Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:36

Lovely (en ook andere gebruikers natuurlijk) wij verschillen blijkbaar op sommige punten van mening.

Er moet altijd ruimte voor verbetering zijn :j
Wat ik wel zie is (en dat is niet sinds 2 dagen) dat de topics waarbij normale berichten geplaatst worden (en waar dus onderlig over gesproken kan worden) gewoon open blijven. Ook als ze kritiek bevatten over het team / beheer.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de vele topics van begin deze week op slot gegooid werden, die waren er namelijk meer omdat mensen boos / geiriteerd waren, en niet om echt samen te praten.
Soms kan je nou eenmaal beter iets afsluiten en een paar uur later pas reageren.

En als iemand bij mij thuis zich niet aan mijn regels houdt gooi ik die gene er ook uit. Dat is mijn goed recht.
En het lijkt mij dat dat op een forum ook mag, je mag mensen de toegang weigeren als deze zich niet aan de door jouw gestelde regels houden.
Of deze regels voor jouw kloppen kan je bekijken alvorens je aan te melden.
Als ik het ergens niet mee eens ben haal ik een keer mijn schouders op en laat het daarbij.
Maar goed, dat is mijn instelling en niet iedereen kan zich daar in vinden.

Ik begrijp dat door de reclame geld verdiend wordt, maar het forum onderhouden kost ook geld. En ik heb geen flauw idee hoeveel geld er verdiend wordt en hoeveel er ook weer uitgegeven moet worden, maar eerlijk gezegd maakt mij dat ook niet zo heel veel uit.

Anoniem

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:47

Je mag iedereen je huis uit gooien, dat ben ik volledig met je eens. Maar bokt.nl is dus geen huis of een thuis of iets wat erop lijkt. Bokt.nl is een commerciele onderneming die het moet hebben van zijn gebruikers, zonder gebruikers zijn er geen inkomsten. Ik weet niet hoe het bij jou thuis zit :D. In het geval dat hier besproken wordt, is een gebruiker buiten haar schuld gedupeerd door de fouten van bokt.nl en ik vind dat die fouten hersteld moeten worden omdat het beheer van bokt.nl het recht niet heeft om iemand anders in een kwaad daglicht te stellen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:19

Saffier schreef:
Lovely (en ook andere gebruikers natuurlijk) wij verschillen blijkbaar op sommige punten van mening.

Er moet altijd ruimte voor verbetering zijn :j
Wat ik wel zie is (en dat is niet sinds 2 dagen) dat de topics waarbij normale berichten geplaatst worden (en waar dus onderlig over gesproken kan worden) gewoon open blijven. Ook als ze kritiek bevatten over het team / beheer.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de vele topics van begin deze week op slot gegooid werden, die waren er namelijk meer omdat mensen boos / geiriteerd waren, en niet om echt samen te praten.
Soms kan je nou eenmaal beter iets afsluiten en een paar uur later pas reageren.

En als iemand bij mij thuis zich niet aan mijn regels houdt gooi ik die gene er ook uit. Dat is mijn goed recht.
En het lijkt mij dat dat op een forum ook mag, je mag mensen de toegang weigeren als deze zich niet aan de door jouw gestelde regels houden.
Of deze regels voor jouw kloppen kan je bekijken alvorens je aan te melden.
Als ik het ergens niet mee eens ben haal ik een keer mijn schouders op en laat het daarbij.
Maar goed, dat is mijn instelling en niet iedereen kan zich daar in vinden.

Ik begrijp dat door de reclame geld verdiend wordt, maar het forum onderhouden kost ook geld. En ik heb geen flauw idee hoeveel geld er verdiend wordt en hoeveel er ook weer uitgegeven moet worden, maar eerlijk gezegd maakt mij dat ook niet zo heel veel uit.

Dat is nu net het punt, zoals al eerder aangegeven is, zijn de regels gewoon gevolgd, en heeft de gebruiker een onterechte ban gekregen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:55

Saffier schreef:

.

ja het topic blijft idd open, maar er wordt ook gevraagd om antwoorden van het beheer en waar blijft dat dan?
want o zo snel zijn ze er als de kippen bij zodra er OW waardige dingen worden gedaan
maar nu ,daar waar het correct gaat, komen ze niet, maar ook niet om te antwoorden

en het kleine beetje wat antwoord heeft een hoop herrie zonder duidelikheid
oftewel een hoop tekst zonder inhoud....

en nee, op slot gooien geeft juist meer woede en frustratie dus in dit geval werkt het averechts

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:18

Ik vind het jammer dat er bij bepaalde onderwerpen de eigen mening van de mods bij komt kijken en als het privé niet aanstaat dan gaat een topic op slot, wordt er met ow's en bans gestrooid.

Mod zijn is een onderschat iets, helaas zijn er een aantal die net uit de luiers komen en dan andere de les gaan lezen. Maakt mij niet uit, maar ik kom niet meer in bepaalde topics en 1 mod staat bij mij onder de foei knop. Ik hou er niet van als iemand uit naam van bokt mod begint te intimideren................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:06

Eline schreef:
En de andere, ik zie in het andere topic op FZ een hoop verwijzingen en links staan naar een ander forum, en een specifieke situatie. Daar wil ik één ding over zeggen: er is informatie van achter de schermen bij een gebande gebruiker terechtgekomen waaruit onder andere blijkt dat er in die case fouten gemaakt zijn. Er reageren mensen die niet in dat topic hadden moeten reageren, en er reageren mensen op manieren die ze hadden moeten laten.. Die fouten schrijf ik voor 90% toe aan de heftigheid van het besproken onderwerp en hebben geen invloed gehad op de uitkomst van het topic. En dat we bezig zijn met maatregelen om ze in de toekomst te voorkomen, mag duidelijk zijn.

Maar hiermee zeg je dus wel dat die informatie klopt?
In dat geval vind ik dat het het beheer zich moet schamen dat ze hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen maar het op de heftigheid van de zaak afschuift.

Jullie hebben opzettelijk fouten gemaakt, ten laste van een gebruiker met het idee dat dat niet naar buiten zou komen. Dat is helaas, voor jullie, dan nu toch gebeurd...
Hadden jullie niet tot de belachelijke keuze gekomen om opzettelijk zelf een schaduwaccount te maken en de schuld daarvoor expres in iemands anders schoenen te schuiven, gewoon omdat het jullie beter uitkwam diegene van het forum te gooien, was deze zaak helemaal niet zo heftig geweest.. Dus dat is imo niet echt een reden.. Ik denk dat jullie zelf degene zijn geweest die het zo moeilijk voor jullie zelf hebben gemaakt, en ik vind het ook niet zo netjes (understatement) dat jullie nog steeds niet zelf de verantwoordelijkheid lijken te willen nemen.

Ik vind bokt een leuk forum hoor, kom er graag, ik sta verder buiten dit hele gebeuren... Maar op dit moment heb ik het beheer niet heel hoog zitten, en dit soort berichten dragen daar ook niet aan bij. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:15

Volgens mij maak je fouten niet opzettelijk. Dat is een onterechte aanname.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:21

Eline's antwoord is ook niet zo slim aangepakt.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:23

Apple schreef:

Fouten worden ook niet opzettelijk gemaakt, zaken wegmoffelen wordt wel opzettelijk gedaan.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:24

Apple schreef:

Ook al maak je fouten niet opzettelijk, ze zijn gemaakt, dat is iets wat wel duidelijk is geworden.
Zoals ik in mijn vorige post al aangaf, wat is er nu simpeler dan zeggen: Sorry ik heb een fout gemaakt, de ban wordt teruggedraaid!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:26

Wat ik begrijp uit de post van Eline hebben wat moderators wat emotioneel gereageerd en is dit terecht gekomen bij een nu gebande gebruiker. De emotionele reactie van de moderators heeft echter geen invloed gehad op het al dan niet bannen van deze gebruiker. Dat staat daar los van. Er zijn geen fouten gemaakt ten aanzien van het bannen zelf, daar was genoeg gegronde reden toe.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:28

Geen idee waar bovenstaand bericht over gaat, maar om over emotie te spreken; Zelfs Eline schrijft een emotioneel getint bericht.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:34

Apple schreef:
Wat ik begrijp uit de post van Eline hebben wat moderators wat emotioneel gereageerd en is dit terecht gekomen bij een nu gebande gebruiker. De emotionele reactie van de moderators heeft echter geen invloed gehad op het al dan niet bannen van deze gebruiker. Dat staat daar los van. Er zijn geen fouten gemaakt ten aanzien van het bannen zelf, daar was genoeg gegronde reden toe.

Maar Apple de tekst die Eline schrijft:
ik zie in het andere topic op FZ een hoop verwijzingen en links staan naar een ander forum, en een specifieke situatie. Daar wil ik één ding over zeggen: er is informatie van achter de schermen bij een gebande gebruiker terechtgekomen waaruit onder andere blijkt dat er in die case fouten gemaakt zijn.

Daar geeft ze toch echt zelf aan, dat er in die case fouten zijn gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:43

Apple schreef:

Soms wordt een fout niet opzettelijk gemaakt, maar wat wel met opzet is (gedaan) is het nadien erover liegen. Het beheer en het staat in jouw post wederom, beweert dat er gegronde redenen waren om over te gaan tot een BOT, maar het beheer kan niet uitleggen welke gegronde redenen dat dan waren en welk bewijs ze daarvoor heeft vergaard.

Overigens wil ik er net als nicole3939 op wijzen dat volgens de manier waarop Eline het neergezet heeft, het er wel degelijk blijkt dat er in die gang van zaken (naar een BOT toe) fouten zijn gemaakt. Uit de uitgelekte informatie blijkt namelijk ook dat de BOT onterecht is en ongegrond.

Dus Apple, leuk dat je weer terug bent als mod, maar probeer bij de feiten te blijven en vermijd onwaarheden :).

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:47

Opzettelijk fouten maken lijkt mij ook ver gaan. Maar een fout maken, weten dat die gemaakt is, toegeven dat die gemaakt is en er vervolgens weinig tot niets aan veranderen, vind ik persoonlijk niet kunnen. Of het dan uitlekt of niet, kom uit voor je fouten. Dat werkt veel beter dan te verdoezelen... Als je een fout toegeeft, kan er iets mee gedaan worden, kan er een oplossing bedacht worden.

Ik ken verder het fijne van de besproken zaak niet, maar wat er achter de schermen besproken wordt en gebeurd moet daar ook blijven. In mijn modtijd vond ik altijd dat er toch wel op een nette manier gesproken werd over gebruikers, al dan niet 'vervelende, veelbesproken users'. Ok, soms dacht je het jouwe er wel eens van, maar dat mag niet doorwegen in een discussie over een user. Eigenlijk vind ik dat je dat niet eens moet laten uitschijnen in een discussie, want andere kunnen daar wel iets op baseren... Ik probeerde zelf altijd vanuit een neutraal standpunt te reageren, ook als die persoon mij (virtueel) niet lag. En als het iemand was die ik in het echte leven kende of die me echt tegen de borst stootte, waar ik te dicht bij stond of whatever, deed ik niet mee aan de discussie. En zo hoort het i.m.o. ook. Dus ik hoop dat dat niet te veel veranderd is, anders zou ik me toch maar eens vragen gaan stellen over wie of wat er achter de schermen wordt gezet.

Edit: lees net over de emotionele reactie's bij de discussie. Dat hoort i.m.o. dus niet thuis in een bespreking over een user... Zoiets heet voor mij professioneel blijven. Ik werk op de IC en ik krijg bv. iemand op bed die net twee mensen heeft aangevallen en daarbij zelf dodelijk gewond is geraakt en die persoon is het loodje aan het leggen, dan moet ik ook niet nadenken: 'oh chips, zo iemand verdient het niet te leven', nee dan moet ik handelen naar mijn job; mensen redden dus. Daar tegenover heb ik ook al wel eens iemand op bed gehad die me nauw aan het hart stond en waarbij ik zelf zei; dat laat ik aan een collega over. Achteraf kan ik wel luchten, maar voor of tijdens moet je gewoon professioneel blijven en je werk doen.

Mijn mening. ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:50

Ik wil dan toch een bescheiden opmerking maken
Je mag je als mod niet laten leiden door emoties, op het moment dat je aanvaart mod te worden moet je onafhankelijk en zonder emoties kunnen reageren
Verder vind ik zelf dat het gros van de mod's vrij jong is en weinig ervaring hebben in het dagelijks leven, dat zie je weerspiegeld in de antwoorden en reacties..
Ook het tik op de vingers krijgen van een mod die je kleinkind had kunnen zijn vind ik not done, je kunt het altijd netter verpakken en de gebruiker als volwassen mens aanspreken ipv als een weerbarstig kind

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:51

Ik heb ook een vraag. Let wel, het is een vraag die verwijst naar één van de redenen waarom ik denk dat dit topic geopend is en ik wil hier niemand mee aanvallen, ik ben oprecht geinteresseerd in de reacties.

Stel, ik zou als anonieme maar vaste user uitspraken op Bokt hebben gedaan die kwaad bloed zetten bij andere Bokkers en persoonlijke vetes hebben onderhouden. En die Bokkers zijn erachter gekomen hoe ik echt heet en wat ik in het dagelijks leven doe. (is bij mij overigens redelijk makkelijk te googlen maar goed :+ ) En niet alleen dat, ze zouden nare filmpjes op Youtube van me maken en een nep-Hyves pagina met naam en toenaam, alles. Zou Bokt op zo'n moment iets voor mij kunnen betekenen?

Verder moet ik ook zeggen dat ik het wel tof vind van Eline dat ze open kaart speelt. Ze ontkent tenminste niet dat die reacties zijn geplaatst. Ik ben daar persoonlijk wel van geschrokken. Een mening hebben mag iedereen, maar ik denk dat ik wel twee keer zou nadenken of ik bezwaar zou indienen tegen een OW of Ban, als het mogelijk is dat je zo belachelijk wordt gemaakt achter de schermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:56

Apple schreef:

Tja, wellicht was er genoeg gegronde reden toe voor jullie, dat weet ik verder niet... Maar de manier waarop jullie het dan hebben aangepakt , er van uitgaande dat de berichten die zijn 'uitgelekt' kloppen, vind ik bijzonder onprofessioneel en idd zoals een lovely het omschrijft een schandaal van de bovenste plank :)

Nu moet ik zeggen dat ik het andere forum bijzonder goed vermaak vond voor de avonden dat ik niet kon slapen, en me verder onthouden heb van een mening of partijdigheid (er van uitgaand dat dat forum nou ook niet de meest objectieve bron ooit is...) Dus ik schrik nu wel van het bericht van Eline.
Ik heb er nooit bij nagedacht of de berichten van het andere forum klopte, omdat het me verder bijzonder weinig interesseert aangezien ik niet heel veel te maken heb met het beleid en het beheer (Naar mijn weten bok ik alweer 7 jaartjes OW-vrij rond 8-) ) en de bokkers in kwestie waar dit allemaal om gaat.

Maar als ik dan nu uit Eline's bericht opmaak dat de dingen die zijn uitgelekt idd kloppen, maar men toch heel hard de fouten vooral op iets anders probeert af te schuiven, kan ik daar gewoon met mijn verstand op geen enkele manier bij..

Met het maken van opzettelijke fouten bedoel ik, (nogmaals, er van uitgaande dat de berichten kloppen) dat het beheer naar mijn mening wel degelijk opzettelijk fout gehandeld heeft ... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:03

Gulpje schreef:
Stel, ik zou als anonieme maar vaste user uitspraken op Bokt hebben gedaan die kwaad bloed zetten bij andere Bokkers en persoonlijke vetes hebben onderhouden. En die Bokkers zijn erachter gekomen hoe ik echt heet en wat ik in het dagelijks leven doe. (is bij mij overigens redelijk makkelijk te googlen maar goed :+ ) En niet alleen dat, ze zouden nare filmpjes op Youtube van me maken en een nep-Hyves pagina met naam en toenaam, alles. Zou Bokt op zo'n moment iets voor mij kunnen betekenen?

Nee, je moet gewoon je moment afwachten dat je zelf iets terug kan doen, als het je dan nog interesseert :). En verder gewoon rustig toeschouwen hoe leuk, aardig, positief en gezellig die mensen verder in het leven staan ;). Je weet wel, smile and wave.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:37

Het gaat hier over de vervelendste/ingrijpendste vete die we in jaren meegemaakt hebben op Bokt en dat heeft ook behoorlijk wat impact op de mensen in het team. Ook betreft het een behoorlijk complexe zaak, de quotes die gepubliceerd zijn komen uit een topic van tientallen pagina's waardoor er heel, heel erg veel context ontbreekt waardoor er een nogal raar/extreem beeld ontstaat.

Ja, er zijn zeker fouten gemaakt in die case. Een aantal fouten zijn procedureel van aard en die fouten zijn al een tijd terug rechtgezet. Een aantal zaken gaan meer over het 'stoom afblazen' van teamleden en ook daar zijn we mee bezig. Dit alles heeft echter geen effect op de uiteindelijke uitkomst, de betreffende gebruiker heeft de regels overtreden en daarop volgen sancties. Dat wij een schaduwaccount hebben aangemaakt om een gebruiker van de site te krijgen is tot nu toe wel een van de meest spectaculaire theorieën die ik tot nu toe gehoord heb :)

De betrokkenheid van de bezwaarcommissie (BZC) is hier ook ter sprake gekomen, een aantal ex-teamleden hebben daar ook al op gereageerd. De BZC werkt in principe onafhankelijk van het moderatorteam maar heeft wel toegang tot de moderatorforums. Om te kunnen bepalen of een sanctie terecht is, is er erg veel informatie, context en achtergrond nodig en die is voor een heel groot deel te vinden op die teamforums. Principe blijft echter nog steeds wat Apple eerder ook al aangeeft. Er komt een bezwaar binnen, BZC vraagt om argumentatie van de mods, BZC kijkt of procedures goed zijn gevolgd en of aannames van mods kloppen waarna de BZC onafhankelijk van de mods een beslissing neemt. Wat echter niet de bedoeling is, is dat de BZC zich ook gaat mengen in moderator topics tijdens het tot stand komen van sancties en dat is hier, tot op zekere hoogte, wel gebeurd. Hier is de BZC al uitgebreid op aangesproken. Daarnaast worden er nu een aantal posts die te kort zijn voor 'publieke consumptie' uit context gehaald waardoor het probleem een heel stuk vervelender lijkt dan het daadwerkelijk is. De BZC is zich heel erg bewust van haar positie en taak en ook in dit geval heeft de BZC opnieuw naar de zaak gekeken, daar zijn o.a. die procedurele fouten naar boven gekomen en gecorrigeerd.

Dan het modereren op Bokt, waar dit topic ook om begonnen is. Het modereren komt vooral neer op het zoeken van een balans: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de regels zo eerlijk en algemeen mogelijk worden toegepast en tegelijkertijd maatwerk leveren omdat geen enkele situatie hetzelfde is. Wat Eline hierboven al aangeeft, dat gaat zeker niet perfect, maar als ik het vergelijk met een hele hoop andere forums met vergelijkbaar formaat dan denk ik dat we het helemaal niet slecht doen.

Hier is zeker nog het e.e.a. aan te verbeteren maar dat kunnen we alleen als we ook de juiste signalen krijgen van gebruikers. Ik lees nu af en toe over gebruikers die bepaalde topics, forums of moderators mijden en dat is erg zonde. Het zou heel erg fijn zijn als deze mensen ons een PB of mail zouden willen sturen met wat er dan precies mis gaat of mis is gegaan. Met een beetje geluk kunnen we dan zaken verduidelijken of regels, procedures of het team verbeteren. Als we niets horen behalve 'Bokt meet met twee maten' of 'Er moeten minder/meer regels komen' dan komen we niet snel verder. Suggesties over verbeteringen zijn dan ook erg welkom, via PB, via mail of als FZ topic.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:06

Bart een heel leuk verhaal hoor. Maar zelfs ik, ik ben op deze topics terecht gekomen door de vele slotjes, die achter elkaar opdoken,en wilde dus weten wat er aan de hand is, krijg hier een naar gevoel bij.

Misschien een keer een uitzondering maken, over de case die het betreft, en niet telkens zeggen dat mag niet op bokt besproken worden. Ik denk dat een heleboel mensen daar de behoefte aan hebben.

Gooi het op tafel, geef aan wat er mis is gegaan en vertel dan ook waarom het toch terecht is dat deze bokker een ban heeft gekregen. Ik denk dat je daarmee een hoop verduidelijkt en er niet telkens meer van deze topics geopend hoeven worden. Geef jullie kant van het verhaal, laat dan de bokkers zelf besluiten of zij het aanvaardbaar vinden en willen blijven bokken of naar een ander forum gaan.

Dat is toch niet teveel gevraagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:30

BartVB schreef:
De betrokkenheid van de bezwaarcommissie (BZC) is hier ook ter sprake gekomen, een aantal ex-teamleden hebben daar ook al op gereageerd. De BZC werkt in principe onafhankelijk van het moderatorteam maar heeft wel toegang tot de moderatorforums. Om te kunnen bepalen of een sanctie terecht is, is er erg veel informatie, context en achtergrond nodig en die is voor een heel groot deel te vinden op die teamforums.

Als de aanleiding(en) van een BOT in het publieke domein te vinden is, dan hoeft er voor extra informatie niet achter schermen gezocht te worden. Met deze uitspraak wek je sterk de indruk dat er achter de schermen ook aan de motivatie gewerkt wordt en dat lijkt mij niet zo'n heel goed teken. Het was ons (de gebruikers, of gasten) al duidelijk dat er bepaalde ongunstige communicatie gaande is achter de schermen, over de gasten (gebruikers). Maar laten we niet vergeten dat de gehele context van een OW of een ban in het openbare gedeelte terug te vinden is, of hoort te zijn.

Tip 1: openheid over aanleiding van ow/ban, dus in de openbaarheid.
Tip 2: geen gekonkel en gestook op de teamforums meer.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:50

Lovely schreef:
In het geval dat hier besproken wordt, is een gebruiker buiten haar schuld gedupeerd door de fouten van bokt.nl en ik vind dat die fouten hersteld moeten worden omdat het beheer van bokt.nl het recht niet heeft om iemand anders in een kwaad daglicht te stellen.

Hier sluit ik mij volledig bij aan. En ipv dat degene die de fout heeft gemaakt deze rectificeerd, verschuilt het beheer zich achter regeltjes en achter elkaar. 'Er wordt niet in het openbaar de sancties van anderen besproken'.

Maar als de sanctie onterecht is, dan komen er vragen van zowel de gedupeerde als medebokkers. Geheel logisch, lijkt me. En doordat die vragen zo krampachtig vermeden worden, en onbeantwoord blijven, blijven veel bokkers met grote vraagtekens achter.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:10

Ik heb zojuist een topic gemaakt maar had niet door dat deze titel ook op het onderwerp aansluit. Sorry voor mijn enorm lange quote bij voorbaat :+

Bubsj schreef:
ZO, die druk is van de ketel. :D

Na de hand van deze quote:

Citaat:
Eigenlijk zijn we al behoorlijk ver heen. Wantrouwen en aannames aan beide kanten :\

Het speelt al maanden, eerst op de achtergrond maar inmiddels algemeen bekent. Bokkers en beheer, dat loopt niet.
Ik ben maar een onbekende bokker. Ik ben niet benadeelt. Niet door bokt. Niet door bokkers. Maar ook ik weet wat er speelt. En gelukkig ben ik lang niet de enige onbekende bokker. Er is een voelbare spanning. Ik heb eerder Bart al mijn mening gepbd. Onder het mom van; niet alleen bekende bokkers hebben een mening. Maar nu wil ik het toch open neerzetten.

Beheer/mods/mids/etc

Die voelen zich aangevallen. Er staat een enorme meute bokkers met fakkels en hooivorken :Y) buiten de afgeschermde bokt stad.

Elke opmerking gemaakt naar het team lijkt tegenwoordig als een aanval binnen te komen. Kritische vragen zijn eigenlijk het uitlokken van rellen. Het drammen naar antwoorden die binnen het straatje van de bokkers past.

Er is zelfs een ander forum opgericht waar alles wordt besproken. Dingen waar de mods niets over kunnen zeggen omdat dit niet mag vanuit het beleid. Maar ook dingen die gelogen zijn en waar ze vanuit hun funtie niet op mogen reageren. Ze moeten op eieren lopen. Elke woordspelling kan een rel oproepen. Reageren = een aanval oproepen. En op een aanval zit wachten voor zijn lol.

-Je doet dit te kort
-Je slijmt bij een ander
-Je bent partijdig
-Je liegt
-Je maakt bokkers monddood
-Je wil geen kritiek

Laat ik het zo stellen. Dat het mod team op zijn tenen loopt is meer dan begrijpelijk.

Bokkers

Die voelen zich dom gehouden. Er staat een afgeschermde bokt stad voor hun neus en ze kunnen niet meer dan wachten op een opening.

Elke opmerking gemaakt door een bokker lijkt onwaar. Geen vraag lijkt serieus genomen. Ze stellen die vraag vast om de mods uit te lokken. Om te rellen. Bokkers worden dom gehouden. Dingen worden gegumd. Topic's worden verwijdert. Dan ga je vragen stellen. Want waarom wordt dat gedaan? Waarom is die ene reactie verwijderd? Doen ze dit omdat het tegen het beleid is? Of heeft het team wat te verbergen?

Er wordt gepukt. Vragen in het openbaar. Vragen via pb aan mods. Maar antwoorden blijven uit. Er wordt om de situatie heen gedraaid lijkt het. En dan dat gummen. Bepaalde gebruikers die altijd net onder hun straf uit lijken te komen. Er begint iets te kriebelen. Wat is hier gaande?

En dan is er opeens een ander forum opgericht die alle vragen wel beantwoord. Tuurlijk, soms wat grof. Maar daar is dan eindelijk die informatie waar bokkers naar op zoek zijn. Dingen die twijfel oproepen opeens helemaal openbaar. Best schrikbarend sommige informatie. En er komen steeds meer bokkers verhaal doen. Sterker nog, ook het beheer van bokt leest mee. Maar kritische vragen op bokt mogen nog steeds niet gesteld worden.

-Waarom mogen die vragen niet?
-Wat is er aan de hand?
-Worden ze voorgelogen?
-Welk van de 2 verhalen is waar?

Laat ik het zo stellen. Dat bokkers vermoeden dat ze dom worden gehouden is meer dan begrijpelijk.

Ik heb dit topic niet geopend om te rellen mods. Noch om jullie aan te vallen. Idem tegenover mijn medegebruikers de bokkers. De druk moet van de ketel. Het is al heel vaak uitgesproken maar nu gewoon eens BOEM in de 1e post van dit topic.

Ik vind bokken leuk. Ik vind bokt leuk. Ik wil dat bokt blijft bestaan in een gezellige sfeer. Mods wil;en dat bokt blijft bestaan in een gezellige sfeer. Mijn mede gebruikers willen dat bokt blijft in een gezellige sfeer. En zelfs op dat andere forum willen ze dat bokt blijft met een gezellig sfeer.

We willen allemaal hetzelfde maar in plaats van samen te werken vliegen we elkaar alleen maar in de haren. Daar is maar een oplossing voor. Open communicatie. Gooi het beleid om. Werk aan een betere manier. Tuurlijk moet achter de schermen blijven bestaan. Niet elke wissewasje hoeft men te weten. Maar we zijn allemaal mensen. We willen allemaal gezelligheid, maar we willen allemaal ook respect. Dit beleid heeft al die jaren gewerkt. Bokt is uitgegroeid tot een mega site. Dat heeft Bart vast niet geweten toen hij bokt ooit oprichtte. Soms moet je accepteren dat al die klachten betekenen dat het tijd is voor verandering.

Respect is elkaar niet dom houden. Dat geeft mensen het gevoel niet serieus genomen te worden. Respect is toegeven dat iets fout is, en daarop te reageren met respect. Je leert alleen van je fouten als accepteert dat het een fout was. Ik krijg vaak het idee dat het beleid niet durft te toegeven. Gewoon omdat ze bang zijn dat ze dan niet langer meer gezag hebben. Ik denk dat het juist omgekeerd zal werken. Dit overigens precies hetzelfde voor de bokkers.

-En schaduwaccount aanmaken was een fout van mij, dit is tegen de regels, de straf is terecht en het zal niet meer gebeuren.
-Zomaar een bokker bannen zonder tekst en uitleg was een fout van mij, we gaan deze werkwijze en richtlijnen veranderen.
-Die bokker op die wijze aanspreken had ik inderdaad niet moeten doen, ik kan mij ook anders verwoorden.
-Iemand bijstaan die achteraf toch een oplichtbleek was een fout van mij, ik had meer onderzoek moeten doen.

Mods. Reageer hierop maar niet vanuit je functie. Het mag natuurlijk. Alles mag. Maar vanuit het huidige beleid verwacht ik dat jullie weinig antwoorden kunnen geven. Eigen mening is meer dan welkom. Bart, het zou fantastisch zijn als je hier echt, eerlijk, naar zou kijken. Bokkers, indien jullie het met mij eens zijn, onderbouw dat op een respectvolle manier. Hoe meer hoe beter want dat geeft aan dat we hier allemaal opzoek zijn naar een oplossing.

En de bokkers die er echt helemaal niets van meegekregen hebben, bok gewoon lekker door :D

Elkaar begrijpen, het bespreken, het beleid verbeteren en weer lekker doorbokken in een gezellige maar vooral ook respectvolle sfeer. :o

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:33

Zo, en inmiddels dit topic doorgelezen.

Bellona_K schreef:
Hier sluit ik mij volledig bij aan. En ipv dat degene die de fout heeft gemaakt deze rectificeerd, verschuilt het beheer zich achter regeltjes en achter elkaar. 'Er wordt niet in het openbaar de sancties van anderen besproken'.

Ik denk dat dit inderdaad een van de grotere 'problemen' is.

Ik hoop dat ik deze ook als voorbeeld mag gebruiken. Ik pak hem even bewust omdat dit niet zo onder vuur ligt als de rest.

De Marialva situatie.

Heel heel lang is haar de hand boven het hoofd gehouden door het beheer. Vind ik meer dan logisch. Als forum je niet in dat soort zaken mengen. Heb ik alle begrip voor. Maar het is ook meer dan begrijpelijk dat betrokken bokkers daar wel wat over te zeggen hadden.

Ik persoonlijk had het dus enorm kunnen waarderen als het beleid achteraf had gezegt. Jongens. Jullie hadden gelijk. Wij hebben hierin nooit een kant willen kiezen en dus jullie ook niet ondersteund. Maar achteraf en nu het allemaal uitgesproken is. Er liep hier inderdaad een oplichtster rond.

Klaar. Toegegeven dat die bokkers toch gelijk hadden. Toegelicht waarom er niet naar gehandeld kon worden. Mijn respect (en hopelijk ook dat van anderen :+ ) binnen en fijne sfeer behouden.

In plaats daarvan is het stil. Gevolg. Bokkers hebben het idee dat bokt hun 'fout' van het aangeven dat bokkers dat niet openbaar mochten melden de doofpot in willen stoppen. En voila daar is de irritatie..