit je periode erop. In het begin doe je niets anders dan lezen, lezen, lezen en meekijken. Wel handig als je belastende informatie over andere gebruikers wil opslaan, dat wel.
Overigens hoef je voor het worden van moderator niet perse gevraagd te worden door het team, als je denkt dat je geschikt bent, het leuk lijkt en je de tijd ervoor hebt, wordt een pb met daarin ook je motivatie met open armen ontvangen
PussInBoots schreef:Ik heb zelden zo'n onzin gehoord. Alsof modden/modderen/moddereren (kies maar uuit) voor iedereen is weggelegd. Ten eerste zul je er tijd in moeten steken. Je moet objectief naar dingen kunnen kijken. Oók als je het ergens niet mee eens bent, of juist wel.
Ik vind eigenlijk dat het modteam goed werk verricht. (ondanks de natuurlijk zéér onterechte ban die ik ooit opliep).
hestejente schreef:Je kunt mod worden als je daarvoor wordt gevraagd. Door bijvoorbeeld de al zittende mods. Hoe noem jij dat dan?
Vjestagirl schreef:Lijkt me niet zo'n goed plan. Het mod team heeft veel verantwoordelijkheden. Ik denk dat je een deel als zwarte bokker niet zien. Ik vind het stemmen op mods vriendjes politiek. Je kunt het als zwarte bokker met een bepaalde mod niet eens zijn, maar mods doen geen dingen om de gebruikers te pesten, ookal zal het af en toe zo overkomen. Door te stemmen maak je er een grote populariteitswedstrijd van.
Lekker laten zoals het is.
inge81 schreef:Bovendien heb ik zelf een tijd lang gemod op een ander forum en jongens zo moeilijk zijn die knopjes nu ook weer niet om te leren dat je daar 4 maanden voor nodig hebt.
Vienna2007 schreef:inge81 schreef:Bovendien heb ik zelf een tijd lang gemod op een ander forum en jongens zo moeilijk zijn die knopjes nu ook weer niet om te leren dat je daar 4 maanden voor nodig hebt.
Ze krijgen ook een curcus hoe ze moeten reageren, en hoe ze vragen netjes kunnen omzeilen ipv te antwoorden. Zo'n mentaliteit wil je niet uit jezelf bezitten, dus kan best dat daar 4 maanden voor uitgetrokken worden.
ikdoemaarwat schreef:Vjestagirl schreef:Ga je ook nog positieve en opbouwende bijdragen leveren aan dit topic of blijf je schoppen?
waarom is het schoppen dan? omdat het een andere mening dan de jouwe betreft?
Vjestagirl schreef:Oh nee hoor, ik vind het prima als mensen een andere mening hebben.
Maar alleen roepen dat het zo slecht gaat en dat het allemaal vriendjespolitiek is en dat moderators een slechte mentaliteit hebben heeft zo weinig... tsja... nut. Eronder zetten hoe je het wél zou willen zien (realistisch) lijkt me een stuk mee bijdragen dan alleen gal spuwen.
Femke schreef:Kijk, de klusjes van 't verwijderen van one-liners, spam, etc. etc. dat gaat 't team goed af.
Maar zodra er een eerlijke beslissing gemaakt moet worden, zie ik dat heel vaak volledig fout gaan.
Vaak een gebrek aan objectiviteit, inschattingsvermogen en/of levenservaring..
hestejente schreef:Vjestagirl schreef:Maar alleen roepen dat het zo slecht gaat en dat het allemaal vriendjespolitiek is.
Jij bent degene die dat het eerste wat riep over vriendjespolitiek. Toen je wat las dat jou niet zinde. Heb jij ook al twee maten joh.