OW's, hoe zitten die periodes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: OW's, hoe zitten die periodes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:36

Ik ook maar eentje en toen vond ik dat me maar eens moest gaan gedragen :D
Zouden sommige op bokt ook wijs aan doen :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 15:36

:')

Ik had een puberperiode. :j O:)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:40

chocobroodje schreef:
Ayasha schreef:
Maar je kan er wel 2x voor "gestraft" worden.
Dat doen ze nog niet met moordenaars, dus de eerljikheid van dat systeem is? :)

Nee je hebt een voorwaardelijke straf net als in het echte leven. Doe je wat fout dan wordt je harder aangepakt dan wanneer je voor het eerst gepakt wordt niks oneerlijks aan. Als je voor een tweede keer gepakt wordt voor een roofoverval zullen ze ook strenger zijn.

wat wil je hiermee zeggen choco *trillipje

:')

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:51

Cyntje schreef:
Gewoon braaf zijn mensjes..... :D dan hoef je hier niet over te discussiëren :')

Hihi, hier ben ik het toch wel een klein beetje mee eens :D

En zoals al eerder gezegd: ook in het rechtssysteem wordt je strafblad in beschouwing genomen bij het bepalen van de straf.
Een straf is namelijk ook om te zorgen dat iemand ervan leert en het niet weer doet.
Doet diegene dat wel, dan is blijkbaar de straf niet zwaar genoeg geweest, en zal de rechter dit heroverwegen.
Je moet dat niet zien als twee keer veroordeeld worden voor hetzelfde feit, het is het doel van het strafrecht realiseren: het afdwingen van normconform gedrag. :)

Maar vergeet niet dat dit niet het Nederlandse rechtssysteem is, maar 'slechts' een internetforum ;).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:54

Als je 3 jaar zit voor dealen krijg je geen 1 jaar voor tasjesdiefstal + 3 jaar voor dealen. ;)
En het was een mod die zei dat ik niet naar het politiebureau van maastricht kon voor mijn oorspronkelijke vraag... := Die nog steeds niet beantwoord is. :+
Als ik daar geen antwoord op ga krijgen, kan dat dan, al dan niet via PB, gewoon gemeld worden? Dan heeft het nl ook geen nut meer dat ik blijf lezen in dit topic. :)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:03

Ayasha schreef:
Als je 3 jaar zit voor dealen krijg je geen 1 jaar voor tasjesdiefstal + 3 jaar voor dealen. ;)
En het was een mod die zei dat ik niet naar het politiebureau van maastricht kon voor mijn oorspronkelijke vraag... :=

Een sanctie hier moet je ook niet zien als voor verschillende vergrijpen, een volgende sanctie krijg je gewoon 100% voor het eerstvolgende vergrijp, en de zwaarte van die sanctie is gerechtvaardigd door jouw verleden.
Imo is dit acceptabel, zeker omdat ow's ook nog eens na 6maand vervallen.
Een strafblad blijft nog wel eventjes langer staan :).

Jouw tweede zin snap ik even niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:05

Dat het een mod was die begon met de gang van zaken op bokt te vergelijken met die in de echte wereld door te zeggen dat ik met een soortgelijke vraag ook niet bij het politie bureau terecht zou kunnen. ;)

Hoe kan het nu blijven doorgaan als het telkens om compleet andere onderwerpen en redenen gaat?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:13

Om het begrijpelijker en rechtvaardiger te maken voor de gebruikers, wil het wel helpen om het te vergelijken met de rechtspraktijk.
Dat heb ik hierboven dus ook gedaan. :)

Feit blijft dat het een internetforum is, waar die rechtspraktijk (tot op zekere hoogte) totaal niet relevant is.
Al is het maar omdat het in het strafrecht gaat om (ernstige) misdrijven en overtredingen, en hier op bokt om een simpel "zich niet netjes gedragen" (uitzondering van het plaatsen van illegaal materiaal daargelaten).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:16

Dan moet je het er ook niet mee vergelijken want daarmee maak je het IMO enkel ingewikkelder. Zo werkt het nu eenmaal niet. ;)

Ik kan er niet aan doen dat een ander daarover begon. :+ Ik ben nog altijd aan het wachten op mijn vraag rond het niet openbaar maken van OW's maar wel van Bans. :+ dat je geen sancties openbaar maakt is IMO amper een argument als de bans + de hoeveelheid OW's + de reden voor de ban gewoon openbaar staan.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:22

Daarom zeg ik ook "wil het helpen", en niet "helpt het", want de een kan het daardoor begrijpelijker vinden, de ander niet. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:55

Aangezien TS antwoord heeft gegeven, kan er hier een slotje.

Bokt is geen rechtstaat maar een internetforum. Zoals de meeste fora heeft Bokt regels en een sanctiesysteem als de regels overtreden worden. Die staan hier beschreven.

Op het moment dat je een vraag hebt over een individuele sanctie of een vraag hoe het kan dat iemand anders op de hoogte is van je sanctie, dan kan je per PB contact met een mod opnemen.