Ergenissen op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:24

En die berichten zijn niet voor niets weg gehaald. Ondanks dat ik de verduidelijking snap, denk ik niet dat het handig is om die discussie hier verder voort te zetten.... (want van A komt B en voor je het weet... naja, je snapt me wel gok ik ;) )

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:24

Wilawander, pb me anders maar, dan kijk ik even voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:28

Abeltje77 schreef:
TS uit het betreffende topic heeft haar paard gisteren moeten laten afmaken, en een paar personen in het topic gingen openlijk daar een discussie over aan of dat wel nodig was geweest, en dat TS haar paard niet goed verzorgt zou hebben enz.

Lijkt me voor TS best pijnlijk om na zo'n beslissing daarop aangevallen te worden.

Kan dr niet over oordelen omdat ik de discussie niet mee heb gekregen.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:31

Ik heb het wel gelezen. Het is tenenkrommend. Kwetsend. Gevoelloos dat daar op zo'n manier werd gereageerd. Beschamend.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:32

FennekeR schreef:
*edit* bericht aangepast.

*edit* zin verwijderd

*edit* dit mag vast niet. :oo

*edit* weet je wat, hele bericht verwijderd.

:= .... :) ..... :') _O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 17:32

stef schreef:
En die berichten zijn niet voor niets weg gehaald. Ondanks dat ik de verduidelijking snap, denk ik niet dat het handig is om die discussie hier verder voort te zetten.... (want van A komt B en voor je het weet... naja, je snapt me wel gok ik ;) )

Dat was ook zeker niet de zin van dit topic. Het ging me hier om bepaalde reacties weghalen en andere laten staan. Waardoor alleen negatieve reaties te lezen zijn over een bepaalde reactie van iemand en diegene zich niet meer kan verdedigen of zijn mening uiten omdat er een slotje opkomt.

Dat topic wordt nu aangehaald maar dat zie je in zoveel topics gebeuren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 17:33

stef schreef:
Wilawander schreef:
Iedreen zegt wel eens wat verkeerd zoals ik net met het nu weer aangehaalde concentratiekamp. Heb gezegd sorry en mijn post aangepast. Dus geef openlijk toe iets verkeerds te hebben neergezet. Ook al vat ik dit anders op als sommige andere. Maar pas me aan klaar. Hoeft geen mod aan te pas te komen. ;)

Dat het uberhaubt in je op komt om zoiets te zeggen vind ik ontzettend veel over jou zeggen. Dan kan je sorry zeggen, en het weg halen, maar dat verandert niets aan het feit dat het dus in je op komt, en bewijst IMO dat je echt geen idee hebt wat je zegt in dit geval, maar ondertussen wel naar een ander wijzen....
Tja...

En helaas zegt het ook genoeg over jou door over iets door te zagen terwijl ik mijn excuses heb aangeboden.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:34

Ik heb een andere ergernis.
Het is jammer, dat er niet wordt gemodereerd op PB's.
Door een heel erg promintente bokker, ben ik met PB's verrot gescholden. Het is jammer, dat hier niets mee wordt gedaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:37

Maar het zijn prive berichten, waar mods met bepaalde rechten wel in kunnen op verzoek, maar dit zo min mogelijk toepassen. Want het woord zegt het al: prive...
Ben ook weleens door iemand voor van alles en nog wat uitgemaakt, maar kan er niet echt wakker van liggen eerlijk gezegt... Zegt meer over hun dan over mij :j

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:37

Het valt me op dat 'klaagtopics' als deze, als paddestoelen uit de grond lijken te schieten.

Waarom moet hier een topic aan gewijd worden?
Waarom niet, zoals Nadia al aangaf, de betreffende moderator persoonlijk aanspreken, hetzij middels een PB'tje.

En wat het voorbeeldtopic betreft, waar Wilawonder op doelt..
Ik ben van mening dat die nare uitspraken van bepaalde bokkers in dat topic, absoluut mosterd na de maaltijd zijn, en slechts rake voorbeelden zijn van zout in open wonden strooien.

Punt dat ik wil maken is, dat je in mijn ogen, een stuk meer bereikt met het persoonlijk benaderen van een moderator, dan aan zulke 'issues' topics te wijden.

Edit; ik bedoelde Nadia. :)
Laatst bijgewerkt door Steentje op 22-10-10 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:38

bijdehandje1 schreef:
Ik heb een andere ergernis.
Het is jammer, dat er niet wordt gemodereerd op PB's.
Door een heel erg promintente bokker, ben ik met PB's verrot gescholden. Het is jammer, dat hier niets mee wordt gedaan.

Gelukkig heb ik daar zelf geen last van maar ik ben er heilig van overtuigd dat daar idd een hoop kwaad en haat zit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:40

Ik heb nog nooit een officiele waarschuwing oid gekregen. Imo valt het dus ook wel mee.

Het topic wwar hier boven op gedoeld werd was inderdaad precies zoals Bijdehandje en Abeltje77 beschrijven.. en imo helemaal terecht dat er getemd werd en vervolgens een slotje op kwam.

Je kan nu natuurlijk best sorry zeggen voor iets over een concentratiekamp maar als je het zo voelt, dan moet je inderdaad misschien bokt gewoon verlaten.
Persoonlijk vind ik het vergelijk ook beschamend en echt helemaal nergens over gaan, ook al heb je nu sorry gezegd, het geeft mij hetzelfde gevoel als dat Stef eerder aangeeft.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:43

Over die privéberichten, ik heb ze gedaan waar ze horen. In de prullebak. Zulke dingen zeggen meer over de afzender, dan over de ontvanger.

Cherisze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:44

@Abeltje: Ik begrijp je volkomen, ken het topic zelf niet en is absoluut dan ook niet aanvallend bedoeld op TS, omdat ik deze discussie dus niet ken.

Maar in mijn eerdere post gaf ik aan dat ik vind dat sommige bokkers meteen zo aanvallend kunnen zijn, en soms denk ik dan bij mezelf (vooral als het een kind betreft met een vraag of verslagje) waarom moet er nu zo aanvallend gereageerd worden?
Tuurlijk denk ik ook weleens uit mijn liefde voor paarden (alle dieren eigenlijk) dat er verkeerd mee omgegaan wordt, maar aan de andere kant kun je jezelf ook anders uitdrukken natuurlijk, we zijn allemaal als onwetende penny meisjes/jongens begonnen ooit, en gelukkig zijn er een boel (zoals ik er een van die gelukkigen ben) die goeie begeleiding hebben gehad tijdens onze eerste stapjes in de paardenwereld.Mijn ouders zijn zelf ook gaan lessen en mijn vader liep mee op de manege en heeft voordat ik een eigen pony kreeg zelf erg veel over paarden geleerd, maar helaas geld dit niet voor iedereen en komen er dus soms dingen voorbij die misschien voorkomen hadden kunnen worden door de nodige kennis te hebben gehad, maar in plaats van aanvallend te zijn kun je dan misschien proberen alsnog te helpen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:44

Ik heb dat betrefende topic ook gevolgd en zag wel, dat er een paar het onnodig vonden van TS, om het paard te laten inslapen en dat het een geldkwestie zou zijn voor TS. Nou vind ik dat echt tever gaan. TS had duidelijk aangeven, dat het paard al heel veel ellende had gehad en oa atrose had. Daarbij deze maagzweren (Hebben jullie enig idee hoeveel pijn een maagzweer doet? Ik helaas wel en echt een ergere pijn als dat heb ik nog nooit gevoeld) en koliekaanvallen...
wat bezield iemand om hierop zo iemand te kwetsen met deze woorden? Ben je dan zelf wel helemaal goed bij je verstand? TS is zich aan het voorbereiden om haar paard te laten gaan en dan komt dat erachter aan...Ongevoelig ben je dan in mijn ogen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:46

ik ben ook ooit zo verrot gescholden door een meisje. ze had een topic geopend waarin ze aangaf dat ze een paard zocht. zo en zo hoog en die en die kleur. dus ik zei gewoon fatsoenlijk: goh, is het niet handiger om eerst te kijken welke paarden qua karakter voldoen en later te kijken naar kleur, gewoon om te kijken welk paard het best bij je past?
naah, ik kreeg toch een boel gal over me heen gespuwd! ik bemoei me er dus nooit meer mee ;)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:48

ilse86 schreef:
ik ben ook ooit zo verrot gescholden door een meisje. ze had een topic geopend waarin ze aangaf dat ze een paard zocht. zo en zo hoog en die en die kleur. dus ik zei gewoon fatsoenlijk: goh, is het niet handiger om eerst te kijken welke paarden qua karakter voldoen en later te kijken naar kleur, gewoon om te kijken welk paard het best bij je past?
naah, ik kreeg toch een boel gal over me heen gespuwd! ik bemoei me er dus nooit meer mee ;)

Die vallen voor mij dus in dezelfde categorie als wat van de week in de krant stond: kinderen die een 90-jarige vrouw hebben mishandeld.

de categorie = TUIG!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:48

Negatief kritiek geven is wel heel makkelijk.
Komt eens met oplossingen :)
Geef eens voorbeelden hoe jij bokt zou beheren, hoe jij je mods zou instructueren(heet dat zo?)
Kom eens met voorbeelden en oplossingen ipv alleen gal te spuwen naar het beheer toe .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:50

Denk instrueren! Maar goeie post Jolliegirl!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:51

Jolliegirl schreef:
Negatief kritiek geven is wel heel makkelijk.
Komt eens met oplossingen :)
Geef eens voorbeelden hoe jij bokt zou beheren, hoe jij je mods zou instructueren(heet dat zo?)
Kom eens met voorbeelden en oplossingen ipv alleen gal te spuwen naar het beheer toe .

Inderdaad. :j

Ik zie hier overwegend kritiek staan, maar praktisch niemand draagt oplossingen aan.
Het is natuurlijk eenvoudig om je gal te spuwen, en dat mag natuurlijk ook, maar ik vind dan ook dat men een poging mag ondernemen tot een oplossing of tenminste een compromis te komen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:52

djuno schreef:
ilse86 schreef:

Die vallen voor mij dus in dezelfde categorie als wat van de week in de krant stond: kinderen die een 90-jarige vrouw hebben mishandeld.

de categorie = TUIG!!

Vind ik wel. Ik heb zelfs nog aangegeven dat ik het alleen maar goed had bedoeld en dat ik die tip zelf van een gerenommeerd springpaardenfokker heb gekregen, aangezien ik vroeger zelf ook zo dacht (lees: ik wil een zwart paard dat M2 kan lopen). Toen werd me de huid nog verder vol gescholden.
Toen heb ik haar maar toegewenst dat ze veel successen behaalt met haar black beauty en dat ik voor haar hoopte dat ze ooit nog tot inkeer zou komen. Daarna nog een paar verwensingen gehad, maar heb er verder niet meer op gereageerd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:54

Mijn grootste ergernis op bokt: bokt-is-stom-topics. Als het je niet aan staat, kun je een aantal dingen doen: positief meedenken, meld je zelf aan als mod ofzo, wegblijven, of eens goed gaan evalueren wat je anders kunt doen.

Ik heb geen last van de niet-spammen regel, vind dat een hele goede regel anders krijg je alleen maar berichten met "leuk!" of "mooi!". Daar heb je niks aan, dan moet je een ITP-topic openen (daar mag het wel!), en dat zijn vaak alleen maar mensen die zoveel mogelijk nutteloze berichten plaatsen om de teller omhoog te krijgen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:55

Steentje, dan moeten die gal spuwers, ook een compromis bedenken.
Kijk eens wat het beheer allemaal achter de schermen doet. Om dit GRATIS paardenforum bereikbaar te houden.

Als er problemen zijn (technisch) rijd bart letterlijk het halve land door om bij de server te komen! Wat denk je dat dat kost.

Mensen moeten blij zijn met wat ze hebben.
En als ze het ergens niet mee eens zijn, zelf ook oplossingen bedenken.
Want dit gebeurt achter de schermen ook continu, maar als er dan geen meningen bijkomen van de users, dan is het wéér iets wat door het beheer bedacht is, en wéér komt daar dan kritiek op.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:56

Het zou al veel beter gaan all iedereen elkaar in z'n waarde zou laten.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Iedereen bewandelt z'n eigen pad, ik hoop met de beste bedoelingen voor zijn of haar paard.
Oude koeien of mosterd na de maaltijd is ook niet zo nodig lijkt mij.

Anyway, zoals ik al zei, ik heb nog nooit een OW gehad dus.. volgens mij ligt het er heel erg aan hoe je iets formuleert. Soms moet je gewoon even tot 10 tellen en nadenken of je wel reageren wil en als je er dan voor kiest dit te doen, doe dat dan zo netjes mogelijk!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 17:57

Het gaat mij er voornamelijk om dat als er wat wordt verwijderd je dan ook alles daarom heen verwijderd of gewoon alles laat staan zoals het stond zodat iedereen het kloppend kan lezen.