ZO, die druk is van de ketel.

Na de hand van deze quote:
Citaat:
Eigenlijk zijn we al behoorlijk ver heen. Wantrouwen en aannames aan beide kanten

Het speelt al maanden, eerst op de achtergrond maar inmiddels algemeen bekent. Bokkers en beheer, dat loopt niet.
Ik ben maar een onbekende bokker. Ik ben niet benadeelt. Niet door bokt. Niet door bokkers. Maar ook ik weet wat er speelt. En gelukkig ben ik lang niet de enige onbekende bokker. Er is een voelbare spanning. Ik heb eerder Bart al mijn mening gepbd. Onder het mom van; niet alleen bekende bokkers hebben een mening. Maar nu wil ik het toch open neerzetten.Beheer/mods/mids/etcDie voelen zich aangevallen. Er staat een enorme meute bokkers met fakkels en hooivorken

buiten de afgeschermde bokt stad.
Elke opmerking gemaakt naar het team lijkt tegenwoordig als een aanval binnen te komen. Kritische vragen zijn eigenlijk het uitlokken van rellen. Het drammen naar antwoorden die binnen het straatje van de bokkers past.
Er is zelfs een ander forum opgericht waar alles wordt besproken. Dingen waar de mods niets over kunnen zeggen omdat dit niet mag vanuit het beleid. Maar ook dingen die gelogen zijn en waar ze vanuit hun funtie niet op mogen reageren. Ze moeten op eieren lopen. Elke woordspelling kan een rel oproepen. Reageren = een aanval oproepen. En op een aanval zit wachten voor zijn lol.
-Je doet dit te kort
-Je slijmt bij een ander
-Je bent partijdig
-Je liegt
-Je maakt bokkers monddood
-Je wil geen kritiek
Laat ik het zo stellen. Dat het mod team op zijn tenen loopt is meer dan begrijpelijk. BokkersDie voelen zich dom gehouden. Er staat een afgeschermde bokt stad voor hun neus en ze kunnen niet meer dan wachten op een opening.
Elke opmerking gemaakt door een bokker lijkt onwaar. Geen vraag lijkt serieus genomen. Ze stellen die vraag vast om de mods uit te lokken. Om te rellen. Bokkers worden dom gehouden. Dingen worden gegumd. Topic's worden verwijdert. Dan ga je vragen stellen. Want waarom wordt dat gedaan? Waarom is die ene reactie verwijderd? Doen ze dit omdat het tegen het beleid is? Of heeft het team wat te verbergen?
Er wordt gepukt. Vragen in het openbaar. Vragen via pb aan mods. Maar antwoorden blijven uit. Er wordt om de situatie heen gedraaid lijkt het. En dan dat gummen. Bepaalde gebruikers die altijd net onder hun straf uit lijken te komen. Er begint iets te kriebelen. Wat is hier gaande?
En dan is er opeens een ander forum opgericht die alle vragen wel beantwoord. Tuurlijk, soms wat grof. Maar daar is dan eindelijk die informatie waar bokkers naar op zoek zijn. Dingen die twijfel oproepen opeens helemaal openbaar. Best schrikbarend sommige informatie. En er komen steeds meer bokkers verhaal doen. Sterker nog, ook het beheer van bokt leest mee. Maar kritische vragen op bokt mogen nog steeds niet gesteld worden.
-Waarom mogen die vragen niet?
-Wat is er aan de hand?
-Worden ze voorgelogen?
-Welk van de 2 verhalen is waar?
Laat ik het zo stellen. Dat bokkers vermoeden dat ze dom worden gehouden is meer dan begrijpelijk.Ik heb dit topic niet geopend om te rellen mods. Noch om jullie aan te vallen. Idem tegenover mijn medegebruikers de bokkers. De druk moet van de ketel. Het is al heel vaak uitgesproken maar nu gewoon eens BOEM in de 1e post van dit topic.
Ik vind bokken leuk. Ik vind bokt leuk. Ik wil dat bokt blijft bestaan in een gezellige sfeer. Mods wil;en dat bokt blijft bestaan in een gezellige sfeer. Mijn mede gebruikers willen dat bokt blijft in een gezellige sfeer. En zelfs op dat andere forum willen ze dat bokt blijft met een gezellig sfeer.
We willen allemaal hetzelfde maar in plaats van samen te werken vliegen we elkaar alleen maar in de haren. Daar is maar een oplossing voor.
Open communicatie. Gooi het beleid om. Werk aan een betere manier. Tuurlijk moet achter de schermen blijven bestaan. Niet elke wissewasje hoeft men te weten. Maar we zijn allemaal mensen. We willen allemaal gezelligheid, maar we willen allemaal ook respect. Dit beleid heeft al die jaren gewerkt. Bokt is uitgegroeid tot een mega site. Dat heeft Bart vast niet geweten toen hij bokt ooit oprichtte. Soms moet je accepteren dat al die klachten betekenen dat het tijd is voor verandering.
Respect is elkaar niet dom houden. Dat geeft mensen het gevoel niet serieus genomen te worden. Respect is toegeven dat iets fout is, en daarop te reageren met respect. Je leert alleen van je fouten als accepteert dat het een fout was. Ik krijg vaak het idee dat het beleid niet durft te toegeven. Gewoon omdat ze bang zijn dat ze dan niet langer meer gezag hebben. Ik denk dat het juist omgekeerd zal werken. Dit overigens precies hetzelfde voor de bokkers.
-En schaduwaccount aanmaken was een fout van mij, dit is tegen de regels, de straf is terecht en het zal niet meer gebeuren.
-Zomaar een bokker bannen zonder tekst en uitleg was een fout van mij, we gaan deze werkwijze en richtlijnen veranderen.
-Die bokker op die wijze aanspreken had ik inderdaad niet moeten doen, ik kan mij ook anders verwoorden.
-Iemand bijstaan die achteraf toch een oplichtbleek was een fout van mij, ik had meer onderzoek moeten doen.
Mods. Reageer hierop maar niet vanuit je functie. Het mag natuurlijk. Alles mag. Maar vanuit het huidige beleid verwacht ik dat jullie weinig antwoorden kunnen geven. Eigen mening is meer dan welkom. Bart, het zou fantastisch zijn als je hier echt, eerlijk, naar zou kijken. Bokkers, indien jullie het met mij eens zijn, onderbouw dat op een respectvolle manier. Hoe meer hoe beter want dat geeft aan dat we hier allemaal opzoek zijn naar een oplossing.
En de bokkers die er echt helemaal niets van meegekregen hebben, bok gewoon lekker door

Elkaar begrijpen, het bespreken, het beleid verbeteren en weer lekker doorbokken in een gezellige maar vooral ook respectvolle sfeer.