"mijn mening"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:00

Oh maar: ik vind een paars vestje niet mooi, vind ik ook heel anders over komen dat : Paarse vestjes zijn niet mooi (mijn mening)
Ik was nooit zo goed in nederlands, maar die laatste klopt taaltechnisch volgens mij ook niet, want je stelt als feit dat paarse vestjes niet mooi zijn en vervolgens maak je er jou mening van?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:01

Janine1990 schreef:
Uhu, die herken ik ook Stef.

Ik vind het een mooi t-shirt. Mijn mening.

Ja euh, boeiend.. Maar ze zullen het wel goed bedoelen. :) Bijvoorbeeld iemand die zegt: "Ik vind het een spuuglelijk shirt." Wie weet wil de eerste persoon zich wel verdedigen, of heeft het gevoel zich te moeten verdedigen.

Ik ben zoiets echt nog nooit tegengekomen op bokt geloof ik := of het valt me gewoon niet op.
Maar dan vind ik het idd niet echt nodig. Staat wel een beetje raar, maar ik denk ook dat ze het goed bedoelen.

Lara_Silver schreef:
Fiffill schreef:
Oh maar "mijn mening!" zou ik ook nooit neerzetten hoor, maar er zijn mensen die als je "ik vind" niet neerzet (en dan schrijf ik uit de ik persoon, dus gewoon vanuit mezelf) je meteen daarop vastpinnen... kennelijk hebben ze dan geen ander middel meer. ;)

Heb ik inderdaad ook ervaring mee. Daarom dat ik nu al mijn posts zorgvuldig na-check of er genoeg is aangegeven dat het zich om subjectieve informatie handelt....

Dat vind ik dus het vervelende eraan :j ik praat altijd voor mezelf, ik vind het meer dan logisch dat ik niet voor anderen spreek. En om dan iets uit een (vaak langere) post te pakken en daarop door blijven zeuren... daar kan ik best moe om worden.

stef schreef:
Oh maar: ik vind een paars vestje niet mooi, vind ik ook heel anders over komen dat : Paarse vestjes zijn niet mooi (mijn mening)
Ik was nooit zo goed in nederlands, maar die laatste klopt taaltechnisch volgens mij ook niet, want je stelt als feit dat paarse vestjes niet mooi zijn en vervolgens maak je er jou mening van?

Staat ook heel anders idd :) ik zou zelf niet snel "mijn mening" neerzetten achter een zin.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:06

Yessy schreef:
Ik krijg er een beetje het idee bij van 'ach gossie pubertje heeft ook een mening' *aait over koppie* :=

:') haha lekker droog

Ik meng me niet zo vaak in discussies, ik zorg al 12 jaar voor mn eigen dieren en rijdt ze zelf en leer hoe ik met hun moet rijden maar buiten dat.. is mijn contact met paarden niet zo groot. Af en toe ga ik eens ergens rijden en dat gaat wel goed maar toch. Dus veel ervaring qua verschillende paarden heb ik niet. Af en toe gebruik ik eens wel van hee dat vind ik, bombardeer me niet, mijn mening.. Want ik VIND dat sommige bokkers je bijna torperen als je dat er niet bijschrijft :Y)

LadyMadonna

Re: "mijn mening"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:09

Wat heeft het met het vormen van je mening te maken dat je weinig ervaring qua verschillende paarden hebt?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:15

stef schreef:

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik was me er eigenlijk helemaal niet zo bewust van dat ik altijd erbij zei dat het mijn mening was := , het was een gewoonte eigenlijk maar een totaal onzinnige _O- . Dus bedankt dat je me erop wijst :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:21

Niezel schreef:
Ik krijg hier (op Bokt dan :P) heel erg het gevoel dat de 'ik vind' en 'mijn mening' vooral wordt gebruikt om de meest belachelijke, banketstaaf en op de man gespeelde uitspraken te vergoeilijken, onder de noemer "Ja maar, dat is mijn mening." Jammer, het zou vaak ook zo veel beleefder kunnen.

Precies. In het kader van 'als ik dat er maar bij zet, kan ik verder alles zeggen' - even vergetend dat 'Ik vind jou stom, MIJN MENING' nog steeds een belediging is....

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:22

Stef, was eerder bedoeld dat ik me niet zo vaak in een discussie meng, omdat ik niet zoveel kennis heb, maar als ik het doe soms de besproken termen in dit topic wel eens gebruik omdat de reacties van sommigen heftig kunnen zijn, als je dit niet doet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:29

Maar ook al heb je nog niet veel kennis, kan je nog steeds wel een mening hebben :j
Ik was vroeger ook van mening dat je paard linksaf ging door aan de linkerteugel te trekken.... Nee, daar zou ik me niet voor inhouden

Blue-eyes: Jij slaat de spijker op zn kop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:36

Dat iemand een mening heeft moedig ik alleen maar aan. Maar als je je mening niet kan onderbouwen hou dan je mond. Een discussie voor je op basis van argumenten niet op basis van meningen. Mijn mening (of in geval van een debat, mijn standpunt) verschilt van die van jou, dus gaan we over tot argumenten om duidelijkheid te creëren, een eenduidige mening te vormen of gewoon om er achter te komen hoe we er verschillend tegen aan kijken. Iets in een topic bleren zonder enig argument, dan terecht gewezen te worden door andere gebruikers om dat uitsluitend een 2de bericht van mevrouw bler te krijgen waarin staat 'dat is mijn mening'... Geweldig, maar onderbouw hem of zeg niks.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:41

ik reageerde pas op iemand omdat ik er anders over dacht, en die reageerde met: Ik ga mijn mening niet evranderen, ook niet als jij allerlei argumenten aanhaalt, want het is mijn mening en je wil me gewoon overhalen. en dat was echt geen jonge bokker... moest wel even twee keer kijken, ik dacht dat bokt een discussieforum was. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:41

Ik vind het juist netjes staan als mensen het bij zichzelf houden, dus er als extra toevoeging bijzetten dat het hun mening is.
Daar kunnen sommige mensen een voorbeeld aan nemen die een verhaal neerplempen als feit of nog erger andere mensen achter zich moeten scharen om hun argument kracht toe te zetten, pure afbraak van een discussie.
Vind het dus persoonlijk oprechter klinken als ze dit onderbouwen met hun eigen mening.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:10

Maar chiqa, dan kan je toch gewoon zeggen: Ik vind blablabla..of, naar mijn mening blablabla, of IMO blablabla Komt IMO een stuk vriendelijker over dan blablabla Mijn mening! (Vooral dat uitroeptegen ook)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:32

In één zin zetten: ik vind...... en ..... mijn mening..... is natuurlijk dubbel op. Het moet òf ik vind zijn òf mijn mening.

Maar als jij zegt: je konijn is zielig. Dan beweer je iets dat misschien niet waar is.

Als je zegt: ik vind je konijn zielig. Dan geeft dat een heel andere klassificatie. Of mijn mening: je konijn is zielig....

Ieder is nl vrij een mening te hebben. Houdt natuurlijk op als het ook nog een persoonlijke aanval inhoudt. Want dat mag niet op bokt.

edit: maar gewoon de kreet: mijn mening !! erachter gooien is in eerste plaats geen goed Nederlands en op de tweede plaats hoog irritant :j edit2: IMO :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 03:09

Begrijp een beetje wat je bedoeld Stef, het geeft jou het geval dat iemand zijn tekst neerkwakt, er vervolgens achteraan zet; 'dit is mijn mening' als dit persoon verder niet open staat voor een ander idee
geeft dat een soort gevoel van 'ja wat wil je nu'

Wat Slim zegt bedoelde ik ook eerder in mijn stukje te vertellen, dat een verhaal een heel ander beeld geeft als je het bij jezelf houdt.
Bv. "ik vind dat je met dit probleem naar de DA moet gaan want...."

Ipv. "Je moet naar de DA gaan, ook die van de buurman, buurvrouw en weet ik veel wie die zouden het precies zo doen maar dat is mijn mening :) "

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:45

Asyaa schreef:
Dat iemand een mening heeft moedig ik alleen maar aan. Maar als je je mening niet kan onderbouwen hou dan je mond. Een discussie voor je op basis van argumenten niet op basis van meningen. Mijn mening (of in geval van een debat, mijn standpunt) verschilt van die van jou, dus gaan we over tot argumenten om duidelijkheid te creëren, een eenduidige mening te vormen of gewoon om er achter te komen hoe we er verschillend tegen aan kijken. Iets in een topic bleren zonder enig argument, dan terecht gewezen te worden door andere gebruikers om dat uitsluitend een 2de bericht van mevrouw bler te krijgen waarin staat 'dat is mijn mening'... Geweldig, maar onderbouw hem of zeg niks.

My thoughts :D

Sorry, gejat. Maar dit is precies wat ik eerder probeerde duidelijk te maken en waar ik me toch wel eens aan stoor. En sorry, vaak zijn dit inderdaad de jongere bokkers. Daarmee wil ik ze echt niet allemaal over een kam scheren hoor want er zijn er ook genoeg waarmee wel een discussie mogelijk is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:52

saskiakefie schreef:
oow ik vind het juist overkomen van: Ik bedoel het te zeggen dat het geen feit is, maar mijn mening :)
Dus juist wel positief..

Dit zou ook mijn reden zijn om het er toch even bij te zetten! :j
Ik volg dan ook de discussie en kan mijn mening dan ook nog bijstellen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:55

Ik zeg ook weleens van
''Bblabla (Maar dat is mijn mening ;) ) ''
Met de bedoeling dat ik het zo vind en dat jij het prima anders mag vinden.

Ook zet ik het er weleens neer als ik een afwijkende mening heb ipv al die bokkers die alle blz volschrijven met ong. dezelfde mening.
Bijv. Iedereen vind het geweldig ,maar ik zie iets niet goed en ik meld dat na allemaal blz Lof enzo
En dan zet ik ook mijn mening erbij

1)zelfde reden als hierboven (dat ik dat vind ,maar iedereen iets anders mag vinden)
2) Met de reden dat ik dan zo wat ''vaster'' sta van Dit is mijn mening en ik vind dit , Jij hoeft het niet te vinden ,maar ga mij niet daarop afkatten of herhalend proberen mij over te halen ;)

dus 1 om gewoon uit te beelden dat iedereen wat anders mag vinden en 2 dat ik wat vaster sta en dat dit gewoon is wat ik vind ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 02:34

slimmerik schreef:
. Of mijn mening: je konijn is zielig....

Maar die klopt nog steeds niet, want dan stel je het nog steeds als feit door het woordje "is" ondanks dat je er " mijn mening" bij zet

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 02:38

stef schreef:
slimmerik schreef:

Maar die klopt nog steeds niet, want dan stel je het nog steeds als feit door het woordje "is" ondanks dat je er " mijn mening" bij zet

Wat maakt dat is dan uit? er staat gewoon voor dat het JOU MENING is, dan valt daar toch niets door iemand anders op te zeggen? }:0 <:)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 02:47

Meningen moet je (imo, haha) geven als erom gevraagd wordt. Ik word echt doodziek van ongevraagde meningen. Het geeft mij vaak het gevoel van: jij weet het niet goed genoeg, ik zal jou dat eens duidelijk maken... Als ik een mening wil, vraag ik erom ;)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 02:52

stef schreef:
slimmerik schreef:

Ik snap je punt, klinkt voor mij ook het meest logisch. Maar je hebt de uitspraak 'naar mijn mening IS...', wat mij weer aan het twijfelen brengt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:26

Ik zet er ook wel eens achter (= mijn/eigen mening) om aan te tonen dat het geen feit is.
MI hoef ik een mening niet te onderbouwen want dan zou ik af ent oe een gehele levensloop hier neer moeten zetten.

erger vind ik dat meningen van anderen afgebrand worden alsof iemand geen eigen mening kan en mag hebben of zo stom is om die mening te hebben. En ipv een deur te openen zodat iemand hte van een andere kant kan gaan bekijken wordt de deur dichtgespijkerd.

En is het maar net hoe je iets lezen wilt, ik lees in zo'n geval iets positiefs, nl dat de persoon wel wil aannemen ipv standvastig vast te houden aan de eigen mening. En vooral als je met levende wezens werkt zijn er weinig feiten en meer meningen en ervaringen die kunnen wijzigen.
Of het gramatikaal correct is? men weet toch wat er bedoelt wordt, waarom zoveel energie erin stelen?