Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:24

Anoniem schreef:
Citaat:
Jij bent nog maar net geregistreerd, jij weet niet hoe het vroegerwas toen je nog normaal kon discussieren en volwassen behandeld werd...

Oh, dus omdat iemand hier net zit, mag hij niet zeggen wat hij over een bepaalde kwestie vindt... Nu wordt ie leuk :') En jij bent de moedergans hier?

Toe nou zeg.
We kunnen het toch netjes houden?
Door dit soort opmerkingen gaat deze zo ook weer op slot

Anoniem

Mindim schreef:
Laat ik dan een algemene vraag stellen, ik heb niets met de vorige topics te maken.

Waarom mag je niet een kritische noot uiten naar het beheer en over het functioneren van Bokt? Het is toch niet netjes wanneer er vragen rijzen over hoe Bokt bepaalde zaken hanteert, een slot op een topic te gooien? Je kan toch ook een antwoord geven?

Dit is inderdaad een duidelijke(re) vraag, waar theoretisch gezien antwoord op gegeven zou kunnen worden. Als een van de mods een beetje bijdehand is, dan kunnen ze je verwijzen naar de zoekfunctie omdat deze vraag al vaker gesteld is.

Ik zal je het antwoord geven omdat ik het dankzij mijn ruime ervaring met beheer en mods onderhand wel kan dromen:
boktbeheer en mods schreef:
Wij horen liever geen kritiek.

Steentje

Billy, dat ik me pas vrij laat geregistreerd heb, wil niet zeggen dat ik niet mee las, hier op Bokt. :)

Ik denk dat het niet nodig is om je te quoten uit voorgaande topics, hier op FZ.
Ik vind het gewoon jammer, en dat bedoel ik niet persoonlijk op jou, want een fijne discussie zonder verwijten naar elkaar toe of 'loze' opmerkingen, kan zo verhelderend en opluchtend werken.

Het ligt er maar net aan, hoe je kritiek brengt..

upendo

Chelleee: wat is je probleem precies? :Y)

gaat nogal offtopic.
Meewerken aan slotjes zal toch niet de bedoeling zijn hoop ik...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:25

wij horen liever geen kritiek... erg volwassen _O-

Elin_

Vind het zo vervelend..
1) Sommige relschoppers mengen zich bij een toppic (discussie) om het te verzieken
2) direct slotje

Er word zoveel direct gesloten. Als het een mod. niet aan staat of een bokker (teM) dan direct Slot / teMmen.
Ik snap het wel....

Bij een relltopic ,maar niet bij een normaal discussie toppic.
Maar tegenwoordig word je gewoon aangevallen op bokt wegens je mening.
Ik ga niet altijd mee met de ''kudde schapen'' van bokt die rechts zeggen ,dan zeg ik links of die ja zeggen , zeg ik weleens nee.
En dan... Dan gaan ze met zijn alle als een stel ''holigans'' op je mening ''afstormen''

Vind je het gek dat mensen hun mening bijna niet meer op bokt zetten.
Ook als je iets verkeerd doet en je zet dit neer voor eventuele tips om het wel goed te doen krijg je eerst allemaal reacties (Zelfs pb's!!) hoe slecht je wel niet bent etc.

Zo onrespectvol en onvolwassen :n

Billy

Anoniem schreef:
Citaat:
Jij bent nog maar net geregistreerd, jij weet niet hoe het vroegerwas toen je nog normaal kon discussieren en volwassen behandeld werd...

Oh, dus omdat iemand hier net zit, mag hij niet zeggen wat hij over een bepaalde kwestie vindt... Nu wordt ie leuk :') En jij bent de moedergans hier?

Dat zeg ik niet, begrijpend lezen is blijkbaar best moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:26

Ik zat ook al met verbazing naar de vliegende slotjes te kijken.. Vroeger kon je nog wel een potje breken, maar dat lijkt steeds minder te kunnen...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:26

Lovely schreef:
Ik zal je het antwoord geven omdat ik het dankzij mijn ruime ervaring met beheer en mods onderhand wel kan dromen:

Een passend spreekwoord is hier wel op zijn plaats, denk ik..

'Hoge bomen vangen veel wind.' :)

Bokt is een forum, waar ook ruimte moet zijn voor een pittige discussie.
Fouten maken en kritiek kunnen waarderen, is een kans om bepaalde zaken op een positieve manier te veranderen.
Of om er minstens eens serieus over na te denken..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:27

Steentje schreef:
Billy, dat ik me pas vrij laat geregistreerd heb, wil niet zeggen dat ik niet mee las, hier op Bokt. :)

Ik denk dat het niet nodig is om je te quoten uit voorgaande topics, hier op FZ.
Ik vind het gewoon jammer, en dat bedoel ik niet persoonlijk op jou, want een fijne discussie zonder verwijten naar elkaar toe of 'loze' opmerkingen, kan zo verhelderend en opluchtend werken.

Het ligt er maar net aan, hoe je kritiek brengt..

De tijd van normaal discussieren is allang voorbij.
Daar krijg je geen kans voor.
Dus dan maar het mes op tafel om iets te proberen te forceren.
Jammer, maar helaas nodig.

c_alsemgeest

ja zelfs na een paar grappig bedoelde getinte opmerkingen kan het al foute boel zijn :')

Anoniem

Misschien kunnen we ontopic blijven en niet een discussie houden welke rechten je ontleent aan hoelang je geregistreerd bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:28

Steentje schreef:
Een passend spreekwoord is hier wel op zijn plaats, denk ik..

'Hoge bomen vangen veel wind.' :)

Bokt is een forum, waar ook ruimte moet zijn voor een pittige discussie.
Fouten maken en kritiek kunnen waarderen, is een kans om bepaalde zaken op een positieve manier te veranderen.
Of om er minstens eens serieus over na te denken..

Volgens mij is dat precies de bedoeling van dit topic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:28

Billy schreef:
jij weet niet hoe het vroegerwas toen je nog normaal kon discussieren en volwassen behandeld werd...

Het is mij ondertussen ook ontschoten :D. Er zijn best een paar mods die enorm hun best doen, maar merendeel hoort niet in een dergelijke functie thuis om uiteenlopende redenen waarbij onkunde en gebrek aan inlevingsvermogen wel steevast bovenaan staan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:29

liever niet is altijd nog wat anders als verboden.........

ik ga ook liever geen bazen, instantie's en dergelijke
maar ook daarin heb ik wel eens geen keus.........

wat mij overigens ook opvalt en dat wil ik ook van het hart
bij de overige topics waren de mod's er als de kippen bij

nu stel ik en nog een bokker een hele serieuze vraag...........en waar zijn de mod's nu? waar blijft het snelle antwoord ,want anders toch altijd zo snel gegeven wordt?
waarom komt een mod niet gewoon mee discussieren in dit wel degelijk serieuze,nette en nuttige topic

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:29

Billy schreef:

Anoniem schreef:

Billy schreef:
Dat zeg ik niet, begrijpend lezen is blijkbaar best moeilijk

En via pb dit ''gezeik'' ( :o) doen is ook te moeilijk ?
Verziek het niet voor deze discussie om zo laag met elkaar te gaan ruzieën
Overigens vind ik je opmerking zeer onnodig Billy met 'Je bent nog maar net geregistreerd etc etc ''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:29

c_alsemgeest schreef:
wij horen liever geen kritiek... erg volwassen _O-

Zie het als een schot voor de boeg, om over te discussieren.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:30

[***] schreef:
Ik zat ook al met verbazing naar de vliegende slotjes te kijken.. Vroeger kon je nog wel een potje breken, maar dat lijkt steeds minder te kunnen...

dat vroeger heb (toen je poep nog met een lange oe schreef haha!) ik nooit mee mogen maken, weet dus niet beter, weet wel dat we allemaal een minder kort lontje in NL hebben gekregen.
http://www.dailymotion.com/video/xbj75p ... shortfilms

Karl66

Op het moment dat er een algemene vraag over het beleid van Bokt gesteld wordt, dan worden daar normaal gesproken geen slotjes op geplaatst. Op het moment dat iemand zijn of haar OW op FZ wil bediscussiëren, dan volgt er wel een slotje. Wij voeren die discussie niet in het openbaar en in zo'n geval kan je gewoon contact met een mod opnemen. Dat was vanavond ook het geval en dan heeft het niet zoveel zin om daar maar topics over te blijven openen, die worden dan ook gewoon gesloten.

Waves

Snelle slotjes en ook onzinnige moderatie zorgen voor irritaties.

Als je heel liefjes verkondigd dat je je hond gaat castreren zonder verdoving, katten verzuipt of dat je alle Marokkanen morgen wil deporteren dan mag dat. Reageer je daar vervolgens op met "doe eens normaal, ben je wel lekker" dan krijg jij een waarschuwing wegens " op de persoon spelen" :')

Op zulke momenten denk ik wel eens dat Bokt alle gevoel met de realiteit kwijt is...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:31

Karl, volgens mij gaat het hier niet in zijn geheel over OW's van bepaalde bokkers. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:31

karl dit topic staan op zichzelf......met een goede vraag in de OP

ik zou hier graag een goed antwoord op willen zien

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:31

lees dan verder, het gaat om het verschil tussen vroeger en nu.
iemand die net geregistreerd is weet niet beter dan de situatie nu, iemand die langer lid is, merkt het verschil
het gaat er dus niet om iemand de mond te snoeren die net geregistreerd is, het gaat er om dat dit niet mneer het bokt is zoals het was toen ik me aanmeldde in 2002 of zo..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:32

Karl66 kan het slotje nou even gewoon wegblijven ? Iedereen mag toch zijn mening geven?
Anders stoppen we het weer in de doofpot
Lost ook niets op.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:32

Ik durf het bijna niet uit te spreken, maar ik hoop..
Ik HOOP dat op dit topic geen slotje wordt gehangen..

En dat er op een fijne manier kan worden gediscusseerd over het beleid van Bokt.
En misschien, heeeeeel misschien, kan er eens fatsoenlijk naar elkaar geluisterd worden (gebruikers en Mod's), en kan de hemel een beetje geklaard worden..