Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:48

Ik heb hier ook het familie gevoel, veel mensen ken je persoonlijk. Ik vind een flairforum oppervlakkig, je kent mensen niet, weinig vernieuwends, weinig omloop van topics.

Ik denk dat bokt uniek is!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:50

Ik word zo knettergek van deze topics hè.
"Bokt is bokt niet meer", "Bokt wordt te groot", "De sfeer is weg", "De moddies zijn te streng"
Doe er dan ZELF wat aan. Een beter bokt begint bij jezelf.

Als het je niet bevalt dat er zoveel andere onderwerpen zijn dan kijk je toch gewoon alleen op de paardgerelateerde onderdelen?
Ik vind het juist leuk, die verscheidenheid.

Edit: Je moet toch niet voor niets 25 paardgerelateerde berichten geplaatst hebben? Zo blijft er iig alleen publiek komen dat wel iets met paarden heeft.
Laatst bijgewerkt door Niwla op 03-11-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:51

Bianca41 schreef:
Bokt was van oorsprong een paardeforum en daar was een gedeelte een niet paardgerelativeerd forum bij.In die verhouding was het ook best gezellig.
Als ik geen paardedingen wil lezen dan kan ik ook het flairforum of margriet forum of libelleforum lezen.Ik neem aan dat er voor pubers ook dergelijke fora bestaat.

Zelf ben ik ook geen grote poster maar wel een grote lezer van paardgerelateerde topics.En ik ga daar juist steeds meer de kennis missen van paardemensen.
En dat vin dik jammer.
Net zoals bij alles wat je zegt of vraagt, je blijkbaar discrimineert.Dat is toch ook een modewoord.

Mijn paard word nu ook ouder en met op zoek te gaan naar een stuk over oudere paarden kwam ik erachter dat het er niet is.

Volgens mij was er -tenminste wat ik van de verhalen heb gehoord - in het begin een heel klein algemeen gedeelte bij, niet zoals het nu is.

Wat volgens mij het probleem met de kennis is, is dat A) Alles zo'n beetje wel gezegd is en B) een heleboel mensen met kennis niet meer op bokt zitten, om welke reden dan ook.

Wat het oude paarden forum betreft, dat is al zo'n lang lopende discussie en er zou naar gekeken worden, er zou niet naar gekeken worden etc. Gebruik de zoekfunctie hier op FZ maar eens.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:51

Bianca41 schreef:
Bokt was van oorsprong een paardeforum en daar was een gedeelte een niet paardgerelativeerd forum bij.In die verhouding was het ook best gezellig.
Als ik geen paardedingen wil lezen dan kan ik ook het flairforum of margriet forum of libelleforum lezen.Ik neem aan dat er voor pubers ook dergelijke fora bestaat.

Zelf ben ik ook geen grote poster maar wel een grote lezer van paardgerelateerde topics.En ik ga daar juist steeds meer de kennis missen van paardemensen.
En dat vin dik jammer.
Net zoals bij alles wat je zegt of vraagt, je blijkbaar discrimineert.Dat is toch ook een modewoord.

Mijn paard word nu ook ouder en met op zoek te gaan naar een stuk over oudere paarden kwam ik erachter dat het er niet is.

Bokt is gewoon de afgelopen jaren gigantisch gegroeid, er zijn onder andere meer jongere gebruikers bijgekomen en die hebben meestal ook andere interesses.

En er zijn nog wel genoeg mensen met paardenkennis hoor, dat dat niet meer het geval is nu bokt minder paardgerelateerd is vind ik persoonlijk bullshit, het is maar gewoon in welke topics je zit.

Daarnaast is het nog steeds een zaak van to click or not to click, the choice is yours. :7

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:54

Winged schreef:
Bianca41 schreef:
Overigens rij ik wel paard, maar ik kom amper op de paardenfora omdat ik daar weinig heb toe te voegen omdat mijn kennis daar gewoon niet ruim genoeg voor is. En dat betekend niet dat ik daar niks lees.

:j
Ik lees wel veel, maar ik probeer alleen iets te plaatsen wanneer ik er voor mijn gevoel daadwerkelijk iets aan toe kan voegen.
Als er al 10x gezegt is dat iemand scheef zit, ga ik dat niet nog een 11e x zeggen :P
En ik moet rijtechnisch nog zovéél leren, dat ik niet een ander ga vertellen hoe hij of zij het moet doen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:54

Nouks schreef:
Tegenwoordig kun je er best vanuit gaan dat iedereen die zich aanmeldt iets met paarden heeft.

Behalve frankieg
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

_O- :')
*proest*

*heeft nog steeds nachtmerries*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:56

AHAHAHAH, jouw date right? :')

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:58

Het was voor mij ook al moeilijk de 1e 25 berichten neer te zetten voornamelijk het ook de 1e paardenforum voor mij was.
Het is net een ontgroenings ritueel :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:00

En dat moesten nog nuttige zijn ook :D :D

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:12

Citaat:
Ik weet eigenlijk niet of Sander zelf paardrijdt, maar hij fotografeert (fotografeerde?) in ieder geval paarden en heeft op die manier zeker wel iets met paarden.

Ik loop al 10 jaar met een mestbak hun afval te ruimen, dus heb ik wel iets met paarden 8-)

Ieder forum heeft wel een een aparte hoek waar dagelijkse onderwerpen worden besproken, bokt is wat ruimer in opzet.
Maar dat mag de pret niet drukken.
Voor ieder wat wils, je kunt er soms wat van leren, slap kletsen of je fantasie in kwijt.
En als het je dan allemaal teveel wordt, dan is er een knop om bokt af te sluiten en iets anders te gaan doen ( je paard/sociaal leven onderhouden/mest ruimen/stofzuigen, vul maar in ) :D

En nu is er koffie :9

Cyntje

Re: Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:17

Toen ik me aanmeldde had ik iets met paarden, nu na een aantal jaren niet meer of nog maar érg weinig.
Moet ik dan maar van bokt af? Dacht het niet :Y)

Ik lees nog graag over de sport, Totilas oa... nieuwsberichten, persoonlijke verhaaltjes en avonturen.
Ik zit wél voornamelijk alleen op algemeen omdat ik ook graag over anderen dingen babbel. Van mij mag het zo wel blijven :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:26

TS, qua percentages hebben jij en sander beide de HK vér bovenaan staan. Daarnaast verschillen jullie percentages van LZP posts niet eens zoveel. Jij 4 nogwat en sander 5 nogwat. Ik zie het verschil niet zo :n

Persoonlijk vind ik dat mensen de laatste tijd iets teveel zeuren over bokt is stom en dat mensen dan zelf maar een nieuw forum moeten starten, of zich zélf aanmelden voor 't modteam. Een beter bokt begint bij jezelf ;)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:32

imd schreef:
TS, qua percentages hebben jij en sander beide de HK vér bovenaan staan. Daarnaast verschillen jullie percentages van LZP posts niet eens zoveel. Jij 4 nogwat en sander 5 nogwat. Ik zie het verschil niet zo :n

Persoonlijk vind ik dat mensen de laatste tijd iets teveel zeuren over bokt is stom en dat mensen dan zelf maar een nieuw forum moeten starten, of zich zélf aanmelden voor 't modteam. Een beter bokt begint bij jezelf ;)

Met het laatste ben ik het eens.
Ik ben een bokker omdat ik het gezellig vind en niet omdat ik paardgerelateerde vragen heb.
Die stel ik namenlijk aan mijn veearts of aan mijn paardenvrienden irl.
En anders kun je toch een topic aanmaken met de voor jou relevante vraag?
Vast en zeker dat er ECHTE paardenmensen een antwoord weten... :+ :=

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:33

Je kunt beter vragen: is bokt google of niet?

hoe vaak er niet topics worden geopend terwijl ts het maar even in google hoeft in te typen et voila: resultaat!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:34

je kunt toch heel makkelijk om de liefdesverdriet en huiskamer ellende topics heen?
Dat lukt mij al jaren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:39

Abeltje77 schreef:

hoe vaak er niet topics worden geopend terwijl ts het maar even in google hoeft in te typen et voila: resultaat!

liefdesproblemen kunnen toch ook opgegoogeld worden?
als je alles moet googlen en niks 2x mag vernoemen is het mischiens een goed idee om bokt te sluiten.

CB,voor liefdesproblemen kan ik naar de psych,voor medische problemen naar de huisarts.
scheelt ook weer een boel topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:41

imd schreef:

Ik zeur niet dat bokt stom is.
Ik vraag of bokt nog een paardeforum is?
En ik vind het jammer dat het niet zo is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:41

Bianca41 schreef:
Abeltje77 schreef:

liefdesproblemen kunnen toch ook opgegoogeld worden?
als je alles moet googlen en niks 2x mag vernoemen is het mischiens een goed idee om bokt te sluiten.

CB,voor liefdesproblemen kan ik naar de psych,voor medische problemen naar de huisarts.
scheelt ook weer een boel topics.

Ik ga niet naar de psych als mijn relatie uit is hoor. :Y)

En soms is het handig om al te weten wat je kan verwachten bij de HA voor je erheen gaat.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:44

Er zijn mensen die hun hart soms willen luchten. Ja ik zelf vind al die liefdestopics ook een beetje zinloos, maar sommige mensen hebben daar blijkbaar behoefte aan. Laat ze dan. Dan klik je toch niet meer naar LZP en ben je er ook vanaf? Ik klik altijd de forums aan die ik interessant vindt, en daarnaast natuurlijk eigen berichten.. Als je dingen niet boeit of wilt lezen heb je altijd nog de terug-knop of het kruisje rechtsboven (tenzij je mac hebt, als ik me niet vergis zit het daar links)

Edit: ik vind wel dat bokt nog een paardenforum is dus. Vrijwel iedereen die hier zit heeft op een of andere manier wat met paarden.

Maargoed, om het dan even naar de praktijk te vertalen: wat moet er volgens jou aan gedaan worden?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:45

Goh, word een duur geintje als iedereen voor liefdesproblemen naar een psycholoog moet. Het is toch prima zo? Er is een imo redelijk groot paardengedeelte, er zijn informatieve gedeeltes, gedeeltes waarin je lekker kan kletsen over paarden, foto-subfora etc etc. En dat bokkers niet 24 uur per dag met paarden bezig zijn is te zien aan de andere fora, andere huisdieren, het leven zonder paarden, nieuws en maatschappij.

Ik moest door financiele redenen 2 jaar geleden stoppen met paardrijden, en daarna is er nooit meer echt wat op mijn pad gekomen. Bijrijdadresjes ben je een keer klaar mee. Ik vind het persoonlijk af en toe best pijnlijk om verhalen over mensen die wel lekker in de paarden zitten te lezen, maar op zijn tijd vind ik het ook heerlijk om lekker foto's te bekijken, en blijft paardengedrag etc. me boeien. Daar lees ik dan lekker mee.

Maar ik zit hoofdzakelijk op LZP, NM etcetera, omdat ik daar vaker wel verstand van heb of over mee wil praten, omdat ik de actualiteiten wel volg maar helaas niet meer met paarden bezig ben.

Moet ik nou maar stoppen met bokt? Je kan toch ook paardenliefhebber zijn die daarnaast graag over vanalles en nog wat kletst en discussieert?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:50

Naar mijn idee gaat het algemene gedeelte niet ten koste van het gedeelte dat over paarden gaat. Het is toch niet of of? Ik denk dat deze twee juist heel aanvullend zijn. Nee hoor, ik ga met de rest mee. Als je niets algemeens wil lezen dan lees je dat toch niet? De twee delen bestaan prima naast elkaar.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:57

Ik denk dat het meeste hier al wel gezegd is, aanvullend op het "bokt is niet meer het bokt wat is het was" wil ik toch nog even kwijt:

Wees blij dat bokt niet meer is zoals het was :) gelukkig gaat dit forum mee met de tijd.. en kun je hier voor zo'n beetje alles terecht.

Persoonlijk heb ik ook niks met die liefdestopics .. nou jah, boeiend dan kijk ik daar toch niet in? De keuze is hier reuze ;) Dat sommige bokkers geen paard in hun profiel hebben staan noch enigszins momenteel bezig zijn met paarden is soms verbazingwekkend.. :D ik ga er vrij snel van uit dat iedereen die hier rond'hobbelt' wat met paarden heeft.

Maar of ik het raar vind.. of vreemd.. neuh.. het is alleen een verwachting wat je hebt hier op bokt.. dat iedereen paardrijd..

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:06

Ik vind bokt juist fijn zo! Ik heb mij in de tijd dat ik nog reed hier aangemeld.
En nu iets meer dan ene jaar, rij ik niet meer maar kan toch geen afscheid nemen van bokt. Ik post dan wel niet zoveel in de paardentopic's (Denk dat ik meer dan 75 % in Algemeen post) Maar dan moet ik dus ook weg?

Vind het ook een beetje vreemd, dat nu Sander mod is geworden die ineens wordt aangesproken erop. :+

Edit, nog niet eens 75 % :+

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 02:52

Mijn mening: een gratis forum is geen democratie. Het zou trouwens erg lastig zijn om op deze schaal met een democratie te werken, als deze er al was. Als je niet voor de funding zorgt, heb je IMO weinig in te brengen over hoe de tent (incl. het wel of niet hebben van bepaalde fora) gerund moet worden. Als jij een op-en top paardenforum wil, moet je er zelf 1 beginnen.

(Ik weet nog dat we vroeger (2001) maar een stuk of 4 of 6 fora hadden.... Ik word oud ;) KH en AM (zoals LPZ toen heette) hebben zo goed als vanaf het eerste moment bestaan.)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:14

Bokt is voor mij nog steeds een echt paardenforum :-)

Alleen, er is meer in het leven dan paarden alleen. Wat je krijgt is dat mensen Bokt zien als een soort 'community' waar ze vrienden en gelijkgestemden ontmoeten. Net als in het echte leven, met de stalgenoten waar je het goed mee kunt vinden heb je het ook niet meer alleen over paarden, maar ook over de nieuwste TV-series, films, je studie, werk, noem maar op. Op Bokt wordt die ruimte dus ook geboden.

Elke moderator/teamlid van Bokt heeft iets met paarden (op Bart na dan :+ ). Soms wat actiever, soms wegens omstandigheden wat minder. In elk geval is er een basis interesse voor paarden, anders hadden ze net zo goed lid kunnen worden van een ander, algemener, forum. Bij het kiezen van moddies wordt vaak gekeken naar waar iemand vaak post en waar iemand interesse in heeft. Als moderator helpt het nl heel erg als je kunt modden op een onderwerp dat jou zelf interesseert, anders wordt het al snel vervelend. Een bokker die dus veel post in de Huiskamer zal eerder als HK moddie worden gevraagd, een bokker die veel op VT is te vinden daarvoor, een bokker die enthousiast aangespannen aan het rijden is voor dat forum. Etc.etc.etc..