Nieuwe reclame balk??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:01

PascalB schreef:
Door het forum in te stellen als bokt mobile ben je ook van de reclame af :)

Dat is ook mijn strategie bij Twitter, daar zijn zoveel ads dat AdBlocker niet eens helpt...

imd

Re: Nieuwe reclame balk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:32

Kan ik niet wat doneren in ruil voor het weghalen van die stomme balk? := Ik vind 'm irritant.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:08

De balk met extra reclame:

Afbeelding

Is een tijdelijke test. Een deel van de gebruikers (ongeveer 10%) krijgt die extra advertenties te zien. Dat waren idd weer de mensen waarvan het user ID eindigt op 2 (kan je zien als je je profiel bekijkt, laatste cijfer in de URL, achter 'u='). Heb dat nu veranderd in 3 zodat een andere groep mensen proefkonijn is :)

De kans dat die balk blijft staan is heel erg klein, het is een experiment om te kijken hoe goed deze vorm van advertenties werkt. De verwachting is dat deze 'link units' het redelijk OK doen voor mensen die niet ingelogd zijn (en maar af en toe op Bokt.nl komen) en niet heel goed werken voor mensen die regelmatig op de site te vinden zijn. Hoogstwaarschijnlijk ben je over ongeveer een week weer van die extra advertenties verlost als je nu in de testgroep zit. De overige mensen zien sowieso niets extra's.

Een adblocker gebruiken om van alle advertenties af te komen is natuurlijk een optie maar is, in mijn ogen, ook redelijk asociaal. Bokt.nl is helemaal gratis in het gebruik maar kost iedere maand weer duizenden euro's om in de lucht te houden. Zonder de advertenties krijgen we dat echt niet voor elkaar.

We doen hard ons best om de advertenties op Bokt.nl relevant te houden voor de bezoekers (hoewel dat met Google wat lastig te sturen is) en we proberen in ieder geval te zorgen dat ze niet storend zijn. Als mensen zich er toch aan ergeren dan staat mijn aanbod voor een bannerloze versie van Bokt nog steeds. Ik heb dat in het verleden ook al een paar keer aangegeven en heb tot nu toe in totaal 3 reacties van mensen ontvangen die eventueel wel zouden willen betalen voor een bannerloze versie. 3 mensen is echt te weinig om daar iets voor op poten te zetten, maar als die groep mensen die laat weten dat ze willen betalen voor de site groot genoeg is dan sta ik daar zeker voor open.

Voor nu staat er voor 10% van de gebruikers een extra balkje welke je na 2 dagen waarschijnlijk niet meer opvalt en welke over een week hoogstwaarschijnlijk weer weg is.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:13

De rest van de ads vind ik niet vervelend hoor, en ik klik ze ook regelmatig aan omdat er iets interessants tussen zit. Dit balkje vond ik alleen wel vervelend :P

En over de bannerloze versie, ik denk dat dat veel af hangt van wat de bijdrage dan ongeveer zou moeten zijn. Heb je daar een indicatie van? :)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 23:23

@ Bart, ik vond de banners tot nu toe ook niet vervelend, alleen deze werd me even te veel omdat het echt in je tekstveld komt, en dus als je even verkeerd klikt oid gelijk op zo'n reclame ding komt, en dat vond ik redelijk geniepig. vandaar mijn adblocker aanschaf, dit was namelijk echt mijn grens.
Hij kan er nu weer vanaf omdat ik nr 2 als url einde heb, maar had ik 3 gehad dan was hij erop gebleven tot de advertentie weer weg was.

edit: ik denk dat bokt trouwens best goede inkomsten zou kunnen krijgen door een online bokt-store, op HE zijn er ieder jaar shirtjes, petten en dingen en volgens mij doen die het best goed.
Misschien dat mensen ook een beker zouden kunnen bestellen met logo en dan zelfgeprinte foto van paard of datzelfde idee op een shirt.

Is wel extra werk natuurlijk, een webwinkel.

edit: veel typfouten.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:35

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:43

Kim90 schreef:
ik denk dat bokt trouwens best goede inkomsten zou kunnen krijgen door een online bokt-store, op HE zijn er ieder jaar shirtjes, petten en dingen en volgens mij doen die het best goed.
Misschien dat mensen ook een beker zouden kunnen bestellen met logo en dan zelfgeprinte foto van paard of datzelfde idee op een shirt.

Dat denk ik ook :j

Edit: misschien een optie in samenwerking met pixum, net als de enquete? :P
Laatst bijgewerkt door imd op 10-10-10 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:45

BartVB schreef:
De kans dat die balk blijft staan is heel erg klein, het is een experiment om te kijken hoe goed deze vorm van advertenties werkt. De verwachting is dat deze 'link units' het redelijk OK doen voor mensen die niet ingelogd zijn (en maar af en toe op Bokt.nl komen) en niet heel goed werken voor mensen die regelmatig op de site te vinden zijn.

Stel dat deze veronderstelling juist blijkt. Komt deze balk er dan wel te staan al je niet ingelogd bent, en niet als je dat wel bent?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:53

Ik vind die balk niet eens storend? Het viel me in eerste instantie niet eens op..
Het is maar een balkje, dat overleef je vast wel :Y)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:07

Ik vind het wel storend... maarja net als bij de reclamebalk net boven de ehh iets waarin je kan typen, valt het over een weekje vast niet meer op..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:12

ahum mag die morgen naar 4 O:)
ik vind het echt heel storend :') maar komt idd omdat je er aan moet wennen :')

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:18

Kim90 schreef:
@ Bart, ik vond de banners tot nu toe ook niet vervelend, alleen deze werd me even te veel omdat het echt in je tekstveld komt, en dus als je even verkeerd klikt oid gelijk op zo'n reclame ding komt, en dat vond ik redelijk geniepig.

Geniepig is zeker niet het idee. Ik snap ook niet helemaal wat je precies bedoelt, problemen met per ongeluk klikken bij de banner net boven de quick reply kan ik me wel iets bij voorstellen (hoewel op Tab duwen sneller is). Het balkje waar het nu over gaat staat op een plaats waar (iig door mij) niet heel vaak geklikt wordt. Of maak je veel gebruik van de 'vorige/volgende topic' functie?

Wat betreft inkomsten uit merchandise; Merchandise is leuk maar vooral als service aan de gebruikers. Als we iets doen dan wil ik fatsoenlijke kwaliteit kleding + prints voor een beetje normale prijs. Aangezien ik er niet op zit te wachten dat het hier vol komt staan met dozen, enveloppen, mokken en shirts moeten we het verzenden en de after-sales uitbesteden waardoor je onder de streep weinig over houdt. Als serieuze aanvulling op de inkomsten is merchandise dus niet heel interessant.

Kosten voor een bannerloos Bokt komen denk ik op iets van 15 euro/jaar maar ik denk dat het dan onderdeel wordt van een 'premium' functie op Bokt waardoor je b.v. ook meer PB functies krijgt, makkelijk plaatjes uploaden, dat soort dingen. Maar hangt allemaal sterk af van de wensen/interesse van de gebruikers.

@PureSylk; klopt. Als de test uitpakt zoals ik denk dat hij uitpakt dan krijgen ingelogde gebruikers de balk niet en 'gasten' wel.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:47

Bart, begrijp ik hieruit dat jullie bezig zijn met zo'n premium functie? :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:52

Er zijn plannen voor maar het staat niet bovenaan de todo lijst. Eerst nieuwe layout, nieuwe EA, etc. Maar als er veel behoefte aan is dan is het vrij eenvoudig om iets dergelijks in afgeslankte vorm vrij snel te introduceren (met b.v. alleen het 'bannervrij' deel).

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:31

pff dan behoor ik zeker nu tot de gelukkigen met het extra balkje. Ik vind het helemaal niets. Mag van mij meteen weer weg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:59

BartVB schreef:
Een adblocker gebruiken om van alle advertenties af te komen is natuurlijk een optie maar is, in mijn ogen, ook redelijk asociaal. Bokt.nl is helemaal gratis in het gebruik maar kost iedere maand weer duizenden euro's om in de lucht te houden. Zonder de advertenties krijgen we dat echt niet voor elkaar.

Dat programma is niet alleen voor bokt. Het is een uitkomst voor het internet in het algemeen wanneer je geen snelle verbinding hebt. Daarnaast zijn er ook site zoals ImageShack waarbij je diverse functies niet eens open krijg door die adds. Nu moet ik zeggen dat jullie het wle subtiel aanpakken met die adds, maar ik heb sites gezien waar het niet zo is. :\

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:04

De boktbanners zijn niet bijzonder irritant meestal, behalve die knaloranje knipperaar van EJ dan :=

Ik kan AdBlocker alleen niet uitzetten, dan flipt de complete laptop hem, zeker omdat ik altijd meerder tabbladen open heb en veel Amerikaanse sites bezoek.

Ik ben trouwens helemaal voor "premium bokt", altijd blij met meer functies :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:14

Bokt Premium tegen betaling lijkt me een heel reëel toekomstplan, een vernieuwd Bokt met grotere mogelijkheden kost veel moeite en geld en we hoeven andermans kaas niet van het brood te stelen, toch. :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:20

Ik was (ben inmiddels geen proefkonijn meer :+) er ook niet blij mee. Ik maak zelf ook gebruik van Adsense en als ik een paar keer perongeluk op zo'n ad klik heb ik kans zelf van Adsense afgegooid te worden. En daar zijn mijn inkomsten me net iets te lief voor :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:21

Huh Heino, die snap ik even niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:27

Ik maak (met een andere website) ook gebruik van het advertentieprogramma (Google Adsense) waar Bokt gebruik van maakt. Je krijgt een bepaald bedrag wanneer iemand op een advertentie klikt (hoeveel verschilt per advertentie). Het is echter niet de bedoeling dat je zelf mee gaat zitten klikken om zo je inkomsten te verhogen. Adsense kan echter niet zien of jij expres klikt, of perongeluk zegmaar. Wanneer je echter té vaak op advertenties klikt vanaf hetzelfde IP adres terwijl je zelf ook geld verdiend met dit programma, kan Adsense denken dat je expres zit te klikken en je uitsluiten van het advertentieprogramma. Terwijl ik dus juist perongeluk klik en niet eens op mijn eigen advertenties. Maar dat advertentieprogramma kan mijn intenties niet ruiken vanachter de computer ;) Hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:30

Ik snap hem nu inderdaad, thanx :)

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:34

Heino schreef:
Ik was (ben inmiddels geen proefkonijn meer :+) er ook niet blij mee. Ik maak zelf ook gebruik van Adsense en als ik een paar keer perongeluk op zo'n ad klik heb ik kans zelf van Adsense afgegooid te worden. En daar zijn mijn inkomsten me net iets te lief voor :o

Het lijkt mij er onlogisch dat je niet op advertenties die op een website staan die niet van jou is mag klikken? Volgens mij is dat alleen voor je eigen website, want dan zit je echt zelf inkomsten te genereren en dat mag niet natuurlijk. Door te klikken op advertenties die op een andere site staan (in dit geval bokt) verdien jij geen geld, daar verdient bokt geld mee. :P Als het zo zou zijn dat jij niet op advertenties op andere sites mag klikken zou ik dat maar raar vinden..?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:38

Het mag wel, maar met mate. Maar probleem is dat je nooit weet wanneer je perongeluk teveel op andermans advertenties geklikt hebt :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:39

Wat Marilinda zegt klopt, van AdSense mag je niet op advertenties op je eigen site klikken. Advertenties op een andere site zijn geen probleem. Overigens gebeurt er niets als je heel af en toe een keer per ongeluk op een eigen advertentie klikt, ze willen gewoon voorkomen dat je kunstmatig je statistieken gaat zitten verbeteren.

Wat betreft de adblockers; die hebben allemaal een heel handige whitelist functie waarmee je aan kunt geven op welke sites de adblocker niets hoeft te doen :)

Heb nu nog maar beperkte data maar tot nu toe lijkt het erop dat mijn vermoedens aardig bevestigd worden (hoewel deze link units het beter doen voor 'gasten' dan ik had verwacht).