ruzie via pb oplossen volgens een mod

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:45

Alane schreef:
Fiffill schreef:
Nou ben ik wel benieuwd waar je dat vandaan haalt.... speculeren kan iedereen.

Is geen speculatie, en ook niet van horen zeggen...

Geef dan meteen duidelijkheid, dit soort vage berichten zorgen altijd voor een negatieve sfeer in het topic. Jouw verhaal heeft ook twee kanten ;) en als je tegen een probleem zoals je noemt aanloopt dan vraag je toch om uitleg bij het beheer ipv het hier neer te planten (ik zou namelijk niet weten wat dat voor nut heeft, je geeft er geen bron bij en we kennen het hele verhaal niet - wat wil je dat wij ermee doen dan?)

Nummus

Re: ruzie via pb oplossen volgens een mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:46

Hee, hou daar nou eens mee op? Er is nu wel weer genoeg gespeculeerd en niet gespeculeerd over speculaties en weet ik veel wat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:48

speculaasjes <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:49

MarcoBorsato schreef:
speculaasjes <3

:+:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:51

Nemurin schreef:
Hee, hou daar nou eens mee op? Er is nu wel weer genoeg gespeculeerd en niet gespeculeerd over speculaties en weet ik veel wat.

Heb je het nou tegen mij? :?
Ik zeg alleen dat ik dit soort berichten altijd een beetje jammer vind, en dat ze 't beter met het beheer zelf kan oplossen als ze daar problemen mee heeft. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:52

Ik heb het tegen iedereen in het algemeen die altijd weer naar elkaar moet gaan zitten steken onder water op Bokt.

Ik vind dat soort berichten ook jammer, maar het kan me ook gewoon niet schelen wie het doet, als ze er maar mee ophouden. :) Beetje normaal met elkaar praten moet toch kunnen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:52

Chiqa schreef:
Met alle gevolgen van dien, persoonlijk zou ik nooit in detail gaan treden om het 'voeden' te voorkomen.

Ja dat is idd persoonlijk. Hoewel je je behoorlijk machteloos kan voelen (denk ik) als je zulke pb's krijgt.
Als iemand mij persoonlijk beledigt per pb dan kan ik denken: "je weet niet beter, over wie zegt dat wat"
Maar als iemand mij per pb de discussie van het topic zou voortzetten in een taalgebruik die op het topic écht niet toegestaan is, dan zou ik ook denken: jij stomme %$# zet dat dan open neer, wat je me nu te vertellen hebt.

Ik denk dat ik er ook niet op ingegaan was en had gezegd: ik discussieer liever via het topic hierover, kan je je vraag in het topic neerzetten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:54

Oke, dan hoef ik me dus niet aangesproken te voelen :) en ach waarschijnlijk zul je dat soort dingen altijd houden, helaas.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:57

Dat mag je zelf weten Fiffill, van wat ik van je tot nu toe gezien hebt kun jij je redelijk gedragen. ;) Maar dat soort dingen zul je zeker wel houden ja, maar de mate waarin vind ik zo storend. Bokt is serieus het enige forum waar ik dit ooit zo erg gezien heb. Veel topics draaien tegenwoordig alleen maar uit op bitch fights en dat is puur omdat iedereen zich persoonlijk dingen aantrekt - en dan komt het van mensen die ze niet eens kennen en die niks onderbouwds te zeggen hebben.
Dan zou ik toch echt gewoon denken van "Veel plezier ik leef lekker verder"?

Ik denk trouwens dat ik op beide soorten berichten hetzelfde zou reageren Nicolletje. Al zou ik misschien even kwaad zijn, dat zet ik dan gewoon van me af, weg ermee. Het heeft geen enkele zin op dat soort dingen in te gaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:07

Ik heb zelf een hekel aan steken onder water dus zal dit zelf echt niet snel bewust doen, of je moet me héél kwaad hebben (en dat gaat iemand op een forum echt niet lukken hoor :D kom op, het is maar internet). Het blijft lastig interpreteren, sommige dingen komen anders over dan dat je ze bedoelt... tsja, ik ben nu eenmaal eerlijk in het geven van mijn mening, gelukkig heb ik in de loop der jaren wel geleerd die niet meer zo bot te brengen :D maar ik ben gewoon meer van de duidelijkheid.
Wat ik wel heel vervelend vind is dat als je iets zegt en er staat geen 'ik vind' voor mensen daar meteen over vallen. Sorry, maar ik praat altijd voor mezelf en niet voor anderen, maar kennelijk kan dat niet zonder 'ik vind' ervoor...

En die pb's negeer ik gewoon (niet dat het er zoveel zijn hoor, op één hand te tellen) dat mensen ze al sturen, die zijn mijn antwoord niet waard :+ kan me er niet druk om maken. Vind het altijd een beetje sneu en lachwekkend.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-10-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:10

Oohw, ik heb wel zo vaak pbtjes gekregen dat ik mijn ezel weet ik veel wat aan kan doen omdat ik hem voor de koets heb en hem mishandel, hij zielig uitkijkt, hij zielig IS... Omdat het dus een ezel is en je die alleen maar op een weide mag doen, ik een raar wijf was omdat het een grijze ezel is en ik niet moeilijk moet doen omdat hij dus grijs is _O- _O- Je kan die rare pbtjes het beste gewoon verwijderen.....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:11

Zo ben ik ook hoor - dat is precies de reden waarom ik heel erg op mijn verwoordingen probeer te letten. Vallen ze er toch over, bied ik mijn excuses aan en slik ik netjes mijn trots in, in plaats van terug te zeuren. :)

Fenrir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:14

Nemurin schreef:
Zo ben ik ook hoor - dat is precies de reden waarom ik heel erg op mijn verwoordingen probeer te letten. Vallen ze er toch over, bied ik mijn excuses aan en slik ik netjes mijn trots in, in plaats van terug te zeuren. :)

Haha als ze er echt over vallen dan zal ik het ook wel onhandig gebracht hebben :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:05

Chiqa schreef:
Lynn_Nikita schreef:
waarom moet eedergelijke pb worden uitgelokt chica?

Alleen al door het plaatsen van dit topic en die mensen zoveel aandacht te geven vind ik het vrij logisch dat er tegen reacties op komen, ik zou dit nooit of te nimmer doen.
Als ik een boze PB krijg (Op een hand te tellen) open ik hem, verbaasd en en dan gaat ie weg.
That's it, meer aandacht krijgen ze niet.

Ik plaats dit topic, met de vraag, wat je nu moet doen bij een pb, die openbaar meteen bestraft zou worden, en via pb niet, omdat niks bewezen kan worden
Ik vroeg me af wat een modje nu wil. Verder "ruzien" via pb, of in een topic, omdat hun dan wel sancties op kunnen leggen, en via pb niet

zeker als het een pb is op een reactie over een onderwerp in een discussie
Het is een discussie forum, niet een "ik ben het niet met je eens, dus pb ik je maar" forum.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:23

Het gaat er vooral om, dat je in in een topic niet op de persoon mag spelen. Als je een probleem hebt met een gebruiker, raden wij mensen aan om dat:
- te negeren
- het onderling te proberen op te lossen.
Ik denk niet dat het de bedoeling van de moderator is geweest om jou in een pb-fight te brengen met degene van wie je de opmerking kreeg: als een pb te ver gaat, is negeren altijd een wijze oplossing.

Maar als je via de pb beledigd wordt en daar vervolgens in het topic over doorgaat, breng je een persoonlijk argument (je bent niet blij met degene die je heeft beledigd) in een algemene discussie (het topic waarin je bezig bent). En dat is niet toegestaan: we hebben duidelijk in de regels staan dat je in een discussie niet persoonlijk mag worden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:39

Alane schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dit vind ik altijd een beetje opruiend... Je kunt het niet bewijzen en het brengt onrust...

Ik kan het zeer zeker bewijzen en opruiend is het allerminst bedoelt, vind het alleen opmerkelijk.
En zeker brengt dat onrust, en ik vind het treurig dat men zo omgaat met mensen achter de schermen maar dat mods zich daar ook van bedienen, en DAT had ik niet verwacht.

Als ze mods met vele tientallen, zo niet honderden, tems lopen te vervelen dan moeten ze niet raar opkijken dat de mods een keer genoeg van iemand krijgen. Niets menselijks is een mod namelijk vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:45

Jantergouw er is al meerdere malen door diverse moderators aangegeven dat temmen nooit vervelend is en een kleine moeite is om ze allemaal tegelijk af te handelen, dus vind getuigen van weinig respect.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:55

Niets menselijks is een mod vreemd (mijn onderschrift is het bewijs hihi) maar dat betekent niet dat ze niet het volwassen vermogen hebben zich over irritaties heen te zetten als het op hun taak aankomt.

Dat zouden meer mensen moeten hebben.

Kan zo'n mod dat niet, neem ik aan dat hij/zij uit het team gehaald wordt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:01

over onderling regelen gesproken....

Krijg je en kolere Pb staat er...... ik heb jou in mijn vijanden geplaatst dus je kan ( lekker) niet reageren.....

Of te wel? Hoe kan je iets dan oplossen? Mag je zo'n troel ook aangeven bij een mod???

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:13

Fiffill schreef:
Wat ik wel heel vervelend vind is dat als je iets zegt en er staat geen 'ik vind' voor mensen daar meteen over vallen. Sorry, maar ik praat altijd voor mezelf en niet voor anderen, maar kennelijk kan dat niet zonder 'ik vind' ervoor...

Hier ben ik het roerend mee eens!
Ik heb zelfs 1 bokker die hier ONWIJS in doordraaft in mijn foeilijst staan, omdat ik echt zo iets had van: Eh, juist ja. 8)7

Frantic: Ik ontvang zo HEEL sporadisch wel eens pb's van mijn foeis hoor... Alleen dan staat er zo'n rood blokje voor de titel van het bericht en delete ik hem ongelezen. Helemaal niets meer ontvangen van foeis kan volgens mij niet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:37

Konstantine schreef:
Helemaal niets meer ontvangen van foeis kan volgens mij niet. :n

Ojawel hoor :)

Als je wilt dat privé-berichten van Foeis niet gemarkeerd worden met een rood vierkantje, maar direct worden verwijderd, kan je dat zelf instellen:

In je gebruikerspaneel klik je naar "Privé berichten" en daarna naar "opties"
bovenaan verander je bij "Nieuwe regel toevoegen" 'Onderwerp' in 'Zender', daarna klik je op "Volgende"
Dan selecteer je 'is foei' en klik je weer op "Volgende"
Als laatste selecteer je 'Verwijderde berichten' en klik je op "Regel toevoegen"
Privé berichten van Foeis worden nu direct verwijderd.

Of het werkt weet ik niet, ik heb maar één foei en die heeft naar horen zeggen een paar weken geleden bokt verlaten, hoe voorspelbaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:40

Ik heb geen foeis... zou niet eens weten hoe dat precies werkt. :P Toch jammer dat zoiets nodig kan zijn.

Frantic schreef:
over onderling regelen gesproken....

Krijg je en kolere Pb staat er...... ik heb jou in mijn vijanden geplaatst dus je kan ( lekker) niet reageren.....

Of te wel? Hoe kan je iets dan oplossen? Mag je zo'n troel ook aangeven bij een mod???

Nouja, dan reageer je toch niet? Denk dat dat sowieso het verstandigste is ook al had die persoon je niet in d'r foeilijst staan. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:41

Heb ook geen foeis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:43

Fiffil; ach sommigen blijven het enorm spannend vinden berichten van hun foei te lezen, vraag me niet waarom, waarom stel je ze dan als foei in?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:44

Maar euh...

Ik heb het meerdere keren gehad... En dan gaf ik het ook aan bij mod, met de woorden dat ik wist dat ze er niets aan konden doen. En ik kreeg terug dat ze het in ieder geval zouden opslaan, dat mochten er meerdere hiermee worden bestookt als het ware, dan konden ze toch een keer gaan overleggen. Ofzoiets...