Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gooya schreef:Ik zie het ook niet zitten om in een forum als Bokt aan geld-inzamel-topics te gaan beginnen.
Waarom niet: simpel weg, het is internet, en het is niet te controleren waar het geld naar toe gaat.
En wanneer is het het doneren waard en wanneer niet? Waar ligt de grens? Dat is volgens mij niet uit te maken.
Wat ik een heel goed topic vind, dat is het goede doelen topic. Hier worden de ontvangers gecontroleerd, en worden materialen gegeven waar de doelen wat aan hebben.
Ik vind wel dat er erg kort door de bocht gereageerd wordt door sommigen. Mensen kunnen echt in situaties komen die ze van te voren niet aan zien komen, en die echt een heel leven op zijn kop kunnen zetten. Je kan niet altijd zeggen dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven, want soms maken de omstandigheden de dienst uit, en kunnen die mensen daar zelf echt niets aan doen. Een beetje inlevingsvermogen zou soms wel op zijn plaats zijn. Uiteindelijk is het wel aan de persoon zelf om hun leven weer in goede banen te gaan leiden. Maar echt hoor, ik zou niet met sommige mensen willen ruilen. Ik zeg niet dat het slim is om als voorbeeld een paard te houden, als je er echt geen geld meer voor hebt. Maar een beetje meeleven en begrip voor zoiemand daar is niets mis mee. Ook op Bokt niet.
BigBen schreef:Asyaa schreef:Het leven is inderdaad mooi en fantastisch, maar ook keihard. Je hebt geen paard nodig om een mooi leven te lijden. Als een 13 jarig meisje de stalling niet kan betalen en ma ook niet, dan zeg ik ook heel vervelend kind, maar tleven is hard, paard de deur uit. Een paard is een luxe object, zou de rest van bokt moeten gaan betalen om haar paard te onderhouden?
Anders weet ik nog wel een stichting: 'Help Asyaa de winter door.'
Dat komt dan van iemand met als onderschrift making imagination come true.
Als je dat nu eens in daden zou omzetten ?
Asyaa schreef:En weer vloog je met geweldige snelheid de nuance voorbij
Dat Making Imagination Come True komt van iets heel anders, iets wat jou ook totaal niet aan gaat. Enigste wat ik er over zeg is dat door bewuste keuzes te maken en bepaalde dingen opofferen ik nu me droom kan waar maken.
Over dat in daden omzetten, hoezo? Zou ik 12 uur per dag voor me geld moeten werken, zodat ik het aan ts kan geven omdat zij dr paard niet weg wil doen? Ik koop wel eerst een paar autos, mooie vila, paar prachtige paarden, en mocht ik dan uiteindelijk wat overhouden en ik niet meer weet wat ik er mee moet, dan ga ik wel het paard van die meid betalen.
Asyaa schreef:Over dat in daden omzetten, hoezo? Zou ik 12 uur per dag voor me geld moeten werken, zodat ik het aan ts kan geven omdat zij dr paard niet weg wil doen? Ik koop wel eerst een paar autos, mooie vila, paar prachtige paarden, en mocht ik dan uiteindelijk wat overhouden en ik niet meer weet wat ik er mee moet, dan ga ik wel het paard van die meid betalen.
BigBen schreef:Asyaa schreef:Over dat in daden omzetten, hoezo? Zou ik 12 uur per dag voor me geld moeten werken, zodat ik het aan ts kan geven omdat zij dr paard niet weg wil doen? Ik koop wel eerst een paar autos, mooie vila, paar prachtige paarden, en mocht ik dan uiteindelijk wat overhouden en ik niet meer weet wat ik er mee moet, dan ga ik wel het paard van die meid betalen.
En geluk, het gevoel dat je iets goeds hebt gedaan,
koop je dat ook ?
ThreeFingers schreef:Gentlegiant schreef:Denk niet dat iets of iemand zo gek is....
Maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit heah!
Als ik rijk was................
ThreeFingers schreef:Gentlegiant schreef:Denk niet dat iets of iemand zo gek is....
Maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit heah!
Als ik rijk was................
Alane schreef:Medeleven kunnen ze krijgen, geld niet.
Ik heb ook ooit geld gedoneerd, echt met alle liefde en zou het zo weer doen.
Krans/fruitschaal of bloemetje, no problemo.
Maar voor camera's over andere luxe artikelen.. no wee gosee
en dus ook niet in het geval wat hier genoemd wordt.
Niet meer kunnen of willen betalen, heel erg vervelend maar dan verkopen, ze zal de eerste niet zijn en evenmin de laatste.
BigBen schreef:Alane schreef:Medeleven kunnen ze krijgen, geld niet.
Ik heb ook ooit geld gedoneerd, echt met alle liefde en zou het zo weer doen.
Krans/fruitschaal of bloemetje, no problemo.
Maar voor camera's over andere luxe artikelen.. no wee gosee
en dus ook niet in het geval wat hier genoemd wordt.
Niet meer kunnen of willen betalen, heel erg vervelend maar dan verkopen, ze zal de eerste niet zijn en evenmin de laatste.
Ach ja.
Maw, je wil best medeleven tonen,
maar het mag geen geld kosten.
Of toch, een bloemetje, een kleintje, uit de Lidl,
aan de helft van de prijs.
Best dat mijn ouwe grootmoeder dit niet kan horen.
Jouw soort volk vloog bij haar metéén de deur uit.