Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Uhu, die herken ik ook Stef.
Ik vind het een mooi t-shirt. Mijn mening.
Ja euh, boeiend.. Maar ze zullen het wel goed bedoelen.Bijvoorbeeld iemand die zegt: "Ik vind het een spuuglelijk shirt." Wie weet wil de eerste persoon zich wel verdedigen, of heeft het gevoel zich te moeten verdedigen.
Lara_Silver schreef:Fiffill schreef:Oh maar "mijn mening!" zou ik ook nooit neerzetten hoor, maar er zijn mensen die als je "ik vind" niet neerzet (en dan schrijf ik uit de ik persoon, dus gewoon vanuit mezelf) je meteen daarop vastpinnen... kennelijk hebben ze dan geen ander middel meer.
Heb ik inderdaad ook ervaring mee. Daarom dat ik nu al mijn posts zorgvuldig na-check of er genoeg is aangegeven dat het zich om subjectieve informatie handelt....
stef schreef:Oh maar: ik vind een paars vestje niet mooi, vind ik ook heel anders over komen dat : Paarse vestjes zijn niet mooi (mijn mening)
Ik was nooit zo goed in nederlands, maar die laatste klopt taaltechnisch volgens mij ook niet, want je stelt als feit dat paarse vestjes niet mooi zijn en vervolgens maak je er jou mening van?
Yessy schreef:Ik krijg er een beetje het idee bij van 'ach gossie pubertje heeft ook een mening' *aait over koppie*
stef schreef:Oh maar: ik vind een paars vestje niet mooi, vind ik ook heel anders over komen dat : Paarse vestjes zijn niet mooi (mijn mening)
Ik was nooit zo goed in nederlands, maar die laatste klopt taaltechnisch volgens mij ook niet, want je stelt als feit dat paarse vestjes niet mooi zijn en vervolgens maak je er jou mening van?
Niezel schreef:Ik krijg hier (op Bokt dan) heel erg het gevoel dat de 'ik vind' en 'mijn mening' vooral wordt gebruikt om de meest belachelijke, banketstaaf en op de man gespeelde uitspraken te vergoeilijken, onder de noemer "Ja maar, dat is mijn mening." Jammer, het zou vaak ook zo veel beleefder kunnen.
Asyaa schreef:Dat iemand een mening heeft moedig ik alleen maar aan. Maar als je je mening niet kan onderbouwen hou dan je mond. Een discussie voor je op basis van argumenten niet op basis van meningen. Mijn mening (of in geval van een debat, mijn standpunt) verschilt van die van jou, dus gaan we over tot argumenten om duidelijkheid te creëren, een eenduidige mening te vormen of gewoon om er achter te komen hoe we er verschillend tegen aan kijken. Iets in een topic bleren zonder enig argument, dan terecht gewezen te worden door andere gebruikers om dat uitsluitend een 2de bericht van mevrouw bler te krijgen waarin staat 'dat is mijn mening'... Geweldig, maar onderbouw hem of zeg niks.
stef schreef:slimmerik schreef:. Of mijn mening: je konijn is zielig....
Maar die klopt nog steeds niet, want dan stel je het nog steeds als feit door het woordje "is" ondanks dat je er " mijn mening" bij zet
stef schreef:slimmerik schreef:. Of mijn mening: je konijn is zielig....
Maar die klopt nog steeds niet, want dan stel je het nog steeds als feit door het woordje "is" ondanks dat je er " mijn mening" bij zet