Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Chanel_ schreef:Soms vind ik dat er geen duidelijke grenzen zijn hoor. DE 1 mag namelijk wel dingen doen die niet volgens de regels zijn en de ander mag dat weer niet. Ik vind dat er vaak met 2 maten wordt gemeten.
Maarja bokt draait op vrijwilligers en ik vind niet dat die helemaal de pan in gehakt moeten worden. Het is nu eenmaal zo en daar valt niets aan te veranderen.
Teddy321 schreef:Ik begrijp de negativiteit wel!! Het 1 na het andere topic wordt gesloten zonder dat er een duidelijke reden is. Er zijn een aantal mensen actief op bokt die vinden dat ze alles mogen zeggen en roepen, zonder dat er rekening gehouden wordt met de kwetsende teksten. Zodra hier op wordt getemd komt er een nietszeggend antwoord of helemaal geen antwoord. Met als gevolg dat een aantal vaste bokkers boos is. En met reden Niet 1 van jullie (de laatste reagerende bokkers) heb ik ooit op deze fora gezien, dus begrijpelijk dat jullie geen idee hebben waar t over gaat. Probeer voor de gein de politieke fora eens te lezen op NM, dan wil ik nog weleens je reactie horen.
slimmerik schreef:_Chanel_ schreef:Chiqa: Besef je wel dat er bokkers zijn geweest die achter hun computerje aan het huilen waren door dingen die JIJ hebt gezegt? Sorry maar zelf gedraag ( al moet ik zeggen de laatste tijd niet meer) jij je ook zo en dan moet je niet gaan klagen of temmen als mensen precies hetzelfde doen als jij. Ik ben niet de enige die dit ooit tegen jou heeft gezegt dus ik snap niet waarom dat nog steeds niet tot jou is doorgedrongen?
En die persoonlijke aanval heb ik de laatste tijd vaker voorbij zien komen. Ongefundeerde kritiek wat de ervaringen zou zijn van enkele gebruikers. Dat komt de sfeer niet ten goede. Als Chiqa mensen aan het huilen heeft gemaakt en haar manier van posten viel buiten de regels dan had men moeten temmen. En dan was (en is ze misschien ook) daarvoor gestraft. Vind dit niet bepaald de sfeer ten goede komen die constante aanvallen.
Krips schreef:Ja even de andere kant op kijken of het topic wegklikken. Zou kunnen en in veel gevallen zou ik dat ook doen. Maar wanneer er bevolkingsgroepen gediscrimineerd worden kijk ik toch iets moeilijker weg.
_Chanel_ schreef:Het valt me op dat er steeds 1 persoon is die er een drama van maakt en altijd in dit soort topics komt terwijl zij zelf altijd rellen komt schoppen en ga zo maar door... Die persoon heeft wel een grote mond in topics maar komt hier klagen over negativiteit. Dat vind ik persoonlijk veel erger dan als er mensen problemen hebben met het beheer van bokt.
.
_Chanel_ schreef:maar ik vind het wel erg als een ander zoveel verdriet heeft om iets wat iemand op internet zegt.
ikdoemaarwat schreef:nou en of!! kan niet anders zeggen dan dat ik het daar totaal mee eens ben!
ik ben ook overigens zo een "zeikerd" die tegen het beheer van bokt aanschopt
maar kan ook niet anders als je al 6 jaar bokt, en de laatste 2 jaar ziet dat er flink met 2 maten gemeten wordt
wat ik overigens al meerdere keren aangekaart heb...
moet wel zeggen dat het de laatste tijd wel beter gaat met het beleid van de groene, ze zijn redelijker geworden en geven nu toch wel wat meer uitleg voor hun actie's
maar opvallend is wel dat er ineens heel veel terug keren in zwart
allemaal met een reden
toeval? of stof tot nadenken?
Teddy321 schreef:Zoooo, das makkelijk, dus als ik het ergens niet mee eens ben moet ik maar niet meer op dat forum komen? Maar zo werkt het natuurlijk niet! Als mensen kwetsende en denegrerende opmerkingen maken en anderen duidelijk naar beneden halen, dan mag je daar op temmen. En tevens mag je er vanuit gaan dat er iets mee gebeurd. Helemaal nu ik hier lees dat er meerdere gebruikers zijn die dit doen. Het wordt tijd voor een eenduidig beleid en als er daardoor meerderen terug naar zwart gaan, so be it.
modopmerking Chevax schreef:Omdat het niet mogelijk lijkt om discussies over dit onderwerp op een normale manier te laten verlopen, heeft het team er na gedegen overleg voor gekozen om dit topic tijdelijk te sluiten. Dit besluit zal niet bij iedereen in goede aarde vallen, maar namens het team vraag ik jullie om in dit geval de hand ook in eigen boezem te steken. Er worden veel persoonlijke sneren naar elkaar geplaatst en ook wordt het team bedolven onder tems. En vaak gaat het dan over posts die, ondanks een onplezierige toon of boodschap, niet over de schreef gaan.
Dat iemand een andere overtuiging heeft dan jijzelf, is nog geen reden om daarop te temmen. De tijd die dit topic gesloten is, gebruikt het team om een aangepast beleid uit te stippelen en alle openstaande tems af te handelen.
Ik spreek namens heel het team als ik zeg dat we het betreuren dat telkens opnieuw topics gesloten moeten worden omdat er niet op een respectvolle manier kan worden gediscussieerd. Topics over deze beslissing worden niet toegestaan en ook een vriendelijk verzoek om géén pb's naar teamleden te sturen. Ook is het niet de bedoeling een nieuw topic te openen over dezelfde of aanverwante onderwerpen.
Shadow0 schreef:Er is inmiddels trouwens duidelijk gemaakt dat communicatie en tems helemaal niet op prijs gesteld worden:Mod in modopmerking schreef:Dat iemand een andere overtuiging heeft dan jijzelf, is nog geen reden om daarop te temmen.
Citaat:En vaak gaat het dan over posts die, ondanks een onplezierige toon of boodschap, niet over de schreef gaan.
Waves schreef:Ik begrijp trouwens dat Shadow0 vrijwillig bokt (tijdelijk?) heeft verlaten. Erg jammer en helaas geen toeval...
phormicola schreef:Wel zou ik het fijn vinden als ze nog eens goed naar alles gaan kijken en de dingen rechttrekken. Als het goed is zijn ze dat nu aan het doen en dat waardeer ik
phormicola schreef:Het lijkt er echt op dat de regels scheef zijn. Ik ben een vrij neutraal persoon en kies niet zo snel een 'kant' en ik zie toch echt wel dat sommige extreme dingen makkelijk worden toegelaten en andere minder extreme dingen worden bestraft en/of verwijderd. Dat kan natuurlijk de bedoeling niet zijn.